מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשס״ז 28.07.2007

נסגרו התיקים נגד הקהילה היהודית בז'יטומיר

מאבק עיקש וארוך של איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים יחד עם ארגונים יהודים בינלאומיים הביא השבוע לסיומה של עלילה שהסעירה את העולם היהודי ■ כזכור, לפני מספר חודשים פורסמו ב-COL תמונות מזעזעות, בהן נראו שוטרי העיר ז'יטומיר שמערב אוקראינה, לוקחים 17 ספרי תורה ישנים מבניין הקהילה היהודית ■ לאחר בדיקה מעמיקה במעבדה מיוחדת בקייב שוכנעו הממונים מעל כל ספק שלא היתה פגיעה בספר התורה  לסיפור המלא ז'יטומיר: השלטונות החרימו את ספרי התורה / וידאופרשת ז'יטומיר: "ישראל צריכה להתערב" בז'יטומיר סוגרים מעגל: מכניסים ספר תורה
נסגרו התיקים נגד הקהילה היהודית בז'יטומיר
הרב שלמה וילהלם עם יריעות ספרי התורה לפני שנלקחו מהקהילה היהודית
מאבק עיקש וארוך של איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים יחד עם ארגונים יהודים בינלאומיים הביא השבוע לסיומה של עלילה שהסעירה את העולם היהודי.

כזכור, לפני מספר חודשים פורסמו ב-COL תמונות מזעזעות, בהן נראו שוטרי העיר ז'יטומיר שמערב אוקראינה, לוקחים 17 ספרי תורה ישנים שהובאו מארכיונים שונים למשמרת מכובדת בבניין הקהילה היהודית, זאת לאחר ידיעה מרושעת שהגיעה לממשל האוקראיני, שאנשי הקהילה, כביכול, מכרו גווילים מספרי התורה ו"פגעו" בהם.

באיגוד הקהילות היהודיות של חבר העמים ניהלו מאבק באמצעות נציגם באוקראינה, הרב מאיר סטמבלר, שהגיע עד לדרגים הבכירים ביותר כדי לפתור את הבעיה.

וועד מיוחד מטעם הממשל גבה עדויות מרבה של העיר השליח הרב שלמה וילהלם ומאנשי קהילתו שהסבירו שהגווילים נשמרו בצורה המכובדת ביותר כפי הנדרש על פי ההלכה.

רבה של אוקראינה הרב עזריאל חייקין שיגר מכצתב הסבר ואף נפגש אישית עם נציגי משרד הדתות של אוקראינה ופעל רבות לחקר אמיתי של הפרשיה.

לאחר בדיקה מעמיקה במעבדה מיוחדת בקייב על ידי מומחה עתיקות שבדק שלא אירע דבר לספרי התורה, יחד עם ההסברים המפורטים של איגוד הקהילות על מבנו של ספר תורה, התפרים וסדר הפרשיות - שוכנעו הממונים מעל כל ספק שלא היתה פגיעה בספר התורה, ואדרבה, אנשי הקהילה עשו מעל ומעבר למען שמירה מכובדת ביותר של ספרי התורה, וכי להאשמות החמורות לא היתה שום אחיזה במציאות.

באיגוד הקהילות מצפים לקבל כעת בחזרה את ספרי התורה ואף הוחלט להפוך פרשה זו למנוף בפדייתם של מאות ספרי תורה שלצערנו עדיין נמצאים בארכיונים רבים ברחבי חבר העמים, ולתקן את הספרים שראוי לתקן. 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
סוף סוף הגיע לסיומו...
י"ד אב ה׳תשס״ז
ואין מה להוסיף יותר...

נ.ב. רק ניתן לקוות שזה היה המקרה האחרון!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.