מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשס״ז 01.08.2007

גדולי האדמו"רים והרבנים נגד מופעים לקהל מעורב

מכה למופע הקיץ הגדול של אברהם פריד ויעקב שוואקי מחר בטדי: פסק הלכה, עליו חתומים גדולי הרבנים החרדים, יוצא נגד הופעת זמרים בפני ציבור מעורב, אפילו אם מדובר בישיבה נפרדת, כך מדווח אתר ynet ■ בין המצטרפים לקריאה: האדמו"ר מגור, האדמו"ר מבעלז, וחבר מועצת גדולי התורה הרב שמואל הלוי וואזנר ■ גורמים בשוק הזמר החסידי מדווחים כי "הזמרים מבוהלים מעצם הרעיון שלא יהיו מופעי זמר בעקבות פסק ההלכה"  למאמר המלא
גדולי האדמו
פריד. מבוהל מהרעיון שלא יהיו מופעי זמר בעקבות פסק ההלכה? (צילום: ישראל ברדוגו)
מכה למופע הקיץ הגדול של אברהם פריד ויעקב שוואקי מחר בטדי: פסק הלכה, עליו חתומים גדולי הרבנים החרדים, יוצא נגד הופעת זמרים בפני ציבור מעורב, אפילו אם מדובר בישיבה נפרדת.

"שמענו ותחרד נפשנו על הפירצה הנוראה במחננו של 'ערבי שירה' ו'קונצרטים' בהם מופיעים זמרים וחזנים לשיר בפני אנשים ונשים בתערובת רחמנא ליצלן ואפילו שלא בתערובת", כך מפרסמים הרבנים בפסק ההלכה. הם אף מזכירים כי בעבר "כבר אסרו כל גדולי ישראל באיסור גמור את ערבי השירה אפילו בנפרד", ומכאן מפרטים את פסק ההלכה לכדי איסורים שונים שמטרתם היא למנוע את הופעתם של זמרי המגזר החרדי בפני ציבור מעורב. חשוב לציין כי פסק ההלכה מתייחס לכולם - לזמרים, לקהל ולמארגנים כאחד, אולם את הזמרים והחזנים המופעים מול קהל מעורב מכנים הרבנים כ"מחטיאי הרבים".

במסגרת פסק ההלכה אוסרים הרבנים על העיתונות החרדית לתת יד לפרסום המופעים המעורבים ועל מנת להבטיח את אי קיום ההופעות מסוג זה מטילים הרבנים סנקציה חמורה שמטרתה לפגוע בזמרים ובחזנים אשר יסרבו בעתיד לסור למרותם של הרבנים: "המופיעים במקום תערובת- אין להזמינם לכבדם לשיר בשום אירוע, וכן אין לפרסם אירוע שהזמרים והחזנים משתתפים בו, כולל תפילות ואירועים כשרים בכדי שלא לחזק ידי עוברי עבירה".

אי לכך, "הופעות מעין אלו אסורות באיסור חמור", פוסקים הרבנים. הכוונה היא כאמור, גם למופעים שמתקיימת בהם הפרדה בין נשים לגברים והם מיועדים לציבור החרדי.

בין החותמים על פסק ההלכה - שורה רחבה של רבנים מכלל הציבור החרדי וביניהם מנהיגי הפלג הליטאי, הרבנים יוסף שלום אלישיב ואהרון לייב שטיינמן. עוד מהמצטרפים לקריאה: האדמו"ר מגור הרב יעקב אלתר, האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח וגם רבנים החברים במועצת גדולי התורה כמו הרבנים שמואל הלוי וואזנר, מיכל יהודה לפקוביץ וניסים קרליץ'.


אירוע הקיץ הגדול עם פריד ושווקי

הרקע לפסק ההלכה הוא כמובן המופע "לחיים בירושלים" אשר עומד להתקיים מחר באיצטדיון טדי בירושלים. המופע מתעתד להיות האירוע הגדול ביותר שנעשה אי פעם בתחום הזמר החסידי ועומדים להופיע בו בין השאר, הכוכבים הגדולים של הזמר החסידי - אברהם פריד ויעקב שוואקי.

כבר לפני מספר שבועות פרסמנו על ניצני התנגדות לקיום המופע מטעמי צניעות. היום (ד'), כאמור, משגרים הרבנים מסר ברור וחד משמעי שלא לקיים את המופע אפילו במתכונת המתוכננת- ישיבה של גברים ונשים בנפרד כולל כניסות נפרדות. החשש של הרבנים נובע בעיקר מהכניסה למופע, טווח הזמן ומקום בו עלולה להיווצר התערות של נשים וגברים טרם היכנסם לאיצטדיון.

כאמור, ישנם זמרים חרדים כמו למשל הזמרים אברהם פריד או ישי לפידות, המופיעים בפני קהל מעורב, גברים ונשים, וזאת בתנאי שלא יהיו במהלך המופע ריקודים. מופעים אלו מתקיימים בעיקר עבור ציבור חובשי הכיפות הסרוגות שאינו מקפיד כמו הציבור החרדי על הפרדה מוחלטת ומהווה נתח שוק משמעותי בקרב צורכי המוסיקה החסידית.

המופע מחר באצטדיון טדי, שווק בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי לציבור החרדי ומתוכננת להיות בו הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים במקומות הישיבה ואפילו בכניסה לאצטדיון. הרבנים לעומת זאת, חוששים כי למרות ההסדרים לשמירת גדר הצניעות, עדיין יפרצו חומות ההפרדה בכניסה למופע, מחוץ לאצטדיון. החשש הוא כי בכניסה למופע יתגלעו פרצות בחומת הצניעות, מה שנוגד את הרוח ההלכתית שמעוניינים הרבנים להתוות.


"לבחון מי בוחש מאחורי הקלעים"

פסק ההלכה עורר זעזוע בשוק הזמר החסידי. אחד הזמרים הבולטים והמובילים במגזר, אמר ל- ynet שלא לייחוס כי "יש לבחון היטב מה כוחם ומשקלם של שבוחשים בנושא מכל מיני סיבות שונות, חוץ מסיבות הלכתיות טהורות של ממש".

"הציבור החרדי מחוייב לשמוע להוראות הרבנים בכל דבר וללא הרהור", הוא מוסיף אך כאמור מסייג את דבריו ואומר: "הציבור גם חייב לדעת מה נעשה לשם שמיים ומה משקל המניפולציה על הרבנים". אותו גורם רומז כי בשנה שעברה תוכנן להיערך בקיץ מופע זמר חסידי ענק בחסות חברת "סלקום" אשר יועד להיערך לגברים בלבד אבל גם יוזמה זו טורפדה בשל טיעונים של "חוקות הגויים".

עוד הוא מדגיש בהקשר לסנקציות על זמרים המופעים בפני קהל מעורב, כמו המופעים המיועדים לציבור חובשי הכיפות הסרוגות למשל, כי הוא משוכנע כי "אין כוונת הרבנים למופעים הללו, כי בעניין הזה לרבנים לא אכפת. אכפת להם רק ממופעים המיועדים לציבור החרדי בלבד".

אותו זמר אומר בהתייחסו למופע של פריד ושוואקי כי "אם ההופעה הזו שהיא כל כך מוקפדת ונפרדת, לא תתקיים, אז איזו תקומה תהיה למופעים אחרים?".

גורמים אחרים בשוק הזמר החסידי מדווחים כי "הזמרים מבוהלים מעצם הרעיון שלא יהיו מופעי זמר בעקבות פסק ההלכה" ואף תוהים: "מה ההבדל בין המופעים מסוג זה לבין כי אירוע בכותל המערבי או במירון?".


המפיק: "הכל בגלל העסקנים"

צ'יקו בן זמרה, המפיק בפועל את האירוע מחר בטדי, מסר ל-ynet בתגובה:

"כמי שמארגן את האירוע אני נסמך על גדולי ישראל וכל מי שמארגן ומגיע יש לו על אילנות גבוהים מאוד להישען. אני חלילה לא פוגע בכבוד הרבנים ומוקיר את גדולי הדור שחתומים על הנייר, אבל אני קובע שיש עוד גדולי תורה שדעתם שונה והם מתירים אירועים נפרדים וכשרים כמו האירוע הזה. כל מה שמתחולל זה מלחמת חורמה של עסקנים, שכל מטרתם היא לחסל את המוסיקה החסידית בארץ והם אשר היטעו את הרבנים והביאו לפסק ויוצרים ממש טרור".

לדברי בן זמרה, "כבר נקנו מעל 10,000 כרטיסים למופע ובעזרת השם יהיה פה ציבור גדול מאוד, שכל 'חטאו' הוא שהוא רוצה לשמוע מוסיקה חסידית בישיבה נפרדת כשרה וטהרה. ואני מביע תמיהה על העסקנים: מדוע בהילולה במירון הם לא יוצאים נגד הערבוביה הגדולה שמתרחשת שם?"
לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
52 תגובות
1.
אני מקווה שתכניסו את התגובה...
י"ז אב ה׳תשס״ז
זה סימן מצוין למצב הגרוע אליו הגיעו פסוקי ההלכה וקובעי המדיניות של הציבור החרדי.

פשוט לא נותנים לחיות!

הרי לא מדובר על דברים אסורים, עם כל הכבוד.

אז מה? יהודים בגלל הם העם הנבחר - צריכים רק לסבול ולסבול??

למה בחור צעיר שרואה את עמיתיו החילוניים כה נהנים, צריך רק לעמוד מנגד, לקנא, לאכול את הלב...

מה? זה יגרום לו לאהוב את הדת???

דווקא "פסקי" ההלכה הללו... מחזקים את דעתם של מי שמשווה את הרבנים ל "רבנים" בדתות אחרות, להבדיל.

ואני שואל כאן שאלה פשוטה, שכל אחד ישאל את עצמו, ויתחלחל:

מה יהיה כשיגיע היום, והיום הזה קרוב מאי פעם, שהחרדים - קרי אנחנו - נשלוט ונאחוז את הגה השלטון.

מה יהיה????

נחזור לאיראן???

אולי לבבל??

היהדות דורשת תנועה קדימה, לא אחורה!!!!

מתי נבין זאת, לזעזאל???

כבר מלתי אמורה:

הרבנים צריכים להורטות לנו להתאבד, כי נמנו וגמרו שאי אפשר לחיות בחיים מודרניים...
2.
הציטוט הנכון
י"ז אב ה׳תשס״ז
כבר לפני מספר שבועות פרסמנו כאן ב-ynet על ניצני התנגדות לקיום המופע מטעמי צניעות. היום (ד), כאמור, משגרים הרבנים מסר ברור וחד משמעי שלא לקיים את המופע אפילו במתכונת המתוכננת- ישיבה של גברים ונשים בנפרד כולל כניסות נפרדות. החשש של הרבנים נובע בעיקר מהכניסה למופע, טווח הזמן ומקום בו עלולה להיווצר התערות של נשים וגברים טרם היכנסם לאיצטדיון.

3.
Absurd!
י"ז אב ה׳תשס״ז
This new Psak is absurd. For Rabonim to just say that everything is Asur - Asur - Asur, is plain stupid. Can anyone picture a true Manhig (like the Rebbe) to give out such Ishurim (in the tune of Satmar-Hungary)
5.
על המופע מחד בטדי
י"ז אב ה׳תשס״ז
תסלח לי כל הרבנים האלה עושה את זה בשביל פוליטיקה אין שום פריצת הם לא תתן לחיות כמו שזה צוריך לגנוב מי אחד מהשני או לקבור אחד השני מותר איפה הרבנים מכל הדברים האלה בשביל הופעה של זמרים חרידים עושים בלגן אחד גדול זה חילול השם לגנוב ולקבור יהודים אחרים זה לא חילול השם תסלח לי איזה עולם אנחנו חיים לתתן יהודים לנהת כצט זה כל הרבנים כבר עושה ספור שלם
6.
אז מה...
י"ז אב ה׳תשס״ז
אז מה יעשו מופע נפרד לגברים ונפרד לנשים? הרי אז יגידו שלא מכובד שזמר חסידי יופיע לפני נשים... אז אנחנו הבנות שוב נצא מקופחות
7.
לפריד ושאוקי
י"ז אב ה׳תשס״ז
אוהבים אותכם מאוד ..........מה עם בני אלבז תבדקו ........זה המחנה החרדי ........תדאגו לילדים שברחוב ..........שנזרקים מתתים או מהישבות ולאחר מכן להפריד ושאוקי.......תחשבו .. ןתבדקו .........ותתעסקו באהבת ישראל..............................
8.
ל - 1
י"ז אב ה׳תשס״ז
בתור חסיד חב"ד אני מוחה על התגובה המשכיתלנית שלך.

(הסגנון ורוח הדברים שלך, מזכירים בהכרח ביטויים של צעירים אשר פרקו עול וניסו להשתחרר מ"כבלי" המסורת בדור הקודם).
9.
מה יהיה?!
י"ז אב ה׳תשס״ז
לפי הפסק לא יוכלו לקיים שמחות בית השואבה כמסורת ליובאוויטש בקראון הייטס. מה נהיה?
10.
פריד האחרון שיהיה מבוהל
י"ז אב ה׳תשס״ז
...
11.
אתם צריכים להבין
י"ז אב ה׳תשס״ז
שכל האדמו"רים והרבנים "מובלים באפם" ע"י עסקנים שכל מטרתם לגרום לבלגן ולהפגנת שרירים ושררה. הם באים בתחבולות שונות ומשונות, לוחשים לרבנים משהו בסגנון "יהיה שם פריצות"... וכוומחתימים אותם על הפאשקוויל, זה לא מצחיק זו האמת ואני יודע זאת ממישהו ששימש בקודש איזה "מרן" פעם בבני ברק וככה נראים הדברים. לגופו של עניין, זה לא סוד שהנושא רגיש וגורם ללא מעט "כאבי ראש" להורים שקדושת המחנה באמת חשובה. בתנאים מסויימים בוודאי שאפשר לאפשר את ההופעה, אינני בקיא בסידורי ההפרדה שיונהגו במקום כך שקשה לי להחליט אסור או מותר. אני בטוח גם שאותם אלה שמגייסים את הרבנים והאדמו"רים מטעם לכרוזים ההזויים האלה (כאילו שאין לרבנים האלה מה לעשות, אלא להתפלש בביצה הזאת) לא מפרטים ושוטחים בפניהם את פרטי הלוגיסטיקה, סידורי אבטחה, הפרדה וכו
וד"ל.
12.
אני מזועזעת!
י"ז אב ה׳תשס״ז
האם ננסתי לאתר חבד"י-חרדי או לעתון "מקור ראשון"?

איזה התבטאויות על רבנים? תיצלנה האוזניים!

מה קרה? הרבנים לקחו לתינוקות את ה"סוכריה על מקל" מהפה?

ואח"כ מתפלאים על "הנושרים" אצלנו.


אמא מודאגת וכאובה.
13.
שירה בבית המקדש
י"ז אב ה׳תשס״ז
מה עם הכניסה לכותל ברחבה?
מה עם תחנה המרכזית? ומה עם כל רחובות בני ברק,ובעיקר רחוב רבי עקיבא?
ומה עם כל הכניסות שלפני האולמות לחתונות?ומה עם כל השפע שוק/ים?
גם בכניסה לבית המקדש לא הייתה הפרדה ,חוץ מבעזרת נשים ששם רקדו הגברים,וע"ז אמרו שעשו תיקון גדול אם היו שם "הקנאים" של היום היו מבטלים את ערבי השירה והריקודים של שמחת בית השואבה, ששם היו שואבים רוח הקודש,כי אסור לשיר כשזה גברים לבד ונשים לבד,ומה יעשה פריד עם האיסור כשירצה לשיר בבית המקדש,בשמחת בית השואבה,האם האיסור ירד או ישאר,
14.
אצלנו מותר לערוך סעודת פורים מעורבת
י"ז אב ה׳תשס״ז
כך שהאיסורים של הרבנים לא חלים עלינו.
15.
ל-12
י"ח אב ה׳תשס״ז
שאת הית בגילנו לא רצית לצאת למופע???

מה הרבנים רוצים מאתנו הכל אסור לנשום מותר???


דרך הגב שסוגרים דלת אחת מתפרצאת שניה.....
16.
ואולי?
י"ח אב ה׳תשס״ז
ואולי כבוד הרבנים גם יאסרו את ההגעה לבתי הכנסת על אף הכניסות הנפרדות ?

שמא בדרך לבית הכנסת או חליליה מזה בחצר הבית כנסת יתערבבו נשים וגברים שבאו להתפלל....

ואולי באמת הגזימו הפעם?
17.
אצלם מוסיפים בלתקן פרצות
י"ח אב ה׳תשס״ז
ואצלנו ישנם שמפחיתים ומחפשים קולות
18.
מה עם רבני חב"ד?
י"ח אב ה׳תשס״ז
מישהוא יודע מה דעתם?
19.
הראשונים... ואחרונים...
י"ח אב ה׳תשס״ז
בליל הסדר נתקע רב בישראל בעיירה נדחית ואתארח בבית של עם ארץ, היהודי היחיד בעיירה.
היהודי כדי לא להתבייש שאפילו את ליל הסדר אינו יודע לערוך ניסה לאזכר באיזה מנהג או משהו מילדותו, ונזכר שצריך לשפוך את היין.
כשהגיע לפסקה מעשה ברבי אליעזר וכו התחיל לשפוך מהיין ואז הרב אמר לו: "מה המנהג המוזר הזה?"
והיהודי מלא בושה הפסיק מיד.
כשהגיעו לפסקה דם צפרדע וכו הרב התחיל לשפוך את יינו כמקובל.
ואז היהודי שואל את הרב: "כבודו אמר לי שזה מנהג מוזר??? ואיך הוא שופך את היין???"
הרב בקושי הצליח להתאפק מלצחוק ואמר לו:
"הראשונים היו רבנים האחרונים הם מכות !!!"
20.
לאמא המודאגת וכאובה מס/ 12
י"ח אב ה׳תשס״ז
אל תהיי מודאגת מהופעה נפרדת ,ותתחילי להיות מודאגת מזה שאת בתור אמא שגולשת באינטרנט שהרבנים פסקו שזה שרץ בבית של יהודים כשרים!!!!! תנו לנוער החסידי והטוב שביננו לפרק את דחף הרע שבו במקומות אשר קדושים וטובים,
אם תנעלו את הנוער , הוא ינעל אותכם מבושה, בואו בהמוניכם ותהנו ותחזרו ללימודים עם שמחה כי רק כך עם שמחה נשרוד במדינה העצובה והמוזנחת שלנו!!!!!
21.
פריד מואשר ע"י הרבי בנשים ג"כ....
י"ח אב ה׳תשס״ז
באחת ההתוועדויות של הרבי החזן טלישבסקי לא היה , והחזן בויגרטן לא היה ג"כ, מזכירו הרב גרונר שיחי אמר לרבי שאין חזן והרבי אמר שאברהם פריד והרבי סימן למקום אשר עמד.ואז לפני כל הנשים והרווקות שהיו בעזרת נשים והגברים בעזרת גברים (שלא לשכוח שפריד בזמן זה היה רווק)התחזן והכל היה באישור......

מי שרוצה לפשוע ולנשור יכול למצוא הרבה מקומות ולא מחכים לאף זמר שיעזור להם .
22.
maybe ask
י"ח אב ה׳תשס״ז
any bochur/or girl why he goes to these concerts? is he not concerned with "bitul tora" ? many will tell you that they go because of all the "before and after" .
how many chances that a person becomes more chassidish= 0
how many chances that a person sees things he never saw before that ruins him and makes him think of machshovois zoirois = 80%
so here is the REAL reason for the rabonims ISUR because it goes against everything the yeshivois are trying to inculcate in the students
24.
פירוש מאלף של ר אלחנן ווסרמן
י"ח אב ה׳תשס״ז
נאמר בגמ מס סנהדרין (דף צז:) שבעיקבתא דמשיחא אחד הדברים שיאפיינו את התקופה הוא: "פני הדור כפני הכלב.

ואומר ר אלחנן: "פני הדור" - אלו הרבנים שיהיו בזמן עיקבתא דמשיחא שהם פני הדור, הפנים של הדור.

"כפני הכלב" - כמו הכלב שרץ לפני בעליו וחושב שהוא המוביל אותו אך אינו יודע שהוא בעצם המובל שהרי כאשר בעליו ירצה לפנות להיכן שהוא, הוא יאלץ ללכת איתו,רק שרץ לפניו בדרך. ודפח"ח. וד"ל.
25.
מפי השמועה
י"ח אב ה׳תשס״ז
ההופעה הראשונה של פריד בארץ היתה בעקבות פניה של הרב אליהו לרבי.בהופעה זו גם היו גברים ונשים כמובן בישיבה נפרדת(ארגנו את זה אם אני זוכר מתישבי יש"ע)
27.
יש לי הצעה מעשית
י"ח אב ה׳תשס״ז
יש להקים בד"צ חדש, בראשו יעמדו הגר"א פריד, הגר"י שוואקי, נצרף את הראפפר הידוע, נמנה את א מכתבי COL כ"ספרא דדיינא",
את הדמויות האלה החברה מעריצים, "אלה אלוהיך ישראל".

הלאה "הדיינים החשוכים" שלא מבינים את היצרים, את ההרמונים המתפרצים שלנו...

מה מבין הגר"ש וואזנר וחבר מרעיו החשוכים, ציקו בן זמרה הוא זה שינהל לנו את חיינו,,

ובא לציון גואל..
28.
רעיון
י"ח אב ה׳תשס״ז
שיורידו את המחירים ל-10 שקלים - האולם יתמלא בשניות באנשים טובים שאין להם אפשרות...!
29.
הרבי גם אסר לעשות מופעים מעורבים
י"ח אב ה׳תשס״ז

וזה ממש חילול ה איך שזמר כמו אברהם פריד מופיע בפני קהל מעורב, כי זה
בבחינה של לקרב את התורה לאנשים ולא לקרב את האנשים לתורה.

ארגון חרדי בברוקלין, העורך פעם בשנה קונצרט חזנות. באחת השנים הזמינו את ר אברהם הכהן שיחי פריד שיופיע אצלם, והסכים בתנאי שיפרידו בין הגברים והנשים (ישיבה בטורים נפרדים, ללא מחיצה). הם טענו שזה יכול לגרוע במספר המשתתפים, ופנו לרבי. המענה שקיבלו היה: התערובות – איסור ודאי, הגרעון – ספק, ואין ספק מוציא מידי ודאי[8]. וכן עשו. ובאותה שנה היה להם מספר גדול יותר של משתתפים.

ובשו"ת אגרות-משה או"ח ח"א סי לט מסיק מזה, שבכל מקום קיבוץ, כמו ההספד שלא מצינו שהיה במקדש, צריך מחיצה מדאורייתא, ולדעתו – לא משום ההסתכלות עצמה (כמ"ש בתויו"ט מלשון פיה"מ להרמב"ם שם, שו"ת מהר"ם שיק או"ח סי עז וזכרון יהודה או"ח סי סב. וכ"פ שבעים רבנים וביניהם בעל קיצור שו"ע, כמובא בשו"ת ציץ-אליעזר ח"ז סי ח. ובדורנו: שבט-הלוי ח"א סי כט. באר-משה ח"ד סי קמז. משנה-הלכות ח"ז סי יב. דברי-יואל ח"א או"ח סי י. וכן דעת הרבי – שערי הלכה ומנהג או"ח ח"א עמ קצח) אלא למנוע קלות ראש – דיבור ונגיעה (כלשונו בס היד, הל לולב פ"ח הי"ב והל ביהב"ח פ"ה ה"ט: "שלא יתערבו", וכ"ה במאירי שם).

בס דבר מלך הוצאת ופרצת תשנ"ט עמ 127, נדפס מענה דומה של הרבי למוסד ששאל אם מותר לו לערוך דינער בישיבה מעורבת, כדי שלא לדחות תורמים מסויימים: "למה ידחו ח"ו ודאי דיר"ש (ודכל הנוכחים שי) - מפני ספק דממון (ודאחדים שי)?!".
30.
כל מילה חקוקה בסלע!
י"ח אב ה׳תשס״ז
אני שמח . מצד אחד אנחנו מגלים עד כמה העסקנים של החרדים מסוגלים להשחית ולהרוס ולקלקל לציבור כולו. תראו לאן הגענו. טלפונים - אסור , אינטרנט- אסור (לא אדבר על תקשורת אחרת שאסורה בהחלט) תחנת רדיו- אסור(ראו מקרה מנחם טוקר). כח , כח , כח זה מה שמחפשים בעלי האינטרסים שלצד הרבנים (שכבודם במקומם מונח) די, די, די.
כמה אפשר להבליק , תנו קצת אויר לנשום. אני קורה לכל אלה שחושבים כמוני לבוא ולחזק את המופע היום. ולאלה שחושבים שלו , תדאו לכם מחר יש מופע של משיחסטים או אנטי משחיסטים, אותם הברברים ידאגו שהרבנים הללו יגידו לציבור שלהם לא ללכת. ואז מי שיאמר טעינו זה אתם . יפה שעה אחת קודם. אין זה משנה כלל מה דעתכם הרעיון הוא לא הרבנים, הרעיון הוא המופע שמאורגן בכשרותם של רבנים אחרים ועומד בכול כללי הכשרות וההקפדים. הם (אותם חולי הנפש)לא רוצים מוזיקה חסידית. וידיעה שמגיעה זה עכשיו , הרבנים בקרוב יודיעו על איסור לשמוע מוזיקה חסידית. נו מה אתם אומרים הרי אסור בהחלט הדין תורה לא? כל פסק הרב מזוכמכר. די, די, די.
רבונו של עולם רוצים משיח ואתמול.
31.
לתגובה 32, לאיזה סוג משיח אתה בדיוק מצפה...
י"ח אב ה׳תשס״ז
המשיח שאתה מצפה לו, שבא על חשבון פריצה בגדרי הצניעות - איננו המשיח שלי, ואיננו המשיח של כלל ישראל.

משיח, פירושו השראת השכינה, איפה שאין צניעות - אין קדושה, איפה שאין קדושה - אין משיח.

ובאותו ענין;
אם כטענתך, זוהי עבודה של "עסקנים" - אכן אשרי הדור שאלה עסקניו ששוקדים על קדושתם של ישראל!
32.
שמעון
י"ח אב ה׳תשס״ז
כאשר נאמר לחווה לא לאכול מעץ הדעת אז כאשר פגש אותה הנחש שניסה לשכנע אותה לאכול היא ענתה לו שהקב"ה אסר עלינו לינגוע בעץ היא החמירה על עצמה יותר מאשר מה שהקב"ה ציווה עליה שאסור רק לאכול והיא פירשה את זה לא לינגוע ועם החומרה הזאת אנחנו סובלים עד שיבוא המשיח ודי לחכימא.
33.
נא להירגע הכל עניין של כסף....
י"ח אב ה׳תשס״ז
חסידים אמיתיים ימשיכו ליהנות
ממוסיקה חסידית מקורית.
המופע הוא רק עניין של כסף .אמרגנים מפעילי פעלולים.
מקימי במה .סבלים וכו
לחסידי חב"ד אין לחפש מאומה
במקום שרוח חכמים אינה נוחה
ממנו.
על כן הדליקו את המזגן היכנסו לרגיעה הדיסקים מלאים עם ניגוני חסידים מקוריים והנשמה תודה לכם על כך.
34.
לתגובה -33 , מה שבעצם לא שווה תגובה
י"ח אב ה׳תשס״ז
איזה עמהארצות:

בכל הדורות שקדו חכמים והוסיפו גדרים ע"ג גדרים ("עשו משמרת למשמרתי"),

מאימתי פוסקים הלכה מתנ"ך?

וכי כל הרבנים שליט"א צריכים ללמוד פרק ממך בכללי פסיקת הלכה?

צריך להדגיש, מה שמובן מאליו, שחלק מהתגובות השדופות כאן לא מייצגות את תנועת חב"ד.

חב"ד-ליובאוויטש תמיד היתה ותהיה - שם נרדף לקבלת עול ולאתכפייא.
35.
למה אנו מאמצים בכח את מנהגי החילונים
י"ח אב ה׳תשס״ז
1. אני מוחה נמרצות על פגיעה בכבוד הרבנים.

2. למגיב מספר הראשון: איפה דרך הארץ שלך אצל הרבנים, האים אתה חסיד בכלל או אנטי דתי בלבוש חסידי (כמו לשון כ"ק אדמו"ר הרייץ שהסביר שהיצר יכול לבוא בלבוש חסידי). אגב אתה נשנע כמו רפורמי רח"ל

3. גם אים קשה חייבים לשמוע בקול הרבנים, איזה דוגמא אנו נותנים לילדינו כאשר אנו מעבירים ביקורת על גדולי ישראל (כן גם רבנים לא חבדי"ם יכולים להיות גדולי ישראל)
4. למה אנחנו חייבים לחקות את מנהגי הגויים והחילונים ??

קונצרטים מעין אלו הם מנהגי החילונים וגם מנהגי ... הגויים

5. יש באמת תערובת בכניסה וביציאה ממופעים אלו

6. לכל אלו שחייבים מופעים כדאי לבדוק מה אים מופעים רק לגברים או רק לנשים.

7. אגב "זמר חסידי" כבר מזמן אינו חסידי (זמרים מגולחים מתנגדשרי"ם וכו...) בואו נפסיק לקרא לכך זמר חסידי.

8. שמעתי מאחד מאנ"ש שהרבי העיר לו לאחר ששמע "זמר חסידי" "האים אין מספיק ניגונים בחב"ד ??"
36.
לדעתי
י"ח אב ה׳תשס״ז
אברהם פריד צריך לבטל את הופעתו ויקדש שם ליובאוויטש!
שיקח בחשבון שכשפעם הבאה שיוציא דיסק עם ניגוני חב"ד, אנחנו רוצים שגם בבעלז יקנו וילמדו את הניגונים...
37.
כל הכבוד!
י"ח אב ה׳תשס״ז
בראווו לרבנים של חב"ד אני מעריך את זה מאוד.
ר.ו.
38.
מה הבעיה?
י"ח אב ה׳תשס״ז
אם יושבים בנפרד אז אין בעיה.
אולי הרבנים לא אוהבים את הקול של פריד ?
או שהרבנים שונאים ליטאים?(שוואקי)
אז בימינו לא יהיו מופעים,שמחת בית השואבה וכו
בכל אופן אין סיבה לעצבן את הזמרים ואת הקהל!!!
בתקוה שיתקים מופע........
רבקה

39.
מנגן
י"ח אב ה׳תשס״ז
לפני כ30 שנה אני הופעתי עם כמה זמרים בבניני האומה לפני קהל של גברים ונשים (כמובן ישיבה בפרד) בכנס של אגודת ישראל שהיה גם האדמורים נכחיםץץ ובאותו שנה השתתפתי בפורים בגאולה מאורגן ע"י רבנים לגברים ונשים עם מחיצה בעצה האולם. האם הדור הזה יותר דתי מהדור הקודם?
40.
"אם כל חטאת"
י"ח אב ה׳תשס״ז
זה זה, מצאו את שורש הבעיה מה גורם לכל בעיות החינוך. כבר סיימו לטפל בכל בעיות האינטרנט והטלוויזיה הצניעות העסקנים הקנאים כבר הדפיסו כל סוגי הפשקווילים בכל הנוסחים עם כל סוגי האיומים והירידה לפרטי הלבוש
בצורה מגעילה ואף מעוררת חשד של סטייה
זהו זה הגיעו למסקנה שההופעות האלו זה מה שמדרדר את הנוער.
זה פשוט פתאטי ברמות קיצוניות
כל רב יחתום על מכתב כזה או אחר אם יתארו להם מצבים שהקשר שלהם למציאות הוא תלוש... אם כן לפי דעתם צריך לסגור את הצרכניות ואת רחוב רבי עקיבא למה התערובת שם נוראית וגורמת
קיצר צריך להרגיע את הרבנים והעסקנים
41.
אני מגיב מס 1
י"ח אב ה׳תשס״ז
ואני רוצה להבהיר:

שמחת בית השואבה בבית המקדש הייתה נבוכחות נשים, אלא שהייתה להם עזרה בפני עצמה.

אם הרבנים דהיום היו שם לא היה כלל עזרת נשים.

צריך להיות ברור שאין המדובר בזה על פיסקת הלכה, אלא על התווייית מדיניות חברתית. והדברים שונים זה מזה כרחוק מזרח ממערב.

שני מושגים שונים - הלכה, וחברה.

ההלכה שהרבנים פוסקים (הל בת וכו) קודש קדשים היא.

אבל המדיניות החברתית המעוותת שהם יוצרים, היא הרת הסון.

לא כולם צריכים להיות גדולי תורה רבותי, ומותר לשמוע מוזיקה שאינה פסולה ואינה בעלת תכנים פסולים!

מי שרוצה לקדש עצמו במותר לו ולא ללכת לשום הופעה, להסתגר בשכונה צפופה מאוד עם תלי כביסה הנמתחת בין חלון למשנהו - על הכיפאק, אני הראשון שיעריץ ויכבד אותו.

אך היא אפשר לקבוע שהדבראסור!!!! ולאסור לצביור בינוי ומכבוד ועצום לנוח קמעה.

אסור לפוש!
אסור להתפרנס!
צריך להביאי דירה לילדים!
אסור לעשות ספורט!
אסור טיולים!
רק להיות מונחים במטבח, בגמחי"ם, ובשנורריא!

אם זה מה שהקב"ה רוצה מאיתנו... מישהו פה דפוק.

או אני או הם?

אני חושב שהקב"ה דורש מאיתנו לעבוד על המידות שלנו, להתמסר לעבודת ה - ראשת כל במדות שבין אדם לברו, פשוט זיין אמענטש, ודרך ארץ קדמה לתורה, ויחד עם זאת באותה מדה במצוות שבין אדם למקום, בתפילה בהתובננות בגדול הא-ל וכו,
ללמוד תורה, פרשת השבוע וכו וכו

ויחד עם זאת להיות רגוע, להתפרנס יפה, לגור בית נאה, לגדל ילדים מטופחים בגשמיות וברוחניות, להתייחס יפה לאישה ולאנשים. להינפש קצת מדי פעם.

ככל שהאדם מתעלה בעבודת ה, וזה ענינו הפרטי ולא של שום רב!!!, הוא יחליט איך להתעלות ועל איזה מותרת לוותר!!!

החלטה של רבנים בעניינים חברתיים מסוכנות, ואני באמת מפחד פחד עז מה יהיה.

האם אתם מדיימינים לעצמכם שיעמדו ברחוב יום אחד פקחים ויאסרו ללכת עם כיפה כזו, עם חולה כזו, ולבנות יאסרו ללכת עם פאה ברחוב עם חצאית כזו או אחרת???

מה אני אגיד לכם...
42.
חרם
י"ח אב ה׳תשס״ז
צריך לעשות חרם על "הרבנים" שחתמו,אני לא בארץ עכשיו אבל אם הייתי הייתי הולך לעשות הפגנות נגד הרבנים!וכובן שאין שם רב של חב"ד כי יש להם א"י וגם לא מושפעים מפוליטיקה
44.
ל-13
י"ח אב ה׳תשס״ז
אולי הטענה הכללית צודקת אבל לא להשוות את שמחת בית השואבה - שמחה של מצוה ל"מופע החסידי"
45.
הגיע הזמן
י"ח אב ה׳תשס״ז
הגיע הזמן שארקדי יבנה "טדי" לנשים וממילא יפתור הרבה בעיות כדלקמן
46.
ל-12
י"ח אב ה׳תשס״ז
חוץ מרבני חב"ד אין לנו רבנים אחרים שיורו לנו את הדרך
47.
ל-35
י"ח אב ה׳תשס״ז
אתה בכלל לא נראה לי חסיד חב"ד
מה יש לנו לראות בשדות זרים יש לנו את הרבנים שלנו שפועלים ע"פ ההוראות שקיבלו מהרבי וזהו זה
48.
תגובה ל12
י"ח אב ה׳תשס״ז
אמא מזועזועת כדאי שתדעי שאם היה לנו רבנים... לא היינו מזלזלים חבל שאת הרבנים מנהיגים עסקנים שלהם אין לנו שום חיבה... אנחנו רוצים מנהיגים... או רבנים!!! ולא יתכן שאותם עסקנים ישניאו את הרבנים על כלל הציבור.. וע"ז נאמר חכמים הזהרו בדבריכם.. למחמיר ולמקל... נקודה למחשבה...
49.
if i was in Israel...
י"ח אב ה׳תשס״ז
I would buy 1000 and give them out to people whom cant effort to go...
50.
בכלל
י"ח אב ה׳תשס״ז
מי צריך את המופעים האלה ביחד נשים וגבירם
51.
אמנם דרכינו אינה מלחמה בחושך בעזרת איסור...
י"ח אב ה׳תשס״ז
אך ודאי אינה התבוססות בחושך.
עם איסור הרבנים או בלעדיו לעולם לא הייתי שולח את בני משפחתי למופע כזה!

אברהפ פריד? שוואקי? מה זה מופע? מה לנו ולחוקות הגויים האלה של מןפעים והערצת זמרים?

מילא שבכנסים תורניים, בהם מדברים דברית תורה ויש אתנחתא מוזיקליתץ ניחא. אבל רק קונצרט של מוזיקה? זה מתאים ליהודי חסידי? מה נלמד משוריו של שוואקי? אהבת ה? יראת ה. מה זה יוסיף לנו?
52.
מה לעשות
י"ח אב ה׳תשס״ז
יש משהו בדברי הרבנים הפריצות במופעים אלה היא גדולה מאוד במיוחד מחוץ לשערי האולם וכאן מתחילה הבעיה מצד שני למנוע מופע זה נורא לנוער שדי פותח את העיניים לעולם החילוני. אני בעד הפרדה מוחלטת מופע לגברים ומופע לנשים וגם אצל הנשים צריך משנה זהירות בשל הריקודים שלהן. אין ברירה העולם הולך ויורד ביראת שמים אי אפשר להתיר היום מה שהותר אתמול המצב לא טוב בכלל לכן מותר לבלות ולהנות אבל לשים גבולות ברורים בן נשים וגברים היכן שאפשר ואם הציבור יכול לעמוד בו.
אבל את המופע שכבר קבעו יקיימו ובפעם הבאה יתארגנו אחרת
53.
מגיב מספר 1 צודק!
י"ח אב ה׳תשס״ז
זה ציטוט מהאתר בחדרי חרדים!

"
התדרדרות: משטר איראן, איומים על מחזיק טלפון לא "כשר"


בשעות הצהריים שוחחתי עם בן דודי על דא ועל הא, ותוך כדי הוא סיפר לי על כביכול מצווה הבאה בעבירה של ידידינו הבני בראקים, (טוב לו שלא נברא!).

גיסו אברך חסידי העושה למען הכלל והפרט, גם לו יש חסרונות (לפחות בעיני) כמו לכל אחד, אולם הוא אברך יקר ערך, האברך הזה המתגורר בסמיכות לבני ברק הלך לפני מספר ימים ברחובות העיר, ונתקל בחפץ יקר ערך, מצוות עשה דאורייתא של השבת אבידה, יותר מזה (ישנם כאלו שלא יודעים לצערינו מה זה חמשה חומשי תורה, כמו אנשים שקוראים להם הרב הגאון וזה נכון כי הם גאונים שלא ראו את רש"י וד"ל) הלכה מפורשת בשולחן ערון סימן רנ"ט והלאה.

האברך הגיע לביתו ומיהר להקליד מספר מודעות שכורתו היה "השבת אבידה". טרח וחזר לעיר התיירא (שור בלשון הגמרא) בני ברק והדביק כחמישה עשר מודעות באיזור בו נמצאה המציאה. לא חלף זמן קצר וכל המודעות הוחתמו בחתימה שהמוצא משתמש במכשיר לא כשר, חלק מהמודעות אף נתלשו על טהרת המכשיר הכשר. בנוסף מחצית השעה לאחר שהמודעות הודבקו החל האברך הנ"ל לקבל מבול טלפונים עם איומים (כמעט על חייו), האברך כשסיפר את זה אמר שחייו נהפכו לגהינום, בין האיומים שקיבל איך אתה מעז להודיע בשער בת רבים ע"כ שאתה מצפצף על גדולים.. טובל ושרץ בידו... אתה פטור מכל המצוות.. חוטא ומחטיא.. ועוד של ברכות ואיחולים כמיטב המסורת... המודעות שעוד נשארו איכשהו תולים ברחובות נרשם עליהם על ידי צדיקים יראים ושלמים, הערות מלאות שטנה.

בן דודי לא חשב פעמיים ואמר לו בפעם הבאה שתלך ברחובות בני ברק ותמצא מציאה כלשהי תתנהג באותה מידה כמו שהיית מוצא מציאה בטייבה כלשונו. הדבר נמצא בהתדרדרות מתמדת, ועוד נראה לי שבקרוב יציעו פרס ללוכדי עברייני דת ויתגמלו את אלו שילשינו על "סוטים מהדרך", סוכני חרש ובלשים יסתובבות ברחובות כמו שכבר יש על מחשבים, ובקרוב מאוד יהפוך כאן להיות משטר האייטולות. איראן זה כאן!

אני אמרתי לו שלטענתם זה מצווה הבאה בעבירה, אולם רחמנא ליצלן מאנשי בישי ולא מעלי אלו, מצוות עשה דאורייתא נדחית מפני המצאה ואני מדגיש המצאה של עסקנים שחוץ מכמה לירות לא מעניין אותם כלום, כל המצאת הטלפון הכשר זה אותו סיפור כמו הפיאות שב"ה לא נכשלתי לא בעוון שריפת הפיאות ולא תטעו מדובר בלא תעשה מן התורה של בל תשחית! וגם לא נכשלתי בעוון קניית טלפון כשר ישמרני הוי ב"ה הלאה שלא אכשל בקניית כזה דבר.

ביכולתי להוסיף על הדבר עוד כהנה וכהנה ואין ברצוני להאריך כי רבים הם על כן יהיו בעיניכם כאילו הייתי פורטם.
"
עד כאן

54.
דרישה להנהלת COL
י"ט אב ה׳תשס״ז
חלק מהתגובות כאן לא מכבדות את חב"ד כחסידים יראי שמים וכו

אם האדמור"ים והרבנים יקבלו תדפיס מהתגובות כאן, יתקבל רושם כאילו חלק מחב"ד הם אספסוף זול הרוחש בוז
ל"רבנים המובלים באפם".
55.
לכל הלא מבינים את בעייתיות המופעים..
י"ט אב ה׳תשס״ז

כנסו נא כמוני לאתר "ישיחנה" תקראו שם מכתבים של בנות שנפלו, תקראו סיפורים ועדיות ממקור ראשון ותפסיקו לעצום עיניים. בערב כזה עשרות הולכים לאיבוד!

אז בשביל לשמוע שיר נוותר עליהם?

יש גבול!
56.
המשיח יבוא
י"ג אלול ה׳תשס״ז
המשיח יבוא ויגאל אותנו מכל אלא שהם נגד הרבנים!!!!

בושה וחרפה לאן הגענו!
וכי לא כתוב שצריך לשמוע לקול הרבנים אפילו יאמרו על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל?!

מה, השתגענו?

הגאוה, אם כל חטאת.

צריך כל אחד לעבוד את ה יתברך ולא את החברה וכו
ותסמכו על ה שהוא יודע מה שהוא כותב בתורה - לשמוע לרבנים!

עיני עיני יורדה מים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.