מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ז 18.08.2007

"בעלי הגינות הפרטיות לא מודעים לאיסורי השביעית"

"ישנם כאלה שמחוסר ידיעה, מתעוררים בימים האחרונים שלפני ראש השנה ומטפלים בגינה, ואז זה כבר מאוחר משום שישנן פעולות שאסור לבצע כבר לפני ראש השנה", אומר הרב שניאור רווח ראש המכון למצוות התלויות בארץ. "כבר לא ניתן לטעת עצי פרי חשופי שורש החל מיום ט"ו באב. עצי סרק, הגם שהנטיעה עדיין מותרת, מכל מקום בחשופי שורש (ללא גוש) הזמן מוגבל עד שבועיים לפני ראש השנה" ■ "אם אנשים ילמדו את ההלכות ויערכו נכון לקראת השמיטה ובמהלכה, הם יוכלו גם לשמור על מראה סביר לגינתם וגם לא ייכשלו באיסורי שביעית", אומר הרב רווח  לסיפור המלא הרצאה לשמיטה "הלכה למעשה" עם הרב נחשוני / לצפייה
(צילום: מאיר דהן, COL)
עשרות אלפי חוברות "שבילי שביעית" חולקו חינם על-ידי המכון למצוות התלויות בארץ ובהן פירוט מלאכות שמותר לעשות בקרקע במהלך חודש אלול, וכיצד על בעלי הגינות הפרטיות להיערך לשנת השמיטה.

"כל אלו שדחו את סידורי ערב השמיטה לרגע האחרון, עכשיו זה הרגע האחרון", אומרים במכון למצוות התלויות בארץ בראשות הרב שניאור רווח, ומפנים את תשומת ליבם של העלי הגינות הפרטיות ברחבי הארץ, לכך שזה הזמן להכין את הגינה שבחצר ביתם לקראת השמיטה, כדי שלא יכשלו חלילה באיסורי שביעית.

"ישנם כאלה שמחוסר ידיעה, מתעוררים בימים האחרונים שלפני ראש השנה ומטפלים בגינה, ואז זה כבר מאוחר משום שישנן פעולות שאסור לבצע כבר לפני ראש השנה", אומר הרב רווח ומציין לדוגמא כי כבר לא ניתן לטעת עצי פרי חשופי שורש החל מיום ט"ו באב. עצי סרק, הגם שהנטיעה עדיין מותרת, מכל מקום בחשופי שורש (ללא גוש) הזמן מוגבל עד שבועיים לפני ראש השנה".

"אם אנשים ילמדו את ההלכות ויערכו נכון לקראת השמיטה ובמהלכה, הם יוכלו גם לשמור על מראה סביר לגינתם וגם לא ייכשלו באיסורי שביעית", אומר הרב רווח.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שכונת לוי יצחק ב
ה' אלול ה׳תשס״ז
שימו לב , גם להשקות את הגינה בשבת אסור.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.