מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ז 08.08.2007

ההפגנה היחידה בה השתתף האדמו"ר מבעלז זצ"ל

מיוחד ב-COL: לפני למעלה מ-50 שנה, הוגשה הצעת-חוק בכנסת לחייב את בנות ישראל לשירות לאומי-אזרחי ■ הציבור החרדי פתח בשורת מחאות ובראשם הפגנת-ענק בהשתתפות גדולי-התורה ועמך בית-ישראל ובתוכם חסידי חב"ד רבים (חלקם נראים בוידאו) ■ האדמו"ר מבעלז זצ"ל, שמעולם לא השתתף במערכות, הסכים להשתתף בהפגנה זו, לאחר פגישה שקיים עמו הרב מנחם פרוש ■ COL מגיש קטע וידאו נדיר ומיוחד המתפרסם כאן לראשונה, בו נראים מראות מאותה הפגנה ■ וגם: הרב פרוש מספר על הפגישה עם האדמו"ר מבעלז שהובילה להשתתפותו בהפגנה ■ מוגש בעקבות ה'יארצייט' ה-50 לאדמו"ר מבעלז זצ"ל לצפייה בוידאו 
ההפגנה היחידה בה השתתף האדמו
למטה (מימין): ה"בית-ישראל" והרב מטשבין ● ארכיון: שמואל בן צבי, COL
מאת חיים ברון, כתב COL

לפני למעלה מחמישים שנים, הוגשה הצעת-חוק בכנסת לחייב את בנות ישראל לשירות לאומי-אזרחי של במסגרת הצבא. היהדות החרדית נזעקה לנוכח הגזרה. "המנהיגות הפוליטית של המפד"ל הייתה מאורגנת שהרבנות הראשית תחליט החלטה שבגלל שיש התנגדות לצבא, אז בנות ישראל יחוייבו לשירות לאומי שלזה יש הסכמה", כך סיפר העסקן החרדי הנודע ר' מנחם פרוש.

על תחילת המחאה, סיפר הרב פרוש בראיון וידאו שהעניק לרגל דינר של חסידות בעלז. "ארגנתי נשים שתשבנה בשעות בוקר על המדרגות של הרב הרצוג (הרב הראשי דאז. ח"ב) ושגידו תהילים. אחר-הצהריים, ארגנתי קבוצת נשים שילכו לבניין הכנסת בשביל למחות. המשטרה רצתה לפזר אותן, והן לא הסכימו. שפכו עליהן מים וגם אז הן לא התפזרו. זאת הייתה תמונה מחרידה".

לדברי הרב פרוש "לא היה מישהו מעולם התורה שלא נכח בהפגנה. באו מכל החוגים: אשכנזים ספרדים, ליטאים וחסידים מכל סוגי החסידויות. כולם באו".

על הפגישה עם האדמו"ר הזקן מבעלז זצ"ל, שהשבוע חל יום ה'יארצייט' ה-50 לפטירתו, סיפר הרב פרוש: "כידוע, האדמו"ר הזקן מבעלז לא השתתף אף-פעם בכל המערכות. אני הלכתי אליו יחד עם משלחת של 15 חכמי ירושלים בכדי לבקש ממנו שיבוא להשתתף בהפגנה. בתום הפגישה, הוא אמר לכולם לצאת ולי אמר להישאר, כי הוא רוצה לדבר איתי". את המשך הדברים ניתן לראות בוידאו המצורף.

הוידאו נחתם, בקטע אודיו מ'קול-ישראל': "בסיכומו של דיון ארוך ומיגע, ברוב של 54 נגד 45, קיבלה הלילה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את הנוסח החדש של חוק שירות ביטחון הפוטר נשים מגיוס".

 לצפייה בקטע הוידאו הנדיר - לחצו כאן או כאן
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
shame on them
כ"ד אב ה׳תשס״ז
they shoudl care so much for destroying jewish homes, as they care for this and other issues that only effect them not other yidden
2.
הזיהוי שלכם מוטעה
כ"ד אב ה׳תשס״ז
הנראה בתמונה אינו הרב לייב זלמנוב
3.
כדאי מאוד
כ"ז אב ה׳תשס״ז
כדאי מאוד לכתוב מתחת לכל תמונה מתם המצולמים בה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.