מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ז 10.08.2007

הכותרות שעשו את השבוע ב-COL

השבוע שהיה: נער ונערה נהרגו בתאונות-דרכים קטלניות ■ רכבת שלא עצרה בכפר-חב"ד, בניגוד למקובל, חזרה על עקבותיה בעקבות מחאה ■ גנבי בלוני-הגז בכפר-חב"ד נתפסו על-חם ■ צעירי-חב"ד מסייעים לנפגעי הקסאמים ■ הרב הראשי לישראל יונה מצגר ביקר עם משפחתו בקראון-הייטס וחברי כת האמיש הפתיעו בביקור בשכונה ■ לוח חב"ד מדווח: 60 חתונות בחודש אלול ■ שלוחי חב"ד בז'יטומיר הותקפו ע"י בריונים ■ אגו"ח מודיע: "נסייע במציאת מסגרות חינוכיות לתלמידים" ■ בחורים ששטו בים בניו-יורק ניצלו מהסופה ■ עיתון חרדי מעורר סערה לאחר שהאשים את חסידי חב"ד שיוצאים נגד "כל גדולי ישראל" ■ ואירועי ה"ירחי כלה" נחתמו כשהוצגו עשרת התמימים המצטיינים שנבחרו ע"י הנהלות ישיבותיהם ■ וגם: ציטוט השבוע שנכתב על-ידי אחד הגולשים לסיפור המלא
הכותרות שעשו את השבוע ב-COL
הכותרות. תמונות מאירועי השבוע שפורסמו ב-COL ● עיבוד: ליאורה בן משי, COL

מאת צוות כתבי COL
צילומים: מאיר דהן, אלי קאהן, שמואל בן-צבי - צלמי COL


(לחיצה על הכותרות, תביא אתכם אל הסיפור)

תחילת השבוע: 2 הרוגים
השבוע, פתחנו ב-COL בידיעות המעציבות על תאונות-דרכים קטלניות, בהם קיפחו את חייהם נער ונערה: הבחור ישראל וונטיילר ע"ה (23) מקראון-הייטס שנהרג בלוס-אנג'לס כתוצאה מפגיעת משאית, לאחר שיצא מרכבו והנערה טייבי איגל ע"ה (20) מבולטימור, מרילנד שנהרגה בדרום קרוליינה, לאחר שהרכב בה נהגה סטה לאגם מסיבה לא ברורה. נערה נוספת שהייתה עימה ברכב עדיין במצב קשה מאוד והיא מאושפזת בבית-רפואה בדרום קרוליינה.



חשיפה: וידאו נדיר מהאדמו"ר מבעלז זיע"א

ביום ראשון ציינו אלפי חסידי בעלזא את יום הילולא ה-50 להסתלקות האדמו"ר מוהר"א מבעלזא זיע"א. לרגל המאורע, שלפנו מארכיון COL סרט וידאו נדיר ומיוחד בו נראה האדמו"ר זיע"א משתתף - לראשונה - בהפגנה רבת-משתתפים של היהדות החרדית, נגד הכוונה לחייב את בנות ישראל לשרת בשירות לאומי. הסרט נמסר על-ידי COL לחסידות בעלז, לבקשתם.



"נסייע במציאת מסגרות חינוכיות לתלמידים"
אגודת-חסידי-חב"ד בארה"ק בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב יצאה השבוע בקריאה לאנ"ש: הורים, מחנכים, ומנהלי מוסדות החינוך היודעים ומכירים מקרוב את תופעת "נשירת תלמידים" ממוסדות חינוך, ברמות גיל שונות. ל-COL נמסר כי אגו"ח בארה"ק החליטה להכין תוכנית כוללת שמטרתה להציע סיוע ומענה לתופעה זו, במטרה לנסות לספק עניין ואתגר לכל תלמיד על פי רמתו, אופיו וכישוריו.



לוח חב"ד מדווח: 60 חתונות באלול
לוח האירועים והשמחות של COL המעדכן את השמחות והאירועים השונים בחב"ד זוכה לרייטינג גבוה במיוחד ■ זוגות חב"דיים הנישאים, ממהרים לעדכן את הלוח, לפעמים עוד לפני שמספיקים לעדכן את הבני-דודים, וכך גולשי COL יודעים ומתעדכנים, כמו תמיד, לפני כולם... 



הרכבת חלפה, הנוסעים לא וויתרו
ביום ראשון בבוקר, לא עצרה רכבת ישראל בתחנה בכפר-חב"ד ופשוט עברה עליה ביעף, בניגוד למקובל. הנוסעים ההמומים ירדו בתחנת הקרובה 'לוד' כאשר הם מתגודדים כולם בפתח הקרון וכמה מהם חוסמים בגופם את הדלתות. מספר אברכים זינקו אל עבר הסדרן וכעבור מספר רגעים נשמע ההבהרה שהרכבת אכן תעצור בכפר. כתב COL שהיה על הרכבת דאג לתעד את האירוע בתמונות ולדווח על האירוע.



צעירי-חב"ד מסייעים לנפגעי הקסאמים
מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" ממשיך במאמצי הסיוע למען נפגעי התקפות הקאסמים על תושבי העיר שדרות ■ השבוע הגיעו לביקור בעיר הרב אהרן פרוס מצעירי חב"ד יחד עם התורם מניו יורק ר' יודי זלר והגישו סיוע כספי באלפי שקלים למשפחות נזקקות שנפגעו בגוף ובנפש או שבתיהם נהרסו מקסאמים



bizportal: "הפריצה שוות ערך להמצאת האנטיביוטיקה"
אם הניסוי יצליח - פריצת הדרך שוות ערך להמצאת האנטיביוטיקה", כך מעריך נשיא חברת בריינסטורם, הרב חיים-יעקב ליבוביץ' בראיון וידאו שהעניק לאתר האינטרנט של "bizportal" ■ הרב לייבוביץ, רכש לפני כחודש את השליטה בבריינסטורם בהליך של הנפקת מניות תמורת 5 מיליון דולר



סוף-סוף: גנבי בלוני-הגז נתפסו
מזה מספר ימים שלתושבי כפר-חב"ד "נעלמים" בלוני הגז השוכנים בחצר הבית. ביום שני השבוע, הגנבים סוף-סוף נתפסו והם נלקחו אחר-כבוד לחקירה בתחנת המשטרה. עדי ראיה סיפרו שרכב הגנבים יצא מפעם לפעם למקום מסתור ליד הכפר, שם הועמסו בלוני הגז על כפי הנראה על רכב אחר. עד כמה שידוע לעת אתה, נגנבו למעלה מ -20 בלונים. צלם COL תיעד את תפיסת הגנבים.



הרב הראשי ומשפחתו סיירו בקראון-הייטס
לפני חודש ימים ביקר הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר בשכונת קראון-הייטס. במהלך ביקורו, הוא אף סייר במוזיאון צבאות-השם הגדול בעולם והתרשם מההשקעה. בסיום הביקור, הבטיח הרב מצגר לשום עם משפחתו. ביום שלישי השבוע, הוא אכן הופיע. "זה היה הדובדבן שבקצפת במהלך ביקורי בארה"ב", אמר מאוחר יותר בהודעה-קולית ששיגר למנהל המוזיאון הרב ירחמיאל בינימנסון.



שלוחי הרבי לאה"ק התכנסו
כארבעים משפחות שלוחי הרבי לארץ הקודש ובני משפחותיהם התכנסו השבת (פרשת עקב) כ' מנחם-אב יום ההילולא של רבי לוי יצחק נ"ע אביו של הרבי לכינוסם השנתי-המסורתי המאורגן כמידי שנה על-ידי ועד השלוחים. במהלך ההתוועדויות דובר רבות על תפקידם של השלוחים לשמור על המוסדות הקדושים שהקים הרבי בארץ הקודש: בית-דין רבני חב"ד, 'אגודת-חסידי-חב"ד' ו'צעירי-אגודת-חב"ד', תוך ביצור מעמדם בקרב אנ"ש ועמידה נחושה על שמירתם.

 
חברי כת האמיש ביקרו בקראון-הייטס
מה חיפשו חברי כת האמיש בקראון-הייטס? את השאלה הזו ניסה כתב COL בניו-יורק לפענח, לאחר שהבחין בחברי הכת מסובבים בשכונה. הוא הצטרף אליהם לסיור שקיימו במוזיאון צבאות-השם ושם, שמע את התשובה. ויש גם תמונות בלעדיות.



נחתמו אירועי ה"ירחי כלה"
אירועי ה"ירחי כלה" שנערכו בהרי הפארקסוויל בניו-יורק. ה"ירחי כלה העולמי" הסתיים השבוע כשהוצגו עשרת התמימים המצטיינים שנבחרו להגיע למעמד התורני בניו-יורק על-ידי הנהלות ישיבותיהם. "פרס רבי לוי-יצחק" חודש השנה בעידוד הרבנים לאחר שבזמנו הרבי עודד את קיומו. COL פרסם לאורך ימי ה"ירחי כלה" צרור דיווחים וגלריות תמונות מאת צוות כתבי COL ששהו במעמד. ליחצו על הכותרת ותגיעו לצרור הדיווחים.



השלוחים בז'יטומיר הוכו קשות
השבוע, הרב נחום תמרין ורעייתו ברכה משלוחי חב"ד בז'יטומיר ממרכז העיר לכיוון בית-הכנסת. כ-100 מטר לפני הגעתם לבית הכנסת, התנפלו עליהם מאחור, שני בריונים גלוחי ראש, והיכו אותם מכות חזקות בראש ובפנים עד זוב דם, וברחו מהמקום. ב-COL פורסמו תמונות זוג השלוחים לאחר שהוכו. התמונות המזעזות גרמו לתדהמה בקרב הגולשים.

אחד השלוחים בחבר-העמים כתב ל-COL במערכת התגובות: "בתור שליח בחבר-העמים אני קורא את דבריך ומרגיש אותך מאוד. יש לנו נסיונות שאין לאחרים. אני חושב שיש הרבה בארץ שאפילו לא מבינים מה קורה אצלינו. כמה פעמים קבוצות של נערים עם בקבוקי בירה וכו..... והקב"ה הצילנו מידם".



ארה"ב: הבחורים ניצלו מסופה
ביום שלישי השבוע קיימו קבוצת בחורי-ישיבה השוהים בניו-יורק, שיט בים. בשעות הערב המוקדמות, ערפל החל לכסות את האיזור וסופת טורנדו החלה להתקרב. האחראי על סירות השיט שלח את הצוות שלו להחזיר את כל המטיילים בחזרה לחוף. אולם הסירה של הבחורים נעלמה. בתום לילה של חיפושים ודאגות אותרה הסירה ביום רביעי בבוקר, ולתמימים שלום. הידיעה פורסמה במספר כלי-תקשורת ובראשם "ניו-יורק פוסט". COL פרסם את תצלום הכתבה.



האשמה: חב"ד נגד גדולי-ישראל
לקראת סוף-השבוע, פרסם עיתון "ארבע כנפות" של ארגון "שופר" בראשות הרב אמנון יצחק, כתבה חריפה ביותר נגד המשתתפים במופע בטדי, בו השתתף הזמר החב"די ר' אברהם פריד. בכתבה, האשים עורך העיתון ר' יצחק נחשוני את חסידי חב"ד שיצאו "נגד כל גדולי ישראל", כלשונו. בשיחת-הבהרה שקיים עם COL, הוא ביקש להבהיר את הדברים.


 

ציטוט השבוע - מתוך הכתבה על כת האמיש שביקרה בקראון-הייטס:
"שתדע לך שהבעל שם אמר שכול דבר שרואים יש ללמוד ממנו ואם אתה רוצה הוככה אז בקשה. רבי מענדל פוטרפס למד הרבה מהקוזקים בעבודת השם וגם האדמו"ר הזקן למד מגויים בעבודת השם והבנות האימישיות לבושות בצניעות רבה שכול מטרותן צניעות". (מגיב 26 עונה למגיב 20 שטען: "אם אנחנו צריכים להתבונן בגויים כדי להתחזק בהלכות צניעות אבוי לנו ולבושתינו")
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
רעיון מצוין!
כ"ח אב ה׳תשס״ז
הבחירה של ציטוט השבוע מצויינת! אפשר לשים את ציטוט השבוע בלי לחזור שוב על כל החדשות...
2.
ל-1
כ"ח אב ה׳תשס״ז
דע לך שלדעתי זה דבר גרוע ואני השתגעתי מזה מאוד.
נ.ב
זה לא מופנה רק אליך אלא גם לאתר col
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.