מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ז 29.07.2007

"לא להפיץ חסידות במקומות בהם נוהגים באלימות"

בחור מישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית ב-770 שחילק השבוע חוברות חסידות בהרי הקטסקילס בניו-יורק, נתקל באלימות באחד מבתי-הכנסת ■ הגבאי צעק, קילל, ואף השליך לעברו חוברות חסידות שהונחו בביהכנ"ס בשבועות קודמים ואותם החביא בארון צדדי ■ כששב הבחור לישיבה, סיפר את הסיפור למשפיע הישיבה ה'חוזר' הראשי הרב יואל כהן שאמר: "לא להפיץ חסידות במקומות בהם נוהגים באלימות" ואף סיפר לבחור סיפור שהתרחש לפני עשרות שנים בשכונת וויליאמסבורג  לסיפור המלא
הרב כהן ובחורי-ישיבה הלומדים חסידות על רקע הרי הקטסקילס • צילומי ארכיון: COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

מאז חודש תמוז, נוסעים מידי שבוע בחורים מישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בבית-חיינו - 770 להרי הקטסקילס בניו-יורק, לחלק חוברות חסידות בבתי-הכנסת, בתי-מדרש ובישיבות השונות והם אף מוכרים ספרי חסידות בריכוזי החרדים.

לפני שבוע, נכנס אחד הבחורים (שמו המלא שמור המערכת לבקשתו) לאחד מבתי-הכנסת. במקום נכח אדם, שהזדהה כגבאי של בית-הכנסת. כשראה את הבחור נכנס עם חוברות החסידות, החל לצעוק עליו בקולי-קולות. לאחר-מכן, ניגש לארון צדדי, הוציא משם חבילות של חוברות החסידות שהונחו במקום בשבועות קודמים, וזרק אותם על הבחור.

"הייתי נבוך. מעולם לא נתקלתי בכזו סיטואציה", סיפר הבחור ל-COL. "ניסיתי לדבר עמו, אולם הוא המשיך לצעוק ולקלל ואף לדחוף אותי לעבר פתח היציאה מבית-הכנסת".

הבחור יצא במהירות מבית-הכנסת בכדי לא לפתח את האירוע לתגרה חמורה יותר. כשחזר לישיבה, סיפר את הסיפור למשפיע של הישיבה, ה'חוזר' הראשי הרב יואל כהן.

"אין עניין להפיץ חסידות במקומות בהם נוהגים באלימות", אמר הרב כהן לבחור ואף סיפר לו סיפור: "לפני כמה עשרות שנים, יצאנו, קבוצת אברכים לתהלוכה בוויליאמסבורג. עברנו על-יד אחד הרחובות, בהם היה בית-כנסת שלא אהדו את חסידי חב"ד, בלשון המעטה והיה שם בקביעות אלימות.

"אברך שהיה על-ידי אמר לי שהוא רוצה לקבל 'מכות על חסידות'. אני אמרתי לו, זה לא 'מכות על חסידות', זה מכות על טיפשות. בסופו-של-דבר הוא לא הלך לשם".
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
בחוברות לקראת שבת האלו,
י"ד אב ה׳תשס״ז
יש התעלמות קבועה מהוראות הרבי בשנת תנש"א, שענין צריך להיות קשור בגלוי בגאולה ובהכנה

כאשר באים בכוח פרטי של חסיד, אין את ההצלחה כמו שהולכים בשליחות של הרבי.
הולכים בכוחו של איש שעובד כמשפיע מישיבת תו"ת בכפר חב"ד
לכן סובלים צרות ובזבוזי כספים.
2.
ל1
י"ד אב ה׳תשס״ז
יש לך טעות חמורה ואינך מודע למצב.
הלקראת שבת גורם קידוש שם ליובאוויטש אדיר שאינך מודע לו. וזה שקרה רק מקרה אחד אחרי 4 שנות פעילות רק מראה על ההצלחה הגדולה.
וזאת אל מול חילול שמו של הרבי ע"י אנשי דלא מעלי כידוע ומפורסם, שכשצועקים עליהם (אנשים מחוץ לליובאוויטש) כבר אין בזה חידוש ולא מפרסמים ע"כ.
הבחורים שיזמו עניין הלקראת שבת עשו זאת ע"פ התייעצות עם העשה לך רב שלהם, המשפיע בישיבה בה למדו - תות"ל המרכזית כפ"ח - הגה"ח הרב זלמן שי גופין וממילא ה"ז בכוחו של הרבי. (וכן בוודאי לא ראית את הקול קורא בחתימת החוזרים למען אור החסידות)
אבל עם זאת לעניות דעתי צריכים
מערכת אור החסידות לפרסם את הצלחותיהם, סיפורים וכיו"ב מהתגובות המתקבלות...
עלו והצליחו!
3.
ל 1 תתביש!!!
י"ד אב ה׳תשס״ז
חוברת שעלה סמכו את ידהם, ובקשו לחזקה, החוזרים מכל הקצות; ר יואל כהן, ר ליבל אלטיין, ר נחמן שפירא, ר אברהם גערליצקי, ר שלום חריטונוב ור דוד פלדמן.
עיין בלינק/www.col.org.il/show_news.rtx?artID=30182

חוברת שב"ה יוצאת בקביעות מידי שבוע, ומפיצה את אור החסידות לאלפים.

איך אתה מעז להחפיש את שמם שהולכים בכוח פרטי של חסיד. האם נסיק שכל מקבל מכות הוא כוחו עצמו וללא כוח רבו, הרי גם בדורנו כמו בדורות קודמים הוי שנפחו / כמעט נפחו את נשמת ביציאתם לפעילות רבם.

החכמה היא לשבת בבית ולכתוב באים בכוח פרטי של חסיד?!
האם זקפתה אצבע להפצת המעיינות?

האם ראית את מסירות המארגנים למטרה?
האם ראית את הצלחותיהם בכל פעולותם, בחוברות, בהפצת ספרי חסידות ועוד?
הרי היתה משתוממם, וודאי שהיתה קובע אצבע הרבי היא.
מתי ראית שהצליחו לגבש חוזרים מכל גווני הקשת למטרה אחת, ראיה מספקת למי הוא המפעיל של הארגון.
4.
איך #1 מסביר מה שהיה אז?
י"ד אב ה׳תשס״ז
מאות בחורים ואברכים הלכו לשכונת וויליאמסבורג בשביעי של פסח שהיה גם שבת והיה לא רק קללות אלא גם מכות, אבנים, וביצים. השוטר, שהיה יהודי, היה צריך לשלוף אחדחו לשמור על חייו של הרב ל. גרונר. הרבי לא אשם את הציבור שהלך בחוסר מסירות למשלח אלא אמר לא ללכת לשם עוד. נראה לי שמגיב מס.1 חי בעולמו הלא מציאותי. אני מציע לו שילך למקומות כאלה לראות אם הוא יצליח להסביר להם מסרו.
5.
ON THE OTHER HAND
י"ד אב ה׳תשס״ז
WHAT DID REB ZALMAN LEIB ESTULIN DO?
6.
מה עכשיו?
י"ד אב ה׳תשס״ז
עכשיו תגידו שגם להפיץ חסידות זה חילול ה ? או חילול שם ליובאוויטש....
7.
מגיב
י"ד אב ה׳תשס״ז
גם תשל"ו שחטפו מכות אמרת כך?

האם בתי חב"ד בכל העולם לא מתמודדים עם בעיות מסוגים שונים??

"דרך רשעים! צלחה"

8.
chovros chasidus
י"ד אב ה׳תשס״ז
B"H
please think how would it be .if the would bring there sifrei chasidus to our shul or 770. how we are going to look at them.
please lets open our EYES.
BADATZ
9.
מבפנים
י"ד אב ה׳תשס״ז
ראשית כל אחר כ"ח ניסו תנש"א הרבי אמר לעשות כל מה שתבע עד אז נגלה חסידות והפצת היהדות והמעינות וכו שנית הקונטרס הראשון שי"ל על ידינו בתשנ"ט הי "מעדני מלך" שהי לא אחר מהשיחות של ה"דבר מלכות" שחלק אדמו"ר בט"ו אייר תנש"א ביזום תלמיד מישיבת אה"ת נ.י. בהדרכת ר שלום חאריטאנאוו ור שמואל חיים בלומינג (ר לייבל אלטיין ור נחמן שפירא (וגם ר זלמן נוטיק) גם עזרו בהמשך) ונתקבל באהדה ברוב תפוצות ישראל (חוץ מחוג ידוע) ואח"כ התחלנו "מעדני יו"ט" ואחר חודשיים שלש של רוב יגיעה של ב התמימים, (כמעט) עד טיפת הדם אחרונה כמעט שהפסקנו והלך פלוני לאהל לשאול עם להפסיק ופתח אח"כ אג"ק ח"י אג גקפ לר לייבל זלמנוב שי עיי"ש וזה מה שדוחף כל הרעיון, אה"נ שב"ה אחר שנה של "לקראת שבת" ז.א. שאחר5-6 שנות פעילות השתתתפו פעולה עוד משפיעים עד שנתקבל הרעיון אצל רובא דרובא מאנ"ש וכו
שלישית י"ל ז"ע הקונטרס "שיטת הרמב"ם בגדר ימות המשיח" לשם ולתפארת (וכמדומני זה מה שחילקו הת הנע שי) רביעית זה מה שמגיבים חריף זה גופא שזה מצד הקדושה (כידוע מדברי אדמו"ר) ועוד הרבה יש מה לכתוב ואכ"מ.
המייזם
10.
ככככ
י"ד אב ה׳תשס״ז
צו אונזערע טייערע ליבע ברודער, בחירי התמימים דליובאוויטש, מנהלי מפעל האדיר "אור החסידות" המוציאים לאור תמידים כסדרם את הקובץ "לקראת שבת" ומספים כהלכתם את הקבצים היוצאים לאור לקראת ימים טובים ויומי דפגרא

חזקו ואמצו

אל ירך לבבכם מכל הני שוטים המקנאים בהצלחתם ועיניהם צרה בכיבוש הגדול של המוני בני ישראל אנשי תורה ההוגים מידי שבת בתורתו הק של הרבי זי"ע.

ויתקיים בהם ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו ובשפה פשוטה הכלבים נובחים והשיירה עוברת

לכו בכוחו הגדול של הרבי און איינעמען דעם גאנצע וועלט
11.
כככככככ
ט"ו אב ה׳תשס״ז
כל ההצלחה של הקובצים שזה "על מפלגתית" וכו וד"ל
אנא אחיי ורעיי חברי המערכת והמייעים להם שליט"א בוא ונשמור א"ז ככה וכמובן שלא להתפעל מבחוץ ומבפנים אבל "אָהן נעגעל" ת"ח למפרע
9
12.
עם כל הכבוד לר כהן שליט"א...
ט"ו אב ה׳תשס״ז
הייתי בטוח שיגיד סיפור שקרה עם הרבי או משהו כעין-זה...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.