מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשס״ז 06.08.2007

נשיא לטביה בפתיחת תערוכה לע"נ הרב נתן ברכהן ע"ה

תערוכה מרשימה של תלמידי בתי-הספר בלטביה בנושא "ילדי לטביה כותבים ומציירים נגד השואה" נפתחה בסוף-השבוע בסמיכות לארמון הנשיאות של לטביה ■ את הפרויקט, שהינו המשך לתערוכה המרהיבה שהתקיימה בירושלים, יזם הרב מנחם-מענדל ברכהן לעילוי-נשמת אביו הרב נתן ברכהן ז"ל, שליחו הראשי של ורבה הראשי של ריגה ולטביה ■ נשיא לטביה, מר ולדיס זטלרס, כיבד את האירוע בנכחותו, לצד עשרות שגרירים ממדינות רבות, חברי פרלמנט, אנשי עסקים, ראשי אונברסיטאות, חברי קהילה מכובדים ועוד  לסיפור המלא ותמונותנשיאת לטביה בחנוכת התערוכה לע"נ הרב ברכהן בירושלים / מיוחד
נשיא לטביה בפתיחת תערוכה לע
מימין: הנשיא חותם בספר המבקרים ומשמאל: בנאום • צילומים בלעדיים: COL
מאת חיים ברון, כתב COL

בשבוע שעבר נפתחה תערוכה של תלמידי בתי-הספר בלטביה בנושא "ילדי לטביה כותבים ומציירים נגד השואה". האירוע נערך בארמון קבלות-הפנים והמוזיאון העתיק של ריגה, הסמוך לארמון הנשיאות של לטביה.

את התערוכה פתח נשיאה החדש של לטביה, מר ולדיס זטלרס יחד עם רעייתו. בנוסף, הגיעו לפתיחת התערוכה: שר החוץ מר ARTIS PABRIKS, נשיא איגוד הקהילות של לטביה מר ארקדי סוכרנקו, שגריר לטביה בישראל מר קרליס איכנבאומס, שגרירי ארה"ב, קנדה, גרמניה, פולין, ליטא, אוקראינה, צ'כיה, חברי הפרלמנט, אנשי עסקים רבים, ראשי אונברסיטאות, חברי קהילה מכובדים ועוד. 

התערוכה נפתחה בדברי ברכה של הרב מנחם-מענדל ברכהן, יוזם ומארגן הפרויקט. הרב ברכהן הגיש לנשיא שי מיוחד - מנורת כסף כשהוא מביע את התקוה לבניית בית-המקדש השלישי שאורותיו יאירו את העולם כולו.

בתערוכה הוצגו יותר מ-200 עבודות שונות: ציורים, עבודות-יד, שירה, עבודות מחקר על השואה – פרי עבודתם של התלמידים במשך שישה חודשים.

כמו-כן הוצגו דגמים מדוייקים של יותר מ-20 בתי-כנסת של לטביה ותערוכה של עשרות בתי-כנסת שהיו בלטביה לפני השואה. "התערוכה הזאת היא המשך של התערוכה שהתקיימה לפני שנתיים וחלקה מוצג באופן קבע במוזיאון 'היכל שלמה' בירושלים", סיפר הרב ברכהן ל-COL. (לסיקור מלא ותמונות מהתערוכה בירושלים: לחצו כאן).

הפרויקט הינו במסגרת הנצחת שמו של הרב נתן ברכהן ז"ל שליחו הראשי של ורבה הראשי של ריגה ולטביה (תרפ"ג-תשס"ד).

כידוע, הרב נתן (נותק'ה) ברכהן ז"ל עמל שנים על הוצאת ספר על רבנים ובתי-כנסת של לטביה. בנו וממשיכו, הרב מנחם ברכהן, השלים את הפרויקט ואף הרחיבו. במסגרת זו יצאו לאור עד עתה למעלה מ-10 ספרים.

כתב COL מציין, כי האירוע סוקר בכלי-תקשורת רבים מהאיזור שגילו התעניינות רבה בתערוכה.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
שר החוץ
כ"ב אב ה׳תשס״ז
בתמונה השניה "אחד האישים" הינו שר החוץ של לטביה מר ארטיס פבריקס.

הוא גם מדבר עם שגרירת ארה"ב הגב קטרין טוד ביילי ועמד ע"י נשיא לטביה והרב ברכהן באירוע.

יצויין כי מר ולדיס זטלרס נכנס לתפקיד לפני פחות כחודש ימים.

יודע דבר



2.
יפה כח הבן מכח האב דווקא
כ"ב אב ה׳תשס״ז
מענדל כל הכבוד!!!

רואים במוחש את ההשפעה של אבא שלך נותקה שעם הלך רוחו החסידית האמיתית של פעם, החיוך וטוב הלב שלו, השפעתו על מלכים, שרים ורוזנים נמשכת עד היום הזה. ואצלך רואים איך יפה כח הבן מכח האב. אין ספק בן של שליח הוא מחומר מיוחד! ואצלך זה בגדול!!!

חבר.
3.
אהבתי
כ"ב אב ה׳תשס״ז
יפה מאד תמשיך כך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.