מה חיפשו חברי כת האמיש בקראון-הייטס?
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק
תושבי שכונת קראון-הייטס בניו-יורק הופתעו לראות השבוע קבוצת אנשים, בעלי חזות מזוקנת, מסתובבת בשכונה. מסתבר כי מדובר בחברי כת האיימיש מפנסילבניה בארצות-הברית.
חברי הכת ביקרו במספר יעדים בקראון-הייטס ואף סעדו בחנות ה'בייגל' ברחוב 'קינגסטון'. במהלך ביקורם בשכונה, הם אף סיירו במוזיאון צבאות-השם הגדול בעולם הממוקם על-יד בית-חיינו - 770.
חברי הכת התרשמו ונהנו משלל הפעילויות במוזיאון, ואף שמעו ממדריכה במקום על שבע מצוות בני-נח ועל מצוות היהודים. לצופה מהצד היה נדמה כי מדובר בחסידי חב"ד לכל דבר ועניין...
"מעניין אותנו לראות מקרוב את אורח-החיים של היהודים", אמר אחד מחברי הכת לכתב COL שהתעניין מה מביא אותם לשכונה יהודית.
"זה לא פעם ראשונה שמגיעים למקום אנשים שאינם יהודיים", אמר ל-COL מנהל המוזיאון הרב ירחמיאל בנימינסון.
להלן קטעים אחדים מויקיפדיה על הכת:
האָמִישׁ (באנגלית: Amish) הוא שמה של כת נוצרית אנבפטיסטית (פרוטסטנטית) שהמאמינים בה חיים בצפון ארצות הברית. יישוביה פזורים ב-22 מדינות בארצות הברית (בעיקר במדינת פנסילבניה) ובחבל אונטריו בקנדה.
מקור כת האמיש הוא בשווייץ וגרמניה. עד המאה ה-17 היו האמיש חלק מן המנוניטים - קהילה אנבפטיסטית ("מטבילה בשנית") שהאמינה, כי אין כל משמעות לטבילה בילדות, כאשר הילד אינו מסוגל לעמוד על דעתו, והטבילה האמיתית היא טבילת מבוגרים, המסוגלים לקבל על עצמם סקרמנט זה. אנשי הכת האמינו גם בחיי פשטות וצניעות.
עקב חילוקי דיעות בנושאי פירוש הדת והתנהגות מוסרית בקרב הקהילה המנוניטית , פרש אחד המנהיגים בקהילה השווייצרית - יעקב אמאן (1656-1730) יחד עם קבוצת חסידיו מהמנוניטים והקים קהילה חדשה. על מנת לגבש את הקהילה ולקבוע לה סמלי זהות, הורה לגברים להפסיק להתגלח, ועל כל הקהילה פקד ללבוש בגדים אחידים חסרי כפתורים.
עקרונות הכת מבוססים על הפרדה מן העולם ומנהגיו והסתגרות בקהילה ובמשפחה, עד כדי חרמות ונידוי בני משפחה שאינם הולכים בתלם. חבריה חיים בקהילות סגורות, חקלאיות ברובן. למרות כל זאת מאמינים האמיש בחובת הבחירה בדת מרצון.
חברי האמיש דוגלים באורח חיים צנוע ונמנעים משימוש בטכנולוגיה מודרנית. בתחבורה הם עושים עד עצם היום הזה שימוש בסוס ועגלה במקום מכוניות. חזותם העבדקנית מזכירה את היהודים החרדים, אך בשונה מהיהודים החרדים חברי האמיש מגלחים את שפמם. כחלק מעקרון הצניעות הנשים אינן עונדות תכשיטים.
האם ועד הצניעות של השכונה ראו אותם .??
ובכלל כיצד הצליחו לצלם אותם ולא ברחו??????
למה לא פרסמתם על בואם לפחות היינו חוסכים נסיעה לפלסילבניה!!!!
למי שלא היה בשכונה של הנ"ל שווה ביקור...
אפילו הילדים שלהם הקטנים כשראו שאנחנו מוציאים מצלמות הם ברחו
אגב, הם דומים במצראה שלהם בצורה מדהימה, גם לאילו שגרים באיזור מיניסוטה, חלק בלונדינים-גינגים, אבל צורת הפנים שלהם דומה לכולם
אגב, לא הייתי מציע להיכנס לבתים שלהם, זה נראה מזעזע בעיקר איזור במטבח והשירותים בכלל מזכיר תקופות שלפני מאות שנים
לפני כמה זמן הייתי בבית הכנסת "צמח צדק" בירושלים וגם הגיעו קבוצה כזאת לשם!!
כנראה רוצים להתקרב לחב"ד...
חחח
ב770 הוציא אחד מהם גמרא מהארון, וכאילו עיין בה, והשני צילמו - על רקע מנין המתפלל.
הם אף ביקרו בתערוכת הספריה, ושמעו דברי הסבר מר נחמן שי הולצברג.
שאין כמוכם ( :
ל : 9 אני חולק עליך . משיח הוא לא ליהודים בלבד ! מי שמתעניין בנו אנחנו מתעניינים בו
ל-15: לך תתווכח עם האנציקלופדיה...
מעניין מה יש להם לחפש אצלנו...
כי הוא המכוער משלושתם?...
כפי הנראה הם התלהבו שיש עוד כמה אנשים בעולם עם זקן...
ל10 אתה צודק ב10000000%!
ואים אתה רוצה הוככה אז בקשה
רבי מענדל פוטרפס למד הרבה מהקוזקיםבעבודת השם וגם האדמור הזקן למד מגוים בעבודת השם
והבנות האימישיות לבושות בצניעות רבה שכול מטרותן צניעות
15 אין זה משנה עים יש להם כפתורים או לא
העיקר זה הצניעות
מסתתר כאן משהו????....??
LOOK ON KINGSTON AVE AND YOU WILL SEE OUR YOUTH CUTTING THEIR BEARDS THE AMISH HAVE A FULL GROWN BEARD. ONLY THE MUSTASCHE THE CUT
SHAME ON CROWN HEIGHTS THAT THE AMISH ARE BETTER............
השליח להאמיש.
הוא קליל מאוד ונראה לי שכל חסיד חב"ד ישמח לחבוש כזה כובע, כי לא מרגישים אותו כמו הכובעים הרגילים וכך נוכל לראות את כל חסידי חב"ד חובשים כובעים יום יום שעה שעה....
אבל לא להוריד את השפם, כן?!