מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ז 08.08.2007

מנהלי ישיבות בישראל נפגשו לדיון על 'בעיית הנשירה'

בימי ראשון ושני (כ"א, כ"ב באב) נערך מפגש של אנשי הצוות הרוחני של ישיבות חב"ד בישראל ומנהליהם שנערך בישיבת נחלים ■ המשתתפים האזינו להרצאות בנושאי: "נשירת תלמידים", סכנות האינטרנט, "התמכרויות", ו"תקשורת בין אישית". במהלך הכנס, השתתפו ראשי הישיבות, המשפיעים, המדריכים ומנהלי הישיבות ב'פאנלים' בנושאים שונים ■ הרב אליעזר גלט מחנך ומאבחן דידקטי, דיבר על נושא "מניעת נשירת תלמידים" מתוך נימה אישית, והציע כי בכל ישיבה ומוסד יתנו מקום שאליו יוכלו התלמידים לפנות להקשבה וליעוץ לסיפור המלא
מנהלי ישיבות בישראל נפגשו לדיון על 'בעיית הנשירה'

בימי ראשון ושני (כ"א, כ"ב באב) נערך מפגש ראשי ישיבות, משפיעים, מדריכים ומנהלי ישיבות חב"ד בארה"ק בישיבת נחלים. 

המפגש נערך ביוזמת הרב אלימלך שחר מנהל מרכז הישיבות, ובסיוע ר' מנחם-מענדל קעניג והרב יעקב שמואלי.

הרב יוסף בא גד מייסד וראש ישיבת נחלים, פתח בדבר תורה בנושא חשיבות חינוך ילדי ישראל, מול ברכותו של הרבי להכפלת מספר התלמידים למעלה מטעם ודעת.

הרב אליעזר גלט מחנך ומאבחן דידקטי, דיבר על נושא "מניעת נשירת תלמידים". מתוך נימה אישית, והציע כי בכל ישיבה ומוסד יתנו מקום שאליו יוכלו התלמידים לפנות להקשבה וליעוץ.

המרצה ר' יונה פרסבורגר איש התקשורת, הרצה בנושא "אינטרנט עולם ללא גבולות- כיצד נשמור על התלמידים". וכן, הביא סיפורים על מתמכרים למיניהם לאינטרנט, ומתוכם לצערנו גם בחורי ישיבות.

התוועדות חסידית התקיימה עד לשעות הקטנות של הלילה, עם הרב אברהם שמואל בוקיעט משלוחי הרבי לאה"ק, בנושא "חינוך" במשנתו של הרבי. הרב משה ויינברג סיפר את סיפורו האישי על קשר בין הדורות הנושרים.

היועץ החינוכי הרב יצחק ריבקין דיבר על התמודדות הורה-מורה מול הנער המתבגר. הקהל היה קשוב מאוד להרצאה וגילה עניין רב בדברים שנאמרו בה.
הועלו בה נקודות רבות למחשבה ולתיקון בדרכי ההתייחסות והחינוך המתאימות לנער המתבגר.

מנכ"ל "רטורנו" הרב איתן אקשטיין דיבר על נושא "התמכרויות" והביא כלים איך להתמודד עם התלמידים.

הרב יוסף פרידמן ממכון "הגה" הרצה בנושא "תקשורת בין אישית", והביא סימולציות על איך לדבר עם התלמידים זה לעומת זה.

לקראת סיום התקיימו פאנלים בנושאים שונים הקשורים לתמימים.

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
16 תגובות
1.
יופי
כ"ד אב ה׳תשס״ז
סוף סוף הראשי ישיבות והמשגיחים יקבלו חינוך גם כן
אחד ההורים
2.
דוגמא אישית?!
כ"ד אב ה׳תשס״ז
דנים בנושא נשירה ונשאלת השאלה מדוע נשרו קבוצת מחנכים קטנה זו מועידת המחנכים המפוארת והמלכדת? הרי כל הנושא הזה נידון בהרחבה וביתר שאת בועידת המחנכים ונכחו בה ראשי ישיבות משפיעים ורמי"ם, ויצאו משם בהתפעלות בלתי רגילה. כר"מ באחת הישיבות אני שואל לשם מה הכפלות הזאת< מה זה תורם? איך מסתכלים תלמידינו על תופעה מוזרה זו? אנא מכם נשמש דוגמא חי לתלמידינו ונתחבר אל הועידה היחודית שכל כולה אחדות ותוכן חינוכי חסידי מאיו כמוהו. אין עוד גוף בארץ ואולי בעולם כולו שמאחד בתוכו את כ-ל-ם כמו ועידת המחנכים,ויבורך מארגן הועידה הרב רוט המשרה אוירה חינוכית ואחדותית, ומצליח להגיש תכנית על רמה גבוהה שכל גוף יכול ללמוד ממנה.
3.
כסת"ח בעברית פשוטה
כ"ד אב ה׳תשס״ז
הילד מבלה רוב שעות היום בחדר או בישיבה .
אם היה לנו מלמדים לא היה נשירה נקודה.

מחפשים כסת"חים ויהיה עוד אסיפות וכו.

אבל בתכלית כמעט שאין היום מלמד כר בערקה חן היה מעין הבעש"ט שאהב בפשטות כל נשמה טהורה של ילד יהודי וללא שום התפלספויות ופסיכולוגיות ועוד כהנה שטותים .
מלמד יכול להיות רק חסיד בעל יר"ש .

ומה לעשות שרואים היום עולם הפוך

וחסיד שהיה ראוי לחנך ילדי ישראל נוהג משאית פרנסתו.

ואילו אחרים שלא הייתי מפקיד בידם משאית ישנה נהיו מבינים בנשמה רכה וטהורה כ"כ.

משיח נאו.
4.
תפסיקו לבלבל במוח....אין פתרון...
כ"ד אב ה׳תשס״ז
למה נראה לכם שבחור יעדיף לשבת בישבה ולהשאר ככה גם אחרי כשבפניו כל המטעמים של החיים.......אה?היום זה לא פשוט....דורנו דור טועה.....ותמיד יהיו נושרים...ומספריהם רק יגדל....זה שהוינברג הזה חש שהבן שלו איזה נס זה זכותו...אנחנו מכירים תמקרה מקרוב ולא תמיד המכרה הוא זהב...
5.
bablat
כ"ד אב ה׳תשס״ז
hakol diburim yafim..
6.
אתה נשמע כמו עוד אחד מהכשלונות שתולים הא...
כ"ד אב ה׳תשס״ז
אולי תואיל בבקשה לספר לקהל הגולשים,
מי הם נהגי המשאית שהיית ממנה כמורים?
אתה זורק האשמות לחלל האויר בלי לבסס את עצמך על שום כיוון.
ועוד נקודה חשובה בקיצור נמצץ:
אם יש לך כעת 1000 שקל למעשר האם תקציב אותם לחינוך ילדי חב"ד או עבור משתמשי סמים בבית חב"ד של קנטור בבנגקוק?
אז איך בדיוק אתה מצפה שאת כסאות המחנכים יתפסו אנשים מוכשרים?
7.
בורות
כ"ד אב ה׳תשס״ז
מי שמבין בחינוך, בין אם הוא אב או מורה מחנך יודע שאין 100 אחוז ואין וודאות מראש.
הרבה תלוי בהורים ובמורים, אך יתירה מזו היא הסייעתא דשמיא.
אין מחנך שמתאים לחנך את כל מאה אחוז תלמידיו לשם ולתפארת, שהרי אין פרצופיהן ודעותיהן של המחנוכים שוות.
די, תפסיקו להאשים את המחנכים, גם אם אינם כמו ר בערקע חן או כמו אותו נהג משאית... ולומר על עצמכם קדוש.
8.
חבל שהסגל של ת"ת צפת נעדר משם..
כ"ד אב ה׳תשס״ז
לפחות לא נראה בתמונות..יש להם שם כמה דברים ללמוד על הסיבות לנשירת תלמידים
9.
האם נושא הדיון הוא אמיתי????
כ"ד אב ה׳תשס״ז
לצערי הרב נראה לי שכותרת מטרת הכינוס , היא זריית חול בעיניים. פשוטו כמשמעו.
אם הנושא היה באמת בנפשות הרמים וראשי הישיבות כבודם במקומם הרם מונח.
ולא היה זילזול בתמימים אז המגמה הייתה צריכה להיות "קצת" אחרת היה מקום (לא רק פיזי) גם ללבחורים יראי שמים שלא נחנו בראש מבריק , אך הם בחורים טובים מבתים טובים.
וטובי המוחות החינוכיים הפדגוגיים וכן גם "בעלי הבתים" היו יושבים על המדוכה ומנסים להגיע לכל "היהלומים " גם לאלו שאין להם "זיץ פלייש" כנאמר :"חנוך לנער על פי דרכו"... אני מאמינה שלא הייתה "נשירה" ...
מלכתחילה לא מתאמצים בכלל להגיע לנפש התמים. ואם הוא לא מצליח עם דף גמרא אז- מקומו- החוצה לרחובות... שההורים שלו ישברו את הראש זו לא הבעיה שלנו זה בעש"ם...
למה שלא תכניסו סוף סוף ראש טוב לעניין הרי זה דור העתיד שלנו. תבנו ישיבות אם אלטרנטיבות ל"שונה" .
ולהורים היקרים הרי הרבי הראה לנו דגם בכפר חב"ד." בית ספר למלאכה" היה מיועד לילדי אנ"ש רק מה... זה לא כל כך נעים להודות על האמת...הילד שלי יסתדר עם כל הקשיים וגם אם לא... לא נורא העיקר שלא תהיה אות קלון על משפחתי... מספיק לטמון את הראש בחול יש בעיה ובעיה גדולה ביותר ואם לא נתמודד איתה היא תטביע אותנו.
בלב רותח ובדימעות אם, וכמחנכת אני תפילה שסוף סוף מישהו ירים את כפפת בחורי הישיבות ויתחיל לטפל ברצינות בנושא.
10.
מאוכזבת
כ"ד אב ה׳תשס״ז
איפה כל הראשי ישיבות? איפה כל המשפיעים?

זו נקראת אסיפה?

למה ההשתתפות כאן כל כך דלה? ממתי יש חשובים יותר ופחות בחסידות?
11.
מעניין
כ"ה אב ה׳תשס״ז
מפרסמים באינטרנט שהרבנים נגד אינטרנט
12.
כל הכבוד..
כ"ה אב ה׳תשס״ז
לכל זמן ועת תחת השמיים ...
חבל שרק עכשיו , אבל איך אומרים אף פעם לא מאוחר....
13.
תשובה ל10
כ"ה אב ה׳תשס״ז
לצערנו רוב ראשי הישיבות והמשפיעים והר"מים לא נענו להזמנה. כל מי שבא, על דעת עצמו הגיע, ולא מטעם הישיבה או הת"ת שמלמד בו, ובאמת חבל. אולי משום שהיה צריך לצאת הזמנה מטעם רה"י עצמם ולא עסקנים מסויימים.
לוי יצחק
14.
קריאה לראשי ישיבות
כ"ה אב ה׳תשס״ז
הייתי בחור שקט בישיבה לא מתלבטולא מתמיד רגיל ביותר,
אני נשוי כבר 25 שנה ועד היום איני יכול לשכוח את הצרות והעוולות שנעשו לי ע"י מגיד שיעור מתוך כיף, וע"ז אני מודה כל יום להקב"ה שנשארתי דתי חב"דניק וגם שליח,
לתשומת לב הראשי ישיבות והמגידי שיעורים, לא תמיד הבחור אשם
15.
למה יש כאלו שלא נושרים?
כ"ה אב ה׳תשס״ז
אני למדתי בישיבה כלשהיא. הדבר היחידי שענין את מנהלי הישיבה היה שתבוא בזמן. מהרגע שהגעת לזאל נפתרו כל הבעיות שלהם. לא זוכר שהיתה אינטרקציה איתם מעבר לדברים האלו.

אחרי שהיה 3 שנים בישיבה כזו ( אני חושב שישיבות אחרות לא יותר טובות. פשוט זה מה שאני מכיר באופן אישי) הפלא הוא לא למה נושרים,אלא למה יש כאלו שנשארים.

מקום שרק דואג שתגיע ולא ממלא אותך בתוכן הוא סוג של כלא. אם הצלחת למלא את עצמך באופן אישי אז אתה נשאר. לא הצלחת אז באופן כמעט ודאי תנשור. כיום בישיבות החינוך של התלמיד מונח על עצמו. אף אחד לא יעזור לו בכך.
16.
להסתכל על שלושת-רבעי הכוס המלאה
כ"ו אב ה׳תשס״ז
מדוע תמיד מחפשים את הטיפות שנשפכו? אין צורך להסתכל במגדלת כדי למצוא את המעלות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.