מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשס״ז 09.08.2007

"זה לא פייר שאין בית-חב"ד בירדן"

לפני שבועיים קיבל יו"ר זק"א יהודה משי-זהב טלפון מגורם ירדני בכיר. הוא ביקש ממשי לבוא ולגלות מקרוב תופעה מעציבה: בחורי-ישיבות הרפתקנים, חודרים לירדן במסווה של אזרחים ישראלים רגילים, ומסכנים את חייהם מול הירדנים. משי-זהב יצא יחד עם קבוצת עיתונאים, ובניהם העיתונאי שלמה קוק שהשבוע פרסם ב"קול-העיר" כתבה מהחוויות של הביקור. במהלך הכתבה כותב קוק: "ניכר כאן, בירדן, יותר מכל, חסרון בית חב"ד. שום דבר כשר, שלא לדבר על מניין תפילה. אם הם עושים את זה בטורקיה, למה שלא יבואו גם לכאן. זה לא פייר".
החיסרון של בית-חב"ד מורגש. שלישי משמאל: העיתונאי שלמה קוק בירדן, השבוע
קטעים מהכתבה:

לילה חם מאוד בירושלים. אהרל'ה גרטנר מנהל-המשק בפוניבז', מוטי לביא מגיש המהדורה המרכזית, יוסי גולדברגר, עסקנים נוספים, ואנוכי נציג העיתונות הכתובה, ניצבים תחת ביתו של האיש והזק"א, יהודה משי-זהב. אנחנו מתחלקים קבוצות-קבוצות לארבעה ג'יפים, כולם בכיוון דרומה. אני מצטרף לג'יפ של משי. חבוש בכובע מצחייה, הוא נוסע במהירות גבוהה במיוחד.

לא מדובר בעוד טיול שגרתי של בין-הזמנים. הכל מתחיל בטלפון בהול שקיבל משי לפני שבועיים ימים. על הקו, גורם ירדני בכיר. הוא מזמין את משי לבוא ולגלות מקרוב תופעה מעציבה: הירדנים לא ממש אוהבים לקבל בשעריהם יהודים חרדים מישראל. אז יותר מדי יהודים דתיים, ביניהם בחורי ישיבות הרפתקנים, חודרים לירדן במסווה של אזרחים ישראלים רגילים, ומסכנים את חייהם מול הירדנים.

כשמצרפים עיתונאים למסע, חייבים גימיק הרפתקני.

זו הסיבה בגינה בחרנו להיכנס לירדן בדרך הבירוקרטיה הרגילה אותה חווים מטיילים מן המניין, לא בדרך של פרוטקציה. ואם צריך תחבולות, שיהיה.

אם זה לא נשמע לכם מספיק רציני, כדאי שתשמעו זאת מפיו של שגריר ישראל בירדן, שממש לאחרונה נפגש עם שר התיירות לישיבה שלא מן המניין. הישיבה כולה הוקדשה לתופעה המסוכנת. צרפו לכך את נתוני המטה ללוחמה בטרור, שמביאה אחוזים גבוהים מאוד של סיכון למי ששם נפשו בכפו ונכנס לירדן.

אנחנו בדררך לירדן. לעיר הקדומה פטרה, שקיבלה את התואר שבעת פלאי תבל, לעקבה – התל-אביב של ירדן, ואולי גם להר ההר.

"אנחנו בעקבה. אתם מתבקשים להסתיר כל סממן יהודי". הוא מצביע על מקום הכיפה, על חוטי הציצית ומסמל בידיו על גלגולי תפילין. "תורידו את הכיפות, תחביאו את הפיאות, אל תדברו עברית, ואם שואלים אתכם וור אר יו פרום תגידו פרנס, מה שאתם רוצים, רק לא ישראל"

הרהבתי עוז ושאלתי: למה? הרי אנטישמיות אין כאן, אל-קאעידה גם לא. מה יש לירדנים נגדנו? הוא היה נימוסי מדי כדי לקרוא לילד בשמו: שונאים אותך כאן, יהודון. רוצים להזיק לך, כי עשו שונא לישראל, ובפרט בירדן.

"אין לירדנים שום דבר נגד ישראלים", הוא מתפתל. "אבל מאורתודקסים הם פוחדים בגלל החשש למעשי טרור קיצוניים של פנאטים, שמקורם בדת". נו נו
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
האם תפקידו של שליח הוא לדאוג למטיילים וה...
כ"ה אב ה׳תשס״ז
אומנם הרבי דרש לדאוג למזון גשמי ורוחני, אך יותר מדי מטיילים דתיים/חרדיים מצפים לאירוח מלא מצד בתי חב"ד ורואים זאת כדבר מובן מאליו!!!!
2.
בית חבד בירדן????
כ"ה אב ה׳תשס״ז
השאלה לא צריכה להיות למה אין בית חבד בירדן אלא למה יש בחורי ישיבה בירדן?!
3.
חחחחחחחחחחחהההההההה
כ"ה אב ה׳תשס״ז
בדיחה טובה.

משי זהב נקרא לירדן ע"י פקיד/שוטר ירדני, כדי לראות את תופעת הבחורים הישראלים המטיילים....

מזכיר את הרבנים/ראשי הישיבות שהיו מגיעים לכל מיני "מקומות כשרים" כדי לאתר "בחורים סוררים"...

בדיחה טובה.

תטייל בנחת משי, לא צריך סיבות לציבור הרחב...
4.
כמו כל חרדי ממוצע
כ"ו אב ה׳תשס״ז
שלא קולט את החשיבות של נשמה יהודית, וקירובה לאביה שבשמים, וחושב שעיקר התפקיד של הבית חב"ד זה שלחרדי מבקר יהי צולנט חם בשבת גם בנסיעות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.