מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ז 18.08.2007

בחוכמה פותח פערים / מאמר

כדי לאמן בנאדם צריך שיהיה לו פער. פער זה המרחב שיש בין המקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו לבין המקום שבו אנחנו רוצים להיות בו. פער זה דבר טוב חיים זה בטבע שלנו הרצון להתקדם בחיים הרצון שלנו לגדול. "הבלגאן" מתחיל כאשר עובר זמן ואנחנו לא עושים כלום כדי לצמצם את הפער ■ מאמר מאת ר' יוסף-חיים בולטון מאמן אישי (קאוצ'ינג)  למאמר
בחוכמה פותח פערים / מאמר
כדי לאמן בנאדם צריך שיהיה לו פער. פער זה המרחב שיש בין המקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו לבין המקום שבו אנחנו רוצים להיות בו.

למשל: אדם שהיום עובד בעבודה שהוא לא מרגיש מחובר אליה, או לא נהנה בה (מי אמר שאי אפשר להנות בעבודה?) והוא מחפש עבודה שהוא יוכל גם לעבוד בה וגם להנות ולהרגיש מחובר אליה, או מי שיש לו עסק והוא רוצה להגדיל הכנסות, לשפר את האוירה בין העובדים. או מי שרוצה לפתוח עסק חדש, או משפחה שרוצה להגיע למצב לחתן את הילדים בלי חובות, או שליח שרוצה להגדיל את הקהילה, או את ההכנסות של התרומות.

פער זה דבר טוב חיים זה בטבע שלנו הרצון להתקדם בחיים הרצון שלנו לגדול "הבלגאן" מתחיל כאשר עובר זמן ואנחנו לא עושים כלום כדי לצמצם את הפער. אנחנו לא עושים כלום כדי להתקדם החיים, ואז אנחנו אוטומט נכנסים למצב של מקום של קבעון. מצב שבו אנחנו אנחנו כבר מרגישים תקועים, שכאילו אין מוצא מהמצב שבו אנחנו נמצאים, שכאילו איפשר לעשות כלום בשביל לשנות את המצב, או להתקדם לעבר המקום או המצב שאנחנו כל כך רוצים, ואז אנחנו גם מוצאים את כל הסברים והסיבות למה אנחנו לא יכולים לעשות את זה, או למה זה לא יכול להיות בכלל.

למה זה בלתי אפשרי להגיע לשם. כמה פעמים יצא לכם לשמוע שאין כזה דבר לחתן ילדים ללא חובות? כמה פעמים שמעתם שמישהו אומר שמליונרים או אנשים עשירים בכלל הם גנבים או שפשוט יש להם מזל! יש מצבים שבהם אנחנו עד כדי כך לא מודעים לפער או מה בדיוק אנחנו רוצים שגם כאשר נופל לידנו הזדמנות אנחנו מפספסים אותה. אז אני מזמין אתכם לנצל את הפער הזה כדי להתקדם בחיים. כדי לצמוח.

יום אחד יצאו שני דייגים לדוג בים הגדול. האחד היה דיג ותיק ומנוסה ואילו חברו היה דייג צעיר ולא מנוסה. הצעיר כולו היה מלא התלהבות, ורצון לדוג ולהצליח בדיג. הם הגיעו לים ישבו במרחק מה אחד מהשני סידרו את החכות וזרקו את הפתיון לים.

והנה בחכה של הדייג הצעיר נתפס דג גדול ויפה. הדייג המבוגר והמנוסה שמח בשביל הדייג הצעיר כי כל דייג היה רוצה לתפוס דג גדול. אבל הדיג הצעיר משחרר את הדג הגדול וזורק אותו חזרה לים. הדייג המבוגר לא הבין אבל לא התערב.

לאחר מספר דקות שוב הדייג הצעיר מושך את החכה מהמים ומגלה דג גדול הדייג הצעיר משחרר את הדג וזורק גם אותו חזרה לים. הדייג המבוגר כבר לא מבין מה קרה לדייג הצעיר הוא כבר זז על מקומו בעצבנות משהו. כאשר הדבר קרה שוב שהדייג הצעיר זרק דג גדול למים ניגש אליו הדייג המבוגר ושאל אותו. תגיד לי בחור למה אתה זורק את כל הדגים הגדולים? הדייג הצעיר הסתכל על הדייג המבוגר ואמר אני מאוד רוצה את הדגים הגדולים אבל אין לי מה לעשות עם הדגים הגדולים כי הם יותר מדי גדולים למחבת שיש לי בבית!

השאלות שמאמן יכול לשאול אותך באימון מה בדיוק יש שם במקום הזה או במצב הזה שאתה כל כך רוצה להגיע? מה נדרש כדי להגיע לשם? ואיך אתה בדיוק מתכוון לעשות את זה?
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
עוד דבר יפה
ה' אלול ה׳תשס״ז
כבוד הרב יוסף חיים תודה לך על המאמר שאתה כותב, אני מתענג ולומד דבר חדש .
יישר כוח.
2.
כל הכבוד
ה' אלול ה׳תשס״ז
יוסף חיים אני ממש מודה לך על המאמרים המעולים שאתה מפרסם כאן ונהנה לקרוא כל פעם יותר ויותר
אשריך!
חברך דניאל א.
3.
יוסף חיים
ה' אלול ה׳תשס״ז
תודה לך על המאמר הנפלא ובזכות זה שאתה עוזר לעם ישראל אני מאחל לך רק הצלחה ושפע בכל מעשה ידיך
מאירקה
מגדל העמק
4.
פשוט מצויין ומהנה לקרוא
ה' אלול ה׳תשס״ז
תודההה
דובי
5.
יוסף חיים בולטון היקר
ה' אלול ה׳תשס״ז
אני רוצה להודות לך בשם תושבי כפר חב"ד שאתה דואג לתמימים היקרים ומעביר להם קורס אימון ודואג להם!
שולם
6.
יישר כוח! ! ! אבל
ה' אלול ה׳תשס״ז
הרב יוסף חיים. או מערכת col יישר כוח על מאמרים.ועל הפעילות. אבל למה אין מקום פה שאפשר לישאול שאלות כדי שאתה יוסף חיים תענה אני בטוח שזה יעזור לא רק לי
אחד שנהנה מאמרים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.