מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשס״ז 22.07.2007

'חסדי ל"ב': קיצור שולחן ערוך המנוקד במחיר מבצע

לקראת יום היארצייט החמישי של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה הודפסה מהדורה מיוחדת של קצור שולחן ערוך המנוקד, שימכר לקראת שנה"ל הבאה במחירי עלות  ■ המהדורה שהודפסה בימים אלו הינה החמישית במספר, כאשר במשך השנה החדשה הודפסו ארבעה מהדורות שנמכרו ברחבי העולם באלפי עותקים ובתפוצה גדולה במיוחד ■ הספר יוצא לאור על ידי הוצאת ספרים קה"ת בשיתוף חסדי ל"ב   לידיעה בהרחבה• בכתבה מלאה: על מעלת קצור שולחן ערוך אדה"ז המנוקד ועל יחסו המיוחד של הרבי לספר זה
'חסדי ל

במלאות חמש שנים לפטירתו של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה הודפסה מהדורה מיוחדת של ספרו האחרון – 'קיצור שולחן ערוך עם פסקי אדה"ז המנוקד'. מהדורה זו הודפסה במיוחד עבור תלמידי בתי ספר חב"ד בעולם כאשר עלות כל ספר לתלמיד תהיה 20 ₪ בלבד! בעת שמחירון הספר הינו 45 ₪ לצרכן.

המהדורה שהודפסה בימים אלו הינה החמישית במספר, כאשר במשך השנה החדשה הודפסו ארבעה מהדורות שנמכרו ברחבי העולם באלפי עותקים ובתפוצה גדולה במיוחד. הספר יוצא לאור על ידי הוצאת ספרים קה"ת בשיתוף חסדי ל"ב.

מחנכים, מורים ומנהלים מסרו ל-COL כי הלימוד מקיצור שולחן ערוך המנוקד אינו דומה ללימוד בספר שאינו מנוקד, הלימוד וההבנה של התלמידים היא ברמה שונה בהחלט, וצריך לדאוג שכל תלמיד בישראל ילמד בקצור שולחן ערוך המנוקד.

על הספר:
ספר זה יצא לאור לראשונה (ללא ניקוד) בשנת ה'תשנ"ב וזכה לתשואות רבות מאנ"ש כאשר עד אז היה קשה ללמוד בספרים אחרים ולהשוות את ההלכות למנהגיו ופסקיו של אדמו"ר הזקן, מעלתו של ספר זה הוא אשר הלומד יכול ללמוד את ההלכות ולדעת את ה"מעשה אשר יעשון" כפי מנהגי רבותינו נשיאינו וכפי שפסק אדה"ז.

מיוחדות הספר:
רב קהילת חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי כותב בפתח-דבר של הספר החדש:

"במשך שנים רבות היה נלמד בקרב אנ"ש קיצור 'שולחן-ערוך' שנערך על-ידי הרב שלמה גאנצפריד זצ"ל. העדר פסקין של אדמו"ר הזמן - שלאורו אנו הולכים - בספר זה, הצריכה מהלומד הלכה למעשיו ידע והעמקה בתורתו הרחבה על-מנת לדעת היכן חלוקה דעתו מדעת מחבר הקיצור.

"חסרון זה אף גדל אצל ילדי תשב"ר ההולכים בשיטת אדמו"ר הזקן, אלו הלומדים בכיתתם את קיתור השולחן ערוך ללא פסקיו של אדמו"ר הזקן, ואין באפשרותם ובשכלם לדעת את דעתו של אדמו"ר הזקן.

"זכינו וב"ה שעלה בידו של אבי הגה"ח הרב לוי ע"ה ביסטריצקי רבה של צפת עיה"ק, ובברכת כ"ק אדמו"ר, לאחר עבודה ויגיעה רבה זכה להו"ל את הספר 'קיצור שולחן ערוך - עם פסקי אדמו"ר הזקן', ספר שהתקבל בקרב המוני בית ישראל בשמחה גדולה.

"אך דא עקא, עדיין היה חסרון אצל ילדי תשב"ר, שהתקשו בלימוד הקיצור עקב מבנה הספר (שכלל ראשי תיבות רבים, קיצורים והערות) ומחמת שלא היו המילים מנוקדות. לכן ע"פ בקשת רבים, מוצאים אנו לאור את קיצור שולחן ערוך במהדורה חדשה, מוגהת היטב מטעויות דפוס וכ', מנוקדת בדיוק רב ובאותיות מאירות עיניים (וכן פתחנו את כל הראשי התיבות והקיצורים)".

פרסום ראשון:

ספר 'קצור שולחן ערוך עם פסקי אדה"ז' יצא לאור על ידי הרב ביסטריצקי ע"ה בחג השבועות ה'תשנ"ב, מיד עם הדפסת הספרים הראשונים שלח הרב ביסטריצקי ע"ה עותק לאחיו ר' אינגי ביסטריצקי מניו יורק אשר היה צמוד באותם ימים לחדרו של הרבי לאחר האירוע בכז' אדר ה'תשנ"ב.

הספר הגיע לניו יורק באזור חודש תשרי, ור' אינגי חיכה להזדמנות אשר יוכל להגיש את הספר לרבי בעת שהרבי ירגיש טוב. בחוה"מ סוכות באחד מן הימים כאשר הרבי יצא לסוכה, הגיש אינגי את הספר 'קצור שולחן ערוך' לרבי, ואמר לו "אחי ר' לוי שלח את הספר החדש', הרבי שמח לראות את הספר, עלעל בדפיו הראשונים, וביקש להכניסו לחדרו שיוכל לעיין בו, לאחר שהרבי נכנס לחדר הרבי הורה להניח את הספר בקיר המזרחי (בעמודת הספרים הבודדת, הנמצאת כיום מאחורי כסאו של הרבי), הספר עומד שם עד היום, ספר זה נוטה שמאלה ומונה על קלטת הוידאו של הכתרתו של הרב ביסטריצקי לרבה הראשי של עיה"ק צפת שנערכה אף היא בשנת ה'תשנ"ג ואשר הרבי ראה ושמע את כל הקלטת מתחילתו ועד סופה ואף העיר על דברי הנואמים.

את הספר ניתן להשיג בחנויות המובחרות. הזמנות לקבוצות עבור בתי ספר בטל' 052-6770223 - איתי

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יוזמה ברוכה
ז' אב ה׳תשס״ז
כל הכבוד לעמותת חסדי לב ולמשפחת ביסטריצקי על היוזמה.
הלואי ואחרים ילכו בעקבותיכם ויוזילו את ספרי הלימוד ההכרחיים לילדינו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.