מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשס״ז 13.07.2007

הרב ישראל הגר מוויזניץ התוועד עם התמימים בויילס

כנהוג כל שנה לקראת סוף שנת הלימודים נוסע תלמידי מכינה לישיבה ליובאוויטש שבעיר לונדון לנאות דשא לכמה ימים לההרים שבמדינת ''וויילס'', לגמור לימודים במקום נופש ■ הרה''צ ר' ישראל הגר שליט''א בנו בכורו של האדמו"ר מוויזניץ שליט''א מארה''ק ששהה בעיר ניצל את ההזדמנות בכדי לבקרם ולהתוועד עימם   לידיעה בהרחבה
הרב ישראל הגר מוויזניץ התוועד עם התמימים בויילס
כנהוג כל שנה לקראת סוף שנת הלימודים נוסע תלמידי מכינה לישיבה ליובאוויטש שבעיר לונדון לנאות דשא לכמה ימים לההרים שבמדינת ''וויילס'', לגמור לימודים במקום נופש.

בעיר ''חלודודנא'' יש לחב''ד בנין עם ביהכנ''ס תחת ניהולו של משפחת יפה בעיר מנטשעסתר שנקרא ''בית חב''ד ריטריט סענטער'', שמטרתה לאפשר קבוצות תלמידים מכל החוגים - מבי''ס או ישיבות וכדו' ואפי' חבורות של אנשים או משפחות להתועד יחד, ושיהי' מקום נופש אצל הים ואצל ההרים 'במקום נדח' ללמוד ולהתועד יחד כדי לחזקם בגשם וברוח.

''מכינה לישיבה'' הוא המתיבתא - ישיבה קטנה - של ליובאוויטש בעיר לונדון שיש לה שם טוב באיזור ובעיר ובעולם כמוסד חינוך מעולה -על פי טהרת הקודש, שמשקיעים הרבה בהתלמידים שהם יגדלו כתלמידים מצוינים בלימוד נגלה וחסידות, ושיהי' להם מדות טובות ויתנהגו בהנהגה טובה עפ''י דרכי החסידות וכפי רצון כ''ק אדמו''ר נשי''ד.
הרמים ומשפיעים של הכיתות הגבוהות - הרב לוי פריז והרב משה זבדי מארגנים כל שנה שהתלמידים לפני שמסיימים לימודם יחוגו ויתועדו ביחד במקום נופש זה, כדי להשפיע על התלמידים דרכי החסידות ולימוד החסידות באוירה יפה זו שיש ב''חלודודנא'' - דבר שלא שוכחים לעולם.

השנה אמנם הי' שונה בזה שהתארח בהסביבה הרה''צ ר' ישראל הגר שליט''א בנו בכורו של הרה''צ מוויזניץ שליט''א מארה''ק, ובא ביחד עם הגבאים שלו למקום נופש זו לכמה ימים - באכסניית האדמו''ר מהארעדאנקא שליט''א ממנטשעסתר, שיש לו בית גדול מפואר בהאיזור.

הרה''צ ר' ישראל מוויזניץ שליט''א כששמע שיש קבוצת תלמידי התמימים באיזור, לקח את ההזדמנות להשתתף יחד עם התלמידים והמשפיעים לכל התפילות והלימוד.

הסדר של תמים בכלל הוא שונה מתלמידי שאר הישיבות בעולם כנודע, בזה שהם נוהגים לטבול במקוה לפני התפילה (ב''חלודודנא'' היינו בים במקום נדח - ובים קר מאד), וגם בלמוד חסידות לפני התפלה, ולכן כשבא הרה''צ מוויזניץ לתפלה הי' זה בדרך כלל קרוב לסוף סדר החסידות, והי' מקשיב להלימוד כהכנה הראוי' לתפלה, עד שסיימו, וגם אחר התפלה במתינות - הי' מקשיב לקריאת ה''היום יום'' ו''עניני גאולה ומשיח''.

מעניין הוא, שכשבא לאמירת התהילים בסוף התפלה, אמר שכן נוהגים גם אצל חסידי וויזניץ לומר תהילים אחר התפלה, אבל רצה לדעת מהו המשמעות של קאפיטל ק''ו. גם רצה לדעת האם הענין של אמירת ''עניני גאולה ומשיח'' הוא דוקא לכבוד בין המצרים או דבר לכל השנה.

בהזדמנות זו המשפיע הרב לוי פריז התועד הרבה עם הרה''צ וביאר לו הרבה דברים עפ''י השיחות קו' של כ''ק אדמו''ר נשי''ד, יחד עם דברים וסיפורים ששמע מדודו הרב יואל כהן שהלהיב אותו מאד, ובפרט בזה ששאל למה בכלל אומרים הקאפיטל תהילים לפי שנותיו של כ''ק אדמו''ר נשי''ד, ומהו המשמעות של העניני גאולה ומשיח, ובפרט השייכות מזה לימינו אלה כהכנה קרובה לביאת המשיח. ועוד הרבה דברים מענין לענין.

הרה''צ מוויזניץ הי' רגיל להשתתף גם לכל סדר הערב שבין מנחה לערבית - ובעיקר בהשיעור תניא שנתן המשפיע ר' לוי פריז, וביקש ממנו תניא לעיין בה בהפרקים הבאים, וגם השתתף בהניגונים שנהגו התלמידים לסדר לפני תפלת ערבית, דבר שנהנה מאד.

היות דהתלמידים כבר נבחנו אצל הרב יצחק מאיר הרץ ר''י ישיבה גדולה ליובאוויטש בעיר לונדון, בפרק השולח במסכת גיטין והצליחו מאד בהבחינה בהבנתם הטובה ובידיעתם המרובה, א''כ אין פלא דכשבחן אותם הרה''צ ר' ישראל - הצליחו מאד וידעו היטב הגמרא עם המפרשים - דבר שהשאיר עליו רושם חזק מאד טוב, והי' מאד מרוצה מזה. תוצאת זו התועד הרה''צ עם התלמידים למשך זמן ונתן להם דברי ברכה ועידוד, וסיפר להם הרבה דברים מאדמו''ר הזקן זצוק''ל ומחשיבות של לימוד התניא, ודברים ידועים מה ששמע וקרא מאדמו''ר האמצעי זצוק''ל - החילוקים בין עבודת חסיד לעבודת מתנגד וכדומ'. וסיפר סיפורים מאבותיו הקדושים, הצדיקים הישמח משה וצמח צדיק.

אח''כ התלהב מאד וסיפר להתלמידים בארוכה איך שבכל מקום בעולם (באופן כללי) אם יש שם יראת שמים או שמחה של מצוה - זהו תודת תורת הבעש''ט וגם על פי רוב דוקא אצל ההולכים בדרך הבעש''ט, שנותן חיות בכל מצוה, ונותן תכלית בחיים, ודוקא בדרך שמחה שפורץ כל הגדרים, ובכל חוג של חסידים יש להם המסורה מתורת הבעש''ט ותלמידיו הקדושים ממשיכי דרכו הקדו'. וסיפר הרבה סיפורים אודות זה - ובהתלהבות גדולה מאד.

ואח''כ סיפר מהיחידות - שזכה להתקבל אצל כ''ק אדמו''ר נשי''ד לפני עשרים שנה, ותיאר להתלמידים ההתרגשות שהי' לו מזה - איך שבא עם קבוצה מחסידיו ומעריציו, ואיך שאחר קצת זמן סימן כ''ק אדמו''ר נשי''ד לדבר איתו ביחידות - ונושא הדיבורים הי' איך שצריכים לדאוג על כאו''א מישראל יהי' מי שיהי' , ובכל מקום שהוא, ובכל מצד שהוא, דבר שהרב ר' ישראל שליט"א מרגיש שהוא סימן מובהק שזהו מנהיג אמיתי במלוא מובן המילה, וגם הי' זה להראות לו איך בעתיד צריכים להתנהג כשיקח על עצמו משרת מנהיג בישראל.

לסיכום: הי' זה ימים של חוי' מאד יפה ונאה, שמצד אחד יש לחב''ד תלמידים הראוים לשמו ''תלמידי הרבי'' - לומדים נגלה וחסידות ומתפללים במתינות ובעבודה, ומתנהגים עפ''י חסידות ובדרך ארץ ובכבוד מתאימה להרה''צ ר' ישראל שליט''א, ומצד שני - להתלמידים, חוי' איך שצדיקים הי' להם שייכות עם כ''ק אדמו''ר נשי''ד, ויש להם ההדרת קודש וכבוד ואהבה אמיתי והראוי' לכ''ק אדמו''ר נשי''ד, ולומדים חסידות ומתלהבים במילה שבתניא, ומכבדים כל ההולכים באורח מישור - ה''ה דרך הבעש''ט ותלמידיו הקדושים. וגם אצל הרב ר' ישראל שליט''א ההתאמתות של המארז''ל ''מה זרעא בחיים אף הוא בחיים''.

לבסוף להרב הצדיק רבי ישראל שליט''א תניא שהי' נדפס לפני זמן באותו העיר ''חלודודנא'' דבר שחישב מאד, ועוד ספרי חסידות.

רוב תודות לרב משה זבדי ר''מ ב''המכינה'' שמארגן באופן מצוין כל שנה ה''טיולים'', ולהרב פריז שיחי' על ההשקעה המרובה לחדור בהתלמידים ההתקשות הראוי' לנשי''ד, ולימודו אתם - נגלה וחסידות, וההתועדויות שלו, להר' יעקב אדלר שי' שעבד לתווך כל הענינים באופן המרוצה, ולהרה''צ ר' ישראל מוויזניץ שליט''א על השימת לב והזמן לבחון ולהתועד עם תלמידי הרבי נשי''ד, ולכ''ק אדמו''ר נשי''ד שמשגיח עלינו וממטיר עלינו תמיד הברכות בגשמיות וברוחניות. ויהיו נא אמרינו לרצון לפני אדון כל.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
עד כדי כך בטלנים?!
כ"ז תמוז ה׳תשס״ז
ידיעה מרנינה כזו היתה צריכה להיות בראש התורן, סוף סוף התועדות התמימים עם מי שנחשב כבר עכשיו מנהיג חסידי ויזניץ שליט"א.
2.
כל הכבוד
כ"ז תמוז ה׳תשס״ז
אם כי ידוע עמדתו הנחרצת נגד תהלוכות ל"ג בעומר ועוד כמה ענינים של חב"ד, הנה כל הכבוד להרה"צ ר ישראל הגר שליט"א שביקר במוסדות חב"ד.

אגב, ראוי לכתוב על אביו בלשון כ"ק האדמו"ר מויזניץ שליט"א, ולא תואר הרה"צ המקובל לכתוב על בנשקי"ם. הוא מזקני וחשובי האדמורי"ם בדור, ה יאריך ימיו.
5.
ל-2
כ"ט תמוז ה׳תשס״ז
ידוע בעמדותיו הנחרצות נגד התהלוכות?????.
הפוך , הוא ידוע כידיד חב"ד גדול, ואף בית מדרשו במשך שנים רבות היה מתחת לבית הכנסת חב"ד ברחוב רש"י בבני ברק.
6.
הרה"צ
ד' אב ה׳תשס״ז
הרה"צ רבי ישראל מויזניץ ידוע כאוהב את כל כלל ישראל ללא יוצא מן הכלל, תלמיד חכם עצום שעוסק שעות רבות כל יום ויום בתורת החסידות.
7.
chim yoikel weiss
ד' אב ה׳תשס״ז
i prayed evey week in rechov rashi with hatzadik reb yisrorl he is a big tzadik l live today in antwerp
8.
מרנין את הלב
ד' אב ה׳תשס״ז
לראות אחד מהמנהיגים של הדור הבא בעולם החסידי מפרגן בכזו פירגון שנדיר למצוא בימינו בפרט לנו כחסידי חבד שכידוע הרבי זצקל אמר בזמנו להרב הגר והיה ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאד מאד כלשונו הטהור
9.
אוהב ישראל אמיתי
ד' אב ה׳תשס״ז
אהבת ישראל אמיתית במיטבה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.