מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ז 26.07.2007

בצל השביתה: 17 ילדים הועלו מאיזור צ'רנוביל

בצל השביתה הגדולה, שאיימה להשבית את תנועת הטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל, נחתה אמש (רביעי) קבוצה נוספת של 17 ילדים מאזור הקרינה בצ'רנוביל, במסגרת פרוייקט ההצלה של צעירי-חב"ד למען ילדי צ'רנוביל. בכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו ארצה במצוות הרבי לכ-2,462 ■ את הקבוצה שהגיעה הבוקר ליווה הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת-חסידי-חב"ד בארה"ק, שערך ראיונות אישיים עם הילדים המועמדים לעלייה, נפגש עם הוריהם ושוחח אישית עם כל אחד ואחד מהם  לסיפור המלא
בצל השביתה: 17 ילדים הועלו מאיזור צ'רנוביל
קבוצת הבנים שהגיע ארצה, דקות לאחר הנחיתה בבן גוריון (צילום: מאיר דהן, COL)

בצל השביתה הגדולה שאיימה להשבית את תנועת הטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל, נחתה אמש (רביעי) קבוצה נוספת של 17 ילדים מאיזור הקרינה בצ'רנוביל במסגרת פרוייקט ההצלה של צעירי-חב"ד למען ילדי צ'רנוביל. בכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו ארצה במצוות הרבי לכ-2,462.

להגעת של הקבוצה ה-79 במספר קדמו הכנות קדחניות של מספר שבועות על-ידי צעירי-חב"ד. את הקבוצה שהגיעה הבוקר ליווה הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת-חסידי-חב"ד בארה"ק, שערך ראיונות אישיים עם הילדים המועמדים לעלייה, נפגש עם הוריהם ושוחח אישית עם כל אחד מהם.

בשל איומי השביתה, עשה הרב אהרונוב מאמצים כבירים לוודא כי הקבוצה תוכל לנחות בארץ, ואף החליף עבור הילדים את כרטיסי הטיסה בחברה אחרת, שתנחת מוקדם יותר בבן-גוריון.

עם הקבוצה החדשה נמנים בנים ובנות בגילאים שונים, כאשר חלק מהילדים שהועלו ארצה הם אחים. הילדים הגיעו מבלרוסיה, השכנה לאוקראינה, אשר ביום הפיצוץ בכור הגרעיני ספגה קרינה רדיואקטיבית חזקה, הממשיכה עד היום לסכן את שלומם של הילדים במיוחד. 

אל הילדים הצטרפה סבתא של אחד הילדים, שנכדה מתאקלם יפה בארץ, ושביקשה לשהות לצד בנה. צעירי-חב"ד מימנו את הגעתה ארצה ויארחו אותה בארץ עם נכדה.


קבלת פנים מרגשת

שדה התעופה היה מלא עד אפס מקום בישראלים רבים שחששו מהשביתה הגדולה שאיימה לפרוץ ולהשבית את ההמראות והנחיתות מישראל. כאשר יצאה קבוצת הילדים לאולם מקבלי הפנים, זכתה למחיאות כפיים ולהתעניינות גדולה מצד הישראלים הרבים שנכחו במקום.

את פני הילדים קיבלו בישראל מנהל הפרוייקט, הרב יוסף-יצחק רייטשיק, צוות הפניימיה, ובראשם הרב חיים אוחיון, לצד צמד ליצנים ששימחו את הילדים, והכלייזמרים של אגף הקליטה בצעירי-חב"ד.

משדה התעופה יצאו הילדים למעונות הקליטה של צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד, שהוקמו עבורם בהוראת הרבי. הילדים נקלטים במוסדות המיוחדים שהוקמו בכפר-חב"ד, נהנים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים, ומחינוך יהודי, המחזיר בנים שנותקו מיהדותם אל שורשיהם. הפרוייקט כולו זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים בעולם וגורם קידוש שם שמים ושם חב"ד.

בימים הקרובים ישתלבו הילדים בקייטנה שמפעילים צעירי-חב"ד לצען ילדי צ'רנוביל. הילדים נהנים מטיולים מהנים בכל רחבי הארץ, לצד חוויות חסידיות מהנות. 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
צרנוביל
ד' אלול ה׳תשס״ז
אתם כל כך יפים אני מאוד שמחה לראות אותכם אילונה סטס פשוט מתוקים אילונה חברתי המתוקה בהצלחה תמונה יפה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.