מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ז 12.07.2007

הפסגה החשאית של רבני חב"ד בבודפשט

עיתון 'משפחה' חושף את הפיסגה הלא-רישמית לרבנים חב"דיים שנערכה בבודפשט תחת מעטה חשאיות. הנושאים שעלו לדיון, לפי הדיווח: מגבלות חמורות בשימוש במחשבים ובאינטרנט, גזירות חדשות לחיזוק חומות הקדושה, מאבק עולמי חסר פשרות בגיורים וחיזוק האחדות בחב"ד ■ במהלך ימי הוועידה העלו כל אחד מהרבנים בפני הנוכחים את ההתמודדויות שקיימות כיום בקהילות היהודיות בעולם, התמודדויות שלא היו בעבר, לצד דין ודברים בנוגע לנעשה בעולם מוסדות החינוך של חב"ד ■ לא כולם מיהרו לועידה שלא נערכה במסגרת המוסדות המרכזיים בליובאוויטש. היו רבנים שציטטו אגרות-קודש של הרבי בגנות "התכנסויות בינלאומיות" מחשש שינוצלו לרעה  לידיעה בהרחבה
הפסגה החשאית של רבני חב
מאת שמואל ברזל

13 שנה לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מליוובאוויטש, התקיימה לראשונה פסגה עולמית וסגורה של שמונים רבני חב"ד מכל מדינות העולם שבה דנו בכל הנושאים והאתגרים שעומדים לפני החסידות. הפסגה שהתקיימה במלון בפרברי בודפשט בירת הונגריה, התקיימה תחת מעטה של חשאיות. רבני החסידות שכרו את כל המלון, ושומרים שעמדו בחוץ לא הותירו לאנשים זרים להיכנס פנימה, כולל אנשי תקשורת וצלמים.

במשך שלושה ימים רוויים בדיונים קדחתניים לצד שיעורי תורה וחסידות, הועלו על שולחן הדיונים הנתונים המפתיעים על הפריחה חסרת התקדים של קהילות חב"ד, מוסדות התורה והחינוך ומפעל השליחות, לצד האתגרים החדשים שמחויבים בשל ההתרחבות הגדולה כמו גם בשל המצב שאליו נקלעה החסידות לאחר פטירתו של האדמו"ר.

בראש הוועידה עמדו ראשי הגופים הרבניים של החסידות מעשרים מדינות בעולם. בראש קבוצת הרבנים מישראל עמדו הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי והרב מנחם מענדל גלוכובסקי; הרב משה לנדא גאב"ד בני ברק, הרב יוחנן גוראריה, רבה של חולון, הרב בן ציון ליפסקר, רבה של ערד; והרב אברהם מיכאל הלפרין מרבני ירושלים.

כמו כן, הרב משה הבלין, רבה של קריית גת; הרב שמעון אליטוב, רבה של המועצה האזורית מטה בנימין; הרב דוד מאיר דרוקמן, רב קריית מוצקין; הרב יקותיאל פרקש, מורה צדק בירושלים; הרב אשר לעמיל כהן מביתר עלית; הרב יוסף יצחק הבלין, מרבני שכונת רמת שלמה ועוד.

כמו כן השתתפו חברי בית דין רבני חב"ד בקראון-הייטס בראשות הרב אברהם אזדבא, רבה הראשי של רוסיה בערל לאזאר, הרב יצחק מאיר הרץ מלונדון, הרב דוד משה ליברמן מבלגיה, הרב גרשון מנדל גרליק מאיטליה, והרב שלום גוטניק ראש הרבנים במלברון ועוד.

לא רק בבני ברק

במהלך ימי הוועידה העלו כל אחד מהרבנים בפני הנוכחים את ההתמודדויות שקיימות כיום בקהילות היהודיות בעולם, התמודדויות שלא היו בעבר. לצד העושר הגדול, אמרו הרבנים, במספר עצום וחסר תקדים של יהודים שנמנים עם קהילות החסידות והלומדים בתורתה, חייבים להתחזק בקביעת תקנות בכל נושא ונושא ולקבוע חומות וגדרים שאיש לא יורשה לעבור עליהן.

גאב"ד בני ברק הרב לנדא דיבר ממושכות על המערכות שמתנהלות בעירו לחיזוק חומות הקדושה, ואמר שבבני ברק הוקמו ועדות של מחנכות שמסיירות במוסדות החינוך ובחנויות לממכר בגדים, כדי לקבוע וגדרות וסייגים. ראוי הדבר, אמר הרב לנדא, שהנהגות אלו יתקיימו לא רק בבני ברק אלא בכל הקהילות החרדים לדבר ה' בעולם כולו.

בדוברים היו שהעלו את הקשיים שקיימים במערכות מול הכנסת מחשבים ואינטרנט לבתים וזאת בשל הפריסה של החסידים בכל העולם והמרחק הפיזי בין בני המשפחות שנמצאים במקומות מרוחקים. למרות זאת החליטו הרבנים להטיל בקהילות מגבלות חמורות בשימוש באינטרנט ובמחשבים תוך פיקוח של הרבנים. כמו כן הוחלט לחזק את חומות הקדושה והטהרה בכל הקהילות תוך קיום קשר רצוף בין הרבנים בבחינת איש את אחיו יעזורו.

בדיונים השונים התקיים דין ודברים בנוגע לנעשה בעולם מוסדות החינוך של חב"ד, והרבנים מעלים על נס את ההתמדה בלימוד ואת ההתחזקות בעבודת ה' ובדרכי החסידות שנראית במוחש אצל הצעירים, למרות החלל הגדול שנותר מאז הסתלקות האדמו"ר. בין היתר העלו הצעות שונות לחיזוק התלמידים הנושרים - תופעה כאובה שקיימת כיום בכל המגזרים והחוגים.

"אין רשות לסטות"

החלטות שהתקבלו כאן, אומר ל"משפחה" אחד הרבנים, חובקות את כל שטחי החיים. "כל מי שמכיר את דברי ימיה של חסידות חב"ד מכיר בוודאי את החומרות וההנהגות החסידיות שהחסידים ידעו לאמץ בחיים היומיומיים. השליחות שלנו כיום היא שגם במסגרת חיי השפע שקיימים בעולם כולם, תישמר אותה שמורת טבע יהודית-חסידית ותינתן הקפדה מיוחדת גם בענייני רשות".

אחד הנושאים החשובים שנדונו בפסגה, היה האחדות בתוך החסידות בין הקהילות השונות של החסידים, המקורבים ובעלי התשובה, ובין החצרות במדינות אלו או אחרות. חב"ד, הסבירו, היא חסידות עולמית שנמצאת בכל מקום בעולם, אך הרבנים ומורי ההוראה מחויבים ליצור מערכות משותפות של חיזוק ופיקוח שיפעלו בכל מדינה ומדינה, ללא קשר למנטליות ולשפה.

"האחדות צריכה להיות בין כל הקבוצות בחסידות, אך מתוך הבעת עמדה ברורה, כי לאיש אין רשות לסטות מהכללים שקובעים בתי הדין של חב"ד בכל הקשור להנהגה היומיומית ולדרכה הרעיונית של החסידות", אמר אחד הרבנים.

בשולי הוועידה, הרבנים עוררו את הצורך להיאבק נגד גיורים שנעשים שלא על פי השולחן ערוך בנקודות שונות בעולם, ודובר שדווקא רבני חב"ד שיושבים על מדין בכל רחבי תבל, הם אלו.
לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
33 תגובות
1.
מישהו יכול להסביר?
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
הסתום בהודעה מרובה על הגלוי.

מישהו יכול להסביר - מה עניינה של הפסגה, למה דוקא בבודפשט ולא במקום אחר בעולם, מה עניינו של בערל לאזאר בכל העסק?

2.
המשפחה מחליף את עיתון כפר חב"ד
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אומנם אינני ממנויי עיתון כפר חב"ד, אבל תמהני מדוע כאחד מאנ"ש מתוודע אני עלעניין שכזה דווקא ע"י שופרו הכללי של הציבור החרדי ולא ע"י שופר המשובח (או אולי לא) של רבינו ? ואם אכן יצאו תקנות והוראות מכינוס זה, מדוע לא קיימו את הכלל של "עובר לעשייתה" ודאגו לפרסם ההוראות מיידית ? ? ?
3.
רעיונות נשגבים
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
חוששני כי אם רבנו נשיא הדור היה עוזב אותנו בשנות הלמ"דין בתחילת דרכו של "מבצע תפילין" או" מזוזה" (שבהם נחשפים גדולים וקטנים ולא בON-LINE אלא דווקא בFULL LIFE) אזי כינוס שכזה היה מעלה שאלות ערכיות המצדיקות ביטול המבצעים בפועל.

עוד בהיות הרבי בעלמא דחיי בגוף גשמי השתמשו בתקשורת ובמדיות שונות בתוך תוככי ביהמ"ק (770) ואף הרבי עצמו צפה במכשירי המדיה בנסיבות,
אז אולי יש להשכיל כי לא המכשיר הוא הבעיה אלא מפעילו...
ואולי בעצם לא מפעילו הוא האשם אלא מחנכיו...
ואולי בעצם לא מחנכיו הם האשמים אלא ראשי הקהל והרבנים...
ואולי בעצם לא הרבנים הם האשמים אלא... - לא בעצם הם כן האשמים !!! - וד"ל.

ולמצנזר, כבודם של הרבנים חשוב בעיני ולא היה בדברי כל רצון לזלזל או לפגוע, אלא לעורר, אז אנא אל תצנזר.

בידידות.....
4.
אפשר להגזים אבל יש גבול כמה ?
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
סיפר לי רב שהיה שם שלא היו יותר מ 35 רבנים , אז למה לכתוב 80 רבנים
מה נהיתם עיתון כפ"ח ?
5.
חיים
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
ידוע לכם שהרבי לא כל כך הסכים לאסיפות כאלה....
6.
חיים
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
לא יודוע לאף אחד שהרבי לא הסכים שרבנים חב"דיים יישבו ביחד, המכתבים שהופצו נגד הכינוס זה סילוף מדברי הרבי, אלו שסילפו את המשמעות גם מסלפים את דעתו של הרבי בנושא משיח. וד"ל
7.
לא היה כלום!
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
שמעתי מאחד הרבנים הנכבדים שהשתתף באסיפה הסודית, שהאסיפה הייתה מיותרת לחלוטין, ולא תהיה לה שום השפעה על אנ"ש.

סתם זרקו יותר ממאה אלף דולר לפח.
8.
ל4
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
תגיד למה אני לא מוצא שכתוב 80 רבנים?מספירת השמות שהוזכרה בכתבה מוזכרים 18 רבנים ועוד,אז מאיפה הבאת 80? סתם לקנטר?
עיניים להם ולא ייראו....
9.
ל-4
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אולי הרב הזה אינו יודע להעריך כמה רבנים יש!!
10.
ל - 5
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
תקרא את הילד בשמו!

הרבי לא הסכים לאסיפות כאלה!
11.
ל - 6
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
הופצו גם המכתבים של הרבי עצמו!
המכתבים עצמם של הרבי זה לא סילוף ח"ו.
ושם מאוד ברור כתוב לא בעד אסיפות כאלה.
12.
לא מבין
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אני לא כל כך מבין את התגובות הזועמות. מה הבעיה שרבנים התאספו? שאולי יצא מזה איזה בשורה לאנ"ש. מה יש לפחד שאולי יגבילו את השימוש במחשב? אולי קצת יחזירו את חב"ד לתלם? מה אתם לא מרגישים שמשהו חורק אצלנו?
הרי באתר הזה מתפרסמות כל שבוע מאמרים בנושא הצניעות וכו אז מה נורא שרבנים ישבו ויחשבו יחד בלי לחצים איך מובילים הלאה את העגלה הזאת?

ולגבי דעתו של הרבי בנושא האסיפות אולי יחכים אותנו מישהו ויספר למה הרבי היה נגד או האם באמת היה נגד?
ואולי אחרי ג תמוז המצב שונה.

הדבר היחיד שצריך להדאיג אותנו שגם זה לא יעזור .כקהילה איננו מורגלים לשמוע לרבנים .איננו מורגלים לקבל על עצמנו סייגים.ואיננו מוכנים לתת לעמצנו חשבון נפש אמיתי.
13.
ל- 7
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
זה גם ראיה, (ויש עוד)
שכל מטרת האספה היתה לחזק מעמדו של הרב לאזר ברוסיא, היות והרב אחוז בתפקיד רב הראשי ויש לו השפעה ונגישות לממסד רק הודות לכך שהרב הוא מזוהה כאיש של פוטין (וזה ידוע לכולם).

ועוד מעט יהיה בחירות ברוסיא ויש חשש אמיתי שפוטין הפעם לא יבחר בגלל כל מיני סיבות פנימיות של המדינה, ואז מעמדו של הרב לאזר ידחה כי כבר פוטין לא יעמוד אחריו, אז הוא צריך או יצטרך גיבוי של הרבנים של כל העולם ע"מ להשאר בתפקידו ומעמדו והשפעתו.

כי יש רבים שרוצים שהרב לאזר ילך.
דוגמא קטנה - הרב הלטאי של מוסקווה, וגם עוד כמה גורמים מסוימים וד"ל.

אז עכשיו ע"י הועדה הזאת שהוא אירגן , הוא צבר לעצבו כוח וכו, שבעת הצורך יהיו מי שיעמוד מאחוריו.

ודו"ק.
14.
לא הוזמנו המתאימים
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
עם כל הכבוד לחלק קטן מהמתאספים, הרי הרוב בכלל אינם בעלי השפעה בחב"ד, ויש רושם שהוזמנו ע"י "קשרים", וחבל, כל כך הרבה כסף ומאמץ ומי שהיה צריך להיות לא היה!
15.
ואגב, רשימת השמות המלאה נגלתה לעיניי, וא...
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
10 - פרט, נמק והסבר
16.
ל 8
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אשכרה, עיניים להם ולא יראו.

היום וטחו עיניך מראות. אני עושה עבורך "העתק-הדבק"


13 שנה לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מליוובאוויטש, התקיימה לראשונה פסגה עולמית וסגורה של שמונים רבני חב"ד מכל מדינות העולם
17.
לבערל לוזר אין מספיק כבוד. הוא מחפש עוד.
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
להגיד שהיו שם 80 רבנים... זה אולי בגלל שרבנים לא צריכים לדעת לספור...
מאחד הרבנים שהיו שם, נודע לי שהאסיפה הסתיימה בכשלון חרוץ.
אל בערל לוזר הצטרף מארגן נוסף, שדוקא אינו רב, אלא עסקן: זושא זילברשטיין ממונטריאול.
הם כבר רצו לבטל את האסיפה הזאת, יומיים לפני שנפתחה, אך כדי להמנע מבושות (כי אסיפה כזו כבר תוכננה ואורגנה לפני כמה חודשים, וברגע האחרון בוטלה) החליטו בסוף שכן לקיימה.
חבל על הכסף של לבייב. יכל לעשות בזה דברים טובים.
ואם מדברים על גיורים: מה עם מצב בתי הספר ברשת אור אבנר? כמה אחוז שם יהודים?
18.
תגובה ל13
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אתה כותב שטויות,ובור ועם הארץ לגמרי בעינייני רוסיה.
הנשיא פוטין חזק ברוסיה כפי שלא היה מעולם.ואמנם הוא לא יהיה הנשיא הבא בגלל שברוסיה כהונת הנשיא מוגבלת לשני קדנציות. אבל הנשיא הבא יהיה נציגו של פוטין.
מה שבטוח שלאזאר הוא הרב הכראשי לא בגלל פוטין אלא בגלל שלחב"ד יש המון כח בקהילות וגם בגלל שהוא מבור ונתון לעינייני כ"ק אדמו"ר בניגוד לך שכותב שטויות באינטרנט.
19.
הרב זלמן גורארי ע"ה רצה פעם לארגן אסיפה...
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אבל בסוף האסיפה לא התקיימה.

למה? כי הוא שאל את מי ששואלים בחב"ד לפני שעושים משהו, ולא קיבל תשובה חיובית.
20.
כנראה הם נפלו על כל הראש
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
כאשר מגזימים בדברים ומנסים להחזיר את כולם לימי הביניים - גורמים בדיוק את ההפך מזה.
היום המחשב הוא הכלי להדפסות, להפצת יהדות, להתכתבויות וכמו בכל דבר אפשר להשתמש בו לטובה או ח"ו ההפך.
לא יתכן שיוציאו חכמי החלם הוראה שברור שרוב הציבור לא יסכים לה.
מוטב שהרבנים הנכבדים יתעסקו פחות בשחיתויות ומריבות וכספים ופוליטיקה פנימית ויותר בהפצת אחדות ולהיות רבנים אמיתיים כפי שהרב אמור להיות.
גם הרבי דבר על כח התקשורת להפצת היהדות.
כך שעם כל הכבוד לכמה מהרבנים ובגלל ימים בין המצרים לא אקרא בשמות המושחתים - טוב יעשו אם יתעסקו במשהו חיובי.
21.
לידיעתכם שיו"ר אגו"ח ר אברהם שי שמטוב נת...
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אני כותב זאת לכאלו שהעלו טענות שאגו"ח הם האחראים על הנהגת אנ"ש ולא הרבנים.

שמעתי שהועד המארגן שאל את ר אברהם שמטוב שי והוא אמר שאינו מתנגד לזה ואדרבא!

ועיין בשיחה של חשבונו של עולם ממוצש"ק תרומה ב אדר (תורת מנחם תשמ"ח ח"ד עמוד 397):

שילכו לרבנים והם יחליטו. (ובהמשך שם חוזר ע"ז שוב) ומדגיש שם הרבי "און כדי זאל נישט זיין קיין ספיקות אין דעם זאגט מען נאכאמאל און קלאר אז סוועט זיין שאלות..זאל מען גיין צו רבנים"!


עד שעושים משהו טוב וחיובי יש לעודד, רק תועלת תצמח מזה.

שמעתי ממקור שהי שם שיהיו הרבה תוצאות בשטח בקרוב, ובעתיד.
22.
א מחברי בית הדין דרבני חב"ד דיבר בהרחבה...
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
שאינו עושה מספיק לשמירת הצניעות כדבעי אצל תלמידות הסמינר
וישנם אפילו מורות שמרגישות בנוח לבוא בצורה שאינה משמשת דוגמא חיה
להוראות והדרכות הרבנים כרצון הרבי.

דובר שיש לעודד ולחזק את ר משה חפר שי
וכן את שאר מנהלי הסמינרים בארץ ובעולם
לשמירת גדרי הצניעות בצורה הכי חדה ברורה ובדרכי נועם שיתקבל אצל התלמידות בצורה טובה.
23.
ל - 18
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
מה אתה מדבר?
אתה לא יודע או שאתה עושה את עצמך לא יודע?

הרב לזאר הוא שייך לאגו"ח ולא שייך לאור עבנר.

ועל רקע זה יש מחלוקת בין אור עבנר לאגו"ח ובמיוחד לרב לאזר.

כל השלוחים מקבלים את הכסף מאור עבנר לא מאגו"ח.

אור עבנר בכלל רצה שליטה גם במוסקווה אבל הרב לאזר לא הסכים.

מי ששולט באמת באור עבנר זה לא הרב לאזר אלה גורמים אחרים מתאם לוי לוייב.

הגורמים האלה מעונינין לסלק את הרב לאזר.

וכל הנ"ל מזמן ידוע.
24.
ל 8
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
לפני שאתה אומר על משהו עיניים להם ולא יראו תסתכל אתה טוב. בתחילת הכתבה כתוב בפירוש ששמונים רבנים התכנסו, עניים להם ולר יראו.......
25.
תגובה ל20
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אולי תתן לרבנים דוגמה אישית ותמתן מעט (או הרבה) את התבטאויותך ?!?!?
כן רבנים... לא רבנים... כשרים או פסולים... ישרים או מושחתים... מוצלחים או לוזרים... הם עדיין אחי ואחיך (ואני מקווה כי לפחות על שורה קטנה זו אתה מסכים)
ואין בדברי תמיכה או מחאה על עצם אמירותך.
26.
מה כתוב במכתב של הרבי?
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
מישהו יכול לכתוב בתימצות מה הרבי כותב במכתב? איזה בעיה הרבי מזכיר בנוגע לאסיפות האלו?
27.
יודע דבר
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
באסיפה היו אמורים להשתתף גם - אקסלרוד מחיפה- ראלי הלפרין- הרב דיסקין מקרית אתא, ועוד רבנים מהצד המשיחי , אך כמה שעות לפני הטיסה ביטלו.

עוד הוכחה למה חשובה האיספה שנבין כבר מי נקרא רב בחב"ד ומי שייך לחב"ד - ואת מי צריך להוקיא.

רק דבר אחד לא ברור - מה ברעל לאזאר בענין. מי שם אותו בכלל???

ואולי יצר הגדלות הוא ש. . . .
28.
ישנו עסקן במונטריאול שקשה לו בפרנסה
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
מה עשה?

ניסה לארגן משהו עם בערל לאזר. אם חכמה אין שם, כסף יש שם.

אז לא נראה שהאסיפה נכשלה, שלא הצליחה לאחד את כל הרבנים. העיקר שלאותו עסקן אין כבר בעיה בפרנסה.
30.
17
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
מה עשה לך בערל??????????
32.
עד מתי !!! תיהיה לנו זה למוקש
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
שומו שמיים!!! האם הפכנו להיות פורקי עול לגמרי, יושבים כ 70 רבנים מקהילות שונות ברחבי העולם, רבנים שיודעים תורת הרבי על בוריה, רבנים בעלי יראת שמיים, רבנים שאלפי משפחות סומכים על כשרותם, רבנים מוריי הוראה המתירים ספקות בעת הצורך, וכו וכו יושבים ודנים בעניינים העומדים ברומו של עולם בכלל חסידות חב"ד, וישיבתם מתוך אהבת ישראל, ומתוך מטרה אחת לא לפרסם ולעשות איזה שהם סקופים ותו לא,
מגיעים פורקיי העול אשר איין בתוכם כלום מאשר עניין אחד בלבד להשמיץ, לקרר, ולהראות את בורם בתורת הרבי "העמלק שבדורינו" ומקבלים במה באתר מכובד זה לכתוב את כל השטויות שלהם, אנא תכבדו את אתרכם ואל תתנו יד לפשע הזה תמשיכו ותכבדו את הרבנים כבהתחלה, ואל תתנו לצעירי הצאן לראות אייך מזלזלים בכבודם של רבנים!!
33.
האמת במספרים ועובדות!!!!!
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
עובדות:

1) היו שם סך הכל בדיוק: 38 מששתפים, מתוכם 6 אינם לא רבנים ולא שלוחים!!

2) ה"החלטיות הדרמטיות" נראות יפות על הנייר. סתם דברים שלא יצאו אל הפועל.

3) הבעיות האמיתיות בחב"ד, לא רצו (ואני מדגיש לא רצו!!!) לנגוע.

מבוכה, מבוכה!
34.
מיהם 15 הרבנים שסירבו לבוא?
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
למה הם סירבו להגיע?
35.
איני מסוגל להבין איך מגיבים
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
איני מסוגל להבין הרבה מגיבים, איך שיהיה היו שם הרבה רבנים שליט"א שעזבו את משפחתם ונסעו למרחקים, ועזבו כל הטירדות, וישבו ודנו בכובד ראש איך לשפר ולחזק לימוד התורה, קיום המצות, ודרכי החסידות, בלי עיתונים, בלי רעש ובלי כבוד, רחוק רחוק מכל רעש וכבוד, במקום מבודד, רק כדי שהיה חיזוק בכל הנוגע לתורה שקבלנו בסיני, וכל זה נעשה על ידי כמה יחידים שאינם שום מוסד, רק כואב להם לראות איך המחלוקת הורסת את כרם ישראל, והמחלה הזו גם פגע בכמה קהילות בחב"ד, לכן השתדל בכל מאודו ובכל כספו לנסות לאחד לכל הפחות רבני חב"ד, וגם לזה ניכנס עצת היצר והיו כאלה שברגע אחרון נכנס להם הערמומי וביטלו השתפותם באסיפה, ולכן ההצלחה היתה גדולה מאד ש80 רבנים ישבו יחד בשולחן אחד עם כבוד הראוי זה לזה, וקשרים חדשים בין זה לזה, ושיראה כל הקהילות שהרבנים האלה השתתפו בהם, שפני הרבנים האלה לשלום ולאחדות, ואין ספק שזה מה שצריך בימים אלה, כדי להביא את משיח עכשיו, לכן הנכון מהקהל המגיבים לחזק ולהאמין ברבנים שנסעו והשתפו, ולתת להם הזדמנות לפעול הקהילתם על פי מה שקבלו תוספת כח על ידי האחדות של כולנו כאחד נצליח להתגבר על הערמומי ולהביא שלום בינינו. יתן ה שבקרוב יתחרטו הרבנים שלא השתפו, ויתן ה שיהיה הזדמנות שניה לתן וחזק יותר, ויתן ה שהנהגה זו יתפשט לכלל ישראל שיתאחדו הרבנים של כל קהילות ישראל על ידי משיח צדקינו בימים אילו שיהפך לששון ולשמחה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.