מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשס״ז 23.07.2007

ה"וויכוח" שלי עם הרבי לפני 56 שנה

ד"ר אברהם אורנשטיין הוא ניצול שואה ופרופ' לכלכלה מפורסם בארצות-הברית ■ לפני 56 שנה, בתשי"א, הוא זכה להיכנס ל'יחידות' אצל הרבי ■ "איך הרבי יכול להסביר את החורבן הנורא? את 6 מיליון הקדושים שנשלחו לטבח", הוא שאל את הרבי ■ הרבי, בתגובה, רצה לדעת אם יש לו ידע במתמטיקה וצייר על נייר קו, ולצידו נקודה. "פה טמונים התשובות לכל שאלותיך", אמר הרבי ■ במאמר מיוחד שכתב ל"אלגעמיינער זשורנאל", שיחזר פרופ' אורנשטיין את ה'יחידות' המרתקת לסיפור המלא
ה

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

בגיליון האחרון של העיתון האידי "אלגעמיינער זשורנאל" היוצא-לאור בארצות-הברית, כותב הפרופסור המפורסם לכלכלה בארה"ב וניצול השואה, ד"ר אברהם אורנשטיין, על 'יחידות' מיוחדת שהיתה לו עם הרבי בשנת תשי"א בנוגע לשואה ומשמעותה מבחינה דתית במאמר מרתק ומיוחד.

"איך הרבי יכול להסביר את החורבן הנורא? את 6 מיליון הקדושים שנשלחו לטבח, שאלתי", כותב ד"ר אורנשטיין וממשיך: "הרבי, בתגובה, רצה לדעת אם יש לי ידע במתמטיקה. ואז צייר על נייר קו, ולצידו נקודה. 'פה טמונים התשובות לכל שאלותיך', אמר הרבי".

בכתבה המרגשת ב"אלגעמיינער זשורנאל", מתאר הפרופסור כיצד באמצע דבריו של הרבי, חזר לפתע בדמיונו לרגעים שבו פישל=לייזער ה'בעל-עגלה' אמר קדיש על אשתו וילדיו לאחרי 'מצעד המוות'.

או-אז הבין מה את הכוונה האמיתית של הרבי... כאשר הרבי התחיל לבאר באריכות משמעותו של נצח ישראל ונצחיותה של נשמה יהודית, החזיר את הנער הנבוך לתוך עמקי הווייתו, המקום שממנו היה יכול לשאוב אמונה מחודשת ברבון העולמים. פרופסור אורנשטיין נכנס לחדרו של נשיא-הדור עם לב קרוע מלא ספיקות, ויצא עם אמונה לוהטת בנצח ישראל גם בעמקי התהום של עמק הבכא.

בסוף ה'יחידות', לקח הרבי את עטו וחיבר את הקו עם הנקודה – הקו הארוך של נצח ישראל עם הנקודה שסימלה את חורבן אירופה. "האם הבנתי את דברי הרבי"? מסכם פרופ' אורנשטיין את הגיגיו. "איני יודע. אבל כך או כך, אני אומר קדיש"!...

לקריאת הכתבה במלואה - לחצו כאן

לקריאת מאמרים מאלפים נוספים בעיתון האחרון של ה"אלגעמיינער זשורנאל", כולל מאמר מאת הסופר הנודע ר' יהושע דובראווסקי (ביאור חדש בקמצא בר-קמצא), ומאמר מאת העורך ר' יוסף-יצחק יעקבסאן על "תופעת אברהם בורג" - לחצו כאן.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
תרגום לעברית
ח' אב ה׳תשס״ז
האם אפשר להוסיף תרגום לעברית?
2.
חבל שאין דבר מושלם
ח' אב ה׳תשס״ז
col לא מתאים לכם לפרסם כך..., אנא
תרגמו את המאמר, ודבר בעיתו מה טוב.
3.
ב"ה
ח' אב ה׳תשס״ז
אנא מכם תרגום לכתבה לתועלת הכלל !!!!!!
4.
מאכזב מאוד
ח' אב ה׳תשס״ז
נורא מאכזב לקרוא את הפתיח היפה ולא להבין כלום מהכתבה. נא תרגמו!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.