מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשס״ז 22.07.2007

האם וועדת האיכלוס בביתר-עילית נגד חסידי חב"ד?

בתקופה האחרונה חל איסור מוחלט למכירות דירות לקהילת חב"ד בביתר-עילית באופן גורף וזאת על-ידי וועדת האיכלוס המורכבת מרבנים בעיר, כך פרסם השבוע עיתון 'שעה טובה' ■ הסיבה: חסידי חב"ד ימניים בדעותיהם ■ ומה יקרה למי שכן ימכור? הוא יירדף על-ידי "וועדת האכלוס", ילדיו יסולקו ממוסדות החינוך והוא ייאלץ לנטוש את העיר ■ דובר עיריית ביתר-עילית בצלאל כהאן ל-COL: "וועדת האיכלוס היא גוף פרטי, ואין לנו שום קשר אליהם. ראש העיר ר' יצחק פינדרוס מעניק לקהילת חב"ד בעיר את היחס הטוב ביותר, כמו כמו כל הקהילות האחרות"  לסיפור המלא
האם וועדת האיכלוס בביתר-עילית נגד חסידי חב
חיידר אידיש 'אהלי מנחם' בביתר • צילום: COL
מאת חיים ברון, כתב COL

אם חשבנו שהימים בהם חסידים נרדפו ונודו, התבדנו. השבוע מדווח העיתון החרדי "שעה טובה", כי בתקופה האחרונה חל איסור מוחלט למכירות דירות לקהילת חב"ד בביתר-עילית באופן גורף, כולל משפחות חסידיות שורשיות. לפי הטענה הדבר נובע מהסיבה כי הם ימניים בדעותיהם, וזאת על-ידי וועדת האיכלוס המורכבת מרבנים בעיר.

באחרונה נזקק אברך, חסיד חב"ד, בן למשפחה ביתרית, השוהה בחו"ל לצורך שליחות, לשהות בישראל למשך כ-6 שבועות לצורף טיפולים שאשתו נאלצה לעבור, אך וועדת האכלוס סירבה להתיר להם להתגורר בעיר ואפילו בשכירות, מחשש שישתקעו בה.

עוד מדווח העיתון, כי באחרונה אף סורב אברך חסידי שלא מחסידי חב"ד להתקבל לעיר, וזאת בשל תרומה כספית שנתן בעבר לברוך מרזל. לאור זאת הורה האדמו"ר מאמשינוב לחסידיו לפעול בכל דרך לאכלוסם של האברכים בביתר. בעקבות כך השתמשו תומכי ועדת האכלוס שהפכה סלע מחלוקת בחתימות דייני בית-הדין במכתב חריף שכוון נגד האדמו"ר מאמשינוב.

בנוסף, הופעל לחץ כבד על שאר רבני העיר ורבני הקהילות לחתום על מכתב המחאה ללא שסופר להם כי הוא מכוון נגד האדמו"ר מאמשינוב, אלא נגד אדם שהתחצף לרב הראשי ואמר לו "מי מינה אותך לרב בעיר".

מאוחר יותר, כאשר נודע דבר המזימה שמאחורי המכתב המחוצץ מצד אותם אנשים נגד האדמו"ר מאמשינוב, הודיעו רבנים על משיכת חתימתם מהמכתב ואף הביעו תמיכה בהכנסת חברי אותה קהילה להתגורר בעיר.

לדברי העיתון, אברכים ומשפחות נתקלו בסירוב מוחלט מצד וועד האכלוס המתנגדת למכירת דירות ומאיימת על קבלנים ועל מוכרי דירות יד שניה לבל יעזו למכור להם דירות, באזהרה כי מי שימכור להם דירה (או לכל מי שלא מורשה על-ידי הוועדה) יירדף על ידם עד חורמה, ילדיו יסולקו ממוסדות החינוך והוא ייאלץ לנטוש את העיר.

בפועל, כותב העיתון, אנשים אכן מפחדים למכור דירות למי שאינו מורשה, לאחר שנוכחו במוחש כי האמצעים הקשים אכן מופעלים נגד "סרבני וועדת האכלוס", כאשר כל הפעילות נעשית בסיוע ובמימון של עיריית ביתר-עילית.

דובר עיריית ביתר עילית בצלאל כהאן אמר בתגובה ל-COL: "וועדת האיכלוס היא גוף פרטי, ואין לנו שום קשר אליהם. אין זו הפעם הראשונה בה מנסים לחבר ביננו ובינם". לדבריו, "ראש-העיר ר' יצחק פינדרוס מעניק לקהילת חב"ד בביתר-עילית את היחס הטוב ביותר, כמו כמו כל הקהילות האחרות בעיר".

רק לפני מספר ימים השתתף פנדרוס בחגיגת קהילת חב"ד שציינו ט"ו שנים למוסדות "תפארת מנחם".

לפני מספר חודשים, ביקר פינדרוס במנהטן, שם פגש בכתב COL בניו-יורק. "חסידי חב"ד מאירים את העיר, המדינה והעולם", אמר פינדרוס.
לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
34 תגובות
1.
כן כן זה נכון!
ז' אב ה׳תשס״ז
יש הרבה שלא מפרגנים מההצלחה של חב"ד ואפילו מפחדים להתקרב אליה!
חבל 1
הפסד שלכם!
2.
עמנואל-עיר שהיא בית
ז' אב ה׳תשס״ז
בעמנואל, עיר חרדי בשמרון אין וועדת אכלוס אלים. העיר פתוח לכל יהודי ירא שמים מכל הזרמים. קהילת חב"ד גודלת משנה לשנה ולא מזמן מנתה רב הראוי לשם. כדאי לראות המקום.
3.
אני לא מבין ואשמח לשמוע הסבר
ז' אב ה׳תשס״ז
מה שמפריע להם בחבד זה שהם ימנים ?!
טוב לדעת שכבר אין ביקורת על המשיחיסטים וכדומה ....
ומה אכפת למתנחלי ביתר הליטאים שיש חבדניקים ימנים ?!
אני ממש אשמח שמישהו יבאר לי את העניין הזה .
תודה
4.
נכון ועוד איך
ז' אב ה׳תשס״ז
ראש העיר נלחם כבר בקהילת חב"ד מתחילת הקדנציה, החיידר הנורמלי שלא כפוף למשרד החינוך נמצא כל הזמן תחת רדיפות חוזרות ונשנות של ראש העיר, וכן כל דבר שקשור נגד הקהילה ובפרט ברב המקובל על כל הקהילות מכל החסידויות כולל אשכנזים וספרדים כאחד, שאין לרב אח ורע לשום רב חב"די בעולם. חוץ מקבוצת משחיסטים וכמה מחרחרי ריב הידועים מאז ומקדם, ממשיכי המחרחרי ריב ומדון מהדור הקודם.

ובנוסף, שה לא סוד שהתקציב העיקרי שמחזיק את וועידת האיכלוס מגיע ישירות מהעיריה.
5.
תגובה ל4
ז' אב ה׳תשס״ז
מי החליט איזה חידר נורמלי ומענין איפה כמעט כל אנש בלי קשר משחיסט או לא שולחים לאיזה מוסד וג"כ הרב במקום לתמוך בקהילה תימך בחסידות בקיצור פוליטה קטנה..................
6.
על מה הזעקה גם במקומות אחרים בארץ נוהגים...
ז' אב ה׳תשס״ז
אני תושב העיר קרית גת וגם אצלנו חסידי גור לא מוכרים ולא משכירים דירות לחסידי חב"ד מי שעושה זאת בסתר מנודה וילדיו נזרקים מהמוסדות שלהם אז מה הפלא שעדיין משיח לא מגיע
7.
עוד שקר גס של הסחטן אשר צוקרמן
ז' אב ה׳תשס״ז
תשאלו את מנהלי המוסדות שלנו בביתר והם יסבירו לכם כמה ועדת האיכלוס חשובה וכמה שהיא מצילה את העיר.
לעניינו: עשרות משפחות חב"ד שבאו לגור בביתר יוכיחו את השקר בטענה שועדת האיכלוס יש לה משהו גורף נגדנו.
האמת היא שבכדי שהעיר יהיה לה צביון חרדי הועדה בודקת האם החב"דניק שרוצה לגור בביתר הוא גם חרדי באופיו ובפרט לגבי מה שהוא הכי חשוב להם זה לבוש הנשים.
ובינינו: אין שום סיבה שמישהו מאנ"ש שלא רוצה שבבית שלו יתלבשו בסגנון חרדי שבבקשה ילך לגור בעיר מעורבת או בשכונה בירושלים מדוע הוא צריך להגיע דוקא למקום של חרדים פנטים שכל מגמתם זה להיסתגר בעיר של עצמם שח"ו הילד שלהם לא ידע שיש כזה מושג של אינו שומר מצוות לעת עתה או שיש מושג שקוראים לה כיפה סרוגה וכו
ועל זה הם משלמים סכומים אדירים בבנינים רבי קומות (תסתכלו בגבעה ב) רק בכדי לחיות בגטו.
אז אני חושב שזה לגטימי שאנחנו נתחשב בדרישות שלהם.
ודרך אגב: הם עושים הרבה יותר צרות לליטאים מודרניים שכידוע זה הרבה יותר גרוע מהזיבורית שלנו.
8.
תגובה ל- 4
ז' אב ה׳תשס״ז
אתה מפונטז או מעורער בנפשך, ידוע שאחד הלוחמים הראשיים בועידת האיכלוס הוא הרב כהן, באם יש לך איזה שנאה כלפי הרב לכל הפחות אל תאשים אותו בשטויות ובשקרים.

ובקשר לתמיכה של הקהילה ברב, כמדומני שבמשך כל הדורות התמיכה צריכה להיות מהרב לקהילה ולא להיפך, ובאם לפי דבריך ישנם רבים שלא מרוצים, לכל הפחות אל תציע להם ללכת לרבני אנ"ש שהשפעתם הרבה יותר קטנה לקהילותיהם ממה שיש בביתר, ואחד הדברים הכואבים ביותר בליובאוויטש שמזלזלים ברבנים וכל הדיוט יודע בהלכה יותר מאשר רבו וד"ל.
9.
ל-4!!!
ז' אב ה׳תשס״ז
או שאינך מבין על מה אתה שח
(כיון שדבריך הינם שקר= מוציא שם רע)
או שאתה משתייך ל"קבוצה מסוימת " הגרה בביתר ואז... (לא אפרט מפני תשעת הימים והלכות לשון הרע)
בכל אופן אנא זכרו:
בית- המקדש נחרב בגלל "שנאת חינם"
כל יהודי בנפשו פנימה רוצה לעשות פעולות להבאת הגאולה..
אז בבקשה בתשעת הימים, לפני תשעה באב
להתאפק ולא לכתוב דברים מעין אלו ובוודאי שבע"ה זה יעזור ויואיל לנו ולכל ישראל.
10.
בואו לאלעד
ז' אב ה׳תשס״ז
אמנם כאן גם את הרב לא הסכימו לקבל באחד מוועדות האיכלוס אבל כאן אין וועדה עירונית רק כל כמה מבנים וב"ה שיש לנו רב שרצוי לקהילה ומנהיג את הקהילה בצורה יוצאת דופן והקהילה גודלת ומתפתחת ואנ"ש מוצאים כאן דירות למגורים תעזבו אתכם מבית"ר בואו לאלעד!!!!
11.
חסידי חבד המעונינים לבוא לגור בביתר עילי...
ז' אב ה׳תשס״ז

משפחות המעונינות להתגורר בביתר עילית , ותך התחשבות באופי של היישוב יכולים לאחר הפניה לוועדת האיכלוס לעדכן את
השליח בביתר עילית ר יעקב טורנהיים ולהסתייע על ידו בקבלת אישור.
אין הבטחה להצלחה של 100% אך ברוב המקרים נפתרה הבעיה תוך מספר ימים.
12.
מוזמנים לבא לגור באלעד
ז' אב ה׳תשס״ז
קהילת חב"ד אלעד גדלה ומתפתחת עם כ 150 משפחות אנ"ש כן יירבו ושמחה לקבל כל משפחה חבדית שבאה לגור בעיר.
13.
כמה נקודות...
ז' אב ה׳תשס״ז
א.בקשר לוועדת האכלוס-זה ממש נכון. אנחנו פרסמנו על דירה למכירה גם בירושלים, ולא רק דרך העתונים הפנימיים שכידוע מצונזרים דרך הוועדה וקיבלנו הודעה מוקלטת מאיימת ממש! הרגשה של פחד וגועל נפש גם יחד מהצדיקים האלו...
ב. הקהילה החבדית בביתר גדולה, חמה ומלוכדת (הנשים בכל אופן) ולא יעזור להם, בעז"ה.מדובר באחת החסידויות הגדולות בעיר. (אולי הגדולה??)
ג. הרב כהן הוא הרב המקובל על הקהילה ואין מקום לתגובות וולגריות ומשתלחות כתגובה 4.ובערב ט באב במיוחד...
14.
תגובה בכלל
ז' אב ה׳תשס״ז
נכון שעמנואל היא יישוב ללא וועדת איכלוס, אבל זהו גם החיסרון שלה. ומי שנמצא בעמנואל יודע למה כוונתי... (ללא כוונה דוקא לקהילה החבד"ית בעמנואל).
ולגבי ביתר- לידיעתי האישית גרים שם חבדניקים רבים, ואכן וועדת האיכלוס מסננת- אבל בהגבלה- כמו שכתב כאן כבר מישהו, כלומר רק אנשים שלדעתם לא מתאימים בהתנהגותם או בהתנהגות ילדיהם למקום. מי שמציית לכללי המקום- לא קורה לו שום דבר.
וסתם נקודה למחשבה- לפני שנכנסתי לכפ"ח גרתי בצפריה- ושם גם לא נותנים לחבדניקים לגור, ומזה לא עושים טרראם. לכל יישוב הזכות שלו לקבוע את תנאי הקבלה שלו.
15.
הקדימו את וועדת האיכלוס
ז' אב ה׳תשס״ז
רוב תושבי ביתר חסידי חב"ד הגרים בביתר רכשו את דירותיהם לפני שוועדת האיכלוס החלה בסנקציות נגד חסידי חב"ד.

אולם למען ההגינות לא רק חסידי חב"ד סובלים אלא מגזרים שלמים סובלים מהם, גם כאלה שרכשו דירות חדשות (לאחר אישור "וועדת האיכלוס") אולם במשך הזמן מישהו בוועדה התחרט , וכיום לאחר עזיבתם את מקום מגוריהם וכניסתם לדירה החדשה שרכשו במיטב כספם , וועדת האיכלוס לא מאפשרת למוסדות החינוך לקבל את בניהם ובנותיהם למוסדות החינוך במטרה שיעזבו את העיר.

16.
תגובה ל-8
ז' אב ה׳תשס״ז
אני גרתי בביתר, בלי אישורים, וידוע לי בפירוש על מספר אברכים חבדי"ם יראי שמיים שהוועדה לא אישרה למרות שהביאו המלצות מרבני חב"ד.
עד כמה שהבנתי מהנוגעים בדבר, הבעיה זה לא הימניות או הלבוש, (הרי תראה בעצמך איך מתלבשים רבים בביתר, ואין כאן המקום לפרט), אלא בעלי התשובה, שלדעת הוועדה אי אפשר לסמוך עליהם לטווח הארוך, לכן הוועדה לא אוהדת תושבים חבדי"ם חדשים ומאותה סיבה בדיוק הם לא רוצים תושבים מקהילת ברסלב.
הטענה שיש הרבה משפחות חבדיות בביתר מגוחכת מכמה סיבות: א. רוב המשפחות הגיעו כשלא הייתה וועדה בכלל. ב. הרדיפות נגד חב"ד ע"י הוועדה התחילו רק בשנים האחרונות. ג. עדיין אפשר לעקוף את הוועדה ע"י בעה"ב פרטי.
לעצם פעילות הוועדה, אופן פעילותה נוגד בבירור את רוח התורה ודרך החסידות ש"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" ו"לא ידח ממנו נדח", ואני לא מבין איך חסיד אמיתי יכול לתמוך במעשי הטרור של וועדה כזו.
לסיום, לא ראוי להזכיר שמות, במיוחד בתשעת הימים, זו עבירת לשון הרע ו"מכה רעהו בסתר", שהרי אתה לא הזדהית.
17.
תגובה ל-15
ז' אב ה׳תשס״ז
אין דין צפריה כדין ביתר.
צפריה זה ישוב, ביתר היא עיר. הוועדה בביתר היא פרטית, לא חוקית, שאוכפת את דרכה באמצעות טרור.
18.
קנאה ושנאת חינם
ז' אב ה׳תשס״ז
חבר ליטאי מביתר סיפר לי שהקצו שטח לחיידר חבד ע"י החיידר של הליטאים, ומיד ההנהלה הליטאית העתיקה את שערי ביה"ס לצד השני הרחוק מהשער של חבד עוד בטרם חשבו על בניה, ע"מ שח"ו ילד משלהם לא יתקל בילד חבדי (מזכיר את הימים האפלים של מסעות הצלב-נכון?)
ויפה אמר אותו חסיד: הליטאים הם "אומה שפלה"
שיבנה ביהמ"ק בב"א
צום קל לאנ"ש
20.
צאו לשליחות
ז' אב ה׳תשס״ז
אלעד בית"ר בני ברק?
צאו לשליחות.
21.
הרב אשר לעמיל הכהן
ז' אב ה׳תשס״ז
לכל הקוראים: אני לא מתגורר בביתר אך יודע ומכיר את הנעשה שם מיום היווסדה... (13-14 שנה)
הרב המקובל ביותר על פני כל החוגים, ליטאים, ספרדים, חסידים, ירושלמים וכו הוא הרב של חב"ד - הרב כהן. מ6 בבוקר עד 2 בלילה יש טלפונים פגישות ודיונים בביתו בכל הנושאים. סכסוכי שכנים, טהרה, שלום בית, שאלות הלכתיות שונות. ערב פסח הרב כהן מוכר ליותר מ 2000 איש את החמץ. כל אחד יודע שמדובר באדם מיוחד. גם מתנגדיו (פוליטיקה) מודים שמדובר באדם ישר שלא חת מפני איש - כמה חסר לנו כיום רבנים שיודעים לעמוד על דעותיהם ולא מפחדים או מתקפלים מבעה"ב כזה או אחר. כסף וכבוד הם דברים שלא תופסים מקום אצלו. אז כדאי מאוד למי שיש לו משהו לומר עליו שיזהר בלשונו... ו
עדת האיכלוס מורכבת מאנשים שמחזיקים ג"כ "חברת תיווך" (תיווך העיר) בעיר. הענין ניתן לבדיקה ע"י מי שמעונין. כך שיש כאן קומבינה גדולה ביותר... והמבין יבין. האדמו"ר מעמשינוב הגיע באישון לילה בכודו ובעצמו לאחד מרבני הוועדה (שגר בירושלים כמובן) והזהיר אותו - שכל מי שנלחם במוחים נגד ועדת האיכלוס שידע שהם שלוחיו של האדמו"ר. הוא בעצמו נלחם בוועדת האיכלוס ולא מדובר באדם מן הישוב. (רבים מאנ"ש נושעו ע"י וכידוע גודל התקשרותו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו).
22.
קצת פופרציה
ז' אב ה׳תשס״ז
1. נראה לי שזו העיר היחידה בארץ שיש לחב"ד שני נציגים והם עושים הכל ע"מ להרוס את הקהילה ולא עוזרים לאף חסיד חב"ד בעיר ותשאלו את שני חברי המועצה האחרים אחד יהרב שיטירת אחיו של שיטירית מקראון הייטס והשני עקיבא אוביץ כמה פנוית מתושבים חסידי חב"ד הם עוזרים ואם אתם רוצים לברר יש הרבה כי אחד מהנציגים רוב הזמן בחו"ל ולא מעניין כולם למעט הישיבה שלו והשני מי שנגד הרב הוא יעשה לו את המוות בעיריה.

2. יש שני ת"ת וגנים רק חבל שהם מפוצלים אבל אחד זה מוסד נטו חבדי והשני של הרב הוא יותר מוסד ירושלמי.

3. בתור אחד שיש לו דירה בביתר להשקעה וגם גר בעיר אני רוצה להגיע שזה נכון והעובדה שבסוץ השכרתי את הדירה לכאלה בלי אישור מוועדת האיכלו חבדניקית קיבלתי איומים ועניתי שאני לא מוציא אותם מהדירה .
23.
ניראה לי שהכי טוב
ז' אב ה׳תשס״ז
זה ללכת למקום החדש בפתח תקווה.
תפנו לבית חב"ד להירשם שם אין ןןעדת האיכלוס.
24.
גם באלעד יש שליחות
ז' אב ה׳תשס״ז
ל-21 . גם באלעד יש המון שליחות לעשות כאן והבית חב"ד ישמח לקבל עוד פעילים לעזור בהפצת המעיינות במעגל השנה.
25.
בושה וחרפה
ז' אב ה׳תשס״ז
כתושבת ביתר לשעבר וכחבדניקית לעד ולעולמי עולמים, אני מזועזעת מהכתבה.
גרתי שם 10 שנים! והייתי מעורה בפוליטיקות בעיריה. ידוע לי שועדת האיכלוס עושה טרור בביתר וידוע לי בוודאות שבלשכת ראש העיר מעורבים ביותר בנעשה שם ונותנים גושפנקא חוקית לכל הלך הרוח הזוועתי הזה(כמו ליבוביץ, יעקובזון וחבריהם). בושה וחרפה שקהילה חרדית לכל דבר וענין כחב"ד שמקפידים על קלה כחמורה ינודו או יצטרכו לעבור עשרת מדורי גיהנום בשביל "לזכות" במגורים בביתר, ולמה ? מי חושב שמותר לו לעשות סלקציה? מה זה פה גרמניה?????????.

26.
מה הרבה כהן רוצה???
ז' אב ה׳תשס״ז
הרי כולם יודעים מי הקיים את וועדת האיכלוס.

אבל מה הוא רוצה עכשיו וועדת האיכלוס פרי ייצירותו הוציאו אותו החוצה והתחליו ליישם את מה שהוא מכר להם ועכשיו יש בעיות והוא רוצה שנגיד שהוא צדיק לבן והוא לא כזה.

לכן אנ"ש צריכים ללכת דרך ישירות לבעלי הבתים ו/או להתחנן לכל מיני אנשים שהם מכרים למניהם והוא יגיד היום אני לא יכול לעשות כלום כי הגולם קם על ייצרו ולכן אמרו חז"ל סוף מעשה במחשב תחליה.
27.
ל-4 ול- 27
ז' אב ה׳תשס״ז
האם השנאה העיוורת שאני לא יודע מאיפה השד הכניס לך,הוביל אותך שלוי לא נוטל ידים לכהנים לפני ברכת כהנים?

אחד שיודע מה שמדבר...
28.
קצה הקרחון
ז' אב ה׳תשס״ז
זה לא רק מכירה המתנגדים האלה גם לא נותנים להשכיר דירות לחבדניקים, הגיע הזמן שרבני חבד ועסקניה ייכנסו לעובי הקורה, הפעם אי אפשר להתחבא מאחורי סיסמאות כאלו ואחרות אין להם ברירה חייבים לפעול...
29.
לשם מה ההתפרסות
ז' אב ה׳תשס״ז
אני קורא כאן תגובות של כמה מאנ"ש ביתר שמנסים ללקק לועדת האיכס ושותפיה בעיריה ,
עובדה מס 1 קהילת חב"ד לא גדלה ב7 שנים האחרונות
עובדה מס 2 עשרות משפחות שהגישו בקשה נדחו מוועדת האיכלוס
עובדה מס 3 אנשים מביתר שהעזו להשכיר דירה למישהו מאנ"ש שלא אושרו ע"י ועדת האיכס , אוימו והפגינו ליד הבית שלהם חבורת המנוולים

כולנו בעד ועדת איכלוס הוגנת ומסודרת עם נציגים של כל החסידויות ולא כמו שזה מתנהל כעת כמו מאפיה סצילינית שמאושרת ע"י העיריה
30.
אם אין אהבה אין יראה
ז' אב ה׳תשס״ז
היהדות החרדית עסוקה במרוץ חתול ועכבר נגד מחשבים, פאות וחב"ד.
מה שלא הופנם זה שמי שעסוק בהפחדות כל היום מרחיק את הנוער מאמונה טהורה ואוהבת. ומחליף יראת שמיים ביראת הוועדה. אהבת ה? הם לא שמעו על זה
31.
הגיע הזמן...
ח' אב ה׳תשס״ז
הגיע הזמן שחב"ד תהיה מאוחדת, וכשזה יקרה באמת לחב"ד יהי טוב.

ועדת האיכלוס היא כמה אנשים הנתמכים ע"י "משה הס" המקבלים תקציב מהעיריה. וזה בדוק

32.
תגובה
ח' אב ה׳תשס״ז
איך אתה רוצה שרבני חב"ד ייכנסו לעוביה הקורה שחלק מהקהילה לא מכריה בכך שהרב כהן הוא רב הקהילה.

אבל כאן המצב שונה הרב כהן אוחז בקרן המזבח.

1 בימים שהוא היה יושב בוועדת האיכלוס הוא היה בודק האם הוא תומך שלי או לא ואם כן היה נכנס ואם לא הוא היה נשאר בחוץ לרשימה.

2. מקווה נשים: איפה נשמע שהרב הקהילה נגד ההלכה המופרשת והוראות המפורשת לבנות מקווה ע"פ שיטה חב"ד? רק בביתר!!!
אז איך הרבנים יכולים לבוא ולהכניס את הראש שלהם.

וכמו שכותב 27 יש מתפלל לוי שלא מוכן ליטול ידים להרב כהן בשבת לפני שהרב כהן עובר בתיבה.

די למצב המביאש הזה או שהקהילה תתאחד תחת הרב כהן או שהוא יילך הביתה ואז נוכל לנצח רק באחדות את הוועדת האיכלוס.
33.
בקיצור....
ח' אב ה׳תשס״ז
בקיצור יש מקומות יותר טובים לגור
בהם . מה חבדני"ק מחפש בביתר עיר הלי טעים
34.
לצוות בית הדין של מטה
ח' אב ה׳תשס״ז
מה אומרים עליכם בבית דין של מעלה?
הרי כל פיסקה שכתובה כאן היא אמת לאמיתה!!!
לא משנה שדעה אחת סותרת את השניה, ולא משנה שכל אחד מתלונן על דבר אחר שהוא חווה באופן אישי, ולא משנה שפתאום לכל אחד יש איז דוד, חבר או אח שסובל קשות...
חאלאס! בואו לביקור בשבת, תנשמו את האוויר הצח של ביתר, תרגישו את השקט, תסתובבו בין בתי הכנסת ו... פתאום, כמו איזה קסם... תחוו חוויה שונה לגמרי...
ובקשר לבית הדין של מטה - יש גם בית דין של מעלה!
והפסיקו להכות בסתר!
35.
שאלה פשוטה ומחאה נמרצת
ח' אב ה׳תשס״ז
אינני תושב ביתר, אני סתם אחד שנכנס לאתר לראות מה חדש בלובאויטש, ואני מזועזע לראות שבזמן האחרון, נכנסים לכאן כל מיני ארחי פרחי שאין להם שום ענין בקבלת מרות תחת רבנים המכהנים בעריהם, ומשתלחים בהם ככל העולה על רוחם,הייתי מציע הצעה מאוד פשוטה, תכתבו את הכתבה מבלי לתת את האפשרות לאף אחד להגיב ואז לא תהי להם במה להשתלח ברבנים ר"ל, אחרי הכל חסידי חב"ד אנו ואין להאריך בדבר המצער, ובפרט בימים אלו וד"ל,
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.