"השיר של אריאל זילבר - פשוט נהדר"

ראיתי עכשיו את הכתבה על השיר החדש של אריאל זילבר. גם האזנתי לשיר הברור והקליט, ואני ממש מרגיש צורך לחזק את ידיו ואת ידי מי שיזמו וסייעו בידו.
שמחתי מאוד לראות ש"המטה להצלת העם והארץ" יזם פעולה נכונה, שמצליחה להעביר את המסרים בצורה טובה, כולל גם האזכור על "הנביא שכבר שנים לנו הוא מאיר". פשוט - נהדר.
יישר כוח מיוחד על כך שהדבר נעשה בלי לערב את שמה של חב"ד. כי אכן יש חשיבות שהמסר על "יש דין ויש דיין" יגיע לציבור, אבל טוב שהוא מגיע מפיו של אריאל זילבר או מאישים אחרים וחוגים אחרים - ולא מחב"ד.
לנו, חסידי חב"ד, יש תפקיד חשוב ומרכזי שהרבי הטיל עלינו - להעביר לציבור מסר של אהבת ישראל וקבלת כל יהודי במאור פנים, כהכנה לגאולתם של כל אחד ואחת מישראל. זה לא מתפקידנו להזכיר ליהודי את חטאיו ולהזהיר בעונש, אף על פי שכולנו מאמינים בשכר ובעונש.
אבל בהחלט יש חשיבות שהמסר הזה יגיע לציבור, כשם שיש חשיבות שיהיה מי שיילחם נגד חילולי שבת וחפירות בקברי קדמונים. זה בדיוק הקו שעליו עלינו לשמור, ולכן בהחלט יש לשבח את "המטה להצלת העם והארץ" על פעולתו זו. והלוואי שימשיך בקו הזה ויפיק יוזמות נוספות בצורה נכונה וקולעת כמו זו.
שבת שלום
מנחם ברוד
חלק מהכתבה מ-YNET:
תחת הכותרת "יש דין ויש דיין" חוזר זילבר לימי ההתנתקות ועמונה, וכותב בין השאר: "יש דין ויש דיין שנתיים לגירוש/ הבן הורשע וגם האב לא שווה כבר גרוש".
זילבר אומר היום ל-ynet: "'המטה להצלת העם והארץ' פנה אלי ואמר שהם מוציאים סרט והם צריכים שיר נושא. אמרתי טוב, זה התאים לי. לקחנו אוסף של דברים שאנשים כתבו באינטרנט מבלוגים-תגובות, הוספתי מספר מילים, סידרתי את הבתים, הלחנתי את השיר ושרתי אותו".
שנתיים מאז ההתנתקות, אומר זילבר: "אנחנו רואים מה קרה לקצב, רמון, עומרי ושרון ותראו מה יקרה לפרס ואולמרט ולאנשים אחרים שלקחו חלק בגירוש כמו חברי הכנסת. כל אחד מקבל את שלו. אמר הרבי 'מי שייגע בארץ ישראל הוא יילחם בו אישית'. והקדוש ברוך הוא דואג שיקבל את שלו".
לדבריו, "המדינה יכולה להתבייש בצורה שהיא מטפלת בעקורים. עשרת אלפים איש פליטים, הרסו משפחות שלמות ולא עושים דבר בנידון. גם אולמרט אפילו לא התנצל, שזו שיא הרשעות".
והנה השיר המלא:
יש דין ויש דיין / אריאל זילבר
יש דין ויש דיין ויבוא חשבון
מי שגרש ללא רחם בעזה ובשומרון
הם היו שם להעניק לכולנו ביטחון
וכעת מסתובבים פצועים ללא מעון
יש דין ויש דיין ישאו באחריות
אחד שופט וגנרל אחד חייל פשוט
יש תשלום להתרפסות לסכלות ליהירות
יש דין ויש דיין ואין כאן שום טעות
יש דין ויש דין ויש דיין אחי אך אין ייאוש
בעמונה התקבצו כל צעירי הגוש לא חשבו בכלל לנוס מול אותו קלגס על סוס
והפנמתי יש סיכוי הנוער כאן נחוש
יש דין ויש דיין תשאל כל איש ברחוב
היכן הבן היכן האב תחשוב על זה תחשוב
ואמרו כבר חכמים וגם בספרים נכתב
ירוחם רק המודה שאת החטא עזב
יש דין ויש דיין הקשב חייל שוטר
וכל מי שלאויב אדמת לאום מוסר
ארץ ישראל כולה לא שלי ולא שלך
קונה ארץ ושמים בה הוא מתהדר
יש דין ויש דיין ויש מי שהזהיר
אותו נביא שכבר שנים לנו הוא מאיר
והצהיר שבעצמו יילחם ייגבה מחיר
ממי שידבר איתם אפילו על גרגר
יש דין ויש דיין יש דוגמאות פיצוץ
אריק עמרי צחי בשיא קצב וחלוץ
יש עוד יש ברשימה לבאים עוד יש ברירה
אם יפסיקו להתל בארץ ישראל.
יש דין ויש דיין שנתיים לגירוש
הבן הורשע וגם האב לא שווה כבר גרוש
יש אחד שלא שוכח ועל זה הוא לא סולח
לא יימלט מי שחיסל חבל כה פורח.
להאזנה:

גוט שאבעס
שיר על החורבן
אפילו אם השיר גם נותן תקווה
אומנם לא יכולתי לשמוע את השיר זה שלושת השבועות ושום דבר לא פוטר
אא למצוא היתרים (כמו שאומר 5)
שבת שלום
סוף סוף שיר עם תוכן אמיתי בעניין שלימות הארץ.
(חוץ מהכישרון המקצועי המדהים.)
הרבי לא עוסק ומעולם לא עסק ח"ו ב"גביית מחירים".
חבל שברוד משבח דברים כאלה.
עצרתי אותם בטענה, שאין אומרים בו תחנון וגם לא שרים.
אך צדקו המרכזים ששרו עם הילדים
על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו.
ברוד לא ממש מעודד את המשפט הזה (להערכתי), כיון שגם אז (שבט תשנ"ב) הרבי לא רצה שיפרסמו את הדברים, כך לפחות סיפרו.
משפט זה בכל מקרה עשוי לעורר התנגדות גם לכל המסר. זה נשמע כמו קללות של "מקובלים". ובפרט שכאמור: הרבי לא אמר את זה!
א. בוסתנאי
הילדים מזמינים עוד שירים.
מצער שיש אנשים שנטלו לעצמם את החופש לדבר בשם הרבי ולעשות בשם הרבי את כל הישר בעיניהם, ומצער עוד יותר שהשייכים לאותה קבוצה גם עושים בתמונת הרבי כאוות נפשם ורוחם המטורפת.
מהו מקור הדברים?
אנחנו מכירים מלחמה של דעות או בגופים ציבוריים.
"אני מנחם מענדל אלחם נגד הממשלה, שתתפרק"!!
וחב"ד דרך קבלני משנה של מלחמה.
גם כשהיו פעולות של הרבי שלא בשם חב"ד, הסיבה הייתה כדי שהתקבלו בציבור יותר רחב, ולא בעלי מסרים , ולא מטעמי אי נוחות או חוסר התאמה לקו של חב"ד.
השיר חזק מאוד גם בלי זה, אנו סתם נכנסים לעניין, אי אפשר לדעת מה יהיו ההשלכות. מה, לעולם לא נשתחרר מהצורך לומר "אמרנו לכם"? זו מלחמה, לא קטע של סיכום וטפיחה על שכם. ובמלחמה כדאי להיות חכמים גם אם לא כולם יפנימו ש"צודקים".
אנא, עשו כל אשר ביכולתכם להוציא את הבית על הרבי!
ראיתי רק עכשיו את הכתבה, הסתכלתי גם על תגובות הגולשים וחשכו עיניי: 5-6 תגובות נכתבו בליל שבת לאחר כניסת השבת בשמונה בערב, תשע בערב, אחת עשרה בלילה- מה פה קורה בדיוק???
וגם אם ישנם מחללי שבת שאיננו יודעים מי הם- מדוע המערכת מאשרת את הופעת התגובות שבהם מצויין התאריך ושעה של שליחת ההודעה???
בבקשה תעשו סדר בעניין!!
מנין לך לדעת איפה גרים המגיבים? קצת לימוד זכות או לפחות שכל ישר
לא שמעתם אף פעם על חו"ל, ועל שינויי זמנים?
אבל יש כאלו שרק רוצים למצוא משהו על מה לצעוק...
אז אנא לא להוציא לעז על חסידי חב"ד בפרט ועל עם ישראל בכלל.
ידידי היקר הרב מנדי ברוד, אסור להחניף לרשעים
ידידך אוהבך משכבר הימים
או שמי שמאשר את התגובות הוא פיליפיני.....
אל, מה לעשות, גם מקרה זה הוא מקרה קלאסי מובהק, כמעט כמו חוברת "הרשימה השחורה" של סילוף דברי הרבי, והשחרת שם ליובאוויטש ורבה ברבים.
שהרי הרבי מעולם לא הזהיר ש"יקרה משהו (אישי) נורא" לכל אנשים שעסקו בפינוי ובנסיגה מאה"ק, אדרבה, הרבי אמר שזה מסכן באופן ישיר את כל עם ישראל, ולא רק את המפנים.
עד היום ידענו, שלוחי וחסידי חב"ד, כשהיו מגיעים אלינו בטענות על סגנון דיבורם של עובדיה יוסף ושל אמנון יצחק, לומר ש"זה לא גישת היהדות האמיתית", ו"הרבי שלנו היה מדבר אחרת לגמרי" וכו וכו, ומה נאמר מעכשיו??
כל זאת מלבד המסר המוטעה שבשיר, שכאילו דין אחד לגנרל ולשופט ולחייל הפשוט, שכמובן זהו היפך דין תוה"ק, היפך ההיגיון, והיפך הצדק והיושר.
זה אתם שמתפארים שמקיימים את דבר הרבנים?
והלכה מה זה? לא שמעתם ע"ז?
נו, שויין, בטח לא תכניסו התגובה..
בבין המצרים אסור לשמוע שירים שכחתם?
כדי שתצפו בווידאו שקצב עובר ליד הרבי, הרבי זעק עד כדי שהשתמש בשמו הפרטי ואמר שילחם כנגד המוסרים חבלי ארץ!
תפסיקו למתן את הרבי!