מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ז 01.07.2007

גילתה את יהדותה במהלך סקר אקראי בשדה התעופה

רבה של פבלודר השליח הרב שמואל קרנאוח חווה סיפור של השגחה פרטית באסטנה לשם נאלץ לנסוע בשבוע שעבר ■ בשדה התעופה באסטנה דקות ספורות לפני שעלה למטוס ניגשה אליו סוקרת העובדת עבור חברת סקרים מקומית וביקשה לשאול אותו מספר שאלות על האוכל באסטנה ■ התברר כי היא יהודייה והניצוץ התגלה לסיפור המלא
גילתה את יהדותה במהלך סקר אקראי בשדה התעופה
רבה של פבלודר השליח הרב שמואל קרנאוח על רקע שדה התעופה באסטנה
בשבוע שעבר, נאלץ רבה של פבלודר השליח הרב שמואל קרנאוח לנסוע למספר שעות לעיר הבירה אסטנה. הוא לא שיער כיצד במספר שעות ספורות שהוא שהה בעיר הוא יצליח לפעול באופן אקראי ובהשגחה פרטית על אישה לגלות את יהדותה.

המקרה אירע בשדה התעופה באסטנה דקות ספורות לפני שעלה הרב קרנאוח לטיסה בחזרה לפבלודר. לפתע ניגשה אליו אישה, העובדת עבור חברת סקרים מקומית וביקשה לשאול אותו מספר שאלות על האוכל באסטנה.

הרב קרנאוח השיב לה כי הוא טועם מאומה במסעדות בעיר מפאת היותו יהודי. "גם קפה ותה אתה לא שותה", שאלה, והרב קרנאוח השיב בשלילה והסביר לה את הבעיות בבישולי עכו"ם וחלב נוכרי. האישה סיפרה כי היא נולדה לאם יהודייה אך לאב קזחי..

הרב קרנאוח מיהר להסביר לה כי על פי הדת היהודית היא יהודייה כשרה לכל דבר ועניין, והסביר לה באריכות את חשיבות שמירת המצוות. הוא הזמין אותה לבית הכנסת "בית רחל" הפועל באסטנה בראשות השליח הרב יום-טוב יהודה קובלקין.

האישה שענדה על צווארה צלב סיפרה כי לאחר שאימא נפטרה, הגיעו לביתה מסיונרים ואמרו לה כי על כל היהודים להתנצר, וכך היה. היא הוסיפה כי היא מפחדת להגיע לבית הכנסת שמא יכעסו עליה. הרב קרנאוח העניק לה לוח שנה יהודי, והזמינה לבקר בבית הכנסת.

הרב קרנאוח מציין כי השיחה המיקרית ארכה כ-15 דקות תמימות, בהם היתה האישה אמורה להמשיך בעבודת הסקר אותו ערכה, ורק אז הוא הבין מדוע נאלץ היה לנסוע בהתראה כה קצרה לאסטנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.