מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשס״ז 03.08.2007

צעירי ליובאוויטש: בין מדשאות לספרי נגלה וחסידות

בקעמפ 'צעירי ליובאוויטש' - ישיבת הקיץ היחודית שמנוהלת ע"י בית חב"ד תל אביב, לא נחים לרגע. זה סיפורה המיוחד של ישיבה בין מדשאות וקיץ מהנה מול ספרי נגלה וחסידות, באווירה חסידית חיה לוהטת ■ מידי יום ביומו מגיע לקריית 'צעירי ליובאוויטש' אורח ממנו זוכים התמימים לשמוע סיפורים וחוויות מימי האור ב-770 מתקופות שונות ולחוש בעצמם מהי תפילה או התוועדות עם הרבי, ואת היוקר והמשמעות של "סתם" ראיית פני הקודש  לידיעה בהרחבה
צעירי ליובאוויטש: בין מדשאות לספרי נגלה וחסידות
בהתוועדות עם הרב יחזקאל סופר
בקעמפ 'צעירי ליובאוויטש' - ישיבת הקיץ היחודית שמנוהלת ע"י בית חב"ד ליובאוויטש תל אביב, לא נחים לרגע. זה סיפורה המיוחד של ישיבה בין מדשאות וקיץ מהנה מול ספרי נגלה וחסידות, באווירה חסידית חיה לוהטת.

עצם השהות בקמפוס 'נריה' המפואר בפאתי העיר דימונה, היווה התחלה טובה לעתיד להתרחש, הבניינים המרשימים השוכנים בקצה העיר מבודדים מעט, והנכנס בשער המקום חש כשוהה בכפר קטן הרחק משאונה של עיר. הקמפוס עצמו כולל: זאל גדול, חדרי פנימייה ממוזגים, כיתות ואולמות לימוד, שטח גדול עם משטחי דשא ומגרשי משחקים, ואולם ספורט ענק ליד אמפיתיאטרון - מול נוף עוצר נשימה של הרי נגב זהובים ואויר צלול ונקי.

אבל ישיבת הקיץ אינה רק מחנה חוץ לעיר. קרית 'צעירי ליובאוויטש' היא בעצם עיירה חסידית תוססת בניחוח של 'ליובאוויטש שבליובאוויטש' הקיימת שבועיים בשנה מזה שבע שנים, והדיה מכים במשך כל השנה כולה.

מיקום הקמפוס סמוך לכניסה לעיר הוסיף נופך מיוחד, כאשר הנכנסים בשערי העיר מבחינים בנוכחות החדשה והמרעננת. תושבי דימונה שהתוודעו עד מהרה לחב"דניקים שהגיעו לעירם קיבלו את פניהם בסקרנות וחביבות. בכל בוקר חוזים התושבים בשיירה הצועדת מקמפוס הישיבה למקווה, ובערבים שומעים הם מידי פעם הדי ניגונים מתגלגלים מהישיבה, הם מרבים לשאול ולהתעניין אודות הישיבה ומטרתה, וחלקם אף מגיע לבקר ו'להציץ' קצת לעולמם המופלא וה'חי' של צעירי ליובאוויטש.

מהי בדיוק "ישיבת קיץ - צעירי ליובאוויטש"?

ספק אם מישהו יוכל להגדיר זאת במדויק, אך ה'נשמה' של ישיבת הקיץ והנקודה המרכזית שבה - הם הסיפורים על הרבי.

מדי יום ביומו מגיע לקריית 'צעירי ליובאוויטש' אורח ממנו זוכים התמימים לשמוע סיפורים וחוויות מימי האור ב-770 מתקופות שונות ולחוש בעצמם מהי תפילה או התוועדות עם הרבי, ואת היוקר והמשמעות של "סתם" ראיית פני הקודש.

בינתיים הספיקו כבר לבקר שם: מייסד ישיבת הקיץ הרב יוסף שמואל גערליצקי, שליח הרבי ויו"ר בית חב"ד תל אביב, הרב ישראל גליס, שליח הרבי לדימונה, הרב מנחם מענדל גרונר, משלוחי הרבי לארץ הקודש ומראשי ישיבת תות"ל קרית גת. הרב חיים וולף, שליח הרבי לירוחם הסמוכה. הרב נפתלי מרינובסקי, רבה של להבים. והרב יחזקאל סופר, המרצה החב"די הידוע. זאת מלבד המדריכים אשר מתוועדים אף הם עם חניכיהם וטוענים אותם ברגש ו'לחלוחית' חסידית.

מקומם של הלימודים, לימודי נגלה, חסידות ומשיח וגאולה לא נפקד, והם נמסרים בטוב טעם ובגישה חוויתית ומעניינת. אחד מסדרי הלימודים הרשמיים בישיבת הקיץ צד את עינינו: "סדר אגרות קודש" במסגרת זו יושבים התלמידים, וקוראים בעיון מכתבים מיוחדים של הרבי. המכתבים, המלאים עסיס חסידי בלשונו הבהירה והקדושה של הרבי מחדירים ללבות השומעים את 'ברכנו אבינו כולנו כאחד' - את האהבה והאחווה ללא פשרות בין איש לאחיו, ואת דרכו הברורה והאמיתית של הרבי בנושאים העומדים על הפרק, הדרך שאיתה נצעד במלחמה האחרונה ובניסיונות הקשים עד ביאת משיח צדקנו.

לצד הסיפורים וההתוועדויות אשר מחדירות אור וחיות חסידיים בנפש התמימים, תר כל העת צוות המדריכים המסור - המורכב מבחורים חסידיים המהווים 'דוגמא חיה' בהנהגתם - אחר עוד ועוד דרכים נוספות לחיזוק הרגש החסידי וההתקשרות לרבי. גולת הכותרת של הפעילויות החסידיות היא התכנית "טאקע ווייסטו?" - במסגרת תכנית זו נבחנים התלמידים על אירועים, תאריכים ושמות מחיי הרבי ומחצרות קודשנו, וכהנה עוד רבות.

בהנהלת הישיבה שמים גם דגש על משחקי ספורט שנערכים ברחבי הקמפוס, ועל יציאה מתחום המחנה לבריכות וטיולים.

השנה הושם דגש מיוחד גם על ה'מבצעים', ובימי שישי דימונה נכבשה כולה על ידי התמימים שפשטו על כל פינה בעיר, וזיכו מאות יהודים בהנחת תפילין. התמימים פתחו בכיבוש המרכז המסחרי בשירה וריקוד חסידי ומשם התפרסו על פני כל העיר: במרכז המסחרי, בקניון, במרכזי הקניות, באזורי התעשייה, בתחנת המשטרה, מד"א, בית האבות ועוד...

"שבת בקעמפ היא כמו שמחת תורה" אומר הרבי, ואכן השבתות בישיבת קיץ הן משהו מיוחד. הן החלו בתפילה נפלאה במנגינת חג. סעודת שבת הפכה עד מהרה להתוועדות שמחת תורה חסידית ומקומם של ההקפות גם הוא לא נפקד. לאחר תפילת הבוקר ישבו התמימים לפארבריינגען שמחת תורה חגיגי בהשתתפות הרב ישראל גליס שליח הרבי לדימונה - כשבסיומו יצאו התמימים, תחת ניצחו של הרב גליס, ל'תהלוכה' ברחובות העיר. מאות - ואולי אלפי - תושבים יצאו לחלונות כדי לחזות במחזה המלבב שכמותו לא נראה בדימונה. בסיום התהלוכה, שהדיה עדיין לא שככו בדימונה, התיישבו התמימים בפארק השעשועים המרכזי בעיר לסדר ניגונים וחזרת מאמר דא"ח, כשמסביבם התקבצו עשרות מתושבי העיר שבאו לצפות בפלא...

כל זאת ועוד נכלל כאחד במערך המיוחד הזה הנקרא ישיבת קיץ 'צעירי ליובאוויטש' שעתה עומד רק בפני פתיחת השבוע השני שלו.

מאחורי הקלעים של ישיבת הקיץ עומדים המייסד הרב יוסף שמואל גערליצקי, מנהל בית חב"ד תל אביב, והמנהל הרב מנחם-מענדל קנלסקי, משפיע בישיבת תות"ל קרית-גת.

על סדרי הלימודים אחראים הת' אלי גודמן, הת' ישראל גול והת' איציק פרידמן, ועל מערך הפעילות מנצח הת' אור חיים סרצ'וק.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
היי, סרצוק אור-חיים
כ' אב ה׳תשס״ז
מה גם אתה שם...
מאוד משמח לראות.
2.
מנהל ישיבת קיץ
כ"א אב ה׳תשס״ז
לרב קנלסקי אין עליך אחד כזה שעושה כאלו דברים שתמשיך כך
לעשות כאלו דברים טובים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.