מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשס״ז 13.08.2007

הרב החב"די הפך את משרדו לחמ"ל לאיסוף תרומות הדם

אליאב, בנו הפעוט של קמ"א מיכאל פינחסוב, נפטר בבית-הרפואה תל השומר ממחלת הלוקמיה, והוא בן שנתיים בלבד - זאת, חרף אלפי תרומות דם שנתקבלו מחיילים, מקצינים ומנגדים, שהתגייסו במיוחד בניסיון להציל את חייו ■ רב בית-הספר למ"כים ולמקצועות החי"ר, סרן שרגא דהן, חסיד חב"ד ברמת בית שמש, מכיר את האב עוד מתקופת הלימודים המשותפת שלהם בבית-הספר לטכנולוגיה, "מכון לב", בירושלים. כשקיבל בדואר האלקטרוני את ההודעה, הפך סרן דהן את משרדו לחמ"ל לצורך איסוף תרומות הדם לסיפור המלא
הרב החב
אליאב פינחסוב ז"ל ויבלחט"א רב בית-הספר למ"כים ולמקצועות החי"ר, סרן שרגא דהן
אליאב, בנו הפעוט של קמ"א מיכאל פינחסוב, נפטר בבית-הרפואה תל השומר ממחלת הלוקמיה, והוא בן שנתיים בלבד - זאת, חרף אלפי תרומות דם שנתקבלו מחיילים, מקצינים ומנגדים, שהתגייסו במיוחד בניסיון להציל את חייו.

בגיל 11 חודשים התגלה גידול ממאיר בגזע המוח של אליאב. בניגוד לחוות הדעת של הרופאים, הוא הצליח להתגבר על המחלה. "אשתי קיבלה על עצמה לחבוש כיסוי ראש, ובזכות זה נעצרה המחלה", סיפר השבוע קמ"א פינחסוב, המשרת בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה. לפני ארבעה חודשים גילו הרופאים כי הלוקמיה התגלתה שוב בגופו של הפעוט.

עיתון 'במחנה' מדווח כי רב בית-הספר למ"כים ולמקצועות החי"ר, סרן שרגא דהן, חסיד חב"ד ברמת בית שמש, מכיר את האב עוד מתקופת הלימודים המשותפת שלהם בבית-הספר לטכנולוגיה, "מכון לב", בירושלים. כשקיבל בדואר האלקטרוני את ההודעה, הפך סרן דהן את משרדו לחמ"ל לצורך איסוף תרומות הדם.

עשרות יחידות נרתמו למשימה, ושלחו חיילים בהסעות מאורגנות לבנק הדם בתל השומר. למעלה מ-2,500 לובשי מדים תרמו דם, ו-60 מתוכם אף נמצאו מתאימים לסוג הדם של אליאב. הרופאים הספיקו לעשות שימוש רק ב-20 מנות דם שנתרמו. "מרגע שפתחתי את החמ"ל, הטלפון צלצל כל עשר שניות", סיפר סרן דהן. "התרגשתי מההירתמות. אנשים כעסו עליי משום שהיו רגעים שבהם לא יכולתי לענות".

במסגרת המבצע המיוחד, ביקשו הרופאים כי תינתן העדפה לתורמים ממין זכר. "לא היה כל רצון לפגוע במין הנשי", הבהיר סרן דהן. "הרופאים הסבירו שעדיף לגייס יותר תרומות מבנים, משום שרמת ההמוגלובין בקרב בנות נמוכה בדרך כלל והוורידים צרים יותר - אלו נתונים טבעיים שמקשים על נטילת כמות מספקת של דם מגופן".

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
שרגא גאים בך
כ"ט אב ה׳תשס״ז
בתי חבד מכון לב
(בפזורת ההיי טק )
2.
יפה שרגא
כ"ט אב ה׳תשס״ז
ידיד ממכון לב
(מסתבר שאפשר לפתוח קהילה חבדית של יוצאי המכון)
3.
נייט נייט ניקא וו
כ"ט אב ה׳תשס״ז
שרגא היית טוב במועצה ורואים שאתה מככב בצבא!
Хабад - детям

4.
רמת בית שמש
ב' אלול ה׳תשס״ז
הכל בגלל שהוא גר ברמת בית שמש!!יש שם רמה!!
יש"כ שרגא
ארגנטינה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.