מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשס״ז 09.07.2007

"אינטרנט? לצרכי עבודה בלבד" / מאמר דעה

"יש מקום לקבל את הפסיקה החדשה של הוצאת המחשב מהבית ולהעיף אותו ביחד עם האינטרנעט (אינטר-נייט)", כותב ל-COL רב חב"די המעדיף להישאר בעילום שם (כבוד הרב, למה?) ■ "ואם צריכים אינטרנט לצרכי הפצת יהדות, הרי שהדבר צריך שיהיה במשרד בלבד, ורק במתכונת של סינון מקצועי שלא ניתן לשנות (לא סינון שעושים באופן פרטי וניתן לשנות בכל רגע, או סינון שע"י השרת בתשלום וניתן בטלפון אחד להחזיר המצב לקדמותו)  למאמר המלא מה דעתכם? נשמח לפרסם אותה באמצעות 'מערכת התגובות'
(אילוסטרציה)
יש מקום לקבל את הפסיקה החדשה של הוצאת המחשב מהבית ולהעיף אותו ביחד עם האינטרנעט (אינטר-נייט) הארור שכל מטרתו הוא כלי שרת ביד היצר הרע.
ברור כשמש שיש לסלק את הטלוויזיה (למי שחלילה זה מצוי בידו) את הווידיאו יש להשליך לפח הכי קרוב, הרדיו ידוע שאסור, העיתונים הס מלהזכיר, וכבר אמרו הגדולים שאת עיתון המודיע המציאו כדי לעטוף בזה את הלחם והעופות (אולי בשם ה"בית ישראל"?), את היתד כדי לצחצח על זה נעליים ותו לא, מה נשאר?

פשוט, ארון הספרים היהודי, דף גמרא, שיחת האדמו"ר זי"ע, תניא ולימוד חסידות, שו"ע ונושאי כליו, ספרי מוסר קבלה והשקפה, דף יומי בבלי, דף יומי ירושלמי, שלשה פרקי רמב"ם יומי, הלכה יומית, ואם נותר זמן אז אפשר לקרוא עיתון המצויין "כפר חב"ד, שיחת השבוע, עולם החסידות, ובדיעבד "המודיע" לדרך (בחזרה מהמכולת על עטיפת הלחם-שהתייקר פלאים לאחרונה (ואולי בשל הלחם תיפול הממשלה, ויבוא לציון גואל).

האם חסר עוד משהו לעשות במשך היום?

ועוד לא דיברנו על זמן העבודה או לימוד בכולל שזה כבר לוקח את רוב היום? עזרה בבית לאשה? חינוך הילדים? סידורים וקניות? טיול יומי עם האשה או שיחה יומית? התענינות אצל המלמדים והמורות בנוגע לחינוך הילדים - דור העתיד?

מה קורה לנו? לאן הגענו שאנו עסוקים בשטויות שכאלו?
החיים חשוביים וכל יום שעובר הלך לאבדון, חברה, תתעוררו!!!
הערת אגב: ברור שכל זה לא מדובר במי שמשתמש בזה לצרכי הפצת יהדות, אבל בתנאי-חוק ברזל: שיהיה מונח במשרד.

לצרכי עבודה-בעבודה!!! ורק במתכונת של סינון מקצועי שלא ניתן לשנות (לא סינון שעושים באופן פרטי וניתן לשנות בכל רגע, או סינון שע"י השרת בתשלום וניתן בטלפון אחד להחזיר המצב לקדמותו,) יש מתמחים בתחום שמסדרים חיבור לאינטרנט דרכם בסינון מקצועי כנ"ל, ניתן להתייעץ עם הרב מנחם ברוד או הרב דיסקין או אצל מומחי המחשב החרדיים, וכל זה כנ"ל עבור עבודה או הפצת היהדות.

ולכל מי שחשוב לדעת, אין לי אינטרנט ונתבקשתי לכתוב תגובה בהיותי איש חינוך וכו, אזי באתי למשרדו של איש מחשבים ידוע שיש לו סינון מקצועי ללא יכולת שליטה, ומשם אני כותב את התגובה הזאת, וישר כח לחב"ד אונליין שמעלים דיונים חשובים כאלו.

והנה דוגמה: חיפשתי במנוע חיפוש את האתר של אגד כדי לעמוד על טיב הסינון, ולא הצלחתי, ולשאלתי מדוע אי אפשר לראות את אגד כדי לדעת ב"סך הכל" באיזה יש לי אוטובוס הביתה?

התשובה היתה כי "יתכן" ותהיה שם פרסומת לא מתאימה ולכן זה חסום מראש (ודרך אגב ניתן בטלפון להשיג זמני נסיעות למי שזקוק - 036948888) ורק אתרים שומרי מסורת וצניעות ניתן להעלות שם או אתרים שנבדקים כל הזמן כמו שירות "מטבעות" "תחזית מזג האוויר" והם עוברים בדיקה יומיומית ואם יש בעיה "הם" מןרידים את זה, ושוב ישר כח ל-COL.

מה דעתכם? נשמח לפרסם אותה באמצעות 'מערכת התגובות'
לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
חובת השעה
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
ולוואי ודעתו של הרב הנכבד תשמע ותתקבל אצל כאו"א מאנ"ש שיחיו.
לעני"ד יש להשמיע בגאון ובאופן הברור ביותר פסק דינם של כל רבני חב"ד ללא יוצא מן הכלל במיוחד בענין הוצאה מרשותינו את מכשיר האינטערנט.
ויפה שעה אחת קודם
2.
תגובת הרב
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
אולי הרב הנכבד שכתב את המאמר הוא מומחה גדול במה שכתוב בתוך הספרים אבל הוא מומחה די קטן במה שקורה בעולם שמחוץ לספרים. מי שנמצא במצב של "בתוך עמי אני יושבת" חש בהתנשאות של הכותב כלפי כל מי שהנפש הבהמית שלו לא כל כך מעודנת, והוא לא מסתדר רק עם ארון הספרים היהודי. האם הרבי היה מדבר רק אל אילו שהיצר הרע שלהם מנדנד אותם בין פתיחת מאמרי הצ"צ לבין לבין ליקוטי שיחות. זה מזכיר את תקופת הבעש"ט בהם "נחשבו" רק הלמדנים הפרושים. את "עמך" זורקים לזבל? המציאות היא שזוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. צריך למצוא דרכי נועם ודרכי שלום להעלות את מי שלא יכול לתת בעיטה לנפש הבהמית דרך החלון בשיטת זבנג וגמרנו. ובא לציון גואלץ
3.
המציאות
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
המציאות היא שבתים רבים של אנ"ש שמחזיקים במחשב ובאינטרנט נחשפו לדברים נוראים ורבים ירדו הדרך בגלל זאת. אין ספק שההמצאות של אינטרנט בבית מסכנת את מצבם הרוחני של הילדים, עם עובדות אין להתווכח
4.
ישנם תוכנות להורדה לנעילת הגישה לאינטרנט
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
התקנה של תוכנה כזו לוקחת כ 5 דקות. והיא מאפשרת סגירת הגישה לאינטרנט בלי סיסמה או לחילופין קביעת שעות בהם הגישה לאינטרנט חסומה.

ניתן בגוגל למצא מגוון תוכנות כאלה תחת שמות כגון

safetysurf
או
parentalcontrol
וכדומה
5.
אכן גזירה שאין הציבור יעמוד בה.
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
ולכן בטילה מעיקרה! מי בדורנו זה יכול ללא מחשב? מי מבין השלוחים יכול בלי "אינטר נייט"? ואם תגידו במשרד כן ובבית לא, אז אני מזכיר לכל הכותבים שאצל השלוחים גם הבית הוא משרד, ואדרבא בבית הרבה פעמים עובדים בהפצה דרך המכשיר הזה. הסכנות גדולות אני מסכים, אך צריך תמיד להיות עם היד על הדופק ולהשתמש במסננים נכונים שיתנו לעבוד.
ומי שאינו צריך את זה שיבושם לו, אצלו עבודת השם מתבצעת ללא ה"מכשיר הטמא"

שליח ברוסיה
6.
בעד
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
יש להוציא אינטרנט מהבית ומי שחייב לצורך עבודה- שיהיה לו בעבודה.
א"א לתאר כמה זה מסוכן- מניסיון.
8.
לכל הצדיקים בע"מ
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
מי שמפחד על נפשו ונפש משפחתו שיתקין מסנן לאנטרנט שלא ,זה לא סיבה להוציא את המכשיר מהבית והסיבות הן רבות, להפך שהמכשיר נמצא בבית יש להורים דרך לעקוב אחרי ילדיהם מה שאי אפשר לעשות שילד הולך לשכן או לספריה וה יודע לאן הוא נכנס, ואם במבוגרים עסקינן אז גם במשרדיהם הדבר גרוע ששם כמובן איןאת האשה והילדים שיפקחו על הנעשה, אז בבקשה הורידו את זה מסדר היום וחישבו על פעולות או תחליפים שיכולים להתאים לכולנו
9.
יש כאן אי הבנה מה זה אינטרנט בכלל
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
לדעתי - יש כאן אי הבנה במהות האינטרנט.

אינטרנט זה לא איזה סוג בן אדם רשע בן בליעל שצריכים להחרים אותו מכל וכל.

אינטרנט - כשמו - זה סך הכל - "רשת" - ותו לא. זה בדיוק כמו כביש. הכביש לא יכול להיות טוב או לא טוב. הנהגים = אכן יכולים להיות טובים ולא טובים, אבל לא הכביש.

הכביש רק יכול להיות יותר איכותי ומהיר או פחות איכותי ופחות מהיר.

ואלה שבאים בטענות על האינטרנט - זה בדיוק כמו לבא בטענות על הכבישים המהירים שהם "יותר מדאי" מהירים.

ובדיוק כמו שאף א ששפוי בדעתו - לא יעלה בדעתו להחרים את הכבישים - כך בדיוק נשמע מופרך לגמרי הרעיון של החרמת האינטרנט.

זה ס"ה סוג תחבורה בין בנ"א - תחבורה זולה מהירה ונוחה. האם בגלל זה צריך לאסור אותה?

אלא מאי? כמו שהמציאו את האוטובוסים הכשרים ולאחרונה - גם פלפונים הכשרים - כך בודאי ניתן להמציא "אינטרנט כשר" - פרוביידרים כשרים - שיקחו על עצמם אחריות לסנן את התוכן וכיו"ב.

אבל זה לא דומה לא לרדיו ולא לטלוויזיה - כי זה לא "MEDIA" - זוהי ס"ה סוג תחבורה.

11.
חובה!
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
חובה להוציא את האינטרנט מהבית מהמשרד ומכל מקום זה רק גורם לנזקים וצרות..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.