מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשס״ז 03.08.2007

צפת: ערב זכרון לרב לוי ביסטריצקי ע"ה

בערב י"ט מנחם אב – יום היארצייט החמישי של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה התכנסו כמאתיים איש במלון כנען ספא בצפת. האירוע שהיה למוזמנים בלבד היה מרגש מתחילתו ועד סופו, ממבט ראשון היה ניתן לראות את הקהל המגוון שהגיע לעצור ולהזכר ברב "הבלתי נשכח" – רב העיר ■ לקראת סיום, דיבר הרב מרדכי ביסטריצקי בנו ממשיך דרכו של הרב לוי ע"ה אשר ריגש את הקהל בדבריו החמים "למה ה' עשה ככה'? כאשר אנו נכנסים לחצי עשור השני מאז פטירתו בטרם עת של הרב ע"ה  לידיעה בהרחבה ולגלריית תמונות  לתמונות מהעלייה לקבר: לחצו כאן
צפת: ערב זכרון לרב לוי ביסטריצקי ע
(צילום: פוטו גולן)

בערב י"ט מנחם אב – יום היארצייט החמישי של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה התכנסו כמאתיים איש במלון כנען ספא בצפת, האירוע שהיה למוזמנים בלבד היה מרגש מתחילתו ועד סופו, ממבט ראשון היה ניתן לראות את הקהל המגוון שהגיע לעצור ולהזכר ברב "הבלתי נשכח" – רב העיר.

בתחילת הערב פתח המנחה הרב שלמה ביסטריצקי –בנו של הרב לוי ע"ה שליח הרבי בהמבורג גרמניה שהעלה את הנקודה בה הרב היה חלק מכל קהילות העיר ואף השתתף באירועים שונים של כל קהילה וקהילה.

ראשון הדוברים היה הרב שמואל אליהו רבה הראשי של עיה"ק צפת שסיפר על היחסים החמים ששרו בינו לבין הרב האשכנזי הרב ביסטריצקי ע"ה. לאחריו הוזמן לשאת דברים מר רן בנאי איש קיבוץ דפנה וחבר מפלגת העבודה.

רן בנאי פתח את דבריו וסיפר כיצד הוא כאיש קיבוץ שאינו חובש כיפה הכיר את הרב ביסטריצקי, "ערב אחד קבלתי טלפון מהרב ביסטריצקי שביקש להיפגש איתי, הרגשתי שהרב נותן לי כבוד שהוא בא לקיבוץ להיפגש אתי והערכתי את זה מאוד, יצרתי אתו קליק מסוים של אמון שבחיים לא נבנה על ידי פגישה ראשונה עם אדם שטרם הכרת. באותה תקופה פעלתי תחת ראש הממשלה דאז מר יצחק רבין לעיצוב המועצות הדתיות ברחבי הארץ, כאשר הגעתי למועצה בצפת ונפגשתי ברב ביסטריצקי ראיתי מיד שלא מדובר כאן על עוד "איזשהו רב", אלא בזן מיוחד. שידע לעמוד על שלו ואף להתפשר מתי שצריך גם אם זה לא לפי דעתו הראשונה.

לקראת שנותיו האחרונות החלנו יחד לפעול למען בחירתו לרב הראשי לישראל, פעלנו רבות כי מבחינתי הוא היה המועמד היחיד, הן כאיש אנושי, הן כדמות תורנית והן כרב גדול בתורה, היו לו את מיטב הסיכויים להבחר – דבר שיכל להביא כבוד לעיר צפת ולמדינה כולה. לדעתי, מדינת ישראל הפסידה רב ראשי שלא יחזור אליה לעולם".

לאחריו דיבר סגן מנהל בית הרפואה בצפת מר קלין-שפירא שסיפר על מצוות ביקור חולים שערך הרב לוי ע"ה ואשר בנו הרב מרדכי ממשיך במסורת זו, לבוא ולבקר ביום שלישי בצהריים את כל המאושפזים, לעבור חדר חדר לעודד ולתת מילה טובה למשפחות.

"אהבתי את הבנאדם הזה, אהבתי את הדרת פניו, אהדתי אותו, הוא היה הרב שלי, הוא היה החבר שלי, הוא היה היועץ שלי, כאשר היה בא לסייר במחלקות ולבדוק את המטבחים בכל מחלקה היה אומר ומעיר את מה שצריך בטוב טעם ובאם היה רוצה לנזוף בי היה קורא לי למשרד שלו, הוא חסר לי ולמשפחתי.

לאחריו דיבר ראש העיר מר ישי מימון ששיתף את הקהל מדבריו וסיפר כמה הוא רואה כראש עיר את הצמאון הגדול של תושבי העיר לעצות והתושיות של הרב ביסטריצקי ע"ה.

לקראת סיום, דיבר הרב מרדכי ביסטריצקי בנו ממשיך דרכו של הרב לוי ע"ה אשר ריגש את הקהל בדבריו החמים "למה ה' עשה ככה'? כאשר אנו נכנסים לחצי עשור השני מאז פטירתו בטרם עת של הרב ע"ה.

ערב זה הסתים על ידי הת' משה ביסטריצקי שהגיע מיוחד ליארצייט משליחות בישיבת תות"ל בונוס איירעס, ארגנטינה שערך סיום מסכת גיטין וקישר בדברים חמים את לימוד הגמרא לאביו הרב לוי ע"ה.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
למה לא הכנסתם תמונה ממשה
י"ט אב ה׳תשס״ז
- החברה מארגנטינה כבר מתגעגעים...
2.
לצלם הבית!!!..
י"ט אב ה׳תשס״ז
מאיר אתה ענק.....
3.
mispar 1 ata tzodek
כ"א אב ה׳תשס״ז
od jevre
4.
הנצחה וזיכרון
כ"א אב ה׳תשס״ז
כמי שזכה להכיר את אישיותיו של הרב הגאון הרב לוי ביסטריצקי ע,ה שלכולם ולי בפרט הוא חסר שאין דומה לו בעולם הרבנות תמיד היה שמח לדבר עם אנשים אפילו איתי תמיד אהב את אבי ז"ל ולא פלא שבאוטו של אבי תמיד היה את הקופה של הקרן לעילו נשמת הרב ז"ל שהקופה עכשיו נמצאת אצלי בסלון ביתי היה להם משותף שתמיד אמרו את האמת לא פחדו מאף אחד וזכיתי וזוכה גם להכיר את משפחתו הכבודה לענפיה כל אחד ליוחסו נבצר ממני השנה כמנהגי מידי שנה שאבי ז"ל דחף אותי כל שנה לנסוע לערב זיכרון לעליו נשמת הרב אבל ברוחי הייתי שם יהי זכרו ברוך
5.
הרבה הצלחה
כ"א אב ה׳תשס״ז
מוישי,

תמשיך לעשות חיל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.