מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תשס״ז 10.07.2007

יש עוד מקום על המגרש / מאמר

יהודי אחד בא אל רבו ושטח בפניו בעיה קשה: יש לי לול של תרנגולות. בימים האחרונים, יש מגיפה בלול והתרנגולות מתות בזו אחר זו. מה לעשות? הרב חשב וחשב, העמיק במחשבה ואמר: תחליף להם את המים...  ■ אנשי היציע והעצה מול אנשי המגרש והמעש ■ מאמר מאת ר' יוסף-חיים בולטון מאמן אישי (קאוצ'ינג)  למאמר  
יש עוד מקום על המגרש / מאמר
(אילוסטרציה)
מי מאיתנו לא ניתקל באוהדי כדורגל של קבוצה זו או אחרת בכביש או ברחוב? מי מאיתנו שצעד ברחובות העיר לא שמע את צופרי הרכבים שלהם אחרי ניצחון? אוהדי הכדורגל הם נקראים ''אנשי היציע'' האוהדים הם האנשים שבאים לכל משחק של הקבוצה שלהם. הם משלמים כסף לכרטיס הם יושבים ביציע מעודדים את הקבוצה מתלוננים מתי שהם חושבים שנעשה עוול. מקטרים או שמחים.

בכל מגרש כדורגל יש לוח של תוצאות. שבו כולם יכולים לראות את ניצחון או הפסד של קבוצה (אם עשית אז רואים את זה). האנשים היחידים שיש להם באפשרות להשפיע על התוצאה הם השחקנים ''אנשי המגרש''.

האמת, ככה זה גם בחיים! מי מאיתנו לא פגש את האנשים שמתלוננים. שבוכים. שמקטרים שמאשימים את כל העולם. שבעצם אם ''הבוס שלו יהיה בנאדם אז הכול יהיה בסדר!'' או להפך, את הבוס שאומר ''אם העובדים שלי היו... אז...!'' או את השלוחים שאומרים ש"אם היה להם כסף אז הם היו עושים!'', אבל מה אתה עושה כדי שיהיה לך תורמים?

אלה ''אנשי היציע'' שיודעים מה צריך לעשות. ואיך צריך לעשות. אבל המעשה לא עליהם. כמו אותו יהודי שבא אל רבו ושטח בפניו בעיה קשה: כבוד הרב יש לי בעיה! יש לי לול של תרנגולות שאני מגדל לפרנסה. בימים האחרונים, יש לי מגפה בלול והתרנגולות מתות בזו אחר זו. מה לעשות? הרב חשב וחשב, העמיק במחשבה ואמר: תחליף להם את המים ותוסיף מלח למים החדשים! הלך האיש הביתה שמח.

לאחר יומיים, שוב חזר אל הרב וטען שהתרנגולים ממשיכות למות. הרב שוב חשב וחשב ובסוף פסק: תיתן להם חיטה. אחרי תקופה ארוכה, פגש הרב את היהודי ופנה אליו בשאלה: נו יהודי מה שלום התרנגולות? היהודי השפיל מבט וענה בקול עצוב. לצערי כולם מתו! הרב גם הוא השפיל מבט ואמר: אוי כמה חבל. אוי כמה חבל. היו לי עוד כל כך הרבה עצות לתת לך...

ל"אנשי היציע'' יש הרבה תירוצים והסברים מאוד הגיוניים וחכמים למה הם לא עושים, למה הם לא יכולים להתקדם בחיים. בדרך כלל יש להם הרבה תסכול. למה אנחנו לא יורדים למגרש למרות שאנחנו מאוד רוצים? נראה בהמשך. מה באמת יגרום לנו לרדת למגרש ולהגיע לתוצאות? נראה בהמשך.

יש גם את כתבי הספורט, ''הפרשנים''. אלה שיודעים להגיד בדיוק למה זה קרה. הם מומחים בלהעביר את החוויה, לתת לך את התחושה שאתה שם איתם. אבל הם? הם עסוקים במה אתה תרגיש. במה אתה תגיד עליהם. למרות שהם יושבים הכי קרובים למגרש. למעשה הם על המגרש ממש! אבל הם יושבים שם. הם יושבים שם ולא עושים כלום כדי שהתוצאה על הלוח תשתנה.

גם את דמות ''השופטים'' אנחנו פוגשים בחיים. מי מאיתנו לא מכיר את אלה שיש להם דעה על כל דבר. הם יודעים אם זה ''טוב'' או ''רע'', אם ''צודק'' או ''אשם'', אם אתה עושה טוב או לא טוב. גם הם לא עושים כלום כדי לשנות את התוצאה על לוח התוצאות.

השחקנים, ''אנשי המגרש', בדרך כלל עובדים מול לוח התוצאות. הם מונעים למען המטרה שעומדת מול עיניהם. השחקן הוא שמקבל את החלטות שלו לפעולה. לפעול בזמן אמת . אמנם שם מזיעים, שם עובדים ולפעמים למי שעומד מהצד זה נראה שהם עובדים קשה מידי, אבל בשביל שחקן, העבודה והעשייה הם דרך חיים. זה כבר חלק ממנו. השחקן כבר לא מרגיש את זה. הוא לא רואה את זה ככה. תראו על עצמכם. האם קרה לכם מצב שקמתם עם כאב ראש ובמשך היום, מרוב תעסוקה ועבודה שכחתם לגמרי מכאב הראש? איך זה קרה ששכחתם מהכאב הפיזי? התשובה היא: כשאנחנו עסוקים בלהגיע לתוצאה, אז הכול קטן עלינו. כי אנחנו על המגרש.

אחד השלוחים שמתאמן אצלי, היה מוזמן לערב קוקטיל של חברה גדולה והיו שם הרבה אנשים בעלי יכולת כלכלית שיכולים לעזור לפעילות שלו. אפילו בעל הבית הזמין את השליח כדי להכיר אותו לכמה אנשים. אבל השליח פנה אלי ואמר שקשה לו, כי הוא מתבייש. מה אני אגיד להם? איך אני אבקש מהם עזרה? מה לי ולהם? אני ביישן, הוא קבע. ואז, אחרי הפגישה, הגענו להחלטה, שכל מה שהוא יעשה זה יגיד שלום ויחלק כרטיסי ביקור לעשרה אנשים בסה''כ. ואם תיפתח שיחה, אז הוא ימשיך, אבל לא יאריך, אלא יבקש לקבוע פגישה. למעשה הוא אסף באותו ערב את כל הסכום שהיה דרוש לו לקמחא דפסחא. איך זה הצליח? איך הוא התגבר על הפחד? איך הוא התגבר על הביישנות שלו? התשובה היא: השליח היה כל כך עסוק בלחלק כרטיסים, עד שגם כשהתפתחה שיחה הוא לא חשש להתעכב, כי הוא ידע שיש לו יעד, להגיע לאדם הבא. תאמינו או לא, זה נקרא להיות על המגרש. על כל אחד מאיתנו להיות על מגרש החיים ולפעול לשינוי התוצאה.

הנה כמה שאלות שכדאי שנשאל את עצמנו בכל יום:

א. באיזה תחום בחיים שלנו אנחנו ביציע?
ב. בתור מה אנחנו יושבים ביציע: אוהד, שופט, פרשן?
ג. באיזה תחום בחיים אנחנו במגרש?
ד. באיזה תחום היינו רוצים להיות במגרש ולשנות את התוצאות?


בברכת הצלחה,
יוסף חיים בולטון
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
14 תגובות
1.
כל הכבוד לגיסי היקר
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
יוסף, זה ממש ממש יפה וצריך יותר להתעמק בזה....
אשרייך ושרק תצליח בזה
רחלי
2.
הכל טוב ויפה רק
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
דבר אחד, הרב לא במקומו. צריך לשים שם פוליטיקאי מש"ס וכדומה.
3.
תודה יפה מאוד
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
מכובדי יוסף בולטון
דברי טעם כתבת, לעניין, נכון, צריך לעשות ולא לקטר.
אשמח ואודה לך מאוד באם תוכל למלא את הצורך שיש לי לקרוא בתחום המודעות, שכתבת בראייה יהודית בכלל וחסידית בפרט

שניצלר מאיר
4.
מה זה "מאמן אישי"?
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
אפשר לקבוע תור???
גם אני נורא ביישן.......
5.
התורה היא בית הספר של החיים
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
אלו לקחים חסידיים יש במאמר הזה, ומי באמת כתב אותו?
התורה נקראת "תורת חיים", והיא "בית הספר" האמיתי לחיים טובים ונכונים.
6.
יוסף חיים עלה והצלח
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
נהניתי מאוד לקרוא את המאמר שלך ,אני מחכה כבר למאמר הבא אני מאחל לך הצלחה מרובה בעבודתך שהיא עבודת קודש להביא שמחה בלבבות ולעודד אנשים להצלחה.
חברך א.ס .
7.
איפה המאמן
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
מה תפקידו ?
איך הוא משפיע על התוצאה ?
הרי גם הוא בסוף יודע להסביר ולנתח למה לא הצלחנו ולהיות הראשון שחוגג על ההצלחה...

אני השתכנעתי מהמאמר שהכי כדאי להיות המאמן נראה לי ככה אתה על המגרש מתי שהכי נוח ובין עם הצלחת או לא את שלך אתה מקבל, דווקא לא רע (-:
8.
חינוך על פי הקואוצינג
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
יש להכניס מאמנים לתלמודי תורה וישיבות בכל הארץ אני חושב שזה יכול להועיל לשפר ולעלות את הרמה
אני ומשפחתי לקחנו כמה אימונים וזה עזר לנו מאוד
כל הכבוד יוסף חיים מחכה למאמר הבא
א.ד.
9.
יוסף חיים
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
אני רוצה להודות לך בשם כל תושבי כפר חב"ד על שאתה מכניס עניין זה לתודעתנו ותודה על פתיחת הקורס בכפר מחכה כבר להתחלת הקורס

מנדי ח.
תושב כפר חב"ד
10.
למספר 7 היקר
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
אני הבנתי מהמאמר שכל אחד ואחד מאיתנו יכול להיות על המגרש ולהביא לידי שינוי התוצאה על לוח התוצאות
מאחל לך הצלחה וכל טוב

אחד שקרא את המאמר בעיון רב ונהנה
11.
קורס חזק ביותר
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
השתתפתי בקורס אימון למתחילים, במסגרת דתית, ואני חייב לומר שזו הייתה חוויה חיובית ביותר וחזקה מאוד. במשך רוב הקורס הרגשתי שאני "במגרש" והייתי מחובר לעצמי כמו ששנים רבות לא הייתי ,
זו הרגשה עוצמתית ביותר.
קורס זה יכול לעזור לכל אחד מאיתנו בכל התחומים
אני אישית טוען שזה אחד ממקצועות המחר בדיוק כמו ננו טכנולוגיה (למי שמבין) זו המילה האחרונה בפסיכולוגיה לדעתי.
זה גורם לך להפסיק להתבכיין ולהאשים אחרים ולהתחיל להבין שהכל הוא תוצאה של הבחירה שלך אני מציע לכולם !!!! להצרף לקורס מעין זה ובעז"ה תראו תוצאות מדהימות
חבדניק לודאי שבעז"ה יהיה עוד יהיה מאמן
12.
חסידות
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
מזה הטרנד החדש הזה??
מדוע הולכים למחוזות אחרים??
מזה העצמת ה"אני"?
איפה הביטול?
איפה הגישה החסידית הפנימית?
יש לנו את הכל בתניא-המדריך האמיתי לחיים מלאי משמעות כדי להתמקד בזה ולייסם במקום לקרוא לעצמינו בכל מיני שמות מפוצצים הסוטרים לגמרי את שיטת החסידות.......תחשבו על זה!!!
13.
למספר ה14 החסיד
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
כל שיטת האימון מופיעה בחסידות\תניא\ליקוטי תורה
רק שבאימון אתה מביא את עצמך לידי תוצאות מעשיות על המגרש-חיי היום יום
והדברים לא נשארים בגדר אמירות בלבד

חבדניק שבדק את הנושא
14.
תגובונת
ז' אב ה׳תשס״ז
האמור כל כך נכון כלפי כולנו. וכל אדם שרוצה לשנות שרוצה להזיז עצמו ממצבים שבו הנו תקוע, קצת אבוד,רוצה רק עם קצת הכוונה, קצת פוש להתקדם יותר טוב ויועיל לעצמו למטרות שלו לאן שהוא רוצה להגיע! ואני אישית מרוצה מאוד!! אז עלה והצלח קואוצינג שלי..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.