מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשס״ז 11.07.2007

הצדעה לנשות החינוך של ה'רשת' במרכז הוועידה הארצית

"השליחות החינוכית מול אתגרי המחר", זוהי כותרת שלושת ימי הוועידה הארצית השנתית של מורות 'רשת אהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש המכונסות זה היום השלישי במלון 'בלו-ביי' בנתניה ■ במרכז יומה השני של הוועידה נערך ערב הצדעה חגיגי לנשות החינוך שנפתח בהקרנת סרט וידאו מרגש על פעילות ה'רשת' מאז הורה הרבי בשנת תשי"ב לרב זושא וילימובסקי ע"ה להקים את מוסד החשוב ועד היום ■ אורח הערב היה מר שמעון אדלר מנהל החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך דיבר על הזכות שיש למחנכות ומורות בבתי הספר של חב"ד, והבטיח להמשיך לעזור ולסייע למוסדות ■ רגע השיא היה בעת הענקת תואר "יקירת החינוך החב"די לשתי נשים שעל מפעל חייהן בהוראה הוכן סרט וידאו קצר: הגב' סימה רלב"ג והגב' חיה כהן   COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות מערב ההצדעה לידיעה בהרחבה  מאות מורות ה'רשת' מתכנסות / גלריה
הצדעה לנשות החינוך של ה'רשת' במרכז הוועידה הארצית
חלק ממורות ה'רשת' בערב ההצדעה (צילום: מאיר דהן, COL)

שרון גושן, COL

"השליחות החינוכית מול אתגרי המחר", זוהי כותרת שלושת ימי הוועידה הארצית השנתית של מורות 'רשת אהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש המכונסות זה היום השלישי במלון 'בלו-ביי' בנתניה.

"בעידן הקידמה והטכולוגיה מספקת לנו מערכת החינוך אתגרים הדורשים סיפוק ומענה מיידי שלא תמיד הסכנו להם בעבר", אומרים מארגני הוועידה, ומדגשים כי "בכדי להשתלם ולהוסיף ידע מתוך ראייה עכשווית וחדשנית הוחלט כי הכינוס יעמוד בסימן "השליחות החינוכית מול אתגרי המחר".

וועידה זו היא ראשונה מסוגה למורות "רשת אוהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש" המפעילה ברחבי הארץ עשרות בתי ספר ומאות גני ילדים. בשנים האחרונות, הורגשה תנופת פעילות במוסד זה, לאחר שר' שמואל ביסטריצקי, התמנה כסמנכ"ל ה'רשת' והחל להניע במוסד רוח צעירה ורעננה, להתחדשות ופריצה. פעילותו זכתה לדרבון ועידוד מצד יו"ר הנהלת ה'רשת' - הרב יוסף יצחק אהרונוב, ומנכ"ל ה'רשת' הרב ישראל בוטמן.


השליחות החינוכית - בכוחו של המשלח

הוועידה נפתחה ביום שני בצהרים. לאחר רישום קצר, קבלת פנים וארוחת צהריים חגיגית, נפתח המושב הראשון של הכנס שעסק בנושא השליחות החינוכית - בכוחו של המשלח. את המשאט המרכזי במושב זה נשא אורח הוועידה הרב שבתי סלבטיצקי שליח הרבי באנטוורפן, בלגיה. הרב סלבטיצקי ידוע כנואם בחסד ובעל ידע רב בחינוך והוראה והמשתתפות נהנו מהרצאתו המאליפה שביטאה את תחושת המשתתפות כי הן פועלות בעבודת החינוך בכוחו של המשלח - הרבי מליובאוויטש.

מושב זה הונחה על-ידי הגב' חנה מינצברג מבית ספר חב"ד בנתניה, ובמהלכו צפו המשתתפות בקטעי וידאו מהרבי בו מדבר הרבי על עבודת המחנכים והמחנכות. הרב משה ויינברג נשא מונולוג חינוכי בנושא "כיצד לקרב את הקרובים".

בתום המושב הוזמנו המשתתפות ליריד טיפוח ופיתוח אישי ומקצועי במרפסת לובי המלון, ומשם פנו לארוחת ערב חגיגית במהלכה הושמה בקשת הרבי לעסוק בהלכות בית המקדש בימי "בין המצרים".

מושב הערב הונחה על-ידי הגב' שרה אויריאן מתיכון "אור חיה" באשקלון, ובמהלכה  נשאו דברים הגב' דובה רסקין מנהלת מרכז להשתלמות במכללת "בית רבקה" בכפר-חב"ד, מר יונה פרסוברג שדיר על ה"מחר" המתקרב וכיצד יש להיערך אליו. המושב ננעל בהתוועדות חסידית אל תוך הלילה עם הרבנית סלביטצקי והגב' רחל הענדל מצפת.


השליחות החינוכית - ארגז כלים

ימי הוועידה מנוצלים גם למנוחה ולצבירת כוחות לשנת הלימודים שבפתח, ויומו השני של הוועידה מנוצל לספורט, פילאטיס, והליכה על שפת הים, משם פונות המשתתפות לשיעור בחסידות עם הרב משה אורנשטיין ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' בנתניה.

את שעות הבוקר מנצלות המורות לטיולים וסיורים באיזור, ביקור בנחל חדרה, ובמרכז המבקרים של חברת החשמל בחדרה, בעוד חלק מהמשתתפות מעדיפות להישאר במלון הממוזג ולהנות מסדנה נוספת בליווי סרט העוסקת בשאלה "מי מפחד מרגשות" עם הגב' נאווה וסרמן.

בתום ארוחת צהריים, ולאחר שחלק מהנשים שבות מהביקורים והסיורים באיזור נעמדות המשתתפות לתמונה קבוצתית על רקע הים.

צהרי היום מוקדשים לסדנאות המחולקות לפני שכבות גיל ואשר עוסקות במגוון תחומים: הגב' דובה רסקין מעבירה סדנא ליצירת זהות ומשמעות, הרב שמריהו חן וחניכת מכון 'רטרינו' מעבירים סדנא "לדעת בכאב" המשלבת סיפור אישי, הגב' מכלה שידולבסקי מעבירה סדנה לגיל הרך על "ניגונים של שבת", הגב' אסתר מייזליש מעבירה סדנא פרופסיונאלית, והגב' יהודית ינקילביץ משוחחת על "מתודות בהוראה לא פורמליות".

סדנאות נוספות ומגוונות מזמינות אליהן נשים רבות העוסקות אף הן בנושאים חשובים: מיומניות אימון בניהול עם הגב' נחמה נבון, הנחלת ערכי השמיטה לתלמידים עם מר מוטי שמרון אגרונום מכון התורה והארץ, מודעות המורה לתקשורת אל-מילולית עם מר שרגא הלפרין, סדנא ערכית-יצירתית עם הרבנית רחל גלוכובסקי מרחובות, וסדנא לשיפור הקריאה עם הגב' שולמית אלעד.


ערב הצדעה חגיגי לנשות החינוך

יריד יוזמות חינוכית נועל את הסדנאות השונות, והמשתתפות מתאספות לבנקאט - ערב ההצדעה החגיגי לנשות החינוך של 'רשת אהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש'.

הערב נפתח בהקרנת סרט וידאו מרגש על פעילות ה'רשת' מאז הורה הרבי בשנת תשי"ב לרב זושא וילימובסקי ע"ה להקים את מוסד. הסרט סוקר את התרחבות המוסדות ברחבי הארץ, לצד ראיונות עם המורים, וחברי הנהלת ה'רשת' עד להתפתחות המוסד בשנים האחרונים: הכנס הארצי ב'יד אליהו' בתל אביב, הוצאות ספרים לילדי ה'רשת', הנחת אבן הפינה לבניין חדש של ה'רשת', ועוד.

את שרביט ההנחייה נטלה הגב' אסתר דרחי מנהלת בית ספר חב"ד באשדוד, שהזמינה את הרב ישראל בוטמן מנכ"ל ה'רשת' לשאת דברי ברכה ותודה למארגנים. הערב לווה בניגוני דביקות והתעוררות לצד מופעי סטדנאפ עם השחקניות מיכל לויטין ויהודית אריה.

איש החינוך הוותיק הרב נפתלי רוט העומד בראש וועידה דומה מזה 19 שנה למחנכים בישראל סיפר כי בער פנו אלו לא פעם נשים ששאלו "למה נגרע", ודרשו לקיים גם עבורן כינוס מעין זה. הוא שיבח את הנהלת ה'רשת' על נטילת היוזמה החשובה וסיפר על ההוראות השונות שקיבל ברבות השנים מהרבי. דברים על דמותה של המחכנת נשאה גם הגב' ברוריה אשכנזי.

אורח הערב היה מר שמעון אדלר מנהל החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך דיבר על הזכות שיש למחנכות ומורות בבתי הספר של חב"ד, והבטיח להמשיך לעזור ולסייע למוסדות. ר' לוי-יצחק טייכטל סמנכ"ל מוסדות חב"ד בנתניה הביא את דבר שלוחי חב"ד בעיר נתניה.

רגע השיא היה בעת הענקת תואר "יקירת החינוך החב"די לשתי נשים שעל מפעל חייהן בהוראה הוכן סרט וידאו קצר. הראשונה היתה הגב' סימה רלב"ג מנהלת בית ספר 'בית חנה' בירושלים במשך עשרות שנים. את האות העניקה לה אחיינתה הרבנית סימה אשכנזי מכפר-חב"ד. הגב' רלב"ג הודתה על היוזמה וציינה כי בית הספר קיבל בשנת תשמ"ב יעוד מהרבי להיקרא בית הספר של ה'רשת' וכי אף אחד לא יצליח לשנות אותו מייעודו המקורי.

המחנכת השנייה שקיבלה את התואר היתה הגב' חיה כהן מחנכת בכיתה א' בבית ספר חב"ד בשכונת עיר גנים בירושלים מזה 30 שנה. בסרט הוידאו שהוכן עליה רואיינו הורים שסיפרו כיצד הגב' כהן הביא למפנה בחייהם.

את החלטות הוועידה קראה הגב' חנה וולף מנהלת בי"ס חב"ד באשקלון, והנשים קיבלו שי: הספר "אלול-תשרי, שיצא לאור על-ידי ה'רשת'.

באירגון הוועידה עמלו לצד סמנכ"ל ה'רשת' ר' שמואל ביסטריצקי גם מיכאל כפלין, ר' מנדי כהן, ור' יעקב הר צבי ולנשים: ריבי פינסקי, וחנה פלדמן וציפי קרומבי.

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
יפה מאוד,
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
איזה צלם מוכשר! ממש תמונות איכותיות!
2.
עוד הפקה טובה מבית הרשת...
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
ץמשיכו להצליח
3.
יישר כח - מדהים!
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
יישר כח רב לאחראיות התוכנית ריבי פינסקי וחנה פלדמן שעמלו חודשים ימים ולילות.
ההשקעה ניכרת.
עלו והצליחו..
והמשיכו לפעול ולעשות לנו עוד כאלה תוכניות....

מורה ברשת
4.
לידיעת העורכי האתר
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
השחקניות היו מיכל לויטן ויהודית אריה ואין עליהם היה שווה הכל בשביל שחרור של צחוק אמיתי ומצחיק עלו והצליחו
ולרב שמואל ביסצריצקי עלה והצלח עושה רק טוב למען חינוך חב"ד
ורשת אוהלי יוסף יצחק בפרט
מורה
5.
היה מקסים!
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
תודה ענקית לכל המארגנים והמארגנות!!!
מאוד מאוד נהניתי!

תמשיכו לעשות חיל!

בבקשה תביאו עוד תמונות!
6.
הרבנית סימה רלב"ג
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
זוכרים אותך בגעגועים בבית חנה... דמות חסידית למופת!
7.
הרב ישראל בוטמן
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
הרב בוטמן שאחראי למהפכה הענקית הזאת ברשת שעובד וזורע ללא לאות כבר 15 שנה עד שב"ה התחיל להגיע לצמיחה היפה הזאת ובמיוחד על כךשעומד מאחור בצנעה ונותן את הבמה לצעירים שזה חשוב להם.

כל המשפחה מכאן ציווה
9.
יפה מיכאל
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אני רואה שגם כינוסים של נשים אתה מארגן. עלה והצלח
כל הכבוד

חבר מניורק
10.
כל הכבוד!
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
שמואל, יענקי, מיכאל ומענדי עשיתם את זה!
היה פשוט מדהים!
חבל שלא עושים דברים דומים גם למחנכים.
אולי בועידה של השנה יצליחו להפיק ערב מסוג כזה...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.