מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשס״ז 12.08.2007

ננעלו ימי עיון הבית היהודי ומדריכות כלות

גם השנה נערכו 3 ימי עיון לנשים בנושא הבית היהודי, על ידי המכון להכשרת מדריכות לכלות ע"ש חנה סגל ע"ה, שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד. שניים מתוכם לציבור הרחב של נשי חב"ד, שהעפילו עד לבית ההארחה 'שורשים' שבמעלות, כדי להתעשר, ללמוד, להעמיק ולהחכים בנושאי הבית היהודי וטהרת המשפחה ■ היום הנוסף, הנערך כבר מספר שנים ברציפות לציבור יעודי של מדריכות לכלות, התקיים בכפר חב"ד, באוהל האירועים. השתתפו בו כמאתיים מדריכות לכלות, כולל שליחות מהעולם כולו, אשר תפקידן מזמן להן מפגש עם כלות  לסיפור המלא
ננעלו ימי עיון הבית היהודי ומדריכות כלות
בית ההארחה 'שורשים' שבמעלות (ארכיון)
אל בית ההארחה שורשים הגיעו 300 נשים מתוכן צעירות רבות, עם תינוקות. הנוף המקסים והאוויר המצוין השכיחו את הנסיעה הארוכה והכניסו את הנשים מיד עם בואן לאווירת נופש ולימוד.

ההרצאות היו רבות ומגוונות, כך שכל אחת ממגוון הנשים יכולה הייתה לבחור לעצמה את התכנים המדברים במיוחד אליה ואת הנקודות המעשיות עבורה דווקא. בין הנושאים שנלמדו: "חכמת נשים בנתה ביתה" בעין הקבלה והחסידות, עשר כוחות הנפש בחיי היום יום של האישה החסידית, שגשוג וצמיחה זוגית ומשפחתית, גם הלכות בית הבחירה נלמדו מדי יום ושנת השמיטה המתקרבת, הטומנת בחובה משימת התארגנות בלתי פשוטה מצד עקרת הבית, זכתה לתשומת לב מיוחדת. הרב גליצינשטיין, שליח ורב היישוב מעלה אפרים, לימד את הלכות השמיטה הרלוונטיות לנשים ועדכן בחידושים עדכניים לשנת השמיטה תשס"ח.

כיצד מגיעים ל"זכו שכינה ביניהם"? – נדמה שזוהי שאלת מיליון הדולר... זוהי השאיפה העומדת בבסיס בניית כל בית יהודי. הגב' חנה אריה, ממארגנות ימי העיון, שהיא גם מדריכה לכלות רבות באזור הדרום, ניסתה לענות על השאלה במשא מרתק. זווית ראייה מעניינת, חסידית ומקצועית, על חינוך הילדים, נתן ר' אורי מרטון, יועץ חינוכי בתלמוד תורה בצפון הארץ.

פרק נכבד בתוכנית תפסו ההרצאות המקבילות בהלכות טהרת המשפחה. בשני הימים התאפשרה בחירה בין ההרצאות, שלוש בכל יום, שעסקו בנושאים הלכתיים, אותם העבירו מדריכות ותיקות, הבקיאות היטב בהלכות ובפרטיהן, בשאלות ובסוגיות אופייניות. בין לבין נהנו הנשים מארוחות טעימות ומכיבוד שהוגש גם בשעות בלתי שגרתיות בשפע.

למען הקלילות שבקהל שולבו תוכניות אומנותית ביד רחבה. קטעי דרמה שנכתבו על ידי השליחה גב' רוחמה שטינברגר מחולון ובוצעו על ידי גב' רחל קלי מכפר חב"ד, היטיבו לתאר סוגיות יומיומיות בחיי המשפחה ועזרו לכל אישה להבין שהצלחת בניין הבית הוא עניין של עבודה עצמית והשקעה רבה ובלתי פוסקת. וגם, שכל ההשקעה הזאת נדרשת בכל בית בעולם, ולא רק אצלנו בבית.... מופע הדרמה החדש 'במשעול הכרמים' בבימויה של גב' רבקי קמינקר עלה, לשביעות רצון הקהל. הגב' רחל הלפרין, מנחה לזוגית ומאמנת אישית אונטולוגית, אפשרה ייעוץ אישי בענייני זוגיות ומשפחה. ובהתוועדות עם גב' אסתר סגל מירושלים רותקו מאות הנשים עד לפנות בוקר לסיפורי השגחה פרטית ואמרות חסידיות.

יצוין שבמהלך הימים ניתן היה לראות גם התוועדויות ספונטאניות רבות סביב השולחן, בהן שתפו האחת את השנייה בלבטים, שאלות, סיפורים והצלחות מחינוך הילדים, מעבודת השליחות ומאתגרים נוספים.

בשעת אחר הצהריים מאוחרת ננעל יומם השני של ימי העיון, באווירה חיובית ובברכה להצלחה במשימות הגדולות בבית. תודה ניתנה למארגנות, הגברות ברוריה אשכנזי, חנה אריה, לאה הלפרן וצוות משרד ארגון נשי ובנות חב"ד. הנשים פנו כל אחת לביתה, בתפילה שאכן נזכה לבנות בתים קדושים וטהורים.

אך עבודתן של המארגנות עדיין לא תמה: בשבוע שלאחר מכן, ביום ראשון ז' באב, התקיים בכפר חב"ד יום עיון נוסף, שיועד למדריכות לכלות. באוהל האירועים הרחב בכפר חב"ד, התכנסו כ-200 נשים, מדריכות כלות מהארץ, רבות מהן שליחות, גם בנקודות מרוחקות על פני הגלובוס.

ההרצאה הראשונה, אותה נשא מנחה הנישואין הרב פנחס סטזגובסקי, עסקה באתגר: שלום בית. ניתנו עצות בנושאי תקשורת, שעשויות להיות יעילות כבר בעת הכנת הכלה לנישואין. רבות מהנקודות שעלו עסקו במניעת מתחי תקשורת, זאת על ידי הבנת כללים יסודיים.

הגב' ש. ארנרייך הציגה מודל שונה לתהליך ההדרכה. היא נתנה דוגמאות ליצירתיות בתוך מסגרת הלימודים הקבועה אותה עוברת כל כלה טרם נישואיה. את הלבטים וההרהורים הסמויים האופייניים למדריכות, המהלכות על חבל דק, גילתה הגב' יעל שכטר במשחק ובהומור, כשהגב' ברוריה אשכנזי נותנת מענה.

פרק נכבד ביום עסק ב'כלה לא שגרתית' – דהיינו הכנת כלה לנישואין שניים, תוך התמקדות באתגרים הייחודיים למצב זה. הנושא נלמד בצורה מקצועית, מבחינה פסיכולוגית ומבחינה הלכתית, על פי שאלות שהוגשו מראש.

במהלך יום העיון נהנו המדריכות מכיבוד עשיר ומארוחת צהריים חמה וטעימה, ששולבה בלימוד הלכות בית הבחירה. בסיום היום הופתעו המשתתפות מצ'ופר – השתתפות בהגרלה על מיקרוגל. תודה ניתנה לר' מוטי ליפסקר, מנהל צרכניית מוטי מרקט בלוד, על התרומה הנכבדת שהרים למען הצלחת ימי העיון, לעילוי נשמת מרת מלכה בת הרה"ח אליהו ליפסקר ע"ה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.