מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ז 26.07.2007

ועידת המחנכים: חוויות הלימוד לצד בעיות ריכוז בשיעורים

חוויות הלימוד לצד ההתמודדות עם בעיית הריכוז והקשב בשיעור, אלו רק מעט מזעיר ממגוון הסדנאות, ההרצאות, והשיעורים בהם משתתפים כ-300 מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד בוועידת מחנכי חב"ד המאורגנת זו השנה ה-19 על-ידי 'צעירי-אגודת-חב"ד' בישראל הנערכת בימים אלו במלון המפואר 'ניר עציון שבמעלות ה'כרמל', הסמוך לחיפה ■ COL מגיש: דיווח מלא מיומה הראשון של הוועידה וגלריית תמונות  לסיפור המלא● נפתחה ועידת המחנכים הי"ט של צעירי-חב"ד
ועידת המחנכים: חוויות הלימוד לצד בעיות ריכוז בשיעורים
חלק מהמרצים על רקע מאות משתתפי הוועידה ● צילומים: מאיר דהן, COL

שרון גושן, עורך COL

במלון המפואר 'ניר עציון 'שבמעלות ה'כרמל', הסמוך לחיפה, מכונסים זה היום השני כ-300 מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד בוועידת מחנכי חב"ד המאורגנת זו השנה ה-19 על-ידי צעירי אגודת חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב

הרב נפתלי רוט מנהל הועידה העומד בראש המרכז חינוגי-חסידותי של צעירי-חב"ד בירושלים מסר כי תוכנית הועידה מוקדשת להשמת המטרה שהציבו לעצמם "הפיכת בעיה לאתגר". בפני המחנכים מוצגים רעיונות מהפכניים שמטרתם עידוד המחנכים לדבקות נעלה ביעוד החינוכי ומסירות לתלמידים, ולדרך חינוכית המעוררת לחסידישקייט, להצטיינות לחריצות וליצירתיות.

הוועידה נפתחה כאמור ביום רביעי בבוקר, ועם הגעת המחנכים לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין וצוותו. כל אחד מבאי הוועידה צוייד בתיק אישי עשיר שיכלול חומר חינוכי מגוון.


זהירות בדרכים לצד בעיית הריכוז והקשב בשיעור

שעות הצהרים המוקדמות הוקדשו להרצאות במליאה וסדנאות דיון בנושאים: איך הופכים ארבעים חיילים לפלוגה אחת עם ר' בן ציון גרובר, אלוף משנה במיל; והחדרת נושא "זהירות בדרכים" (זה"ב) בקרב מחנכים וילדים – סיפור אישי עם המחנך הרב שלמה כץ.

בהמשך נערכו סדנאות דיון לפי שכבות גיל: כיצד מספרים סיפור? עם הרב רפאל מלכה, מומחה לחנוך בלתי פורמלי; כיצד למנוע את בעיית הריכוז והקשב בשיעור? עם הרב יעקב פלדמן

יועץ חינוכי מוסמך ומרצה בכיר לחינוך מיוחד ותקשורת בין אישית; להביא את התלמיד לאחריות ובשלות בדרך הנכונה עם הרב מנחם מענדל פויגל ראש כולל "צדקת ישראל" ומנהל ת"ת "בית אשר" ירושלים.

סדנאות נוספות שריתקו את המשתתפים עסקו בנושאים הבאים: אינטליגנציה רגשית – המפתח להצלחה IQ-EQ ומה שבניהם, היבטים מערכתיים וחינוכיים עם הרב יוסף פרידמן (מרכז הגה) מומחה לאינטליגנציה רגשית; ילדים אוהבים (שיעור) גמרא – דרכי המחשה חדשניות לחבב את לימוד הגמרא על התלמידים עם הרב משה ירקוני מומחה להכנת עזרי הוראה ללימודי קודש ומרצה במכללה למורים; ימים בהירים – בין שמחה ליצירתיות, מבחר רעיונות כיצד להפוך את הימים הבהירים לחוויה נעימה ומלאת תוכן חסידי עם הרב רפאל מלכה מומחה לחינוך בלתי פורמלי.

היום הראשון של הוועידה ננעל בארוחת ערב חגיגית  והצדעה לשלוחי הרבי בחינוך. הערב שולב בהרצאה בנושא "שנת השמיטה בתלמוד תורה" - רעיונות למשחקים והפעלת התלמידים בהוראת השמיטה עם הרב שלמה שרעבי ממדרשת התורה והארץ.


סיור לימודי והתוועדות עם המשפיע

ביום חמישי, יצאו משתתפחי הוועידה לסיור לימודי בנחל חדרה, נחל תנינים, קיסריה, ובפרדס האתרוגים "גן שמואל" בהדרכת ר' ד"ר צבי הר-שפר. בערב, בתום יום ארוך של סדנאות, הרצאות ושיעורים תיערך התוועדות חסידית אל תוך הלילה עם האורח המשפיע הרב שניאור זלמן גופין משפיע בישיבת 'תומכי תמימים' כפר חב"ד.

יומו האחרון של הוועידה ינעל בשני הרצאות מאלפות. הראשונה בנושא: "אל ליבו של הנער" - בעקבות סיפוריהם של תלמידים על קשיים שעוברים בת"ת ובישיבה. פרוייקט ייחודי מלווה בסרט וידאו הסוחף אותנו לעולמו הפנימי של התלמיד עם השחקן ר' מיכאל וייגל, והרצאה שנייה: אין דבר "אבוד" - סיפור אנושי מרתק על התמודדות בהצלחה עם גיל הנעורים ההפכפך עם הרב משה ויינברג ראש כולל "אשל אברהם" ומרצה בכיר במכללת "בית רבקה".

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
אחלה ועידה
י"א אב ה׳תשס״ז
הרב ליפש.יאיר נאדה.פיין.סגל.ארבוב.הרב יעקובוביץ אופקים.ד"ש חם.
כל בכבוד למחנכים שיוצאים מהבית עוזבים הכל בשביל המסירות נפש בחינוך הילדים מקווים מאד שתפנימו את אשר תלמדו ותצליחו בחינוךבנינו ובנותינו אמן.אגב ראוי לציין שאלו של הגיעו רואים את זה במוחש במשך השנה שהם לא מתמודדים
2.
האחים אלפרוביץ
י"א אב ה׳תשס״ז
איש את רעהו יעזורו
ו-ל-א-ח-י-ו יאמר חזק
3.
מאיר מוזס
י"א אב ה׳תשס״ז
נחמד לראות אותך בין המשתתפים! בהצלחה בשנת הלימודים הבאה!
4.
אבאאאאאאאאאאא
י"א אב ה׳תשס״ז
מתגעגעים...... :)
5.
התודה והברכה !
י"ב אב ה׳תשס״ז
תודה רבה ויישר כוח
להרה"ח הרה"ג ר נפתלי הכהן רוט שליט"א,
שליחו הראשי של הרבי נשיא דורינו לחינוך ילדי תשב"ר בארץ הקודש ובירושלים עיר הקודש.
שהקב"ה יתן לו ברכה והצלחה בכל הענינים בגשמיות וברוחניות,
אריכות ימים ושנים טובות ובריאות והצלחה גדולה בשליחות קודש.

{המחנכים היקרים חלק יודעים וחלק אולי לא, כמה ואיך כבוד הרב רוט שליט"א משקיע במשך השנה כולה בחינוך ילדי ישראל }

ידיד יקר ועובד צא"ח לשעבר
מכאן צוה ה את הברכה "770".
6.
ועידה חשובה
י"ד אב ה׳תשס״ז
מתלמוד תורה כפר חב"ד ישנה הענות"ענק"
אין להם מה ללמוד.בעצם קודם שיישמו את מה שלמדו קודם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.