מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשס״ז 04.07.2007

ז'יטומיר: נחנך חדר במקווה טהרה

תנופת התעוררות בנושא טהרת המשפחה בז'יטומיר ובמערב אוקראינה: בטקס מרשים נחנך חדר במקווה בז'יטומיר תרומת משפחת גלבשטיין ■ במקביל, נערך כינוס לחיזוק שמירת גדרי טהרת המשפחה; זאת, בכדי לנצל את המומנטום ולהפיק את המירב מהפעלת המקוה במתכונתו המושלמת  לסיפור המלא
ז'יטומיר: נחנך חדר במקווה טהרה
נושא "טהרת המשפחה", מיסודות העם היהודי, זוכה לעדנה ולתנופה חדשה במחזוות ז'יטומיר ומערב אוקראינה, בניצוחו של "איגוד יהודי ז'יטומיר" הפועל במסגרת "איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה".

את הדחיפה הגדולה להתעוררות הנוכחית, המקיפה את כל קהילות מערב אוקראינה השלמת בנייתו של מקוה הטהרה המהודר והמשוכלל בעיר ז'יטומיר, לאחר שהמקוה הישן ששכן במבנה עתיק ביותר, יהרס בקרוב בעקבות צו ממשלתי שהוטל עקב היותו מט ליפול, והמרחב העצום ברדיוס של עשרות ק"מ נותר ללא מקוה טהרה. הרב הראשי ושליח חב"ד לעיר ז'יטומיר ומערב אוקראינה הרב שלמה וילהלם והארגון שבראשו הוא עומד "איגוד יהודי ז'יטומיר", וצוות המשרד בארץ, נחלצו איפוא לפעול לבניית מקוה חדש ומהודר.

ואכן, בס"ד, הוקם מקוה טהרה חדש במתחם "קרית החינוך-ז'יטומיר", בנדבת כ"ק אדמו"ר מהורדנקא שליט"א והנגיד ר' יעקב וויינרעב ועוד תורמים חשובים החפצים בעילום שמם, בשיא הפאר וההדר ובמירב השכלולים, ועל פי כל דקדוקי ההלכה והמנהגים.

לצד המקוה, הוקם חדר קוסמטיקה מאובזר ומצויד במיטב הטכנולוגיה והנוחיות, בנדבת ר' משה מנחם מענדל גלבשטיין ובנו ר' אלעזר מרדכי גלבשטיין והנכדים בני הרה"ח רבי יוסף חיים ז"ל, ע"ש ולע"נ אם המשפחה, האשה הצדקנית והדגולה הידועה במעשיה הטובים מרת מרים גיננדיל ע"ה
.
אנשי "איגוד יהודי ז'יטומיר" משוכנעים, שחדר הקוסמטיקה המשוכלל, ישכנע רבים מיהודי העיר והמרחב להצטרף לשורות המקפידים על טהרת המשפחה, להרחיב גבולי הטהרה בישראל.


מעמד חנוכת הבית


לרגל השלמת חדר הקוסמטיקה נערך ביום שני טקס מרשים ומכובד לציון "חנוכת הבית", בהשתתפות הנדיבים הנכבדים בני משפחת גלבשטיין, ובראשם בנה ר' אלעזר מרדכי גלבשטיין, רבני וראשי האיגוד, רבני מערב אוקראינה, אישי שלטון וציבור, בלט בהשתתפותו מר סאשה ברידצ'בסקי, המכהן כנציג משרד התרבות והדתות במחוז ז'יטומיר. במעמד חנוכת הבית, ציינו הנואמים את התועלת הגדולה שתצמח מהפעלת חדר הקוסמטיקה, להרחיב גבולי הטהרה.

הרב וילהלם שיבח בדבריו את משפחת גלבשטיין המעטירה, משפחה הנטועה מדורי דורות בירושלים עיה"ק והמתייחסת אחר רבה של ירושלים הגרי"ח זוננפלד זצ"ל, חסידי חב"ד מדורות, אשר בתרומתם הנכבדה הוקם חדר הקומטיקה על שם אם המשפחה המנוחה ע"ה.


סדרת הרצאות בנושאי "טהרת המשפחה"

טרם נפתח טקס חנוכת הבית, נערך כינוס רב-משתתפות לחיזוק שמירת גדרי טהרת המשפחה; זאת, בכדי לנצל את המומנטום ולהפיק את המירב מהפעלת המקוה במתכונתו המושלמת.

בכינוס, השתתפו חמישים נשים יהודיות – הצלחה מדהימה וחסרת תקדים במושגי מערב-אוקראינה – נשים שרובן טרם שומרות מצוות, ואשר בעקבות הפעילות המקדימה שכללה פרסום בכל סוגי המדיה, ביקורי בית, ועוד, השתתפו בכינוס וקיבלו על עצמן להקפיד על טהרת המשפחה.

בשקיקה והתענינות מרובה נשמעה הרצאתה של הרבנית וילהלם, שהרחיבה בדבר יסודיותה של הטהרה בתורת ישראל, ותיארה בציוריות איך הקפידו אבותינו על הטהרה במסירות נפש ממש, כמו כן, חולק חומר הסברה רב למשתתפות הכנס.

יצוין, שבכינוס הנוכחי היה מעין "יריית פתיחה" בסדרת כנסים והרצאות שיתקיימו בתקופה הקרובה בכל הריכוזים היהודיים במרחבי מערב אוקראינה להביא את דבר הטהרה לעוד ועוד נשים יהודיות, ולהרחיב את מעגל המקפידים על טהרת המשפחה במחוזות אלו. וזאת בעקבות ההתעוררות הגדולה שנרשמה עם חנוכת המקוה החדש במתכונתו המושלמת.


נחנך "אוצר הספרים" בישיבת ז'יטומיר

עם שרשרת האירועים לציון השלמת המקוה וחנוכת חדר הקוסמטיקה, קבע פרק בפני עצמו מעמד רב-רושם שנערך בהיכל ישיבת ז'יטומיר, השוכנת כבוד ב"קרית החינוך – ז'יטומיר", לציון הקדשת אוצר הספרים העשיר בנדבת משפחת גלבשטיין המעטירה, לתועלת תלמידי הישיבה, יהודי העיר, והמבקרים הרבים.

באוצר הספרים מגוון ספרי קודש בכל תחומי היהדות, בלשון הקודש ובשפה הרוסית, וראשי הישיבה מציינים, שאין ספק שאוצר הספרים יביא להעשרת ידיעותיהם של תלמידי הישיבה ולהעלאת רמתם התורנית.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
משפחת גלבשטיין!
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
חן חן המשיכו לעשות חיל!!!
2.
כל הכבוד!
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
הצלחה בע"ה בהמשך
3.
כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ר שלמה
ור זלמן
4.
אשריכם משפחת גלבשטיין
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
התמונה של מרים עם החיוך אומרת הכל.
נועם
5.
ביקור בזיטומיר
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
חזרתי לפני כשבוע מביקור באוקראינה במהלכו שהיתי מספר ימים גם בזיטומיר. אני חייב לציין את התפעלותי מעבודת השלוחים במקום וממסירותם המוחלטת בפעילות החשובה בראשות הר וילהלם שיחי. ביקרתי בקריית החינוך, בסמינר, בבתי הכנסת, בקייטנה, בישיבה וכמובן במקווה המדובר. עליי לציין שחלק מהמתקנים ברמה אירופאית ממש. הספריה שתרם הר גלבשטיין לא הייתה מביישת, לדעתי, שום ביהכ"נ או בית חב"ד אחר בעולם כולל ישראל. כל הכבוד לתורמים וכל הכבוד לעושים במלאכה. עליי לציין שביקרתי גם בערים אחרות דוגמת קייב, ויניצא (בראשות הר הורביץ שיחי) ועוד ומכל מקום התרשמתי מעוד לחיוב. טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים. הר וילהלם שיחי בכלל מוביל בגאון את הפעילות באיזור ורק ביקור בקריית החינוך שעומדת לפני סיום בניית פרויקט ענק מעידה על הצלחתו בפעילות בסגנון "לכתחילה אריבער". את השינוי בנפשות בעקבות פעילות השלוחים אפשר לראות במוחש.
מאחל מחיל אל חיל וכפליים לתושיה לכל השליחים במקום.
יוסי שיף
6.
מלכי וזלמן
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
יישר כוח,
גאים בכם,
בהצלחה בהמשך.

המשפכה האוהבת
7.
כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
למשפחת גלבשטיין היקרה עלו והצליחו.
8.
הרב יצחקי - ידענו שאין עליך!
כ' תמוז ה׳תשס״ז
געגועים. תמים מהימים הטובים בצוותא בבית שמש. (ד.ק.)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.