מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ז 03.07.2007

'דה-מרקר' על החב"דניק שפנה מחיפושי נפט לביוטכנולוגיה

במעבדות של חברת הביוטכנולוגיה בריינסטורם בפתח תקוה התרוצצה בשבועות האחרונים דמות שהצליחה למשוך את העין. איש העסקים החרדי וחסיד חב"ד הרב חיים ליבוביץ בן ה-36, שפעל עד כה בתחומים של הפקות נפט וזהב במקומות אקזוטיים כמו חוף השנהב ובורקינה פאסו, החליט להיכנס גם להשקעה והיום יצאה ההודעה על ההשקעה, כאשר ליבוביץ מונה לנשיא החברה, כך מדווח עיתון העסקים של ישראל 'דה מרקר' ■ ליבוביץ ישקיע בבריינסטורם 5 מיליון דולר על פני תקופה תמורת השליטה בחברה. לפי ההערכות, הוא יגיע בסיום ההשקעה לאחזקה של 51% מהמניות לסיפור המלא איך סמנכ"ל צעירי חב"ד הפך לבעלי שדות נפט באפריקה
 'דה-מרקר' על החב
הרב חיים ליבוביץ (מימין) ופרופ' אלדד מלמד (תצלום: ניר קידר)
דה-מרקר

במעבדות של חברת הביוטכנולוגיה בריינסטורם בפתח תקוה התרוצצה בשבועות האחרונים דמות שהצליחה למשוך את העין. איש העסקים החרדי וחסיד חב"ד הרב חיים ליבוביץ בן ה-36, שפעל עד כה בתחומים של הפקות נפט וזהב במקומות אקזוטיים כמו חוף השנהב ובורקינה פאסו, החליט להיכנס גם להשקעה ציונית. הוא בחן בחודשים האחרונים את בריינסטורם, עורכי הדין מהמשרד של רם כספי הכינו בדיקת נאותות, והיום יצאה ההודעה על ההשקעה, כאשר ליבוביץ מונה לנשיא החברה.

בריינסטורם, שהוקמה ב-2004, מפתחת טיפול חדשני למחלות הנגרמות מניוון ותמותת תאי עצב, כמו פרקינסון וניוון שרירים (ALS), תוך שימוש בתאי גזע בוגרים של החולה עצמו. החברה נסחרת מאז 2004 בוול סטריט ברשימת הבולטין בורד לפי שווי זעום של כ-12 מיליון דולר. המצב הפיננסי של החברה אינו מזהיר, ולכן נדרשה ההשקעה. לחברה גירעון בהון של 2 מיליון דולר, ויש לה עד עתה השקעות של 4 מיליון דולר בהון והלוואות.

ליבוביץ ישקיע בבריינסטורם 5 מיליון דולר על פני תקופה תמורת השליטה בחברה. לפי ההערכות, הוא יגיע בסיום ההשקעה לאחזקה של 51% מהמניות. נראה כי הידיעה על ההשקעה דלפה, שכן מניית בריינסטורם הרדומה הוסיפה 30% בשני ימי המסחר האחרונים. מתחילת השנה הוסיפה המניה 70%. אחרי שהודיעה החברה היום על המשקיע החדש פתחה המניה את המסחר בוול סטריט בעליה של 8.5%.

ליבוביץ מעוניין להביא את החברה הלא מוכרת לתודעה של המשקיעים ולגייס לצוות הייעוץ אנשים מוכרים מעולם הפיננסים. ההשקעה מתבצעת באמצעות חברת האחזקות של ליבוביץ שנקראת ACC. בנוסף לשתי החברות הבנות שכבר פועלות - אחת עוסקת בהפקת נפט בחוף השנהב והשנייה עוסקת בחיפוש זהב בבורקינה פאסו שבאפריקה - הוקמה חברה בשם ACCBT שתפעל בתחום הביוטכנולוגיה.


הפתרון של בריינסטורם

מחלת פרקינסון נגרמת מניוון של תאי עצב במוח. כתוצאה ממחסור במוליך העצבי דופמין, שיש לו תפקיד חשוב על השליטה בתנועות, החולה מאבד את השליטה על התנועה וסובל מנוקשות שרירים. יותר מ-4 מיליון איש בעולם המערבי חולים במחלה ונראה כי החולה המפורסם ביותר הוא השחקן האמריקאי מייקל ג'יי פוקס שגם הקים עמותה למציאת תרופה למחלה. אין כיום תרופה לטיפול במחלה, אלא רק בסימפטומים שלה.

את המחקר המדעי בבריינסטורם מובילים פרופ' אלדד מלמד, מנהל המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי רבין בפתח תקוה, וד"ר דני אופן שהוא ביולוג המתמחה בחקר התא באוניברסיטת תל אביב. באמצעות הליך שפותח במעבדות אוניברסיטת תל אביב ובמעבדות החברה נלקח מח עצם של החולה עצמו ומתבצעת הפרדה שבמסגרתה נאספים תאי הגזע המשמשים מקור לגידול תאי עצב שונים. החברה מתמקדת בפיתוח תאי עצב המייצרים חומרים חיוניים לתמיכה במערכות עצביות, ותאים אלה יושתלו במוח במטרה לשקם את התאים שנפגעו במחלה.

ליבוביץ ציין כי בכוונתו להעמיד את המשאבים הפיננסיים שיאפשרו האצה בהשלמת המחקר והפיתוח של מוצרי החברה. עד כה הצליחו לרפא באמצעות הטכנולוגיה של בריינסטורם חולדות ועכברים חולי פרקינסון. כעת מתבצעים ניסויי בטיחות על קופים בבית חולים אוניברסיטאי בספרד. במקביל, נמצאת החברה בהכנות לבקשת אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) כדי לבצע ניסויים על בני אדם.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
עלה והצלח
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
חיים יענקל מחזיקים לך ידים ומתפללים שתמיד רק תצליח




מעריץ
2.
קידוש ה
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
שיצליח בגדול שירבו כמותו בישראל
איש צנוע ואמיתי
3.
יהושע .פ
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
אני מאוד שמח בשמחתך הרבה הצלחה
4.
תהי מבורך
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
חיים יענקל
הרבה סייעתא דשמיא, וכל אשר תעשה תצליח

אי"ק
חברך משכבר הימים
6.
הפגישה אתך היום
י"ח תמוז ה׳תשס״ז
חיים יענקל פגשתי אותך בפורום מנהלים היום , ושמחתי לראות כי על אף הצלחתך ב"ה דיברת איתי בגובה העינים , מה שמראה על אישיותך הפנימית שאינה משתנה עקב הצלחה חומרית ,
עלה והצלח
ש.י.ש. ר. ט. ב"ב חברך משכבר הימים מישיבת חכמי לובלין בבני ברק
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.