מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשס״ד 19.01.2004

נסללה דרכם של רבנים חב"דיים לכהונת רב תל-אביב

בדיון בעתירת התנועה להגינות שלטונית ועו"ד החב"די מרדכי ציבין הוציא היום (שני) בג"צ צו על תנאי המורה לראש הממשלה לנמק בתוך 30 יום מדוע לא יפעל לבחירתו של רב ראשי לעיר תל אביב. הצורך בבחירת רב עיר חדש לתל אביב התעורר עקב בחירתו של רב העיר הקודם הרב שלמה עמאר לכהונת הרב הראשי לישראל, ערב פסח שעבר. עו"ד ציבין אמר היום ל-COL כי הוא מעריך שבתוך זמן קצר יורכב הגוף הבוחר וכי הבחירות יערכו בקרוב. יתכן ורבנים חב"דיים יגישו את מועומדותם...
נסללה דרכם של רבנים חב
תל-אביב מהאויר. האם רבנים חב"דיים יגישו את מועמדות לתפקיד?
כזכור, במשך למעלה מ-4 שנים לא היה רב ראשי לעיר תל אביב ולאחר עתירה קודמת של התנועה להגינות שלטונית ובהוראת בג"צ נבחר הרב עמאר בשנה שעברה לרבה הראשי של העיר. הרב עמאר הצליח בתפקידו ופעל רבות לחיזוק הכשרות והטהרה בעיר במשך שנת כהונתו. על רקע זה, אומר מרדכי איזנברג יו"ר התנועה להגינות שלטונית, מקוממת מאוד התנהלותו של משרד הדתות אשר אינו פועל כנדרש לקיום בחירות לרב עיר חדש אשר ימשיך בפעילותו הברוכה של הרב עמאר. מצערת היא העובדה שבכל הקשור לבחירת רבני עיר נמשכת המגמה שאין פותחים בהליך לבחירת רב כל עוד לא נקבעה מראש זהותו ע"י המפלגות. על פי תקנות בחירת רבני ערים חייב שר הדתות לפרסם הודעה ברשומות מיד עם התפנות משרת רב העיר ומיד לאחריה מועצת העיר והמועצה הדתית מקימים ועדה בוחרת. על כן ביקשו העותרים כי בג"צ יורה לפרסם מיידית הודעה ברשומות בדבר הצורך לבחור רב עיר, דבר שיאפשר למועצת העיר ולמועצה הדתית לבחור את נציגיהם לגוף הבוחר. בג"צ כאמור נענה לבקשה והוציא צו על תנאי כמבוקש.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
רבנים חבדיי"ם?
כ"ו טבת ה׳תשס״ד
לענ"ד צ"ל רב חבד"י הלא הוא שליח הרבי ןבעל הבית של ת"א הרב גערליצקי שליט"א
2.
רק הרב גערליצקי
כ"ו טבת ה׳תשס״ד
לרב הראשי של ת"א
3.
COL - לתשומת לבכם - יפה השתיקה לחכמים
כ"ו טבת ה׳תשס״ד
4.
הרב יוסי גינזבורג גם מתאים!
כ"ו טבת ה׳תשס״ד
בלי לזלזל באף אחד ,המהפכה שהרב יוסי עשה ברמת אביב וכפי שרואים הולכת וצוברת תאוצה .
(דרך אגב נושא שאתם לא מסקרים אותו)
והדברים קורים עם הרבה מאד עבודה והשקעה.




5.
לזכותו יאמר !
כ"ו טבת ה׳תשס״ד
יש לציין שמי ששינה את פני הכשרות של תל-אביב הוא הרב "שניאור זלמן רווח " שהוא יד ימינו ותלמידו המובהק של "הרב עמאר " שהוא מאוד מקורב לחב"ד ומתעסק הרבה עם חב"ד (בארץ ובחו"ל).
6.
בהמשך למה שכתב 5
כ"ז טבת ה׳תשס״ד
והוא גם נקרא על שמו של אדמו"ר הזקן , כפי שנכתב אודותיו לפני מספר שנים במדור "חיים יהודיים" שבגילייון "שיחת השבוע" (באם זכרוני אינו מטעני) עיין שם השתלשלות העניינים. ולתגובה 3 -צדקת! לתגובה 4 - יחד עם ההסכמה העקרונית לדבריך -אין לי מנוס מהגיב כי כבוד הפוליטיקה -במקומה דווקא מונח, והיא הופכת לחסרת טעם לחלוטין כשמנסים לשרבבה במקומות הלא נכונים - כשבמקרה דלהלן כוונתי לרוח ה"פרובוקטיבית" (בהגדרה עדינה . . .) ששורקת לה בחדות מ"בין שורות תגובתך" (ובמענה לשאלה מתבקשת - אין לי כל קשר משפחתי ו-או ישיר או עקיף לרב גערליצקי שליט"א או למשפחתו -למעט המידע שיש בידי כמו בידי כל קריין העיתונות החבדי"ת , המתעדכן מידי פעם בנעשה בחצירו של הגר"י גערליצקי שליט"א ) . ישנן מוסכמות חברתייות שאותן בפירוש "לא" צריך לערב במחלוקת שהיא לשם שמיים כמובן והראייה - דעומדת כסלע איתן ו"חומה בצורה" כבר שנים רבות . בתקווה ש-"די לחכימא ברמיזא" , מה גם שאחרי כזה "רמז" -כל "בפירוש" מייותר . ושוב אכפול תקוותי כי הובנו הדברים , ולא נזדקק לבוא לידי כך פעם נוספת עם קריאת "תגובות" נוספות "נוסח זה" שרואה אור כאן בהשראת רוח הפייוס והשלום הלאומית , ועל כולן -בשם הדמוקרטיה ואי סתימת פייות הציבור (כנראה זה היה הסיבה להסכמת המערכת להכניס תגובה זו).
7.
תגובה למס 6 על בקורת לתגובתי מס 4
כ"ז טבת ה׳תשס״ד
כפי שראיתי החלטת שכתבתי את
הדברים על רקע פוליטי ,אז החלטתי להשיב:
אני אינני משיחיסט כלל ועיקר
ההיפך הוא הנכון ויש לי ויכוחים על הרקע הזה עם הרב גינזבורג ,
אך עם כל זאת עם הצלחה אי אפשר להתווכח וצריך להודות שלמרות החיסרון המשיחיסטי הרב יוסי עשה מהפיכה ברמת אביב הוא
ולא פה המקום לפרט , הוא תלמיד חכם,יודע לעשות דברים גדולים ומאד כריזמתי.
8.
הבהרת תגובה 5
כ"ז טבת ה׳תשס״ד
אני מצטער אם דברי לא הובנו כראוי , ואשתדל להבהירם כעת : אני - בניגוד אליך - כן רואה עצמי כ"משיחיסט" מבחינה מסויימת אם כי מובן שאינני מזדהה עם שיטת הפירסום וה"חי וקיים" של אלה המכנים עצמם משיחיסטים . אך זהו נושא לדייון נפרד בבימה אחרת . הנושא הנידון הנו : במידה ותתאפשר מועמדתו של רב חבד"י בתל אביב , מיהו המועמד המתאים יותר : הרב גערליצקי או הרב גינזבורג . ובזה , דומני כי אין מקום לשתי פנים , שכן (לענ"ד) ברור הדבר כי שליח הרבי שנשלח על ידו באופן שהוגדר כשמיימי במייוחד ופועל במקום כבר שנים רבות ועוד לפני הרב גינזבורג (וכידוע ליודעים פרטי השתלשלות העניינים ) הוא לכאורה הראוי לייצג את חב"ד במשרה כה רמה . ואתנצל שוב אם פגעתי במישהו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.