מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשס״ז 15.08.2007

שלום באוסטרליה: פלדמן וגוטניק עשו 'סולחה'

"והאמת והשלום אהבו". הרב פנחס הכהן פלדמן השליח הראשי של הרבי למדינת ניו סאוט וויילס אוסטרליה וגיסו הנגיד הרב יוסף-יצחק הכהן גוטניק שהיו מסוכסכים שנים ארוכות - השלימו ועשו ביניהם שלום, כך מדווח העיתון 'ג'ואיש-ניוז' המתפרסם באוסטרליה ■ המחלוקת בין השניים החלה לאחר שהרב גוטניק דרש בחזרה הלוואה שהעמיד לגיסו הרב פלדמן על סך 10 מיליון דולר. בית-המשפט האוסטרלי חייב את הרב פלדמן להחזיר את הכסף שניתן כתרומה לטענת הרב פלדמן.בכתבה מלאה: הפרטים המלאים, דיווח מחגיגת הבר מצווה לנכד הרב פלדמן בה השתתף הרב גוטניק, ולשון ההודעה המשותפת שפירסמו השניים  לסיפור המלא
שלום באוסטרליה: פלדמן וגוטניק עשו 'סולחה'
קמפוס ישיבת חב"ד בסידני. מימין: הרב פלדמן והרב גוטניק
"והאמת והשלום אהבו". הרב פנחס הכהן פלדמן השליח הראשי של הרבי למדינת ניו סאוט וויילס אוסטרליה וגיסו הנגיד הרב יוסף-יצחק הכהן גוטניק שהיו מסוכסכים שנים ארוכות - השלימו ועשו ביניהם שלום, כך מדווח העיתון 'ג'ואיש-ניוז' המתפרסם באוסטרליה.

המחלוקת בין השניים החלה לאחר שהרב גוטניק דרש בחזרה הלוואה שהעמיד לגיסו הרב פלדמן על סך 10 מיליון דולר. בית-המשפט האוסטרלי חייב את הרב פלדמן להחזיר את הכסף שניתן כתרומה לטענת הרב פלדמן.

ההלוואה ניתנה בשנת תשנ"ד עבור 'הישיבה סנטר', קמפוס בניינים הכולל את בית-כנסת חב"ד המרכזי בסידני, בית-חב"ד לדוברי עברית ומוסדות חינוך חב"ד בו מתחנכים 600 תלמידים. בעקבות כך, ריחפה סכנת סגירה מיידית על מוסדות חב"ד בסידני. הדברים הגיעו בשלב מסויים לדיון בפני בית הדין הרבני הגדול בתל אביב.

כאמור, בשבועות האחרונים השלימו השניים. הרב גוטניק השתתף בבבר מצווה לנכדו של הרב פלדמן, והאחרון ישתתף בחתונת בתו של הרב גוטניק שתיערך בשבוע הבא.

דיווח נוסף שהתקבל מסידני: 

הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק טס במיוחד ממלבורן לסידני בכדי להשתתף בחגיגת הבר מצוה של הת' מנחם מענדל הכן פלדמן נכדו של הרב פנחס הכהן פלדמן. לאחר שהרב גוטניק התכבד בקריאת מכתבו של הרבי לילדי הבר מצוה, הוא פנה בקריאה נרגשת ליהודי העולם בכלל ובפרט לכלל אנ"ש סביב כדור הארץ, ללמוד מהדוגמא האישית שלו, לעשות כל שביכלתם לעשות שלום אחת עם השני, ליישב אחת ולתמיד את כל החילוקי דיעות בינינו אשר עי"ז נוכל להיות כלים  מתאימים לברכות השי"ת ובפרט לברכה הכי עיקרית, לקבל פני משיח .

הרב דניאל קיי, משגיח הישיבה גדולה, בירך בשם ומלכות את ברכת "שהחיינו" עבור כל הקהל כולו על רגע היסטורי זה כאשר כל הקהל ענה "אמן" מקרב לב.
 
הנה ההודעה הרשמית המשותפת מאת משפחות גוטניק ופלדמן:
 
האח והאחות השלימו כאשר הרב יוסף גוטניק הסכים לתת כל זכות שיש לו על רכוש שטחי הישיבה בדובער הייטס להרב פנחס והרבנית פנינה פלדמן. הרב יוסף גוטניק ממלבורן הינו אחיה של הרבנית פנינה פלדמן, ואשת הרב פנחס פלדמן, מרא דאתרא של הישיבה סענטער בסידני ושליח הראשי וראש תנועת חב"ד ליובאוויטש בניו סאוט וויילס.

לאחר חילוקי דיעות טראגי ומפורסם ב2003, הרב פלדמן ואחרים אבדו את השליטה על רכוש שטחי הישיבה בפינת רחובות בלייק ונאפייער בדובער הייטס, הנכסים והחובות נתנו ב"טראסט" חדש הנקרא בשם "בלייק נאפייער טראסט".

בתחילת שנה זו, ה"טראסט" נכנסה להסכם הנותנים להרב גוטניק לאחרים וכוחות מסויימים. כוחות אלו הינם זכות "וועטא".  על לקיחת הלוואות נוספות על הנכס, וכן כח "וועטא" נוסף על שימוש ולאן הכספי צדקה ילכו  מכל חלק מהנכס שימכר.  הסכם זה גם נחתם ע"י נשיאי  הג'ואיש קאמיונאל אפיל והניו סאוט וויילס ג'ואיש בארד אוו דעפיוטיס.

הרב גוטניק היום הסכים להעניק את כל זכויותיו בה"בלייק נאפיער טראסט" למשפחת פלדמן. הרב גוטניק אמר אשר באם זה יהיה חלק מההתחיבויות המשותפות בכדי להגיע לשלום הרי שהוא עושה זאת בלב שלם וברצון!
 
הרב גוטניק מציין אשר הוא מכיר בעובדת התמסרות משפחת פלדמן לקהילה מעל לארבעים שנה האחרונות בתור שלוחי הרבי למדינת ניו סאוט וויילס, ובלקיחה בחשבון אשר הם היו אלו אשר רכשו בראשונה את הנכס, שטח קמפוס דובער הייטס ב1997 עבור תנועת חב"ד. שני הצדדים מתחרטים על האירועים המצערים של העבר ומסתכלים קדימה ליחס חיובי משותף בעתיד, ובמיוחד בענין תמיכת ופיתוח הלאה של העבודה העניפה של חב"ד במדינת ניו סאוט וויילס.

שני הצדדים מכירים את הנדבה היקרה של מרת ציפורה אוליבער אשר התחילה ותיווכה את השלום ההיסטורי הזה ביחד עם עזרת הרב אליהו הכהן פלדמן. משפחות גוטניק ופלדמן מקווים אשר העשיית שלום ביניהם יתן סיוע ועידוד לאחרים אשר עוברים בחילוקי דיעות, אף פעם שלא להתייאש מחיפוש ורדיפת השלום!
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
14 תגובות
1.
שנים חיכינו...
א' אלול ה׳תשס״ז
אני שמח מאוד על השלום שסוף סוף הושג אין מילים בפי להודות לה
2.
דידן = שלום נצח!
א' אלול ה׳תשס״ז
לא מצא הקב"ה כלי ברכה יותר מהשלום. האמת והשלום אהבו וגם מנצחים. מהם ילמדו וכן יעשו והמשיח מתגלה מיד.
3.
SHABBOS SHABOS-OIYEN
א' אלול ה׳תשס״ז
Rabbi Feldman

Mazel Tov

This should bring more good news and tidings for Sydney

It should be by you and all that assist you.
SHABBOS SHABOS-OIYEN


4.
ב"ה שלום
א' אלול ה׳תשס״ז
בס"ד שי-הי שלום נצחי וברכה והצלחה בגו"ר לשני-הם
5.
המלך בשדה
א' אלול ה׳תשס״ז
פלדמן= שדה?
6.
who realy
א' אלול ה׳תשס״ז
Cares???

overflated egos and no yishuv hadas.
7.
הלוואי
א' אלול ה׳תשס״ז
הלוואי ורק דברים כאלו יפורסמו ברבים . מעשים טובים ודברי שלום . ולא דברים אחרים מסוג אחר שאין המקום להזכירם .
8.
מהם יראו וכן יעשו...
א' אלול ה׳תשס״ז
זהו צו השעה בכל ריכוזי אנ"ש בכל קצוי תבל, וע"י זה תהי יד החסידים העליונה, ונזכה לראות את פני המלך.
9.
כל הכבוד!!!!
א' אלול ה׳תשס״ז
באמת.
מי שלא חווה את זה, לא יודע כמה זה קשה.
10.
אתה באמת חי בעולם אחר
א' אלול ה׳תשס״ז
בני
11.
ר גרשון אבצן
ב' אלול ה׳תשס״ז
נעים לראותך
בסידני!!!!!!
שתהי בהצךחה רבה ......
12.
Resident of Sydney
ב' אלול ה׳תשס״ז
No-one thinks of the pain caused by the two people to the tayere chassidim in Sydney.
but dont think that the whole show is over for soon these egos will POP
13.
to Comentator No. 12
ב' אלול ה׳תשס״ז
Just b.c, you have no appreciation about peace between family, you can go back to your little hole on -------- street and think how bad peace is. we on the ootyher hand in flood st. are think posotive hance what happened is good and may it continue to be good un till moshiach comes.
14.
Eli feldman!!!!!!!!!
ג' אלול ה׳תשס״ז
we see your name in there....
we are very proud of you....
philadelphia
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.