מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשס״ז 14.08.2007

קיץ ללא הפסקה בלוגנסק / גלרייה

לא מכבר נחתם מחנה קיץ 'גן ישראל לוגנסק' לבנים בהצלחה רבה. זו השנה השביעית ברציפות שהמחנה מתקיים לילדי מחוז לוגנסק ומחוזות נוספים על ידי הקהילה היהודית בלוגנסק בראשותו של הרב שלום גופין ■ השנה הצטרפו למחנה ילדים מניקולאייב, מריופול, דונייצק, צ'רניגוב, צ'רקסי ודנייפרודרזינסק, שנהנו מתנאים גשמיים ורוחניים גם יחד ■ במחנה נהנו הילדים מתנאי מגורים משופרים, מחוף ים נושק למתחם, מתוכניות מגוונות, מטיולים מרתקים, ארוחות עשירות ומזינות וצוות מסור ואוהב לסיפור המלא ולתמונות נוספות
קיץ ללא הפסקה בלוגנסק / גלרייה
לא מכבר נחתם מחנה קיץ 'גן ישראל לוגנסק' לבנים בהצלחה רבה. זו השנה השביעית ברציפות שהמחנה מתקיים לילדי מחוז לוגנסק ומחוזות נוספים על ידי הקהילה היהודית בלוגנסק בראשותו של הרב שלום גופין.

השנה הצטרפו למחנה ילדים מניקולאייב, מריופול, דונייצק, צ'רניגוב, צ'רקסי ודנייפרודרזינסק, שנהנו מתנאים גשמיים ורוחניים גם יחד. את המחנה ריכזו התמימים חיים נוטיק ומענדי אליאס שיחיו, שהשקיעו רבות בכתיבת תוכניות למחנה ובהפעלתם תחת הנושא "דמויות מופת בהיסטוריה היהודית".

ייחודו של המחנה השנה היה שילובם של מדריכים מקומיים בצוות המפעיל, לאחר שעברו הכשרה בחצי שנה האחרונה על ידי קרן אבי-חי, הפועלת לקידום החינוך היהודי בחבר העמים.

במחנה נהנו הילדים מתנאי מגורים משופרים, מחוף ים נושק למתחם, מתוכניות מגוונות, מטיולים מרתקים, ארוחות עשירות ומזינות וצוות מסור ואוהב, ששם לו למטרה להשקיע את כל הכוחות והמשאבים בתשעים הילדים היהודים, שהגיעו לקבל אנרגיות ומטען רוחני.

כאן ניתן היה לפגוש את סאשה וחבריו יושבים בהתוועדות ליל שבת ומצטרפים לסדר ניגונים, את אליעזר (ולדיק לשעבר), המדריך המקומי, המנחה את ילדי קבוצתו בכתיבת פ"נים לרבי, ועוד עשרות רבות של ילדים שמחים, שבילו את השבועיים בהנאה מרובה ובדמעות סירבו להיפרד. הרב שלום גופין מציין בסיפוק את הצלחת המחנה, את שיפור התנאים הגשמיים והרוחניים ומקווה להמשיך ולהצעיד את מחנה הקיץ קדימה בשנה הבאה.

ארגון מחנה הקיץ והצלחתו התאפשרו הודות לסיועם ולתמיכתם של קרן אור אבנר בחה"ע בהנהלתו של הרב דוד מונדשיין, קרן אבי-חי בחה"ע וקהילות תומכות בחוץ לארץ. תודה מיוחדת לרב חיים ולרחלי הבר, שהשקיעו רבות להצלחת המחנה, לרב ישראל ולגולדה נמירובסקי ולצוות התמימים, שהשתדל להחדיר אווירה יהודית בלבביות מיוחדת.

מחנה הקיץ לבנים בא בהמשך למחנה משפחות, המתקיים כבר השנה השלישית ליהודי הקהילה. המחנה נמשך עשרה ימים ובו השתתפו מאה וחמישים יהודים במתחם מרווח על גדות ים האזוב בסיסמת "נפש בריאה בגוף בריא". צוות מיוחד עמל תקופה ארוכה לפני פתיחת המחנה על תוכנית יהודית חווייתית, שתפנה לגברים, לנשים, לבנים ולבנות.

בבוקרו של יום ניתן היה לפגוש בעשרות נשים ממתינות על ספסלי החצר לתחילת התפילה, בעוד ילדיהם מתפזרים לתפילה מאורגנת בקבוצות גיל שונות. גם שיעורי חסידות וענייני דיומא נמסרו מדי יום לגברים, נשים וילדים, שהשתתפו מתוך רצון לשמוע, לקבל ולהעשיר את ידיעותיהם בעולם היהדות. הצצה בלוח המודעות הססגוני של המחנה גילתה חידות יומיות, תמונות מתחלפות, תוצאות תחרויות ספורט והוקרת תודה לנשים, שסייעו בכל יום לפעילות מועדון נשים. כל יום גדוש אירועים הסתיים בטקס הנפת דגל הקבוצה המנצחת באותו יום, כשהמוטיבציה גבוהה והרצון לפעול ולהפעיל גובר.

"חשיבותו של מחנה משפחות ייחודי כזה אינה ניתנת לתיאור", אומר הרב גופין, "היא מקרבת את המשפחות כגוף אחד ליהדות. היא מפילה מחיצות, מקרבת בין הרב לחברי הקהילה ובינם לבין עצמם". למחנה שותפים כבר כמה שנים יהודי קהילת צ'רקסי בראשות השליחים הרב דב וחנה אקסלרוד, שנטלו חלק וסייעו להצלחת המחנה. בשנה זו הצטרפה גם קהילת צ'רנבצי, שלא הסתירה את התפעלותה מהעושר הגשמי והרוחני במקום והשתלבה בטבעיות בתוכניות.

בלוגנסק מקווים, שמחנות הקיץ יביאו לתנופה בפעילות היהודית בעיר מתוך חיזוק, איחוד, קירוב וביסוס משפחות הקהילה לנח"ר כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
למנדי הגדול מכולם
ל' אב ה׳תשס״ז
תמשיך לעשות נחת לרבי ותעלה מחייל אל חייל .
א.י חב"ד בנדקוק
2.
למענדי אליאס
ל' אב ה׳תשס״ז
רואים בתמונות את ההשקעה הרבה שלך בקעמפ!!!
עלה והצלח
ידידך בארץ ובעולם!!!!
3.
שלום וחני הגדולים מכולם
ל' אב ה׳תשס״ז
וכמובן גם חיים ורחלי...

בן משפחה מהכפר
4.
Mendy Naymark!!!!
א' אלול ה׳תשס״ז
Hvent seen you for a while!!!
DA"SH CHAM!

-student in Kfar chabad
EYR
5.
גאוות יחידה
א' אלול ה׳תשס״ז
לשולם וחני היקרים לנו מאד.
אתם מפתיעים כל פעם מחדש. כה לחי!
אשרי חלקכם בזה ובבא בשליחות הרבי כפשוטו ממש.
אנו תמיד אתכם.
אתם משמשים לנו לסמל ולמורי דרך.
חיים ורחלי בדרך...

6.
אין עוד תמונות????
א' אלול ה׳תשס״ז
מה ? לא היה צלם?
7.
אנחנו דורשים בתוקף
א' אלול ה׳תשס״ז
תשלחו עוד תמונות!
8.
ניימרק
א' אלול ה׳תשס״ז
התמונה מדהימה..עלה והצלח.
9.
מנדי ניימרק
א' אלול ה׳תשס״ז
מנדי הגדול מיכולם טוב לאראות אותך ב.ק תאילנד
10.
בוחלו אולגה
ד' אלול ה׳תשס״ז
יפה....מתגעגת מאוד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.