מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ז 17.08.2007

הכותרות שעשו את השבוע ב-COL ● פרשת שופטים

השבוע שהיה: קצין מודיעין בכיר ביקר בשבת באהל הק' והעניק ראיון בלעדי ל-COL ■ ארגון נגד צער בעלי-חיים בארה"ב צילם את ה'כפרות' בקראון-הייטס וכעת הגיש תלונה לאסור את המנהג ■ גילוי: הרב קוק מעודד את הפעילות המחתרתית ברוסיה ■ 'שלושים' לר' זוסיק רבקין: העיתון של סאטמר על הרפתן החסידי ■ כך מנסים גורמים שונים להשתלט על מוסדות "סיני" בצרפת ■ צעירי-חב"ד למען דוברי הרוסית ■ שלום באוסטרליה: פלדמן וגוטניק עשו 'סולחה' ■ מאמר הצניעות שהסעיר את הגולשים ■ הניצולים מהאוקיינוס מדברים לראשונה בראיון מיוחד ל-COL ■ חסידות חב"ד חוגגת יחד עם 14 זוגות חב"דיים שהקימו בית בישראל בלילה אחד: COL בפרויקט חגיגי ■ ובחורים מישיבת חב"ד בפרו מסייעים באיתור הישראלי  לסיכום השבועי • וגם: "ציטוט השבוע" שנבחר מתוך התגובות שאתם כתבתם >>>
הכותרות שעשו את השבוע ב-COL ● פרשת שופטים
תמונות מאירועי השבוע החולף שפורסמו ב-COL • עיבוד מחשב: ישראל דהן, COL
מאת צוות כתבי COL בישראל ובארה"ב
צילומים: מאיר דהן, אלי קאהן וצוות צלמי COL


לחיצה על הכותרות תביא אתכם אל הסיפור המלא

"הגעתי להתפלל להצלחת המשפט"
השבוע פתחנו בידיעה בלעדית על קצין מודיעין בכיר בצה"ל, שביקר במהלך השבת באהל הק'. מדובר בקצין מיחידה מובחרת השוהה בארה"ב במסגרת מאבק משפטי בחמאס. הקצין המכונה "רב סרן ליאור", מאחר שנאסר עליו להזדהות, צעד במשך שעה ארוכה לקווינס, כדי להתפלל "להצלחת המשפט". בשיחה עם כתבי COL בארה"ב הקצין שחשף בפניהם את הקשר שלו לחב"ד, את הבקשה שהעביר למדינה כי הוא רוצה מלון שקרוב "לרבי מליובאוויטש" ועל שני בנותיו שלומדות במוסד חב"די.



חשש: בעקבות הסרט ייאסר ה"כפרות"
בתחילת השבוע הגיע מידע ל-COL ולפיו ארגון 'פטה' - אירגון נגד צער בעלי-חיים שמתמקד לאחרונה בנוהלי שחיטה בארה"ב התלונן על צער בעלי-חיים שנגרם לעופות ששוחטים היהודיים לצורך מנהג 'כפרות'. לתלונה צורף סרט וידאו שצולם בחשאי בקראון-הייטס בעת קיום ה'כפרות'. בסרט הוידאו נראית תרנגולת שחוטה וחתוכה לחתיכות כשראש התרנגולת עדיין מפרפר ובחור מכה על ראש התרנגול. האירגון מבקש מהרשויות המקומיות לאסור את קיום המנהג.



לקראת השנה החדשה: לוח-שנה ברוסית
לוח שנה חדש בשפה הרוסית יצא לאור לקראת השנה החדשה שבפתח על-ידי האגף לקליטה רוחנית שבצעירי-אגודת-חב"ד. הלוח מהווה למעשה מעין שולחן ערוך קצר, והוא כולל מנהגים שונים המודפסים בו בחודשי השנה הרלוונטים, זאת לצד ברכות רלוונטיים לחגי ישראל במעגל השנה.



סיפורו של הרפתן בעיתון של סאטמר
השבוע חל ה'שלושים' לרפתן החסידי ר' זוסיק ריבקין ע"ה שהתגורר בכפר-חב"ד. COL הביא במהלך החודש האחרון תמונות מחייו ומספר סרטוני וידאו. מספר עיתונים, ובתוכם עיתון "מעריב" הביאו את סיפור חייו המרתק. לרגל ה'שלושים', גם העיתון של סאטמר "דער באלט" פרסם כתבה, לצד תצלומים מתוך COL.



הטלפון מהרב הראשי לצה"ל
לפני מספר שבועות יצא אברך חב"די לקורס קצינים בבה"ד 1 בכדי להשתלב במסגרת הרבנות הצבאית הראשית כרב צבאי במערך המילואים. מסיבות טכניות שונות, הודח האברך מהקורס. ל-COL נודע, כי השבוע הוא קיבל טלפון מהרב הצבאי הראשי (תא"ל.) הרב אביחי רונצקי שכאב את המקרה, וביקש לתקן. הוא הציע לאברך החב"די לחזור שוב לקורס תוך הבטחה אישית ממנו כי כעת הכל ילך על מי מנוחות. האברך הודה לרב, אך השיב בנימוס כי החליט שלא לשוב לקורס. 



המשרד הפך לחמ"ל
אליאב, בנו הפעוט של קמ"א מיכאל פינחסוב, נפטר בבית-הרפואה 'תל-השומר' ממחלת הלוקמיה, והוא בן שנתיים בלבד - זאת, חרף אלפי תרומות דם שנתקבלו מחיילים, מקצינים ומנגדים, שהתגייסו במיוחד בניסיון להציל את חייו. רב בית-הספר למ"כים ולמקצועות החי"ר, סרן שרגא דהן, חסיד חב"ד ברמת בית-שמש, הפך את משרדו לחמ"ל לצורך איסוף תרומות הדם.



צרפת: ניסיון השתלטות על מוסדות חב"ד
מוסדות "סיני" בצרפת נקנו באחרונה על-ידי קרן רוטשילד בשותפות עם כמה אנשים פרטיים, וביניהם מר גבריאל ברדה, שתרם סכום הוגן. הקנייה התבצעה לאחר שהמוסדות הגיעו לחובות גדולים. הקונים חתמו על מסמך שהאחריות על כל עניני חינוך ויהדות נשארת בידי צוות המנהלים ובראשם הרב יוסף-יצחק פעווזנער. ל-COL נודע, כי כיום הם מנסים להשתלט על כל תחומי בית-הספר, כולל התחום החינוכי, לימודי קודש ויהדות, וכן מנסים להשתלט על הבנינים עצמם. כעת עומד על הפרק פיטורם של קרוב לארבעים עובדים ומורים. בעקבות החשיפה, קרוב למאה איש התפלמסו בנושא.



שאלות (קשות) בענייני צניעות
השבוע פורסם ב-COL מאמר של הרב רפאל לוינסון, רב המושב תל-עדשים ומנהל בית-חב"ד ביישוב. המאמר עסק בנושא צניעות ובין-היתר כותב הרב לוינסון: "אינני רואה עצמי כמטיף וכפוסק לאנ"ש, אלא כאב לבנות, שבכל שנה עלי להסביר להן מחדש מדוע צריך לנהוג אחרת ממנהגם של 'גדולי החסידות' ושל ציבור אנ"ש בכללו בכל הקשור לצניעות". במכתב המופנה לרבנים ולמחנכים מפרט הרב לוינסון את "דרישות הצניעות" הנהוגים ב'בית יעקב' בירושלים ובבני-ברק בנוגע לעובי הגרביים, חולצות טריקו ועוד. המאמר הביא תגובות מציבור הבנות והנשים, לכאן ולכאן.



לראשונה: ניצולי האוקיינוס - מדברים
מספר ימים לאחר הנס הגדול והמופלא של ששת הבחורים שנעלמו באוקיינוס בארצות-הברית, הסכימו שניים מהבחורים, לראשונה, לדבר על האירוע בראיון מיוחד ובלעדי ל-COL. בראיון, סיפרו הבחורים על הפחד, החשש, הקור העז, התפילות, האמונה והרגע בו שמעו קול מרחוק של סירת מנוע. בכתבה, פרסמנו בלעדיות מסעודת-ההודיה שקיימו הבחורים עם האדמו"ר מבאבוב למחרת האירוע.


גילוי: הרב קוק עודד הפעילות המחתרתית ברוסיה
הרב יוסף-יצחק קמינצקי פרסם בסוף-השבוע ב-COL מאמר מיוחד, בו הוא מביא פרטים חדשים על הרב הגאון ר' אברהם יצחק הכהן קוק ז"ל שעודד את הפעילות המחתרתית ברוסיה. הגילויים, מתוך תיק חקירה של הקג"ב שנחשף בתקופה האחרונה.



שנת הלימודים נפתחת: גלריות מיוחדות
באמצע השבוע נפתחה שנת הלימודים. צלמינו החרוץ, מאיר דהן, הביא גלריות מרהיבות מילדים שנכנסים לראשונה לחיידר - בתלמוד-תורה ובחיידר אידיש. בתוכנית הבוקר של רדיו 'קול-חי' בהנחייתו של ידידיה מאיר, הוא דיבר על תחילת שנת הלימודים בתלמודי-התורה, כשהוא מספר למאזינים על התמונות המיוחדות שפורסמו ב-COL.



15 חתונות בחב"ד: פרויקט חגיגי
ביום רביעי בלילה הוקמו ארבע-עשרה (!) משפחות חב"דיות בשעה טובה ומוצלחת, כפי שדווח בלוח האירועים והשמחות של COL. מרכז התקשורת החב"די - COL שלח את נציגיו הפרוסים בישראל ובעולם, ובתוכם צלמינו החרוץ מאיר דהן, לחתונות השונות בכדי לתעד את השמחה הרבה. אלפי אנשים מהארץ והעולם נכנסו לכתבה ואיחלו מזל-טוב לחתנים השונים. תושב קהילת חב"ד באלעד, כתב בתגובות: "כחבר קהילת חב"ד באלעד שלא יכולנו להשתתף בשמחת משפחת ליפסקר מאוד נהנתי לראות לפחות את התמונות תמשיכו ככה עלו והצליחו". אתר NRG של "מעריב" דיווח על השמחות בחב"ד, לצד תצלומים מתוך COL.



פיוס באוסטרליה
הרב פנחס הכהן פלדמן השליח הראשי של הרבי למדינת ניו סאוט וויילס אוסטרליה וגיסו הנגיד הרב יוסף-יצחק הכהן גוטניק שהיו מסוכסכים שנים ארוכות - השלימו ועשו ביניהם שלום, כך מדווח העיתון 'ג'ואיש-ניוז' המתפרסם באוסטרליה. המחלוקת בין השניים החלה לאחר שהרב גוטניק דרש בחזרה הלוואה שהעמיד לגיסו הרב פלדמן על-סך 10 מיליון דולר. בית-המשפט האוסטרלי חייב את הרב פלדמן להחזיר את הכסף שניתן כתרומה לטענת הרב פלדמן. COL פרסם את ההודעה המלאה שפרסמו השניים.



רעידת-אדמה בפרו: בית-חב"ד מתגייס
את סיכום השבוע, נחתום בצרור הדיווחים מפרו, שם התחוללה רעידת אדמה שגבתה מאות הרוגים. כמו תמיד, בית-חב"ד התגייס לעזרה. שליח חב"ד, הרב שניאור-זלמן בלומנפלד וזוגתו שרה, רואיינו במספר כלי-תקשורת בישראל. ב-COL פורסם ראיון וידאו עם הגב' בלומנפלד בערוץ 2 והראיון עם הרב בלומנפלד שנערך ב'קול-ישראל'.




ציטוט השבוע:
"זה הזדמנות לתת קרדיט לאתר. זהו באמת אתר אינטרנט נפלא. אתם חיוניים. מרושתים בעולם כמו רשת תקשורת מהשורה הראשונה. זרימת האינפורמציה היא מדהימה. יש כאן הרבה טוב טעם. בתור בעל תשובה הרגשתי תקופה ארוכה שאני מנותק מהוויות העולם ותלוי בחסדיהם של תחנות רדיו לא דתיות. והאתר שלכם מאפשר לי לקבל קצת אקטואליה חבדית וכללית ועוד תוספות רוחניות למינהן. הרבה אתרים דתיים ולא דתיים יכולים ללמוד מאתר זה. ישר כוח לכל העושים במלאכה. כתיבה וחתימה טובה".
(אחד המגיבים בכתבה על הקצין הבכיר ששבת באהל)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.