מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשס״ז 05.08.2007

מלווה-מלכה החגיגי של "ירחי כלה" ● דיווח וגלריה

אנ"ש ותמימים השתתפו במוצאי-שבת במלווה-מלכה החגיגי של ה"ירחי כלה" שנערך בקריית "קעמפ גן ישראל" בפארסקוויל, ניו-יורק ■ ראשי-הישיבות, המשפיעים ורבני הקהילות שהשתתפו בארבעת ימי ההתכנסות ישבו על במת הנשיאות ■ בין-היתר נשאו דברים: הרב אברהם שם-טוב, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, הרב יואל כהן, הרב יעקב כץ והרב ישראל פרידמן ■ COL מגיש: דיווח מלא ומפורט מהאירוע וגלריית תמונות גדולה לסיפור המלא
מלווה-מלכה החגיגי של
הרב כהן, הרב כץ והרב פרידמן על רקע בימת הנשיאות ● צילומים: אלי קאהן, COL

מעמד "ירחי כלה" העולמי: צוות COL בדיווחים וגלריות:
גלריה ראשונה שניה שלישית רביעית  חמישית שישית

מאת כתב COL בפארקסוויל, ניו-יורק


אנ"ש ותמימים השתתפו במוצאי-שבת פרשת עקב במלווה-מלכה החגיגי שנערך בקריית "קעמפ גן ישראל" בפארסקוויל, ניו-יורק. הערב הנכבד היה האירוע הציבורי של "ירחי כלה העולמי", התכנסות תורנית שנתית סגורה-ברובה לרבני ליובאוויטש.

ראשי-הישיבות, המשפיעים ורבני הקהילות שהשתתפו בארבעת ימי ההתכנסות ישבו על במת הנשיאות, כשהמארגנים מציינים כי בעבר הרבי היה מבטל את התוועדותו בשבת ב-770 כדי שאנ"ש יוכלו להשתתף במעמד שנוסד לזכרו של הגאון והמקובל רבי לוי-יצחק שניאורסון זצ"ל, לרגל יום ההילולא בכ' אב.

דמותו בעלת מסירות-הנפש של אביו של הרבי הוזכרה בנאומים של שני זקני חסידי חב"ד שעשו מאמץ יוצא-דופן להגיע לעיירה בהרי הקטסקיל של מדינת ניו-יורק. הרב ליפא שפירא, חבר ועד רבני ליובאוויטש הכללי, סיפר זכרונות מרבה של יקטרינוסלב, צדיקותו ויראתו.

הרב דוד רסקין, המנהל הרוחני של ישיבת "תומכי תמימים המרכזית" 770, קישר בנאומו את הרמב"ם עם בעל ההילולא וסיפר על 'ווארט' של ר' לויק שהוא הכניס לרבי בערב שבת כ' אב תשמ"א והרבי הזכירו בהתוועדות בשבת. הרב רסקין גם ציין כי הגיע התעקש להגיע למעמד (על אף חולשתו הגופנית) בהתאם להוראת הרבי אליו.

סיום הרמב"ם

המלווה-מלכה נפתח בשעה מאוחרת לאחר שבת שלימה של התוועדויות בהן תמימים וחניכים של הקעמפ הצטופפו סביב הרבנים והקשיבו בצמא לדבריהם. ה"ירחי כלה", המורכב מפלפולים וחידושי תורה לצד דיונים על הישיבות, הייתה הזדמנות פז עבור אנשי הצוות של מחנה הקיץ והחניכים. ראש ישיבת "אור אלחנן" בלוס-אנג'לס הרב עזרא שוחט נראה מתוועד על סודה ועוגה עם ילדים בני 10, וראש הישיבה ברוסטוב הרב לימא וילהלם שוחח עם נערי בר-מצווה.

את האירוע במוצאי-שבת הנחה המנחה הוותיק וגבאי 770 הרב זאב כ"ץ שהזמין את הנואמים באידיש קולחת.

ב'דבר מלכות' פתח הרב יואל כהן, ה'חוזר' של הרבי והמומחה בדורינו בתורת החסידות, שביאר בעמקותו את מאמר החסידות ד"ה 'ארבעה ראשי שנים הן', בו מבאר הרבי עומק נפלא בהערה של אביו באגרת-קודש. הקשר הלימודי בין הרבי לאביו היה גם הנושא של שיעור לפני קבלת שבת שנמסר על-ידי הרב ישראל-שמעון קלמנסון, חבר ועד הנחות בלה"ק, מתוך הרשימות הפרטיות של הרבי.

במרכז הערב נערך סיום מחזור הלימוד ברמב"ם על-ידי הרב ישראל פרידמן, ראש ישיבת "אהלי תורה" בניו-יורק, שבין דבריו אמר: הרמב"ם מוזכר כבר בתחילת הפרק השני של התניא. ושם מעיר רבינו הזקן בהגהה כי "הודו לו חכמי הקבלה" לרמב"ם.

"הרמב"ם סובר כי הקב"ה "הוא המדע והוא היודע והוא הדעה בעצמה הכל חד". אחרים מגדולי ישראל חלקו עליו באומרם שחלילה לתאר את הקב"ה כשכל. שכן נאמר "הקדוש" ברוך הוא - היינו, מרומם ומתנשא מכל דבר הניתן לתפיסה אנושית, ולא "השכל" ברוך הוא. אך כאמור "הודו לו חכמי הקבלה", ע"פ סוד הצמצום התלבש הקב"ה גם ב"חכמה" דאצילות.

"אך הלשון כאן, טעונה בירור, מה שאומר "והודו" לו חכמי הקבלה. וכי חכמי הקבלה חלקו על הרמב"ם שהם נזקקים להודות לו? אלא הביאור הוא, שדבר פשוט הוא שהקב"ה נעלה מכל עילה וסיבה, ואין משתווה אל קדושתו יתברך. אלא, ש"הודו" חכמי הקבלה, והסכימו לכך שהקב"ה מתלבש בספירת החכמה – היא התורה הקדושה שמחכמה נפקית, כי כך יכול להיות לנו הנבראים קשר עם הבורא.

"צדיקים דומים לבוראם", מטעים הרב פרידמן, "גם הרבי, הוא למעלה מעלה מתקנות וממבצעים למיניהם, אך "הודו" לו חכמי הקבלה, שהוריד את עצמו, וקבע את תקנת לימוד הרמב"ם שבה יוכלו להתקשר עמו ע"י קיום הוראותיו".

עניין פרטי של הרבי

את המחזור החדש בלימוד הרמב"ם פתח הרב יעקב כץ, זקן ראשי-הישיבות בליובאוויטש וראש ישיבת "תומכי תמימים המרכזית" בכפר-חב"ד. במשא תורני ארוך בנושא "קדושת גגות ירושלים" הרב כץ ביאר הלכות סתומות ברמב"ם, ובכך חתם למעשה, ארבעה ימים של שיעורים אינטנסיביים בעומקה של הלכה.

דברי ברכה נשמעו מפי חברי בית-דין רבני חב"ד בישראל הרב מרדכי-שמואל אשכנזי מכפר-חב"ד והרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי מנחלת הר-חב"ד בקריית מלאכי.

את האירוע חתם נאומו של המארח הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית, העומד בראש הקעמפ ומי שייסד את ה"ירחי כלה". בשעתו, הרבי התבטא על המעמד "זה הרי עניין שלי" ואף התעניין מי מבין האורחים קיבל עלייה לתורה בשבת בבוקר.

הרב שם-טוב הדגיש את חשיבותו של הרגע בו מתכנסים "ראשי עם" מתוך שבת אחים גם יחד, בד' אמות של הרבי, קריית גן ישראל בניו יורק. ובהמשך הוא הזמין את עשרת מצטייני "פרס לוי יצחק", תלמידים מעשר ישיבות גדולות ברחבי העולם שנבחרו על-ידי הנהלות הישיבות לייצגן ולהתבשם מאווירה במעמד התורני של ליובאוויטש.

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
למערכת
כ"ב אב ה׳תשס״ז
למה לא רואים את הבחורים מארץ הקודש ?
2.
לתמימים מארץ ישראל
כ"ב אב ה׳תשס״ז
חשבנו שנוכל לראות אתכם כאן ולהשתתף אתכם כאן אולי יכניסו את תמונותיכם בהמשך חבריכם מארץ ישראל
נ.ב.
תתפללו עלינו באוהל
3.
ל1
כ"ב אב ה׳תשס״ז
הם לא מחפישים צרות מספיק ב770 אתה רוצה שגם יביאו אותה להרים? תן להם שקט , גם ככה הם סובלים אותנו כל השנה מכל מיני מושגעים וחולים ...
5.
האם יהי אודיו מהשיעורים בהירחי כלה?
כ"ג אב ה׳תשס״ז
האם יעלו לCOL את האודיו מהשיעורים בהירחי כלה? התמונות הן יפות, אבל אפוא התוכן - הפלפולי תורה - עצמם?
6.
MP3
כ"ג אב ה׳תשס״ז
Can you please post the mp3 files of all Shiurim given at yarchei kele
7.
למספר 5
כ"ג אב ה׳תשס״ז
תוכן?????

מה זה ירחי כלה של פונביז?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.