מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשס״ז 02.07.2007

כשעיני הרב משה לאזאר התמלאו דמעות / וידאו

כשהרב משה לאזאר, מהשלוחים הראשונים שיצא למילאנו באיטליה, מספר על חלקו בהסכמה שלא נאמרה בינו לבין הרבי, עיניו נמלאו דמעות וקולו נשנק. "אנחנו עושים.. אבל קשה להגיד שאנחנו עושים בשלימות. שליח שחושב ככה קיים מעליו סימן שאלה", הוא אמר ■ את ההסכם הוא עשה לפני 47 שנה, מיד לאחר חתונתו. בראיון בניידת השידור של COL שנערך במסגרת השידור הישיר מה'אוהל' הקדוש בג' תמוז, סיפר הרב לאזאר על השנים בראש קעמפ אגודה ו"גן-ישראל" הראשון, הימים בהם הרבי לא הרשה לו לחזור לבקר ב-770, מדוע איך הבדל בשליחות אחרי ג' תמוז ואיך תמיד יש לו משהו מתאים לומר בהתוועדות חסידית ■ וגם: מה ענה הרבי לר' נחמן קובלסקי שביקש ברכה לעשירות?  לצפייה בראיון המלא הראיונות הקודמים:• הרב מרדכי אליהו: ה'אוהל' יבוא לארץ-ישראל • הרב מסדלקוב: כולם בדורנו שייכים לליובאוויטש • המקורבים מסבירים: למה חזרנו בשנית ל'אוהל'הרב שפירא: רבותי, יש לנו חסידות והרבי עימנו
כשעיני הרב משה לאזאר התמלאו דמעות / וידאו
"קשה להגיד שאנחנו עושים בשלימות" • הרב משה לאזאר בניידת השידור של COL צילומים: אלי קאהן, COL • צילום וידאו: מנדי לואיס, COL

ראיין: יהודה ל' צייטלין

הרב משה לאזאר יצא בשליחות הרבי לפני 47 שנה, אולם הוא מתקשה להחמיא לעצמו על עבודת הקודש. הוא קירב ונגע לליבם של יהודים איטלקים רבים, חינך מאות ילדים נוספים וגידל משפחה חסידית לתפארת.

עדות לעבודתו רבת-השנים הגיעה דקה לאחר שיצא מניידת השידור של COL, ששידרה מה'אוהל' של הרבי בג' תמוז תשס"ז. כשהוא ירד במדרגות הניידת, הוא התקבל בחיבוק על-ידי הרב הרצל אילוליאן, יליד איראן הפועל כיום בלוס-אנג'לס.

"אתם רואים את הרב הזה?", הרב אילוליאן אמר לקבוצת מקורבים שהביא לציונו של הרבי. "הוא עשה אותי למה שאני".

"תגיד לנו משהו", אלה ביקשו מהרב לאזאר.

"הרבי אמר: כל יום צריך להיות שונה מהיום הקודם", הוא ענה להם והמשיך לדבר כשאלה מרותקים על אף ההמולה מסביב ברחוב פרנסיס לואיס.

הסכם נשמתי

דקות קודם לכן, בניידת השידור, שאלנו את הרב לאזאר לפשר ההסכם שעשה עם הרבי לפני שיצא בשליחות, זמן קצר לאחר חתונתו. חלק מההסכם, כך נודע לנו, היה שהרבי יטפל בבני משפחת לאזאר. ואכן, לפני ג' תמוז תשס"ז בן זקוניו השתדך בשעה טובה.

"כשיצאנו בשליחות", הוא אמר בשיחה הפתוחה. "עשינו הסכם עם הרבי. זה לא היה בדיבור אלא בין נשמה לנשמה. הסכמנו שאני אעשה מה שהרבי רוצה ממני והרבי יעשה מה שאני רוצה ממנו.

"את הצד שלו הוא עשה בשלימות. אבל הצד שלי..." עיניו התמלאו דמעות נוצצות וקולו נשנק. "אנחנו עושים. אבל להגיד שאנחנו עושים בשלימות? קשה. אם שליח חושב ככה - אני עשיתי המון והרבי צריך להגיד תודה - אז קיים מעליו סימן שאלה. אני תמיד צריך לעשות יותר".

האם שליח תמיד צריך להיות בעמדה מחשבתית נחותה?

"נחמן קובלסקי הציע לרבי: אם הרבי ייתן לו ברכה לעשירות, הוא ייתן עשרה אחוז לרבי. ומה הרבי ענה לו? 'המושגים שלי הם לא המושגים שלך. שלי הרבה יותר'. אותו דבר בשליחות".

הרב לאזאר גם הסביר בראיון כיצד הוא יודע מה להגיד בעיתוי הנכון ובפני הקהל הנכון, המשנה החינוכית של הרבי, ואיך הרבי נמצא 24 שעות ביממה עם שלוחיו ומדוע השליחות אינה שונה גם אחרי ג' תמוז.

לצפייה בראיון המלא: חלק ראשון חלק שני

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כח ל-col
י"ז תמוז ה׳תשס״ז
יפה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.