מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשס״ז 08.07.2007

25 הרצאות, 10 ימים, מרצה אחד

המרצה החב"די הנודע הרב יוסף-יצחק יעקבסאן שב בסוף-השבוע לניו-יורק מאוסטרליה, שם העביר מעל 25 הרצאות מרתקות בעשרות ריכוזים יהודיים ■ במהלך הביקור הוא הוזמן לראיון מקיף באידיש בתחנת רדיו באוסטרליה המנוהלת על-ידי צמרת האידישיסטית החילונית ■ הרב יעקבסאן דיבר על משנת הרבי, ה"אלגעמיינער זשורנאל", ולשאלת המראיין "האם יש עתיד לשפת אידיש"? השיב בסיפור מרתק עם הרבי ■ לפני נסיעתו מאוסטרליה ביקר אצל השליח הראשי הרב יצחק-דוד גרונר בבית הרפואה. "ההרצאות גרמו לקידוש שם ליובאוויטש", אמר הרב גרונר לסיפור המלא  • בכתבה המלאה: הראיון המלא שהעניק לתחנת הרדיו - להאזנה >>>
25 הרצאות, 10 ימים, מרצה אחד
למעלה: הרב יעקבסאן נואם בביהכנ"ס הגדול באוסטרליה, השבוע • צילומים: COL

מאת חיים ברון, כתב COL בארה"ב

בסוף-השבוע שעבר חזר המרצה הדגול ועורך העיתון באידיש "אלגעמיינער זשורנאל", הרב יוסף-יצחק יעקבסאן לביתו בשכונת קראון-הייטס, לאחר ביקור מרשים ביבשת אוסטרליה, לשם הגיע לפני שבועיים ימים, לרגל יום ההילולא ג' בתמוז. הביקור המיוחד שנוצל עד תומו, השאיר רושם-עז על הקהילות היהודיות באוסטרליה.

בכל מקום אליו הגיע הרב יעקבסאן, הוא הרצה על משנתו של הרבי בעניינים העומדים על הפרק. את הביקור יזמו שלוחי חב"ד במלבורן, תחת השליח הרב יצחק-דוד גרונר ששוחרר לפני מספר ימים מבית-הרפואה, כפי שדווח ב-COL.

במהלך הביקור, הוזמן הרב יעקבסאן לראיון אצל תחנת הרדיו האידי במלבורן, המנוהל על-ידי צמרת האידישיסטית החילונית. מגיש התוכנית, הזמין את הרב יעקבסאן לראיון מקיף ברדיו בשפת האם - אידיש. במהלך התוכנית, המגיש לא היה יכול להסתיר את התרגשותו מכך, שהרב יעקבסאן הוא העורך הכי צעיר במאה השנים האחרונות של עיתון בשפת אידיש.

"האם יש עתיד לשפת אידיש"? שאל המראיין.

"באחת הפעמים שהיה אבי, ר' גרשון-בער ז"ל, ב'יחידות' אצל הרבי הוא אמר שאנשים מסבירים לו שהם לא פותחים עיתון באידיש מהסיבה ש'השפה עומדת על-סף הגסיסה'.

"'כך יגידו גם בעוד חמישים שנה", ענה הרבי.

עשרות הרצאות מרתקות

כאמור הרב יעקבסאן הרצה בעשרות מרכזים יהודיים. מידי יום, העביר הרב יעקבסאן לערך 4 הרצאות מרתקות. בין היתר נשא דברים ב 'כולל-מנחם' בנושא 'שלום-בית', בית-הכנסת "מזרחי" (חזון הציונות ומגרעותיו); בית-הכנסת 'אוהל-דבורה' (חינוך במשנתו של הרבי); בקרב חבורת בעלי-עסק יהודיים (הרבי: המאמין הגדול בנשמתו של יהודי); לתלמידי האונברסיטאות (סוד נשמה היהודית); לאגודת נשי ובנות חב"ד (ביאור שבעת המדות בחיי משפחה ובתחום החינוך); מקורבי בתי-חב"ד (חיי הנישואין ע"פ תורת החסידות).

כמו-כן מסר הרצאות לכל קהילת אנ"ש ומקורביהם (י"ג שנה לג' תמוז. מה הלאה?); לבנות חב"ד (בניין בית בישראל ע"פ יסודי תורת החסידות); לבנות 'בית-רבקה' (האם אין הדת מונעת אותנו מהגשמה עצמית?); לתלמידי הישיבה (השקפתו של הרבי בנוגע לגדלותו של כל יחיד); לתלמידי המתיבתא (מה טמון בכינוי תלמידי התמימים "בניו של הרבי"?); לשלוחי הרבי במלבורן (תורת הנאום).

בסידני מסר הרב יעקבסאן הרצאות לכל קהילת אנ"ש והמקורבים (ג' היסודות שהרבי לימד אותנו: אמיתיות התורה ומצוותי', איכפתיות, והאחריות לכיבוש העולם); לקהילה הכללית בביהכ"נ המרכזי של סידני (נישואי האבות והאמהות בתור מורה דרך לנישואינו) לקהילת דאבל-ביי (סמינר של יום שלם על תרומת החסידות לעולם הפסיכולוגיה); לתלמידי חדר חב"ד (אמונתו של הרבי שכל ילד יכול לשנות את העולם); לתלמידי בית-הספר 'כתר-תורה' (משמעות י"ב-י"ג תמוז בימינו); לתלמידות המסיימות של בית-הספר 'כתר-תורה' (שאלות ותשובות ביסודי היהדות);
ולשלוחי הרבי בסידני (כיצד מתקשרים עם קהל שומעים?).

בתום הביקור באוסטרליה, ביקר הרב יעקבסאן את מנהל מוסדות חב"ד במלבורן השליח הרב יצחק-דוד גרונר בבית-הרפואה. "הפצת תורתו של הרבי בשפה ברורה ונעימה גרמה לקידוש שם שמים וקידוש שם הרבי ביבשת אוסטרליה", אמר הרב גרונר.

להאזנה לראיון המלא עם הרב יעקבסאן - לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חיים קונסיפולסקי
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
טוב לראות אותך!!!
חבר מהארץ
2.
לא יאומן!!
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
ככה, בשיא הפשטות - ומבלי לחוש כלל ברגש של בושה כל שהיא - מפרסמים תמונות ברורות של ישיבת גברים ונשים בתערובת בהרצאתו של הרב.

וכי לא ידועים דברי הרבי שפורסמו בספר "שערי הלכה ומנהג" [חלק יורה דעה עמ רמ:ג], שאפילו בקשר לשיעור תורה ברוסיה באותם השנים כותב הוא בין השאר: לאור התנאים והקשיים המיוחדים במדינה זו, אני נוטה להקל ולאפשר לנשים להשתתף בשערוי גברים. אך כדי להדגיש שהיתר זה הינו יוצא מן הכלל עקב הנסיבות המקילות, ובכדי לקיים את הדין, יש לעשות זאת בשני תנאים: א) יש ללמד בשיעורים.. ב) יש לסדר ישיבה נפרדת לנשים וגברים.. ואיל לתת שום היתר מוצהר או סמוי להתנהגות כזו".
ובסיום המכתב מדגיש הרבי: "ברצוני להדגיש שוב, שה"היתר" הנ"ל ללמודים מעורביםם, מבוסס על נסיבות מקילות מיוחדות הקיימות במדינה זו, בהעדר דרך אחרת להצילם מהתבוללות ונשואי תערובת. בשום אופן אין זה מהווה תקדים למדינות אחרות.. אין להסתמך על היתר זה אף באותה המדינה ובמידה והתנאים ישתפר".

הרי דברי הרבי הללו זועקים לשמים! וכי יש מי שחושב שזאת התרה - חס ושלום - מוחלפת??
אנא ונא, כל מי שיכול לפעול בנדון - לשוב ולהזכיר את דברי הרבי, שלא מעשירים את הקב"ה בהבאת עוד ועוד יהודים תחת כנפי השכינה, באמצעות דברים שמנוגדים לרצונו.

וה הטוב ירחם עלינו, וישלח לנו את הרבי שישוב ויאיר עינינו במאור תרותו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.