מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשס״ז 23.07.2007

האירוע שקטע את חופשת ראש-העיר בארצות-הברית

קרוב ל-100 אנשי עסקים, התורמים במהלך השנה לארגון החסד 'כולל-חב"ד' השתתפו אתמול (ראשון) ב"ארוחת-בוקר למען ירושלים" שהתקיימה בחצר אחד התורמים בלונג-איילנד ■ במהלך האירוע נשאו דברים: רבה הראשי של מודיעין הרב דוד לאו (כיצד ניתן להגיע לבניית בית-המקדש השלישי), השליח מנפאל הרב חזקי ליפשיץ (הפעילות היום-יומית עם מאות ישראלים וסיפורי שליחות) וראש-העיר מגדל-העמק מר אלי ברדה שהודה: "זה האירוע היחיד שיכול לקטוע את החופשה השנתית שלי בארה"ב" ■ צוות COL בארה"ב היה שם  לסיפור המלאבכתבה המלאה: דיווח מלא ו-2 גלריות מ"ארוחת-הבוקר למען ירושלים"
האירוע שקטע את חופשת ראש-העיר בארצות-הברית
לתגבר הפעילות. קהל אנשי-העסקים בעת נאום הרב דוכמן. למטה (מימין): הרב דוד לאו, הרב חזקי ליפשיץ ומר אלי ברדה • צילומים: אלי קאהן, COL

 לגלריית תמונות שניה - לחצו כאן

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק


קרוב למאה אנשי-עסקים מוצלחים התורמים במהלך השנה לארגון החסד הגדול 'כולל-חב"ד', התאספו אתמול (ראשון) בחצר ביתו של אחד התורמים הגדולים המתגורר בלונג-איילנד בניו-יורק, שם התקיים האירוע השנתי "ארוחת-בוקר למען ירושלים".

אירוע זה, מתקיים בפעם ה-23, בברכתו של הרבי. עיתוי האירוע, גם הוא מכוון: ימי 'בין-המצרים', בהם עם-ישראל מבכה על חורבן הבית.

שלטים צבעוניים מאירי-עיניים ובהם מידע מפורט על הפעילויות האחרונות של 'כולל-חב"ד' קידמו את פני הבאים, לצד שולחנות עמוסות באוכל כיד-המלך.

לאחר ארוחת-הבוקר, התיישבו המשתתפים על הכיסאות בדשא של התורם, שם, כאמור התקיים האירוע. מנהל 'כולל-חב"ד' הרב שלום דוכמן, החולש על הפעילות הענפה לאורך כל השנה, קידם את פני הבאים בברכת "ברוכים הבאים". בהמשך דבריו, נתן לתורמים סקירה מתומצתת על הפעילות של הארגון המתרחבת מיום ליום.

לאחריו נשא דברים רבה הראשי של העיר מודיעין, הרב דוד לאו. באווירת ימים אלו, 'תשעת-הימים', נשא הרב לאו דברים קצרים על בית-המקדש וחורבנו וציין, כי על-ידי תרומה למפעל 'כולל-חב"ד', אנו מזרזים את ביאת הגואל ובניית בית-המקדש השלישי במהרה בימינו.

לאחריו, דיבר בפני המשתתפים השליח רב-הפעלים מנפאל הרב חזקי ליפשיץ. במשך דקות ארוכות, ריתק הרב ליפשיץ את המשתתפים עם צרור סיפורים מרתקים משליחותו במזרח. בדבריו המאלפים, היטיב לפרט את הקשיים בשליחות, חינוך הילדים ועוד. "אולם כוחו של הרבי עומד לימינינו כל העת", אמר.

את הנאומים חתם ראש-העיר מגדל-העמק מר אלי ברדה. "אני יוצא מידי שנה לחופשה אחת בארצות-הברית", אמר ראש-העיר בפתח דבריו. "אני משתדל להיות מנותק מהעסקנות בחופשה ולא נותן לשום-דבר להפריע לי. אולם כששמעתי שיש אירוע של 'כולל-חב"ד' והם רוצים שאני ישתתף, אמרתי לעצמי שזה הדבר היחיד שיכול להפריע לי בחופשה, ובאתי", אמר ראש-העיר לקול מחיאות-הכפיים.

ראש-העיר, מכיר את פעילות 'כולל-חב"ד' לאורך השנים, בעיקר ממפעלי המזון הקיים בעירו, מגדל-העמק, אשר מספקים אלפי מנות-חמות מידי שבוע בשבוע לנזקקים. אולם, אין ספק, כי הפעילות של 'כולל-חב"ד' במהלך "מלחמת לבנון השניה", חשפה בפניו נתונים אדירים חסרי-תקדים של פעילות הארגון.

"כל דולר שאתם נותנים לארגון החסד היקר הזה, הולך לעוד מנה-חמה לנזקק", אמר בסיום דבריו המרגשים.

בתום מסכם הנאומים של השלושה, דנו המשתתפים כיצד ניתן להגביר את הפעילות הענפה בקרב הנזקקים בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.