מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשס״ז 20.07.2007

ח"כ פרוש ומנכ"ל הביטוח לאומי דנו בזכויות השלוחים

בפני שלוחי חב"ד היוצאים מישראל לשליחות בחו"ל לתקופה ממושכת ניצבת בעיה: כאשר הם חוזרים ארצה, הם מאבדים את הזכות בביטוח לאומי, ולכן הם לא מבוטחים עד תקופה של חצי שנה לאחר חזרתם, זאת בניגוד לעולה חדש שמקבל את כל הזכויות מיד עם הגיעם ארצה ■ לפיתרון הבעיה מנסה לסייע ידיד חב"ד, ח"כ הרב מאיר פרוש ('אגודת-ישראל) שקיים פגישה משותפת לפני כחודש עם מנכ"ל ביטוח לאומי יגאל בן שלום ועם מומחים נוספים, במטרה לסייע לשלוחים  לידיעה בהרחבה
ח
ח"כ פרוש (משמאל) וחלק משלוחי חב"ד בחבר העמים • צילום: ישראל ברדוגו
בפני שלוחי חב"ד היוצאים מישראל לשליחות בחו"ל לתקופה ממושכת ניצבת בעיה: כאשר הם חוזרים ארצה, הם מאבדים את הזכות בביטוח לאומי, ולכן הם לא מבוטחים עד תקופה של חצי שנה לאחר חזרתם, זאת בניגוד לעולה חדש שמקבל את כל הזכויות מיד עם הגיעם ארצה.

לפיתרון הבעיה מנסה לסייע ידיד חב"ד, ח"כ הרב מאיר פרוש ('אגודת-ישראל) שקיים פגישה משותפת לפני כחודש עם מנכ"ל ביטוח לאומי יגאל בן שלום ועם מומחים נוספים, במטרה לסייע לשלוחים.

לפני מספר שבועות פנה מנהל קרן סיוע ליהודי קזחסטאן בישראל הרב משה דוד הכהן למספר אישים בנושא במטרה לסייע לשלוחים שכל מטרתם היא לעזור ולסייע במסירות נפש ליהודי הגולה בגשמיות וברוחניות.

במהלך הפגישה לובנו הנושאים בכללות, ומנכ"ל המוסד ביטוח לאומי ביקש ממר דניאל אלקיים מנהל אגף ביטוח ובריאות של המוסד לביטוח לאומי להיוועד עם הרב משה דוד הכהן במטרה לראות כיצד ניתן לסייע לשלוחים, וביקשט להכין חומר מסודר בנושא.

יצויין, כי החוקים הרבים של ה'ביטוח לאומי' מופיעים באתר האינטרנט של המוסד, אך כתוצאה מריבוי החוקים קשה לאתר את החומר הרלוונטי.

הרב משה דוד הכהן, מנהל קרן סיוע ליהודי קזחסטאן, קורא לכל היוצאים לשליחות לבדוק היטב את החוקים בכדי שלא יפסידו את זכאותם המגיע להם על-פי חוק, ובכך יחסכו הוצאות מיותרות וריצות מיותרות מפקיד לפקיד ברגע האחרון.

עוד נמסר, כי מנסיון העבר ישנם מקרים בהם ניתן להסדיר דברים מחו"ל, אך באם מגיעים קודם לארץ ואחר כך מסדירים את העניין - יוצאים נפסדים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.