מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ז 12.07.2007

מחר: חגיגת סיום חצי-יובל ל'רמב"ם היומי' בטבריה

חג למאות אלפי לומדי הרמב"ם היומי. ביום חמישי כ"ו תמוז מסיים עם ישראל מחזור נוסף בלימוד הרמב"ם היומי. טקס ה'סיום' העולמי יתקיים ליד ציון הרמב"ם בטבריה בשעה 7:00 בערב ■ לאחר מכן, בשעה 20:30, תתקיים חגיגה, ברוב פאר והדר, באולם "יד שטרית" שבטבריה במעמד רבנים וגדולי תורה וחסידות.לרגל תחילת מחזור הלימוד החדש יוצאים במטה הרמב"ם היומי, שעל-ידי צעירי אגודת חב"ד בארצנו הקדושה, בקמפיין מודעות על תקנת הלימוד היומי ברמב"ם  לסיפור המלא
מחר: חגיגת סיום חצי-יובל ל'רמב
(ארכיון)
ביום חמישי כ"ו בתמוז, יסיים עם ישראל את מחזור חצי היובל (25) בלימוד היומי בספר "משנה תורה – יד החזקה" לרמב"ם (במסלול 3 פרקים ליום). יום זה הוא אפוא יום של חג לגמרה של תורה - למאות אלפי לומדי הרמב"ם היומי, בארץ ובעולם כולו. בשל חצי היובל של מחזורי הלימוד היומי ברמב"ם, נודע כי רבים מלומדי השיעור היומי מתכוונים להשתתף בחגיגת הסיום שתיערך ביום הסיום.

טקס הסיום - ליד ציון הרמב"ם בטבריה

לרגל החג הגדול לגמרה של תורה, יתקיים כאמור ביום הסיום, יום חמישי כ"ו בתמוז תשס"ז מעמד סיום לימוד ההלכות האחרונות ברמב"ם, ליד ציון הרמב"ם בטבריה, וזאת בהתאם להוראת הרבי מליובאוויטש, מייסד תקנת הלימוד היומי ברמב"ם, לקיים את טקס ה'סיום' ליד ציון הרמב"ם - ביום הסיום עצמו. טקס ה'סיום' יתחיל בשעה 7:00 בערב ויסתיים כעבור כשעה. רבנים ומכובדים יכובדו בלימוד ההלכות האחרונות. את ההלכה האחרונה ברמב"ם יסיים הרב מרדכי ביסטריצקי רבה של קרית חב"ד בצפת, הממשיך במסורת שבה פתח אביו הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, רבה של צפת, והחזיק בה, מדי שנה בשנה, עד שנתו האחרונה.

החגיגה - באולם "יד שטרית"

חגיגת הסיום, ברוב פאר והדר, תתקיים מיד אחרי מעמד הסיום ליד ציון הרמב"ם - באולם "יד שטרית" בטבריה. בחגיגה ישתתפו רבנים ומשפיעים מכל רחבי הארץ ואלפי לומדי הרמב"ם היומי מכל רחבי הארץ. גדולי התורה והחסידות ישמיעו דברי תורה וברכה, יושמע "הדרן" על הרמב"ם ויעלו רעיונות להעמיק את הפצת תקנת הלימוד היומי בקרב ציבורים נוספים. בין דברי התורה והברכה יושמעו קטעי שירה וזמרה.

לפרטים על הסעות: 03-9607588

קמפיין לפרסום תקנת 'הרמב"ם היומי'

לרגל תחילת מחזור הלימוד החדש יוצאים במטה הרמב"ם היומי, שעל-ידי צעירי אגודת חב"ד בארצנו הקדושה, בקמפיין מודעות על תקנת הלימוד היומי ברמב"ם, לצד פירסום רשימה ארצית של השיעורים.

מנהל מטה הרמב"ם היומי הרב יוסף-יצחק לבנהרץ מסר כי בימים אלו נעשתה פנייה אל שלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל בבקשה לעדכן את המטה ברשימת השיעורים ברמב"ם-היומי המתקיימים ברחבי הארץ, כדי שהם יופיעו ברשימה הארצית המעודכנת.

נמסר, כי לאור ההתעוררות, מתכננים בתי חב"ד לייסד שיעורים חדשים ברמב"ם ובכך למלא את אחת השליחויות החשובות שהרבי הטיל על כל אחד ואחד מהשלוחים, להגברת האחדות של כלל ישראל.

לימוד אחיד השווה לכל נפש

בהתאם לתקנת לימוד הרמב"ם היומי, מתנהלים שלושה מסלולי לימוד, לפי יכולתו של כל אחד ואחת: 3 פרקים ליום, פרק 1 ליום ולימוד ב"ספר המצוות לרמב"ם" (המיועד בעיקר למי שאינם יכולים להעמיק בלימוד ספר "משנה תורה - יד החזקה"; במסלול זה לומדים, בכל יום, את המצוות הכלולות במסלול הלימוד של 3 פרקים ליום)..
תקנת לימוד זו היה חשובה מאוד בעיני הרבי מילבאוויטש והוא עודד במרץ את הרחבת והתפשטות התקנה. הרבי ציין כי מלבד המעלות הגדולות של הלימוד ברמב"ם, מהווה התקנה גורם חשוב ביותר לאחדות ישראל, בכך שכולם לומדים לימוד אחיד, באופן השווה לכל נפש.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
שאלת תם למארגנים
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
למה לא להכניס איזה ריענון וחידוש בסיום הרמב"ם בטבריה, ולא כל שנה אותו דבר?
2.
ציון לשבח
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
בזכות הדבר מלכות הרבה חסידים ולא חסידים החלו לומר רמבם כל יום , יבורכו התעסקים והממנים בכל הברכות
3.
חיים
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
נראה לי שבי"ד רבני חב"ד אמרו שאין לכתוב תארי הסתלקות על הרבי. הוראה שאינה קוימה
4.
אכן מחזור ה36
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
אבל רק 23 שנים (עדיין לא חצי יובל) תשד"מ - תשס"ז
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.