מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשס״ז 02.08.2007

המתנה לאימא: יחידה חדשה לעילוי-נשמת הבן

השבוע הושקה בזק"א יחידה חדשה: "יחידת דב", אליה הצטרפו שני אמבולנסים חדשים לעילוי-נשמת דב אינדיג ויוני נתניהו ז"ל ■ העומד מאחורי ההשקה, הינו של איש העסקים ובעל-החסד משה אינדיג, שהינו תורם גדול לעשרות בתי-חב"ד ברחבי העולם ■ אימו, גב' מרים אינדיג, הגיעה לגבורות, בני המשפחה בקשו לעשות לה יום הולדת אבל ידעו שהיא בצניעותה הרבה לא תאפשר זאת. בנה משה החליט לתרום אמבולנסים ולהזמין אותה לאירוע ההשקה לסיפור המלא
המתנה לאימא: יחידה חדשה לעילוי-נשמת הבן
מנציחים את הבן. האמבולנס החדש, השבוע
בטקס מרגש ורב רושם שהתקיים ביום ראשון בערב – י"ד באב, הוקמה והושקה יחידת אמבולנסים חדשה בארגון זק"א, "יחידת דב", וכמו-כן הושק אמבולנס לארגון "הושיענו"- ביקור ועזרת חולים שע"י חסידי בעלזא, ע"ש שני גיבורי ישראל שנפלו במערכה במסרם נפשם על קידוש-השם למען עם-ישראל: הק' יוני נתניהו ז"ל - מחבר ספר "מכתבי יוני" שנפל במבצע יונתן, והק' דב אינדיג ז"ל - מחבר ספר "מכתבים לטליה" שנפל במלחמת יום הכיפורים.

היוזמה להקמת היחידה החדשה היא של משפ' אינדיג הנכבדה וחברת "גמול ייזום בע"מ". וזאת כביטוי והערכה לפועלם וזכרם של הקדושים ז"ל.

דמותם הייחודית של שני הקדושים אשר לא תיארו בנפשם שמכתביהם האישיים, הפתיחות הנפשית הגדולה והביטוי לרחשי הלב והגיגי המחשבה. אשר באה לידי ביטוי בספריהם הזהים ייהפכו לסמל ודגם חינוכי לדורות הבאים, מעתה יונצח זכרם במעשי החסד ותעצומות הנפש של המתנדבים בהפעלת יחידת אמבולנסי "זק"א – חסד של אמת" ואמבולנס "לארגון "הושיענו" - ביקור ועזרת חולים שע"י חסידי בעלזא" אשר תיקרא על שמם.

הרעיון שעומד מאחורי הקמת היחידה החדשה, היא של איש העסקים ובעל החסד משה אינדיג, אימו גב' מרים אינדיג, הגיעה לגבורות, בני המשפחה בקשו לעשות לה יום הולדת אבל ידעו שהיא בצניעותה הרבה לא תאפשר זאת. בנה משה החליט לתרום אמבולנסים ולהזמין אותה לאירוע ההשקה. מייד לאחר האירוע הודיעו לה על הדינר שמתקיים באולם וכשכל בני המשפחה הנכדים הנינים והחברים כבר נכחו באולם נכנסה אילו גב' אינדיג ונדהמה לגלות את ההפתעה.

גב' מרים ידועה כרבת פעלים למען הכלל, ודמות ידועה מאוד בירושלים המועמדת לקבל את יקיר העיר ירושלים - על פעילותה רבת השניים. היא איבדה את בנה דב אינדיג במלחמה. היא הייתה בשואה כילדה הגיעה לארץ ובנתה את ביתה. במקביל היא גם מנהלת שנים את קרן "תפארת דב" שהספיקו כבר לתרום עשרות מיליונים לגופים רבים בשנים האחרונות.

הטקס התקיים ביום ראשון במלון "קראון פלאזה" ירושלים, בהשתתפות מאות אורחים, רבנים, אח"מים במעמד הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, אורי אומיד מנכ"ל גמול חברה להשקעות בע"מ, המקובל הרב שמואל טויסיג, חה"כ בנימין נתניהו, ראש הממשלה אהוד אולמרט שיגר את ברכתו באמצעות צלם הוידאו הממשלתי, המקובל ר' יקותיאל אבוחצירה, איש העסקים הפילנטרופ משה אינדיג, יעקב עידן המנכ"ל של משה אינדיג בארץ. אבי גולדנברג מנכ"ל חברת גמול, עו"ד אופיר בר נוי, חה"כ לשעבר הרב ישראל אייכלר, ראש עירית ביתר יצחק פידרוס, חה"כ מאיר פורוש, דודי זילברשלג - יו"ר זק"א ומאיר פנים, מוטי פריד – יו"ר ארגון "הושיענו" - ביקור ועזרת חולים. יהודה משי זהב, מוטי פלשטיין מנכ"ל זק"א, העתונאי מרדכי לביא ועוד אנשי עסקים רבים.

אורי אומיד, יו"ר דירקטוריון "גמול ייזום בע"מ", אמר כי החברה גאה להרים תרומה זו, ולהחזיר חלק מרווחיה הראשונים למען החברה בישראל. "ההחלטה על התרומה משתלבת באסטרטגיה העסקית של קבוצת גמול, המקיימת פעילות עסקית נושאת רווחים ביחד עם פעילות למען הקהילה. החברה בחרה לתרום לקהילה שני מישורים האחד הקמת "יחידת דב" לחילוץ מטיילים, נועדה לתת את הסיוע הנדרש למטיילים על מנת שיוסיפו לחוש את הארץ באמצעות טיול בין שביליה, והשני רכב להסעת חולים מוגבלים לבתי חולים באמצעות ארגון "הושיענו"- ביקור ועזרת חולים ובכך לקחת חלק במפעל ההנצחה של דב אינדיג ז"ל, אחיו של משה אינדיג, שהינו שותף של החברה בעסקי הנדל"ן שהיא מפתחת ברומניה".

משה אינדיג, נציג משפחת אינדיג, הוסיף כי זוהי הסנונית הראשונה בפעילות למען הקהילה, באמצעותה יש בכוונתנו להנציח את זכרם של שני הנופלים ולשמר את המורשת אותה הנחילו באמצעות מכתביהם.

"גמול ייזום" הינה חברה בת בשליטתה של גמול חברה להשקעות בע"מ, ומשמשת כזרוע הפעילות של קבוצת גמול בתחום הנדל"ן במזרח אירופה. גמול ייזום החלה את פעילותה העסקית בראשית שנת 2007 וביוני 2007 ביצעה עסקת נדל"ן ברומניה בגינה רשמה רווח לפני מס בסך של כ-3 מליון אירו.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
התמים דב אינדיג
י"ח אב ה׳תשס״ז
דב אינדיג הי"ד היה תלמיד חב"ד בבית ספר חב"ד עיר גנים בירושלים והיה תלמיד מבריק שהפליא את כל מכיריו.

לאחר פטירתו עמד אביו של דב אינדיק שנים רבות בקשר עם הרב צבי אייזנבך שהיה סגן מנהל בבית ספר עיר גנים בשנים ההם.
2.
משה הגדול....
י"ט אב ה׳תשס״ז
יהודי צדיק שעושה הרבה מתן בסתר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.