האדמו"ר מנארול זצוק"ל
ברוך דיין האמת: אתמול (רביעי) נפטר זקן האדמו"רים גאב"ד נאראל הרב חיים מאיר יחיאל שפירא זצוק"ל בבית הרפואה 'איכילוב' לאחר הידרדרות חמורה במצבו בימים האחרונים. גילו עמד על 99 בפטירתו.
בשבוע האחרון הוא אושפז בבית הרפואה לאחר שמצבו הידרדר, ובצהריים הוא השיב את נשמתו לבוראו כשבני משפחתו וחסידיו סביב למיטתו.
הוא היה מקורב ביותר אל האדמו"ר מבעלזא הקודם זצ"ל ואל האדמו"ר הנוכחי. הוא קבע את משכנו בבני ברק בבית מדרש בעיר.
המנוח היה קרוב ואוהד גדול של חב"ד. לאחר המלחמה, שהה בפאקינג, ושלח את בנו הרב בעריש שפירא ללמוד בחב"ד. הוא למד אצל החסיד ר' ישראל יהודה ע"ה לוין, וכל ימיו היה האדמו"ר מנאראל מכיר לו טובה על התקופה ההיא.
כשר' ישראל לוין היה מגיע לשהות בתשרי אצל הרבי, היה מתאכסן אצל האדמו"ר מנאראל, שגר ב-922 איסטרן פארקוויי. האדמו"ר מנאראל קנה את הבית הזה לערך בשנת תש"כ, וגר בו עד אחרי שנת תש"ל, שאז עלה לארה"ק.
את הבית הזה קנה האדמו"ר רבי משה'לה שניאורסאהן-טווערסקי מטומושפייל, בשנת תרפ"ט, על פי הצעת הרב ישראל דזייקאבסאן, כמסופר בספרו "זכרון לבני ישראל" ע' קסט.
רבי משה'לה נפטר בשלהי שנת תשי"ט, ואז קנה את ביתו האדמו"ר מנאראל. בקומה ראשונה היה בית המדרש, והוא גר בקומה השניה.
ברוך דיין האמת.
הרב מנארול היה בכל רמ"ח איבריו חסיד בעלז, וקירובו לליובאוויטש היה בעיקר בשנים הראשונים, מאז "קצת" התרחק מליובאוויטש בגלל סיבות שנות.
העיקר שיהיה לו ג"ע גדול!
1) הרב מנארול מילדותו היה בבעלז וגם היה נכד אדמור"י בעלז. הוא נשם בעלז בכל נפשו! מעולם לא בא ומעולם לא עבר! הוא היה כל חייו בבעלז.
2) היה תמיד בידידות עם האדמו"ר ממחנובקה, וגם קירבי משפחה.
3) מאז ג תמוז, וכבר קצת לפני זה, "התקרר" מחב"ד בגלל קמפיין משיח. עם זאת, היה מעריץ גדול של הרבי מאז ומעולם.
4) הקו שלו, גם כלפי חב"ד, היה תמיד בתיאום עם האדמו"ר מבעלז.
לעצם הויכוח, צודק מי שכותב שאי אפשר לכתוב על נאראל בלי להזכיר את בעלזא.
ידועים הדברים כי גאב"ד נאראל זצ"ל ביטל את עצמו כעפר ואפר בפני כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א (שאגב, צעיר ממנו ב40 שנה), אבל מעבר לכך לא הסתיר כלל את הערצתו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו נבג"מ.
הוא היה חסיד בעלזא, בקי בתורת אדמור"י בעלזא, ונשם בעלזא כפי שהזכירו עמיתי בפורום. אך, הכיר וידע את ספרי אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשו"ע, את ספרי שאר אדמור"י חב"ד נבג"מ, והכיר גם הכיר, הגה וחקר אחר דברי כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו נבג"מ.
אין שום סתירה בין הדברים, גם בחב"ד וגם בבעלז דורשים לשבח, לתורה ולחסידות, ואין מלכות פוסלת חברתה כמלוא נימה.
גם כ"ק אדמו"ר מבעלז זכה לבקר בקודש פנימה, בחדרו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו נבג"מ הרבה יותר מפעם אחת, ואם איננו טועה הוא ביקר בהיכל רבנו בקראון הייטס בכל ביקורו בארה"ב.
כל הגלריות (3 קומות גלריה) היו פתוחות לציבור הרחב, שגדש באלפיו את המרכז העולמי של חסידות בעלזא, ובקושי היה אויר לנשימה במקום.
או אז, נעמד כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א למרגלות מיטתו של גאב"ד נאראל זצ"ל, פתח בדברי הספד, ועבר לבכי תמרורים על פטירתו של צדיק ונקי.
האדמו"ר מבעלזא לא הזכיר כלל בהספדו את קשריו של הגאב"ד לבעלזא, אלא ביטא את קדושתו ופרישותו, חסידותו ודביקותו בכל צדיקי הדור.
מעבר לכך, הוא היה קשור לכ"ק אדמו"ר מגור שליט"א בקשר אמיץ וחזק, כאשר גאב"ד נאראל זצ"ל היה היחיד (או בין היחידים) שכ"ק אדמו"ר מגור שליט"א ליווה אותם בשמחות יוצ"ח עד צאתם מן האירוע.
כמו"כ הורה אמש כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א, לכל תלמידי ישיבות גור במרכז הארץ ובירושלים להשתתף באשכבתיה דרבי.
ברור, כי גאב"ד נאראל זצ"ל היה חסיד בעלזא בלב ונפש, חסיד של כ"ק אדמו"ר רבי אהרן מבעלז זצוק"ל וחסיד של יבל"ח כ"ק האדמו"ר מבעלז שליט"א.
אבל, הוא היה קשור לכל צדיקי הדור, ולא פחות מכך לחב"ד (כפי שהכתבה קובעת "היה קשור לחב"ד", וצריך לומר זאת ברור, היה קשור לחב"ד, הוא לא היה חסיד חב"ד, הוא היה חסיד בעלזא, אבל, הוא היה קשור לחב"ד, ולא סתם קשור, אלא קשור מאוד.
בבית מדרשו בבני ברק (רח רש"י 4) ניתן למצוא חלק גדול מספרי חב"ד.
אין כאן מקום לזעם על הכתבה, אך, ברור שראוי היה להזכיר את דביקותו לבעלז ולאדמורי"ה.
אני מתפלא על הכותב שהרבי מבעלז ביקר בבית חיינו כו, אבל משום מה שכח שלא הוא ולא אחד מרבני החסידים שלו לא השתתפו בשום סיום רמב"ם, אבל כן השתתפו יחד עם צוררי ליובאוויטש.
גם העלונים שלהם מחרימים תמיד את רבותינו הק.
2) המחנובקר היה תלמיד שלו, וקרוב משפחה.
3) זכות מלאה לאדמו"ר מבעלז שליט"א (שביקר פעמיים אצל הרבי) ללכת איפוא שהוא רוצה. הוא אינו צריך לבוא לסיומי רמב"ם, ויש לו בתור אחד ממנהיגים הגדולים ביהדות החרדית היום זכות מלאה להיות לו שיטה לעצמו, כשם שיש זכות לאחרים לעשות את זה.
4) מכל התגובה נראה שלא הכרת בכלל הרב מנארול. אין דבר שלא עשה בתיאום עם "רבו" האדמו"ר מבעלז שליט"א. ולא לחינם הלוי שלו לא יצא לא מחב"ד ולא מפוניביז ולא ממחנובקה, וגם לא מגור, אלא מבית המדרש הגדול בעלז בירושלים.
5) פעם הבאה תברר פרטים לפני שאתה סתם כותב שטויות על חשבון שם "ליובאוויטש". הרב מנארול היה מעריך גדול של הרבי, אף שהיה לו "טענות מסוימות" כלפי הנעשה היום בחב"ד, כמו שיש לאדמו"ר מבעלז (אגב, האם לנו אין?), אבל הם מעולם לא נשמעו ברבים!!!
זיע"א!!
כ"ק אדמו"ר מבעלז שליט"א הספיד באנטוורפן את כ"ק אדמו"ר נבג"מ ביום ה בתמוז, יומיים לאחר ג בתמוז.
הוא דוחף באופן קבוע את חסידיו ללימוד התניא
בנוגע לקשריו עם צוררי חב"ד. אתמהה?! אך לא חייבים להגדיר זאת כקשרים