מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשס״ז 12.08.2007

Telethon: לארי קינג, שוורצנגר ופריד למען חב"ד / וידאו

השירותרום, נוסח חב"ד: בדיוק לפני 27 שנה חגגו בקליפורניה את מופע ה"טלטון" הראשון. מאז מדי שנה, כמה ימים לפני ראש השנה מתקיימת לה החגיגה הגדולה ■ מופע ה"טלטון-Telethon" הוא מופע ההתרמה השנתי של חב"ד-קליפורניה שמשודר בערוץ 9 המרכזי במדינה לכמעט 30 מליון צופים ■ ערוץ יהדות של אתר האינטרנט ynet מפרסם כתבה של העיתונאי ישראל ברדוגו על ההכנות לאירוע לסיפור המלא ולצפייה בכתבת וידאו
Telethon: לארי קינג, שוורצנגר ופריד למען חב
שליחי קליפורניה, תמונת מחזור עם הרבי (צילום: ישראל ברדוגו)
השירותרום, נוסח חב"ד: בדיוק לפני 27 שנה חגגו בקליפורניה את מופע ה"טלטון" הראשון. מאז מדי שנה, כמה ימים לפני ראש השנה מתקיימת לה החגיגה הגדולה. מופע ה"טלטון-Telethon" הוא מופע ההתרמה השנתי של חב"ד-קליפורניה שמשודר בערוץ 9 המרכזי במדינה לכמעט 30 מליון צופים. תוכנית ההתרמה נחשבת לנוצצת במיוחד, בעיקר בגלל ה"מגה-סלב'ס" מהוליווד והנ.ב.א שתורמים את נוכחותם לעניין, גם בגלל מעורבותה הגדולה של חב"ד בפרוייקטים של שיקום במדינה.

בשנת 1965 הגיע לקליפורניה הרב ברוך שלמה קונין, היום בן 67, אז בחור צעיר ונמרץ, אחד מהראשונים שנשלח בידי הרבי מילובאויטש "להפיץ יהדות בחוף המערבי". בתוך שנים מספר החלה הפעילות של הרב קונין לצבור תאוצה: זה התחיל בבית חב"ד אחד בלוס אנג'לס והיום בחב"ד-קליפורניה מחזיקים למעלה מ-200 בתי חב"ד הפזורים בכל רחבי החוף המערבי של אמריקה, וכמה בתי חב"ד בלאס-וגאס השכנה. בקיצור סיפור של הצלחה

מופע ההתרמה המדובר מגייס מליונים בכל שנה. במופע האחרון למשל אספו בחב"ד קליפורניה סכום של 6 מליון דולר בכמה שעות, אבל הם רוצים הרבה יותר. בתוכניות הקודמות מצאנו את כוכבי "סיינפלד" ו"חברים" רוקדים בדבקות לצד חב"דניקים ומוזיקת פופ חסידית, את סטיבן שפילברג, מג'יק ג'ונסון, אליוט גולד, לו גאסט ג'וניור, בוב דילן, ג'רי לואיס, אדם סנדלר והשחקן מרטין שיין, כשהשנה התקיים אפילו מאמץ לגייס את דיויד בקהאם. לפני ימים מספר הודיע לארי קינג מנחה הטלוויזיה הפופולרי על הצטרפות אקטיבית שלו למופע ההתרמה וגם מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר הודיע: אני בעסק.

מעבר לבתי חב"ד ולמוסדות החינוך הרבים שנותנים מענה לצרכיה היהודים של תושבי הקאנטרי, מפעילים החב"דניקים רשת של מוסדות גמילה ושיקום לאנשים שנפלו לסמים ואלכהול, אותה רשת מטפלת באלפי אנשים מדי שנה, רובם אגב לא יהודים.

אז חוץ מלבקש כסף בתוכנית, עובדים בחב"ד על תכנים עם הרבה אידישקייט. בתוכנית האומנותית הרחבה יופיעו הזמרים אברהם פריד, מרדכי בן דוד ואפילו גד אלבז שלנו.

הרב חיים קונין, בנו של הרב, אומר בשיחה עם ynet, מספר על הצורך להגיע ולקרב יהודים שאין להם קשר ישיר ליהדות: "אנחנו באים ממש לפני ראש השנה ומנסים לגעת בכל יהודי בכל פינה ביבשת. השליחות שלנו זה השליחות של הרבי מלובאויטש והיא לעשות מצוות כמה שיותר, כל מצווה מוסיפה אור בעולם, זה מה שיביא לעולם בסופו של דבר את משיח צדקנו".

נבחרת הכוכבים של חב"ד (צילום: באדיבות שלגר. נט)
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
bardugo lo haya shama
א' אלול ה׳תשס״ז
ze kishkush gadol
bardugo haya ba aretz be oto zman.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.