מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ז 03.07.2007

בפעם השביעית: ישיבה גם בקיץ

ב'צעירי ליובאוויטש', מחנה קיץ וישיבה משמשים בערבוביה; התוועדויות לרוב, משחקי ספורט וטיולים לצד לימוד מעמיק של נגלה, חסידות ותורת כ"ק אדמו"ר ■ מטרת ישיבת הקיץ היא מסגרת נופש המשלבת לימודי נגלה, הלכה, חסידות ומשיח וגאולה בגישה חוויתית ומעניינת באווירה של התקשרות, געגוע לחיים יום-יומיים עם הרבי, כאשר מדי יום ביומו זוכים התמימים לשמוע סיפורים וחוויות מימי האור ב-770 מתקופות שונות ולחוש בעצמם מהי תפילה או התוועדות עם הרבי, ואת היוקר והמשמעות של "סתם" ראיית פני הקודש ■ ההצלחה תימשך גם השנה, זו הפעם השביעית לסיפור המלא
בפעם השביעית: ישיבה גם בקיץ
(ארכיון)
המסורת המפורסמת של בית חב"ד תל אביב' בראשותו הרב יוסף גערליצקי, תימשך בהידור רב גם השנה בפעם השביעית של 'ישיבת הקיץ - צעירי ליובאוויטש'.

מטרת ישיבת הקיץ היא מסגרת נופש המשלבת לימודי נגלה, הלכה, חסידות ומשיח וגאולה בגישה חוויתית ומעניינת באווירה של התקשרות, געגוע לחיים יום-יומיים עם הרבי, כאשר מדי יום ביומו זוכים התמימים לשמוע סיפורים וחוויות מימי האור ב-770 מתקופות שונות ולחוש בעצמם מהי תפילה או התוועדות עם הרבי, ואת היוקר והמשמעות של "סתם" ראיית פני הקודש.

לאורך השנים ביקרו והתוועדו ב"ישיבה" המיוחדת (רשימה חלקית מאוד, לפי סדר הא-ב) הרב חנניה י. אייזנבך, הרב טוביה בלוי, הרב מנחם מ. ברוד, הרב זלמן גופין, הרב אברהם ח. גליצנשטיין, הרב ישראל צ. גליצנשטיין, הרב יוסף י. גנזבורג, הרב יוסף ש. גערליצקי, הרב מנחם מ. גרונר, הרב חיים ש. דיסקין, הרב דוד מ. דרוקמן, הרב משה הבלין, הרב מנחם וולפא, הרב לימא וילהלם, הרב לוי ווילמובסקי, הרב טוביה זילברשטרום, הרב יוסף י. חיטריק, הרב יצחק י. ירוסלבסקי, הרב יעקב כץ, הרב מנשה לאופר, הרב משה לאזר, הרב יחזקאל סופר, הרב אברהם ב. פבזנר, הרב אהרן א. צייטלין, ומזכירו של הרבי הרב בנימין קליין.

בנוסף לסיפורים וההתוועדויות אשר מחדירות אור וחיות חסידותיים בנפש התמימים, תר כל העת צוות המדריכים המסור - המורכב מבחורים חסידיים המהווים 'דוגמא חיה' בהנהגתם - אחר דרכים נוספות לחיזוק הרגש החסידי וההתקשרות לרבי. כך למשל נערכים חידונים ו"משחקי חברה" על אירועים, תאריכים ושמות מחיי הרבי ומחצרות קודשנו, וכהנה רבות.

"ישיבה" אמרנו, אך גם "מחנה קיץ": בהנהלת הישיבה שמו דגש גם על משחקי ספורט שנערכים ברחבי הקמפוס, וכן יציאה מתחום המחנה לבריכות וטיולים מחכימים. כמובן שכל "יציאה" מעין זו שימשה כצינור נוסף להפיץ את המעיינות חוצה, כך לדוגמא, בזכרונם של רבים מבין המבקרים בכותל המערבי ביום ראשון י"ט באב ה'תשס"ו נחרט מראה הריקוד החסידי ברחבת הכותל במנגינת "עוצו עצה" שסחף אחריו המונים שהיו במקום והצטרפו לריקוד.

השנה תחל ישיבת הקיץ בעזהי"ת מיום חמישי י"א במנחם-אב עד יום שלישי כ"ג מנחם-אב, ותתקיים בקמפוס המפואר 'נריה' בדימונה – מתחם שקט מרווח וממוזג, הרחק משאונה של עיר. בית המדרש, חדר האוכל והפנימייה כולה מרווחים וממוזגים. בשטח הקמפוס אף מגרשים רחבי ידיים פינות חמד מוצלות ואולם ספורט מקורה ענק שיעמדו כל כולם לרשות חניכי ישיבת הקיץ.

ישיבת הקיץ עומדת תחת הנהלת הרב גערליצקי, ובפיקוחו הצמוד של הרב מנחם-מענדל קנלסקי, משפיע בישיבת תומכי-תמימים קרית גת.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
למסור הניהול לאחרים
י"ז תמוז ה׳תשס״ז
ברגע שהמרכז התחיל לשמש כמשפיע בישיבת קרית גת, אין טעם שהוא ימשיך וצריך להעביר הניהול למישהו נייטראלי וד"ל!~
מנשה
2.
רעיון של מי
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כדאי שהרב מנחם מענדל שי קנלסקי יציין את שמו של האברך שיזם והקים את ישיבת הקיץ הראשונה בת"ת חב"ד ת"א.

מותר לפרגן.
3.
האמת היא:
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
שהישיבת קיץ בונה את הבחורים ומסייעת הרבה למי שרוצה קצת לחוות מחיין עם הרבי בשנים הטובות.
4.
הרב קנלסקי
י"א אב ה׳תשס״ז
הרב קנלסקיאתה גדול אין עליך אחד כזה שעושה כאלו דברים בכל השנה





נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.