מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשס״ז 04.07.2007

הקרנת וידאו נשים בבית הכנסת / מה דעתכם?

זכויות רבות יש למפיצי הוידאו השבועי "תורת חיים" של חברת JEM המוקרן מידי מוצאי-שבת בבתי-כנסת בארץ ובעולם, ושקטע ממנו מתפרסם מידי סוף-שבוע ב-COL במדור המיוחד "ליל שישי עם הרבי". אך לעיתים מרואיינות בתוכנית נשים, והוידאו שמוקרן בפני אנ"ש בתוך בתי כנסת, גורם לבעיה. במוצאי שבת האחרון (פרשת בלק) רואיינה אישה שסיפרה על הרבי והדבר צרם לרבים מאנ"ש. במספר קהילות אף הוחלט לכבות את הוידאו באמצע. בזמנו, הודה מנהל JEM ר' אלקנה שמוטקין כי מהדורת ה"תורת חיים" אינה מיועדת להקרנה בבתי הכנסת, והיה מי שהציע לערוך מהדורה נוספת שתותאם לאנ"ש לצפייה בבתי הכנסת.מה דעתכם? נשמח לפרסם אותה באמצעות 'מערכת התגובות'
הקרנת וידאו נשים בבית הכנסת / מה דעתכם?
צופים בוידאו השבועי בבית הכנסת 'בית-מנחם' (ארכיון)
לכתבה זו התפרסמו 99 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
99 תגובות
1.
שמירת העינים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
מה השאלה בכלל?
גברים לא צריכים לצפות בנשים בכל מקום!!!!
2.
מצטרף לבקשה שידור מאנ"ש
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כדי שנוכל לחנך את עצמינו וילדינו חייבים לדעת שיש הבדל ברור בין להפצת מעיינות חוצה להפצת המעיינות פנימה. אי-לכך אני לא מסכים עם המערכת של JEM שהוידיאו אינו מיועד לבתי כנסת, הגישה לא נכונה כי למבצעים ניתן להנפיק סרטי וידיאו מיוחדים. לדעתי מיותר הקטע האחרון סיפורים על הרבי (אמנם בר גדול וחשוב) אבל אם היו נשארים באותנטיות כגון שיר של הרבי וכדו כפי שהיתה בתחילת ההוצאה לאור, היו נהנים יותר או אירועים שונים עם הרבי שעדיין לא פורסם.
3.
והיה מחניך קדוש
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לא רק בווידאו תורת חיים ,
אלא ג"כ באתר c,o,l, אין ראוי להציג תמונות נשים, זה נוגד את דעת השו"ע, כדאי לשמוע מה דעת פוסקים בעניין,
האוסונות שקראו בזמן האחרון אצלינו , יתכן שזה לא רק בגלל המחלוקת, יש גם עניין של "ערוות דבר" וד"ל, ערב ר"ה בפתח וזמן לעשות חשבון כיצד להקדים הגאולה מה שיותר,
4.
בהחלט לא מתאים לנו
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לצערנו בחו"ל קריטריוני הצניעות נמוכים יותר. אל לנו להסכים שיורידו אף אותנו, מתפללי בתי כנסיות בארץ הקודש. יש לדרוש מהמערכת ליצור למעננו הקלטות שונות על טהרת הצניעות.
5.
נכון אין זה מתאים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ולכן אצלינו בבית הכנסת בפ"ת לא מקרינים זאת אלא את השני למרות....
6.
רק "לראות את מלכנו"
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
הם מקפידים לא להראות בשום מצב נשים, כי רואים את זה בעיקר בבית כנסת.
7.
ל-1 -3
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אני מצטרף . מדוע לא שואלים את דעתו של המרא דאתרא. הרי זו שאלה הלכתית. (על אף שזו כלל לא שאלה. פשוט כל בר ביי רב יודע שזה גובל ח"ו ב....)
8.
מצטרף ל2
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אצלינו בבית הכנסת לא מקרינים זאת בגלל הסיבה שיש שם הרבה פעמים ראיונות וסרטים עם נשים.

אנא שנו זאת כדי שנוכל לראות מראות אוטנטיים ובלי להיכשל בזה.

מגיעים אלינו הרבה חסידים מחסידי פולין וכו ולכן אין לנו ברירה אלא להקרין מראות קודש אחרים
9.
לכן יש את "לראות את מלכנו"
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אין בזה בנות!!
והוא מותאם לאנ"ש
10.
להודות על האמת
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ומה עשו בקהילות שלא כיבו באמצע את הוידאו ? המשיכו מן הסתם לראות...
לא רק בהקרנות ישנה בעיה אלא גם למשל בספרים המתעדים קו"ח של שלוחים,חסידים וכו יש תמונות נשים. ישנה תמונה מפורסמת של הרבי והרבנית.מי התיר להביט בדמות פניה של הרבנית ?
רבותיי, כהמשך לענייני צניעות לבושן של נשות חב"ד צריך להתחזק גם בעינייני שמירת העיניים ושאר עינייני קדושת האדם אצל חסידים.ועצם העובדה שמישהו מסריט אשה מדברת ואח"כ מקרינים דבר כזה בביכנ"ס זה מראה שיש כאן בעיה יסודית ביר"ש. זה שאשה בכלל מתראיינת למצלמה חמור מאוד. היכן כבודה של בת מלך פנימה ?
בשום חוג או חסידות אחרת אין תופעות כאלו כמו במחננו. ולכן צריך בדק בית כללי ויפה שעה אחת קודם
11.
הפתרון: לראות את מלכנו
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
צריך להגיד ביושר. אם כי לראות את מלכנו הם משיחסטים אבל זה דוגמא לאחדות. הם לא מגזימים ולא מקצינים. פעם בחודש הם מראים את הרבי בעצמו מעודד יחי למשך חצי דקה.אנא תכינסו את התגובה.
12.
טעות מוחלטת
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
הבעיה של GEM שהמודל היחיד העומד מול עיניהם זה בית חבד טיפוסי באמריקה , והם לא מודעים לדקויות שישנם במקומות אחרים .
למשל אצלנו מדובר בבית כנסת שהוא לא חבדי והסכימו להראות את זה כל שבוע ,אבל כמובן וגם פשוט שאין בכוונתם להכניס ראיונות טלויזיה עם אנשים ונשים שונים ומשונים לתוך בית הכנסת וק"ל.
13.
אולי כמו שJEM העתיקו את הפורמט מלראות את...
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
הם יעתיקו גם את העניין הזה של לא להראות נשים
14.
למה? מי צריך תמונות נשים בבית המדרש?
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
דבר שתמוה אצלי מאוד למה מקרינים תמונות אלו?
לאו כל איניש מבין את תוכן הדברים, ויכול הדבר להתפרש שלכל אחד מותר לראות ולשמוע נשים.
15.
השבוע שחלף
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
בשבוע האחרון ביקרתי בביכנ"ס בית מנחם, ובמוצ"ש היו שם כמה פוילישער חסידים, שעמדו וצפו בשקיקה בווידאו של הרבי. למזלנו לאחראי היה שכל לכבות את הווידאו לפני הקטע עם הנשים וכך נמנע חילול ה מיותר לגמרי.

כדאי לחשוב לפני שמפיצים משהו, וחבל שגם מתעלמת מכלל האולוכסייה שצופה בווידאו היפה שלה.
16.
יותר מתאים לערב חב"ד
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
דבר שכלל לא קשור לכל עניין תורתו של הרבי במוצ"ש, הדבר מתאים יותר לערב חב"ד בקרב מקורבים.
17.
מה הבעיה?
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אני לא יודע אם שמתם לב, אבל יש יצור מוזר כזה, נדמה לי שקוראים לזה אישה - אני אפילו חושב שהתחתנתי אם אחת כזאת - ולא תאמינו - היא הולכת לית כנסת, ואפילו מתייעצת אם רבנים...
לכל אלו שרוצים להיות יותר צדיקים מהרבי עצמו - הרי הוא לא רק ראה - אלה גם דיבר( ר"ל) אם נשים אלו, אני מציע שתעצמו עיניים - זה יעבור אחרי כמה רגעים.
18.
17!
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ענק!
19.
יש לראות את מלכנו
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אכן. יש לראות את מלכנו. הם היו ראשונים. ולהם מגיע הזכות והתודה. עם כל הכבוד לגאם.
20.
אכן לא ראוי להקרין זאת אצל הגברים.
י"ח תמוז ה׳תשס״ז

השאלה אם jem קלטו את המסר וישנו, או ימשיכו להתעלם וישלחו תגובה אינפנטילית כמו מס 17?

מה הקשר??

מדוע אינך מתפלל ביחד עם נשים באותה עזרה?? לשיטתך כמובן.
21.
הייתי שם
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
וכיבו את הוידיו מההתחלה
ולא באמצע
22.
ל-17 ול-18
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אנא ממך, חוץ מבדיחה עצובה אין בזה! מעניין אם אתה גם מסתגף ועושה כל מה שהרבי עשה במשך 24 שעות ביממה!! ל-18 כואב על התגובה, כי זה מבטא משהו... וע"ז אנו כואבים!!
23.
חידה: מה הקשר בין ארגון נשי חב"ד לארגון...
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
שני ארגונים שעל אף דעותיהם הפרטיים של המנהלים הם מאחדים ומסתדרים עם הדעה השניה. בסבלנות ובקירוב לבבות.
בארגון נשי חב"ד יש קצת יחי כדי לא לגרום למשיחסטים לברוח.
בלראות את מלכנו לא מראים כל שבוע יחי כדי לא לגרום למי שלא רוצה לראות לברוח...
24.
צניעות- הלכה למעשה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
בודאי שאין הדבר מתאים, וזאת יש לשאול רב פוסק הלכה.
אך עלי לציין שגם באתר שלכם לא מתאים לפרסם תמונות של נשים,ראה תצלומי נשים בכנס הנשים ,כתבה מאתמול.
וכפי שההוראה הזו ניתנה לעורך כפר חב"ד שבעתון לא תמצאו תמונות נשים ההוראה הזו צריכה להיות בכל אתרי חב"ד למינהם.
אין זה מתאים ופעמים ,ממש הגזמתם, הדבר בא לידי ביטוי בליווי ההורים לקעמפים, במסיבות,הדגמה על הוראות בישול ועוד.אם הנכם מכריזים על נושא הצניעות מן הראוי שגם אתם תהוו דוגמא אישית.
26.
גם
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
נא לתקן - הוא הודה שזה לא מיועד לבתי כנסת של אנ"ש, אלא לבתי כנסת של שלוחים בארה"ב.

אכן אנ"ש צריכים לקבל וידאו לא מיוחצן אלא אותנטי. לראות את הרבי כפי שהוא. ראוי בהחלט לערוך מהדורה לאנ"ש במיוחד.
27.
אין ספק
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אין ספק בדבר שאין וידאו של נשים מתאים לבית כנסת של אנ"ש. נקודה.

על חברת JEM - באם נאמנים הם לתפקידם - לוודות שאנ"ש יחיו עם הרבי והוראותיו הק - עליהם להוציא גירסא מיוחד המתאים לאנ"ש.
28.
ל20, ו22
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אני כתבתי את הערת 17.
היא לא ילדותית - היא מראה כמה עגום המצב של אנשים אם יותר מדי זמן פנוי - והמבין יבין.
29.
חבל שאין הקפדה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אחת הבעיות הקשות שלנו היא כי כל אחד מאיתנו לא שואל ומתייעץ עם רב זה לא סוד כולנו רבנים משפעים וכו ולכן הדברים נראים כפי שנראים אם חברת תורת חיים JEM הייתה מקבלת על עצמה פיקוח רבני הכל היה נראה אחרת אבל לך תעיר שם לאחד מבעלי האגו
30.
ל18
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ראה תגובה 22
וזה הזכיר לי גם אחד שרצה ללמוד באוניברסיטה והרבי לא נתן לא רשות.אז הוא היה חכם כמו....ושאל אבל הרבי גם למד באוניברסיטה?תשובת הרבי היתה :זה לאחר לימוד
31.
תגובה ל17
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
יש מושג כזהשקוראים לו שולחן ערוך, שכותב שמצווה להתחתן עם אשה והוא כלל לא קורא לה "יצור מוזר" כלשונך,
בהמשך ההלכות הוא אומר שאסור לשמוע את קול האשה וכל שכן לראותה,
אם כן מה הקשר עם זה שהתחתנת עם אשה ואתה חי איתה , לכן מותר לכל העולם לראות אותה? איזיה הגיון עקום זה? אחוז הגירושים אצל החילונים גבוה מאוד רק בגלל שכל העולם רואה את כולם,
חבל שצריך להסביר לך דברים פשוטים שילד בגיל החדר יודע.
32.
ל18
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ראה תגובה 22
ניזכרתי ביהודי שרצה הסכמה מהרבי ללמוד באוניברסיטה ושנענה בשלילה הוא שאל את הרבי :הרי גם אתה למדתה באוניברסיטה?תשובת הרבי היתה
שזה היה לאחר לימוד.....ופירט מספר ספרים שלמד בע"פ ובעיון...
33.
מוזר...
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לא יודע על מה אתם מדברים .....אני ישנתי
34.
Rabbi Heller SHlita
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
Told me not to play any interviews of woman in the our Shul...


Noach Fox
Gabai Kolel Minayn
35.
Rabbi Heller
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
We also have a problem in the 9 days and even Tisha Biav and Sefirah that they play music and Rabbi Heller walked out and screamed that is against Halacha and walked out in protest
36.
גבאי בית הכנסת: לראות את מלכנו
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אני אומר לכם מעל כל פוליטקה. מה בכלל הדיון. יש לראות את מלכנו. זה מתאים לכל בית כנסת חבד"י. גם לאנטים. ראו בית כנסת של בלוי ביורשלים כבר שנים מראים שם רק לראות את מלכנו. כיון שאין שם נשים וזה ערוך מתאים לקה"ל אנ"ש.
37.
תראו לראות את מלכנו
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
זה הכי יפה וגם צנוע! אצלנו מראים רק "לראות את מלכינו" ואין שום בעיות!
38.
17
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
והיא גם מצטרפת אליך לעזרת גברים?
אולי זה ההבדל ה"קטן"?
כדי לפעמים לחשוב לפני שמגיבים...
39.
ל-28 ול-17
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ב-28 אתה כותב שכתבת 17 כנראה שאינך מבין על מה המאומה? לדעתך המגיבים הם בטלנים שיש להם זמן פנוי, אולי נעמיד אותך על טעותך? הדיון כאן הוא עקרוני בשבת אחרונה הקרינו בוידיאו של הרבי אשה שמדברת בעזרת גברים במילים פשוטות יושבים בבית כנסת לשמוע שיחותיו של הרבי ולראות את הרבי, לאחר כל זה עלה על המסך אשה שמדברת בבית הכנסת בפני גברים, האם זה ראוי למקום קדוש? אין כאן קשר לרבי וכו. כנראה שלא ראית את הוידיאו, רק הגבת ללא מחשבה...
40.
במוצאי שבת האחרון היה בושה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
משתתפים כל מוצ"ש גם לא מאנ"ש וכו, וממש היה זה לא לענין בכלל !
41.
מה הרבי היה אומר על זה ?!
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
זוהי השאלה שצריכה להישאל, לא רגשות ומשאלות לב.

ואם תרצו - נכון ששאלה הזאת בדיוק לא עלתה אצל הרבי בשנים קודמות (אולי אני טועה?) , אבל אני בטוח שיש שאלות דומות שכן עלו על הפרק והרבי פסק מה לעשות.



42.
ל28
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ואני כתבתי את הערה 31,
לאנשים עם זמן פנוי כמו שלך וכנראה גם משועממים, לא מפריע תמונות של נשים,
אגב יש לך טעות כתיב, [עם ולא אם]
המאפיינת אנשים עם יותר מידי זמן פנוי.
43.
כל התגובות פה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
נראים כמו מסע פרסום ללא תשלום ללראות את מלכנו.
44.
להזמין ולקנות
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לראות את מלכנו
או
TWS
45.
כל הכבוד ל c.o.l
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
האמת כל הכבוד לחבד און ליין.
לטובת ענין כ"כ חשוב כמו צניעות שמדברים עליו לאחרונה הרבה.
באומץ לב הם העדיפו להצדיע ללראות את מלכנו על אף שבדעות הפוליטיות... הם לכאורה עם גאם...
46.
בית הכנסת חב"ד בבית שמש
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כגבאי בית כנסת שבין מתפלליו רבים מהציבור החרדי והחסידי אני נמצא בדילמה זו מזה זמן רב,ואף פניתי בנידון לרב זושא וולף הי"ו, היות ובתכניות רבות מראים קטעים בהם נוכחות נשים,כמו כנסי נשים או נשים הממתינות בתור לחלוקת הדולרים,היות ונפוץ המנהג המשובח וההכרחי להראות בציבור קטעים ממראות קודש והתכנית החודשית המחולקת למספר שבועות בהתאם לתאריכי החודש,במיוחד לאור העריכה המוצלחת של "תורת חיים" זה מונע מאיתנו להשתמש בזה כי גם אנ"ש מביעים ביקורת על זה ועל אחת כמה וכמה שלא שייך להראות את זה לציבור שחלקו מגיע במיוחד לראות את הרבי,יטיבו אנשי תורת חיים אם יכינו תכניות מיוחדות המתאימות להראות בבתי כנסת לצד התכניות הכלליות, (במאמר המוסגר יש לבדוק אצל רב מורה הוראה האם אין כאן בבחינת לפני עיוור וגו,) ישר כח לחב"ד אונליין על העלאת הנושא, וכהערת אגב,ישנם בתי כנסת מאנ"ש שבשל בעיה זו מראים לציבור את התכניות של החברה המתחרה לגים וצריך עיון היות ושם יש דברים השנויים וכו האם לא יצא שכרו בהפסדו? הרעיון לערוך בדיקה בכל שבוע הוא טוב אך גורם טירדה וטירחה מיותרים לגבאים, במיוחד מה יעשה גבאי שגילה כי במוצאי שבת הקרובה לא יוכל להראות לציבור קטע שלם או קטעים מלאים כאשר יצטרך להיות דרוך וכו וכו ,ושוב ישר כח למערכת "תורת חיים" על העריכה המוצלחת והכבירה, ממש "תורת חיים",
אחד הגבאים מרמת בית שמש.
47.
מי אמר שלחב"ד הכל מותר?
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
הגיע הזמן שגם בחב"ד כל דבר יעבור בדיקת רב פוסק כמו שהרבי זי"ע חינך אותנו, זה לא יתכן שאני כחסיד חב"ד יצטרך לצאת באמצע הוידיאו במוצאי שבת בגלל שהגבאי הבלתי אחראי שם לי קטעים שמבחינה הלכתית אני מנוע לראות,ואם אני הולך לבית כנסת אחר אז גם משם אני צריך לצאת כי שם הבעיה מכיוון אחר, כי אין לי סבלנות לראות איך הציבור הלא חבד"י שמגיע מלגלג על "הכרזות הקודש" למיניהן המושמעות שם, ועל זה נאמר אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי, אז יש לי הצעה פשוטה, שתורת חיים יוציאו מהתכנית את הוייבערס, ושלראות את מלכנו יוציאו את ההכרזות, ושלום על ישראל,
ועוד שאלה: מדוע אין ועדה רוחנית לדברים מסוג זה?
48.
תגובת אחד מאנ"ש צפת
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
צודקת הטענה, בתורת חיים מראים הכל בלי ביקורת, זה אולי טוב לצפיה במשפחה, אבל בציבור של גברים? היעלה על הדעת? וחוץ מזה מי מתיר לגבר במשפחה לראות נשים?הרי כל יהודי חרד לדבר השם, אפילו באירוע משפחתי מפריד בין הדבקים ועושה צילומים נפרדים וקלטות נפרדות וכו וכן אני מציע שאין מנוס מלעבור לתכנית של "לראות את מלכנו" שהן צנועות בתכלית הצניעות ושם יש וועדת רבנים שעל פיהם ישק כל דבר,
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם וועד!! (תפרסמו גם את המשפט הזה)
49.
סוף סוף מתעוררים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אכן עצם מציאות מכשיר זה בתוך בית כנסת אינו נכון מסיבה חינוכית, כי למי שבא מן החוץ אינו מודע כל פעם להתועלת היוצאת מזה.
[ובפרט שבתוכנית תורת חיים אין רק מראות קודש אלא גם מראיינים אנשים שונים וכו שעם כל הדרך ארץ אליהם אינם שייכים להישמע במקום שבו נאמר "ומקדשי תיראו"
ובאמת מצינו שו"ת להתיר העמדת שעון בבית הכנסת וכ"ש בזה.
ההצעה להעמידו בחדר צדדי או בפרוזדור מצויינת היא
50.
ל31
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כל ילד חרדי (ואני ארשה לעצמי להכליל את ילדי) יודע את כללי הצניעות. הם קיימים **כדי** שנוכל לחיות בחברה שהיא גם חרדית, וגם מתפקדת.
אם **אתה** אינך יכול להתמודד עם העובדה שיש נשים אחרות בעולם, תעצום עיניים ואל תשתכל.
אל תכניס את כל העולם למשיגעס שלך.
51.
דוד
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לאור ההידדרות המבהילה בתחום הצניעות במחננו - האם יש מקום בכלל לשאלה?

באוירה של היום צריך לנקוט בכל האמצעים של "מקדמי בטיחות", וגם עניינים שבעבר ניתן היה להתירם מעיקר הדין, כיום - מוכרחים להחמיר בהם, בבחינת "גדר לאיסור".
53.
ראיון של אנשים ונשים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
בכלל כל ענין הראיון של אנשים ובפרט נשים אינו מתאים לוידאו של תורת חיים כיון שהוא אמור לשמש מקור להרבה אנשים כחיות לכל השבוע ועל כן אין זה מתאים כלל וכלל שבוידאו של הרבי יראיינו מישהו ובפרט מישהי!!!
הדבר גובל בחוצפה של כמה אנשים שמחליטים מה ואיך להראות לאנ"ש ללא לשאול משפיעים מה מותר ומה אסור מה נכון ומה לא נכון!!!
54.
הבעיה היא לא הלכתית
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ממענה הרבי לר גבריאל צינער מוכח שאין בנושא כל בעיה הלכתית.

עם זאת, מאחר שבציבור החרדי בארץ מקובל להקפיד שלא לפרסם תמונות נשים, מן הראוי להקפיד על כך בהקרנות שמיועדות "פנימה" - לציבור החרדי-חב"די.
55.
JEM לעומת "לראות את מלכנו"
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
"לראות את מלכנו" - עברה על שני איסורים דאורייתא לפחות: 1) איסור גזל, 2) איסור ביזוי רבו.

JEM - גם אם צופים בנשים - עברה על חומרה יתירה בלבד, ללא חשש איסור של ממש.
56.
ל - 17
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
דוקא בגלל שאנו צדיקים "קצת" פחות מהרבי - אנו צריכים לשמור על העיניים.

אם לא ידוע לך: צדיקים יכולים להיות עם עיניים פקוחות ובכל זאת לשלוט על הראיה, משא"כ אנשים קטנים כמונו.

ובכלל, אולי שמעת, אי פעם ,שלצדיק הדור אין יצה"ר - "וליבי חלל בקרבי" - משא"כ אנחנו.

וק"ל
57.
הלוואי וזו היתה הבעיה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אני יודע שמערכת "תורת חיים" דואגת בהרבה ווידיואיים לכתוך ולהדביק כאוות נפשם מה שהרבי אומר אם זה לרוחם ואם לא- אז למחוק -וזה בשלמות הארץ וגם בעניני משיח וכו"
58.
הם מוכרים מה שאנחנו קונים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
השאלה שהועלתה כאן על ידי המערכת והדיון שמתקיים בה בעקבותיה, לא היו יכולים להשאל ולהיות נידונים לכתחילה בשום חברה חרדית אחרת.

כך שעצם העלאת השאלה והדיון הפומבי בה, מלמדים על כך שחברת JEM אינה פועלת בחלל ריק, והיא מודעת היטב לסטנדרטים הדתיים של לקוחותיה.

עובדה זו נכונה גם באשר להערות שהועלו כאן כלפי הסטנדרטים של הצניעות הנהוגים באתרי האינטרנט החב"דיים.

במילים מאוד פשוטות: בכל החברות והאתרים הללו לא יושבים רבנים ומחנכים, אלא ספקי שירותים המעניקים את שירותיהם לקהל לקוחותיהם.

רמת הסינון הדתית של אמצעי התקשורת הללו נגזרת מרמת ההערכה של ספקיהם את דרישות הקהל.

לבושתנו.
59.
ל37
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
צודק ב100%
60.
JEM כסימפטום
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
הבעי של JEM ושל כמה מוסדות, שלוחים וארגונים שונים במחננו היא, שלאחר כ"ז אדר, ועאכו"כ לאחר ג תמוז הותרה הרצועה לגמרי.

עד אז, במחננו (לדאבוננו צריכים להודות על האמת) לא קבלו מרות של אף אחד חוץ מהרבי (וגם זה בקושי...), ומאז (המצב ה"אידיאלי" שהרבי נמצא, "חי וקיים", או "יתיר מבחייוהי" ואפשר לעשות מה שרוצים) הרי לא נשאר ממי לקבל מרות.... רבנים - מאן דכר שמי? שו"ע - מה זה בכלל? משפיעים - זן נכחד (הכחידו את עצמם)!

מי שרואה כיוון של בתי-חב"ד ומוסדות מרכזיים רבים (עכ"פ בארה"ב), רואה ש(ב"ה) אין מגבלות והוראות של הרבי (ר"ל), אם זה מכניס עוד כסף, כבוד ו-(בטווח קצר) מקרב עוד יהודים (לאן? למה?) - הכל מותר!

מישהו צריך להרים את הכפפה (וזה לא יכול להיות מישהו פוליטי), השינוי יכול להתחיל אך ורק משני מקומות (בחדא מחתא) - רבנים שיציבו גבולות וידרשו קבלת מרות, ומוסדות חינוך (ואולי גם עוד מוסדות לפי היכולת המקומית) שיהיו הזרוע המבצעת של מרות הרבנים (דהיינו, אם רבנים פסקו שאסור לאשה לצאת לרחוב במטפחת על ראשה, או על גבר לצאת לרחוב בסנדלים - מוסדות החינוך לא יקבלו את ילדיהם עד שיישרו קו!)

ואז אולי נזכה לצלע השלישית (שצריכה לדאבוננו לבוא כמעט יש מאין) משפיעים בכל קהילה וקהילה שידריכו את הקהילה באופן חסידי וייתנו לה את ה"לחלוחית" החסידית.
61.
ל-17
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
במקרה אתה לא סטנדפיסט??
ככה זה נראה מותק...
אם כך תפקידך לא פה!!
ודבר רציני...
62.
ל-17 ו-18 ה...
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
מה השתגעתם??
זה לא שאנחנו יותר צדיקים מהרבי-(צריך להסביר?????)מה אתה לא מבין לבד
פשוט עוד לא הגענו לדרגה של הרבי שאנו יוכלים לדבר ולראות נשים ולא להימשך ולעשות עבירות...
הבנת??? עוד לא הגענו לדרגה של הרבי שמותר לנו..
ואם אתה חושב שהגעת אתם בבעיה קשה..............
63.
נשים לא בביכנ"ס
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
לא נראה לי שאנו הגברים צריכים להישאר בביהכנ"ס במוצאי-שבת כדי לראות נשים, עדיף לחזור הביתה ולעזור לאשה בשטיפת הכלים.
64.
מובן שצריך לתקן את זה!
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
חוץ מהעניין שזה לא מתאים כשלעצמו, להקרין וידאו של נשים בכלל בציבור של גברים וכ"ש בתוך בית הכנסת,
זה גם חילול ה. בירושלים למשל מקרינים מידי שבוע בבתי כנסת, ויש צבור גדול של חסידי פולין שכל פעם מחדש צועקים על זה שיש שם נשים. מה שגורם להמנע מלהראות את "תורת חיים", וחבל מאוד! כי יש להם הרבה קטעים יפים ובאיכות גבוהה, וחבל שנפסיד אותם בגלל שהם לא יכולים להוציא מהדורה לבתי כנסת ללא נשים!

ול-17, לשיטתך חסל סדר מחיצות בבית הכנסת ואפילו בריקודים. עם אשתך אתה יכול לחיות ולראות, ע"פ שו"ע. אבל באותו ש"ע כתוב שזה רק בנוגע אישתך.
ואפילו היא, לא בבית הכנסת!!
65.
חבל
י"ח תמוז ה׳תשס״ז

מהאי טעמא גם אני לא מכניס געם לביכנס אצלנו. ואני מאני מקרין ל.א.מ. חבל מאוד שההוצאה הנפלאה הזו אינה משיקה וידאו לציבור החרדי [שאנו גם נכללים בו]
מאזור המרכז









66.
לראות ולהראות
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כשהי השידור בחנוכה (Chanukah live) כמדומני שהרבי אמר שלא מראים מספיק את הנשים. ולעצם הענין אם זה אסור הרי זה אסור גם בחדרי חדרים, ובחברת המשפחה ג"כ, ואין לזה ולביהכ"נ ולא כלום. אלא שאם יש מקום שבו קבלו להחמיר בדבר מסוים הרי עליהם להחמיר אבל זאת לא אומרת שבמקום אחר שלא קבלו עליהם הם עוברים על גדרי הצניעות. לפועל הרי זו שאלה הלכתית וכל מקום צריך לעשות כפי הוראת המרא דאתרא.
67.
א קלארקייט
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
JEM הרי הוא מוסד שייסד כ"ק אדמו"ר בעצמו ונתן להם את האחריות לכל עניני כ"ק הקשורים לוידיאו. ולמשל: זה שהרבי ענה ליו"ר אגו"ח לפני לראות ולהראות בחנוכה, לקבל אישור ורשות מ JEM ע"ז.

לראות א. מ. הוא כמו עיתון בית משיח ושאר המוסדות והו"ל שקמו כדי ללחום ישירות עם המוסד שהרבי ייסד ועם האנשים שהרבי העמיד עליהם. (וחבל שהצעירים לא יודעים את הרקע של העיתון והאנשים שעומדים מאחוריו).

ובכן: אם יש טענות, עלינו להשמיע אותן ל JEM שהוא המוסד הרשמי מטעם הרבי לתחום הוידיאו ונקווה שהם יעשה את שלהם לתקן וכו, אבל חלילה לתמוך וללכת יד אחת עם אלה שידיכם מליאים דמים מחורבן ליובאוויטש מאז ג תמוז.

אני מקווה ש JEM יתקן את הצריך תיקון.
68.
שימו לב
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כשמקרינים בבית חבד כזה סרט זה עוד בסדר זו לא האפשרות הכי טובה אבל זה קהל לא דתי שבנתיים לא יודעים
אבל בית כנסת חבדי זה לא בשבילם צריך להיזהר
69.
ממתי התחילו ללכת כאן כמו נטורי קרטא
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
יש איסור לשמוע אשה שרה רוקדת וכ אבל מכאן ועד לשלול לראות נשים שעוברות אצל הרב"י או מדברות עם הרב"י זה כבר עובר את הטעם הטוב, אם הינו הולכים בדרך נטורי קרטא ולא מדברים כלל עם נשים במבצעים, ומסובבים את הראש לכיוון השיני אז הטענות נכונות אבל לצאת בכזאת מתקפה כי נשים עוברות אצל הרב"י או תגובה מגוחכת על איסור תמונה של הרבנית, לא פלא שילדינו הצעירים ימרו את פינו וכאשר אם הם מתירים דבר אסור ונורא לראות נשים ליד הרב"י אז הם יכולים כבר לעבור על איסורים אחרים כמו להסתכל על אישה ששרה וכ
נכון במקומות שיש חסידים אחרים אפשר להשתמש בצנזור אבל מכאן ועד להוציא לגמרי את ענין הנשים בוודאו מהרבי המרחק רב
71.
חיים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
המענה על כל זה הוא פשוט מאד: באה"ק ובמקומות אחרים שדרים "חרדים" - אולי אין מקום להראות את זה ברבים. אבל בבתי-חב"ד וכיו"ב (ובפרט בארצה"ב) אשר בסעודות שבת ובאירעוים שונים יושבים אנשים ונשים לא בנפרד ממש - אולי יכוליםץ
הגה בעצמך: אם להרבי זי"ע עצמו לא הי שום בעי ומצה לנכון לדבר ולתת ברכת קדשו לנשים צדקניות במשך שעות ארוכות - מדוע אנו לא יכולים (גם) לראות את זה?! מי זענען מער פרימער פארן רבי,ן?!
72.
צודקים
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
צודקים ב-100%!!!!!!!!
למה שנשי יופיעו בווידיאו בביהכנ"ס כשהרבי הקפיד אפילו על עיתון??????
73.
67 הצהרת קלארקייט...
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
א. מתי ייסד הרבי את JEM? את מי מינה? ומה תפקידם (דהיינו מה כתוב במגילת הייסוד שלהם)?

ב. כמדומה ש"לראות את מלכנו" וכנ"ל TWS התחילו להפיץ קלטות וידיאו שבועיות לפני JEM, ובודאי הפורמט שונה. בעוד ש"לראות את מלכנו" ו-TWS מיועדים לקהל שומר תומ"צ, הרי ש-LIVING TORAH אינו מיועד לקהל שומר תומ"צ ועאכו"כ לא קהל חסידי.

ג. אני כמוך מקווה ש-JEM יתקנו את הצריך תיקון (עיין לעיל תגובה 60 ועוד), אך שלא כמוך - אין ברצוני לעורר מחלוקת (להבדיל מחילוקי דיעות) מכל עניין.
74.
הוי מקרבן לתורה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ידועה השיחה של רבינו זיע"א בנוגע למכתבו של הרבי הרייץ שכותב "..חיזוק התורה והיהדות וכו" שמבאר בזה רבינו זיע"א דמה שמקדים התורה ליהדות זהו להדגיש שהיהדות מתבטאת אך ורק ע"פ התורה וח"ו לעשות פשרות וכמאמר המשנה "הוי מקרבן לתורה" ולא ח"ו את התורה להם רח"ל, אשר נמצא מכל האמור שמאותו סיבה שאנו לא רואים את הוויאו הנ"ל אין לנו רשות בשו"א להראות זאת לקהל אחר. וד"ל, ואכמ"ל.
נ.ב. בכלל צריכים לשים לב לחילול שמו של רבינו זיע"א כאשר מראים נשים בווידאו שזהו לא פחות חשוב משאר הדברים וכו וד"ל.
75.
המחליף שור בחמור
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כל המציעים להחליף את גים (תורת חיים) בלראות את מלכנו בעצם מציעים את סוגיית "המחליף שור בחמור" להווי ידוע כי אנשי "לראות את מלכנו" שתמורת הסוכריה של הקפדה על צניעות כביכול, הם משווקים גזל גמור והשגת גבול, לצד איסורים נוספים של זלזול בכבוד רבו "רבם דקרו" כאשר מראים את הרבי זי"ע במצבים בלתי נעימים בתקופת חליו, וההכרזות למיניהן וכו וכו ואין להאריך בדבר המצער, כמו כן בג תמוז מתעלמים ממה שקרה ומעוותים את המציאות ומפריחים כל מיני דמיונות, ובהחלט ניתן לומר שזה ענין מסחרי גרידא שמשווק הקלטות הולך לפי רוחם של הקליינטים, אך בכל מקרה זה חלק מפעולות האנשים האחראים בישירים לחורבן המסגרת החבדי"ת ועל כגון דא נאמר "הרחק משכן וכו, ונוסף על כך שזה בלתי מקצועי ועם המון תקלות ועריכה לא רצינית, לעומת jem -תורת חיים, שיש להם עריכה מצויינת ומקורית ואין להאריך בדבר המפורסם, רק שיש ללחוץ על הנהלת המערכת להתאים את התכניות לצפיה בציבור הדתי חרדי חסידי, יש לפנות להרב זושא וולף שיחי במשרדי גים בכפר חב"ד בטלפון 039608018 בברכת משיח נאו, אחד מאנ"ש,
76.
לא לשכח
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כל דבר שעושים צריך להמדד כיצד הוא יתקבל ומה שהיה זה וודאי שאינו מתקבל על שום חוג דהרי זהו היפך רצונו של הרבי היפך הפצת המעיינות היפך כל הענין שלשמו נוסדה חסידות חב"ד ומן הראוי שתקום וועדת ביקורת על חברת המדיה הנ"ל בכדי שדברים כאלו לא יהיו עוד אפילו בפרומט קטן
77.
ל55 ו67
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
חברים בעיקרון אתם צודקים שהמשיחיסטים בהרבה דברים הם מסיגי גבול ומקימים אירגוננים חדשים בלי אישור והסכמה של אף גורם חבדי מוסמך.
אבל האמת צריכה להאמר שלראות את מלכנו היה הראשון שהתחיל עם הרעיון.
זה שהם מראים את הרבי מעודד יחי וכו זה בעיה אחרת אבל הם היו הראשונים ועל כך אין עוררין.
ונראה לי קצת מופרך לטעון שלהראות נשים זה יותר טוב מלהראות את הרבי מעודד יחי, חברה על תשכחו שזה לא זימרוני מעודד אלא הרבי...

78.
ל67
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
יש הבדל עצום בין בית משיח לבין לראות את מלכנו
בית משיח קם שנים רבות לאחר הקמת עיתון כפר חב"ד
ואילו לראות את מלכנו מה לעשות קם הרבה לפני JEM
79.
ל79
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
כדאי שתבדוק עובדות לפני שאתה כותב שטויות
לראות את מלכנו קם הרבה לפני GEM
ומי שמשיג גבול הם GEM
זאת האמת ולא יעזור שום דבר
הוידיאו הראשון של לראות את מלכנו התחיל בתש"ס
אנא ממך תבדוק מתי התחיל הוידיאו השבועי של GEM ותעדכן את כולנו כדי שנדע מי צודק
80.
17 אני מסכים איתך
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אומנם כצת הגזמתה אבל אתה צודק. מה קרה ראו אישה מדברת או חלוקת דולרים לנשים הרי הנשים הללו הם משלנו וצנועות אז תפסיקו להגזים אם כול מיני הלכות מפוברקות
81.
רוצים לראות רק את הרבי
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
ולא צינזורים למיניהם.
לא נעמדים במוצ"ש כדי לראות תוכנית מעניינת וסיפורים מרתקים אלא להתחיל את השבוע עם הרבי בעצמו! והלוואי שזה כבר לא יהיה בווידאו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
82.
ל 80.........
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
לראות אישה בחלוקת דולרים זה לא כמו לראות אישה שמדברת לקהל- גברים!!! תבין את ההבדל!
83.
ספרי השלוחים
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
רבותי! האם גם ניגנז את ספרי השלוחים כי נמצא בהם נשים (בלי הרבי)? אלה שאי אפשר להם לשלוט בעצמם, צו זיך איינהאלטן, כשמופיעים נשים בסרט של הרבי, שילכו הביתה ולהסתכל על-זה שם (כשאף אחד לא רואה אותם חס ושלום), ושלום על ישראל!
84.
לא טוב אשה בבית כנסת על מסך
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
לא טוב איש חסיד יושב רואה אשה. לא טוב זה.
86.
שורש הבעיה
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
שורש הבעיה היא שכבר לא מקפידים על
הפרדה של גברים ונשים בארועים רשמיים של חב"ד, ואח"כ מראים וידיאו של נשים
בבתי הכנסת ואח"כ הולכים לבאר ושותים
על חשבון המשיח.
הא לכם זרע.
לקוטי שיחות ח"א פרשת ויגש
דרכנו היא לקרב את האנשים לתורה
ולא את התורה לאנשים
87.
לכל ההיסטורינים
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
לכל המגיבים לתגובתי מס 67 בכתיבתכם ש שלא"מ קם לפני JEM, כנראה שאתם מהמאמינים שליובאוויטש נולדה בשנת תשנ"ה.

המוסד JEM הרבי הקים בתחלת שנות הממי"ם. אז מה אם לא"מ הוציאו תוכנית שבועי לפני JEM, זה לא אומר שהם היו במציאות לפני JEM. ופשוט.

ואם הרבי הקים את JEM לשרוט את ההתוועדויות, פשוט שגם זה נכלל ב "דער רבי האט אלץ באווארנט" וזה הי במטרה שהם יוציאו את הווידיאוס בשביל אנ"ש בתקופה מרה זו.
88.
הם מיד עצמו את עיניהם, הסתובבו ועזב את ב...
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
בתור א שאחראי בבית חבד (במקום עם ריכוז גדול של חרדים)- על הווידאו, אני פשוט בודק כל פעם לפני ההקרנה עם יש נשים ובאם יש - אז יש קטעים שאני נאלץ לדלג עליהם וזאת כי פעם אחת כמה מן הצופים היו מס חרדים וכשהופיעה אשה בווידאו הם פשוט עזבו את המקום וחבל...... וזאת בנוסף לכך שלפעמים אני נאלץ ממש בצער לוותר על וודאו מסוים שיכל להיות ממש מתאים לתאריך מסוים שבו התקיים אצלנו כינוס אך היות ולא שייך לדלג מול מאות צופים - קטעים מסוימים אז אני נאלץ לדלג עליהם.
וכמובן שבאם jem יקחו לעצמם עוד יוזמה מבורכת (נוסף ליוזמתיהם הברוכות האחרות) אודה להם מאוד!!!
89.
ל67
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
ממתי יסד הרבי את JEM
לא הי ולא נברא.
אולי י"ל שהרבי הפסיק להתועד בימי החול מצד מעשה שהי עם JEM בזה שהי שם בעי עם נאמנות בכספים ... והמבין יבין
בכלל אנשי JEM הם משיגים גבול אשר גבלו ראשונים וכו גנבו וחמסו אנשים פרטים ומוסדות, ואין להאריך בדבר המצער.
באקעלע באקעלע .... אבער .....וד"ל
93.
מדהים לראות כל פעם מחדש את הבורות
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
לכמה מאנ"ש באה"ק פשוט אין מושג מה קורה מימינם ומשמאלם, שזה פשוט מתחיל להרגיז!

רבותי, JEM הוא ארגון ותיק עד מאוד, מאז החלו להסריט בווידאו אירועים עם הרבי. JEM הוא בעל הזכויות היחיד על כל סרטי ח"ב הלברשטם וכו, פריידין, סרטי התשרי למיניהם וכו וכו - והשקיעו בזה הון רב ויגיעה רבה.

"לראות את מלכנו" עוברים אפוא על איסור גזל שהוא חמור עשרת מונים.

ולעצם העניין: כמה וכמה מכותבי התגובות כאן כנראה אינם מבינים כלל וכלל למי מיועד הווידאו הזה. מאות בתי חב"ד בעולם משתמשים בו זה שנים רבות. לחלק מאנ"ש בארץ אין לצערנו צל צלו של מושג מהי הפצת מעיינות, באופן מקצועי ומכובד, בממדים גדולים באמת.

אין ספק שיש צורך במהדורה נפרדת לאנ"ש, כחומרא יתירה בעלמא (אין בזה שום בעיה הלכתית, בדקתי את זה, אבל פריצת גדר בוודאי יש בזה במקומות מסוימים ויש להחמיר).

ברוך בער
94.
לשם מה כל הויכוח? פתרון פשוט..
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
כיום בעידן הטכנולגי אין זו בעיה כלל להציג בפני הצופה שתי אפשרויות להפעלה:

1. לחץ כאן לראית ה"תורת חיים" השבועי ללא ההוספה בסוף של האיש\ה המספרים על קשריהם עם הרבי

או:

2. לחץ כאן לראות את כל המדורה

והבוחר יבחר.

כמובן וגם פשוט שישנו חילוק עצום בית בית כנסת של אנ"ש באה"ק או בחו"ל לבית חב"ד שמיודע לכתחילה לסוג שונה של מקורבים לע"ע
96.
בושה שבכלל מנהלים דיון על דבר כזה
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
מה השאלה בכלל. צריכים לעשות אולטימטום לJEM שעד שלא מפסיקים להראות נשים, נהיה מנויים של לראות את מלכנו. זהו תחרות
97.
הפתרון - הפעלת לחץ על ראשי JEM
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
כל שליח (באה"ק) או גבאי ביכנ"ס שירים לטלפון לזושא וולף ויגיד לו שהוא מפסיק את המנוי עד שיפסיקו להראות נשים, פשוט לא תהיה להם ברירה לעשות לישראלים מהדורה ללא נשים. זושא וולף 052-5526668
98.
הגיע הזמן לא להקרין תמונות נשים
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
ישר כוח על עצם הצגת השאלה. אסור להקרין תמונות נשים לפני גברים לא בבית כנסת ולא בבית.כולם מתלוננים על פירצות בתחום הצניעות. הגיע הזמן לעצור את הפירצות החורות שהפכו ל"היתר". רב חבד"י.
99.
להראות נשים????
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
ממש לא!!!!!!!!!!
100.
אף לא אחד מהמגיבים
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
אף מגיב לא התייחס לשאלה מבחינה הלכתית טהורה: האם מותר לראות תמונות נשים או לא?
ואם אפשר מקור אחד או שניים,
תודה מראש לעוזרים.
101.
וידאו בבית הכנסת
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
אסור בהחלט להראות נשים בוידיו. לא מובן בכלל הספק בזה.
102.
צניעות
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
זה לא שאלה לעם!
זו שאלה למורה הוראה בלבד כיאה לכל דבר שבצניעות.
השאלה המעניינת יותר:האם ראוי לאנ"ש להתחפר בשאלה זו בפומבי?
103.
80 ל82
י"ט תמוז ה׳תשס״ז
זה אותו דבר ואין בזה שום בעיה הלכתית ואם יש אני ישמח לקבל מקורות
אין שום טעם בהחמרות האלו הבעיה שאתם עושים מכול שטות עניין אז מספיק נמאס בסוף תגידו לנו לשבת בחדר סגור ולא לצאת בכלל כי יש נשים ופריצות בחוץ די אם ההגזמות מותר גם להנות בחיים
105.
אני חושב שכל הבעיה הזאת מגיעה מאמריקה
כ"ב תמוז ה׳תשס״ז
איך שאני הבנתי את ה"חרדים" האמריקאים (לאו דווקא חבד"ניקים) הם משום מה מורשים לעצמם כל מיני דברים שאצל החרדים בישראל זה בל יראה..
אני חושב שאולי פה זה המקום להסביר לאמריקאים שלמרות שהם "ברמה יותר גבוהה" מהישראלים, והם "יותר פתוחים", עדיין הלכה זה הלכה ואם הם מחפשים להקל אז שלא יעשו את זה בשם ההלכה.
106.
אה-סליחה
כ"ב תמוז ה׳תשס״ז
השבוע גם ב"לראות את מלכנו"
ראו נשים בחלוקת דולרים.
107.
לראות העתיד
כ"ד תמוז ה׳תשס״ז
כשעושים דברים חדשים שיש חששות לתגובת הציבור זה פתח
לדברים נוספים ואין לדבר סוף
108.
על הכל
כ"א אלול ה׳תשס״ז
חב"ד זה לא כמו חסידות אחרות הם צורכים ללמוד מחסידים אחריםזה הדוד של היום זה לא כמו הדורות הקודמים של חב"ד ואנחנו צוריך לראות את זה קודם הסתכל על הילדים שלנו ולא על הרחוב של לחזור את כל אחד תשובה יש את הילדים של שלנו לשמור על להם אחר כך על אחרים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.