מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ז 17.08.2007

בבית-חב"ד בפרו משתדלים להשרות אווירה של ביטחון

ארבעה ישראלים המטיילים בפרו, וכנראה היו באזור של רעש האדמה, עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם. כך נמסר ממשרד החוץ ■ "מיד אחרי רעידת האדמה בדקנו מה מצב המטיילים הישראלים. כל מי ששהה בלימה בסדר וגם כל מי שבקוסקו. הבעיה היא המידע על המטיילים באזור מוקד הרעש - איקה. אם כי כל מי שידוע לנו עליו לא נפגע", אמר ל-ynet הרב שניאור-זלמן בלומנפלד שליח חב"ד בלימה ■ הרב בלומנפלד אומר כי כעת מנסים להוציא את המטיילים מאזור האסון, אך מדובר בבעיה לא פשוטה שכן כ-90 אחוז מפרו מושבתת. לדבריו, אנשים נשארים בפחד בתים וחוששים מרעידות נוספות. הלימודים בבתי הספר בוטלו, ובבית חב"ד משתדלים להשרות אווירה של ביטחון לסיפור המלא
בבית-חב
"מעריב" מדווח הבוקר: בית-חב"ד בפרו שיגר משלחת מחפשים
ארבעה ישראלים המטיילים בפרו, וכנראה היו באזור של רעש האדמה, עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם. כך נמסר ממשרד החוץ. במשרד החוץ העריכו בצהריים (יום ה') כי ברגע שרשתות התקשורת בפרו ישוקמו, ייצרו המטיילים קשר עם הוריהם.

"מיד אחרי רעידת האדמה בדקנו מה מצב המטיילים הישראלים. כל מי ששהה בלימה בסדר וגם כל מי שבקוסקו. הבעיה היא המידע על המטיילים באזור מוקד הרעש - איקה. אם כי כל מי שידוע לנו עליו לא נפגע", אמר ל-ynet הרב שניאור זלמן בלומנפלד שליח חב"ד בלימה.

"אלה שהיו באזור המוקד תקועים בלי מים, חשמל או קווי טלפון. נכון לעכשיו ידוע לנו על קבוצה של כעשרים אנשים שתקועים שם, ויש עוד מאה מטיילים שהערכה היא שהם נמצאים במקומות שונים בפרו. אנחנו עובדים יחד עם שגרירות ישראל ומנסים לאתר את כל המטיילים כדי להבטיח את שלומם, ושאין אף אחד פגוע.

לדברי הרב בלומנפלד, כל ההרוגים שעליהם דווח הם אנשים שחיים בבתי עניים "אלה מבנים ללא פיקוח או יסודות וכל תזוזה קלה הם קורסים", אומר הרב. "בדרך כלל מטיילים מתאכסנים במלונות או הוסטלים - מבנים שהם פחות או יותר יציבים".

בלומנפלד אומר כי כעת מנסים להוציא את המטיילים מאזור האסון, אך מדובר בבעיה לא פשוטה שכן כ-90 אחוז מפרו מושבתת. לדבריו, אנשים נשארים בפחד בתים וחוששים מרעידות נוספות. הלימודים בבתי הספר בוטלו, ובבית חב"ד משתדלים להשרות אווירה של ביטחון.

בתוך כך, מניין הנפגעים ברעידת האדמה הולך וגדל. מניין ההרוגים ברעידת האדמה בפרו עלה ל-450, כך דיווחו גורמים רשמיים באו"ם. ראש הסגל של נשיא פרו אמר כי מספר ההרוגים הוא 400. מניין הפצועים ברעידת האדמה עומד על כ-1,500הממשלה שיגרה כוחות משטרה, צבא ורפואה לאזור מוקד הרעש - העיר איקה (מדרום לבירה לימה), המונה כ-120 אלף בני אדם. אולם כוחות החירום התקשו להגיע מקום בשל בקעי ענק בדרכים, קווי מתח שנפלו וסלעים שחסמו את הדרך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.