מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשס״ז 04.07.2007

וילשאנסקי עוזב את "קמפיין המשיח העולמי"

"משרד השלוחים" בניו-יורק הודיע השבוע על סיום תפקידו של ר' יענק'ל וילשאנסקי שניהל בשנים האחרונות את המחלקה שנקראת "קמפיין משיח העולמי". הוא עובר לעסוק בחינוך בפורט-וושינגטון ■ המנהל החדש הוא האברך ר' חיים הרשקוביץ' שזוכר את עצמו מנדנד לאנשי המחלקה ברעיונות ויוזמות. כעת הוא יוכל להוכיח את עצמו ■ על רקע יוזמות פרטיות הרסניות, הרשוביץ' מתכוון לשנות את דרכי הפעולה ואומר בראיון עם COL: "זה עניין של זמן עד שאנו נהיה התשובה (לפרסומים הלא-ראויים). הקמפיין שלנו ידוע אצל כולם כבלתי-מפלגתי והפועל 'באופן המתקבל'" לסיפור המלא
וילשאנסקי עוזב את

מאת בנימין ווייס, כתב COL בארה"ב

על רקע אי-הבנות והידרדרות בתדמית הנושא, "משרד השלוחים" בניו-יורק החליף השבוע את העומד בראש המחלקה המכונה "קמפיין משיח העולמי" האמורה לתאם ולרכז את הפעולות הקשורות לענייני גאולה ומשיח.

"אנו נפרדים ומאחלים הצלחה למנהל הקודם", המשרד כתב בהודעה על עזיבתו של ר' יענק'ל וילשאנסקי, שעובר לנהל את לימודי היהדות של ה"היברו סקול" החב"די בפורט-וושינגטון, ניו-יורק.

המנהל החדש הוא ר' חיים הרשקוביץ', יליד קראון-הייטס ועד לאחרונה אברך בכולל. "יש לו ניסיון בניהול וארגון תוכניות והוא מצפה להרחיב ולקדם את המחלקה" נכתב בהודעה.

"אני מצפה לפתח דרכים יצירתיים חדשים כדי להביא למודעוּת של 'מבצע משיח' ולסייע לשלוחים בדרכים ורעיונות למלא את המבצע", הרשקוביץ' צוטט בהודעה.

לסגור את המועדון

המחלקה היא פרוייקט משותף של כינוס השלוחים העולמי ומשרד השלוחים השוכן בשדרת איסטרן-פארקוויי, בסמיכות למרכז חב"ד העולמי 770 בקראון-הייטס. היא כפופה למרכז-לענייני-חינוך וקבוצת שלוחים מרכיבים את הנהלתה.

תחת הנהגת וילשאנסקי, בנו של ראש-ישיבת חב"ד במוריסטאון הרב זלמן וילשאנסקי, המחלקה הפיצה בעיקר דברי דפוס בנושאי גאולה בקרב שלוחים חב"ד בעולם. אלה כללו דרשה לשבת, שיעור שבועי, תוכנית לימודים לבית-הספר, דואר-אלקטרוני קהילתי וכן האתר משיח.קום וחנות מקוונת ל"מוצרי משיח".

בשיחה עם COL עם היכנסו לתפקיד החדש, הרשקוביץ' דיבר על הכיוונים האחרים שהוא מתכוון ליישם כמטרות של המחלקה.

"יענק'ל השקיע את לבו ונשמתו במחלקה", הוא מקדים להחמיא לקודמו בשיחת טלפון.

ואם במקום שיהיה מועדון אקסלוסיבי על-ידי שלוחים עבור שלוחים, "אנחנו ננסה לערב אנשים רגילים כמו תושבי קראון-הייטס. שנהפוך להיות הכתובת לאדם הסטנדרטי. אנחנו נערב יצירתיות ונעשה הרבה יותר מלשלוח אימיילים לשלוחים".

לא לטווח ארוך

בעוד שהרבי עורר בדור האחרון את הצפייה והחשיבות לפעול למען קירוב הגאולה העתידה, היו שעירבבו בין המבצע לבין הדגשת זהותו של המשיח עצמו. בכינוסי השלוחים בשנים האחרונות נשמעו תלונות על ההרס שיוזמות פרטיזניות גרמו לנושא כולו וכן דיונים איך לפעול בהתאם.

הרשקוביץ', מודע לכך, אומר כי הוא מקווה שזה "עניין של זמן עד שאנו נהיה התשובה" לפרסומים הלא-ראויים.

"קמפיין המשיח שלנו ידוע אצל כולם כבלתי-מפלגתי. אנחנו פועלים באופן המתקבל ביותר (כפי שהרבי דרש) מבלי להוריד את ה'מיץ' של (נושא) המשיח".

הוא גם מתכוון לשתף-פעולה עם מוסדות אחרים כדי לשלב את תוכניותיו בשלהן. כדוגמא הוא מביא בתי-ספר, בתי-חב"ד שעל הקמפוס ומכון JLI ללימודי יהדות. "אנחנו צריכים להיות המניע העיקרי לפתח תוכניות על גאולה ומשיח כדי שגם אחרים מוסדות יצטרפו ל'קאך'. ובבתי-חב"ד, שהוא יהיה חלק מהתוכניות שלהם עבור הבעלי-בתים".

חיים הרשקוביץ' עוד זוכר את הימים בהם היה ניגש למנהלי המחלקה ומשתף אותם ברעיונותיו "למבצע הכי גדול שהיה מאוד חלש". כעת יהיה לו הזדמנות להוכיח את עצמו.


לאתר קמפיין משיח העולמי - לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ליענקל וחיים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לאלו שמכירים את שניהם... כנראה ווילשנסקי לא יעזוב את צאן מרעיתו!
יענקל - הצלחה בפורט וואשינגטאן... יאריך ימים על ממלכתו!
לחיים יהודה - מצפים לשפיי מספר 2!
שליח לשעבר במלבורן
2.
????
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לא ידעתי שיש קמפיין המשיח ממשרד השלוחים? זה הי-ה סוד?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.