מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ז 29.07.2007

הכנסת ספר התורה לזכר הת' ברוך משה מקמל ע"ה

שלש שנים חלפו מאז פטירתו הטראגית של הת' ברוך משה מקמל ע"ה, וביום רביעי י' במנחם אב -יום ה'יארצייט'- חגגו את סיום כתיבת ספר התורה בבית משפחת מקמ ■ רבנים ואורחים השתתפו בכתיבת האותיות האחרונות. באות האחרונה כובד אביו של ברוך יבלחט"א ר' אליהו מקמל ■ לאחר אמירת פסוקי 'אתה הראת' החלו ההקפות, שירה וריקודים, שלאחריה יצאה הסעה לאולם 'אור המילניום' – בצומת קריית אתא, להמשך השמחה – בסעודת מצווה והתוועדות חסידית לסיפור המלא ולגלריית תמונות
הכנסת ספר התורה לזכר הת' ברוך משה מקמל ע
(צילום: ישראל ברדוגו)
שלש שנים חלפו מאז פטירתו הטראגית של הת' ברוך משה מקמל ע"ה, וביום רביעי י' במנחם אב -יום ה'יארצייט'- חגגו את סיום כתיבת ספר התורה בבית משפחת מקמל.

רבנים ואורחים השתתפו בכתיבת האותיות האחרונות. באות האחרונה כובד אביו של ברוך יבלחט"א ר' אליהו מקמל גבאי בית הכנסת. ר' מנחם מענדל מקמל - אחיו הבכור של ברוך כובד בהגבהת התורה, וספר התורה הובל אחר כבוד – מתוך שירה וזמרה תחת חופה ובלוויית לפידים.

בעוד התהלוכה צועדת ברחובות העיר, ניתן היה לראות יהודים העוצרים רכביהם, ובאמונה זכה נגשים לנשק את ספר התורה, וכן אנשים נשים וטף אשר הוציאו ראשיהם מבעד לחלונות, מרפסות ואף יצאו מפתח ביתם - בכדי להיות שותפים במעמד קדוש ומשמח כאחד אשר לא זכרה קריית שמואל משך שנים.

בהגיע התהלוכה אל שדירת בית הכנסת, הוציאו גבאי בית הכנסת את כל ספרי התורה מההיכל אל התהלוכה – בכדי שיקבלו גם הם את פני ספר התורה החדש.

ספר הורה החדש הועבר שוב לידי ר' אליהו מקמל שהכניסו אל בית הכנסת בעוד הקהל פורץ בצהלה ב'ניגון ההקפות' (לאביו של הרבי) וממשיך בריקודים עם כל ספרי התורה לכבוד הספר החדש.

ר' ישראל דוד – מגבאי בית הכנסת- החל להכריז אודות פסוקי 'אתה הראתה' – כשבפסוקים הראשונים כיבד את הרבי, וביתר הפסוקים כובדו רבנים, משפעים משפחתו של ברוך –בעל השמחה- והקהל הרחב שבאו לחגוג את מעמד הכנסת ספר התורה.

לאחר אמירת פסוקי 'אתה הראת' החלו ההקפות, שירה וריקודים, שלאחריה יצאה הסעה לאולם 'אור המילניום' – בצומת קריית אתא, להמשך השמחה – בסעודת מצווה והתוועדות חסידית.

אל שולחן הנואמים הוזמן הת' שמואל מקמל – אחיו של ברוך, שחזר בפני הקהל את המאמר ד"ה "להבין עניין כתיבת ספר תורה", ומשסיים הוזמן רבה של קריית ים הרב אברקי אשר כיבד את המעמד בהשתתפותו, בדבריו אשר ריתקו את הקהל סיפר את המעשה המובא במדרש מגעיית הפרה של אותו ערבי ואמר ליהודי הנח מלאכתך – חרב בית המקדש, תוך שהוא מקביל את המעשה עם "הגוי אשר בקרבך" שאומר לכל יהודי – הנח הכל חרב הבית, אך יש לזכור כי אין לנו ליפול ברוחנו - דווקא בעת החורבן – נולד מושיען של ישראל...

ר' אליהו מקמל בדבריו המרגשים קישר את הנהגתו של ברוך באהבת ישראל שלו – לכל יהודי באשר הוא, וכתיבת ספר התורה – שעניינו אחדותם של ישראל, הוא עורר את הקהל שצריך להיות 'והחי ייתן אל לבו', ועל כן יראה כל אחד להשתדל בעניינים אלו ודווקא זה יחיש התגלותו המיידית של הרבי.

במהלך הערב חולק הקובץ 'זאת התורה – אדם' – שיצא לאור כתשורה מחגיגת סיום והכנסת ספר התורה, ביחד עם שארית בד מהסחורה שנלקחה עבור המעיל לספר התורה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ממש אחדות
י"ד אב ה׳תשס״ז
כולם היו באחדות ממש כמו שברוך אוהב ,הגיע הזמן להתגלות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.