מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשס״ז 05.07.2007

נמשכים המאמצים לשמירת הקברים בקבר האחים באודסה

מושל האזור לובה שובקה שבמחוז אודסה מר אנטולי אוסטרבסקי אישר לסגור את מתחם קבר האחים באודסה בכדי למנוע את חילול העצמות הקדושים, ובנוסף, ניתן האישור לשפיכת חול במקום ושימת בטון והצבת מצבה בכל האזור ■ בפגישה שנערכה עם ראש המושל עלה העניין כי באיזור ישנם עוד מקומות ששם נמצאו עצמות וכי יש צורך לדאוג בשימורם  לסיפור המלא
נמשכים המאמצים לשמירת הקברים בקבר האחים באודסה
מושל האזור לובה שובקה שבמחוז אודסה מר אנטולי אוסטרבסקי נתן את לידי הרב אברהם וולף רבה של אודסה ודרום אוקראינה אישור לסגירת השטח שימנע את חילול העצמות הקדושים, ובנוסף, ניתן האישור לשפיכת חול במקום ושימת בטון והצבת מצבה בכל האזור.

בשבוע שעבר הגיע שוב מארץ ישראל הרב מנחם מנדל עקשטיין מומחה לזיהיו קברים, כדי לעמוד מקרוב ולתת חוות דעת הלכתית לקבירת ההעצמות שנמצאו על ידי עובדי חברת הגז. הרב עקשטין ביחד עם רבה של אודסה ואנשי הקהילה קברו את העצמות והגולגולות שנמצאו במקום ולאחר מכן הובאו למקום 450 משאיות חול כדי לכסות את כל השטח שגודלו כ-180 מטר.

במשך כל זמן העבודה היו במקום אנשי הקהילה ביחד עם הרב עקשטין שבא במיוחד מארץ ישראל. כדי לשמור על המקום הוחלט להשאיר על מקמו את הצנרות גז ולא להשתמש בה, ולאור זה יש לסלול חפירה חדשה שתעקוף את כל שטח בית הקברות כדי לא לחלל את המקום. בשטח בית הקברות נמצא תעלת מים וגם תעלה זו תישאר, תבנה תעלה אחרת כי לא לפגוע בשטח בעצמות שנמצא במקום.

בפגישה שנערכה עם ראש המושל עלה העניין כי באיזור ישנם עוד מקומות ששם נמצאו עצמות ויש צורך לדאוג לשימורם. מר אוסטרבסקי אישר את הדברים וחתם על אישור שהכל יעשה בהסכמת הרב אברהם וולף רבה של אודסה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.