מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ז 01.07.2007

הורי הת' מנחם-מענדל משיח ע"ה בקריאה לאנ"ש

הבוקר (ראשון) תתקיים מסע ההלוויה של הת' מנחם-מענדל משיח ע"ה שנפטר ביום שישי בדמי-ימיו ■ אמש (מוצאי-שבת), פנתה משפחת משיח ל-COL ולנציגי המדיה החב"דית בניו-יורק וביקשה מהם לבוא לביתה "בכדי להעביר מסר לחסידי חב"ד בעולם" ■ בשיחה שהתקיימה בביתם, דיברה האם בכאב על נושא האחדות בחב"ד, על ההתעוררות שהייתה בריכוזי חב"ד בעקבות מחלתו של בנה, על מנייני התהילים הרבים ועל הרגע בו השיב בנה את נשמתה ■ האב, ר' אבנר משיח, נמנע בקושי מלדבר. "בשבילי זה 'וידום אהרן'. אין לי מה לומר", אמר בקול נשנק  לסיפור המלא• לבקשת המשפחה: למי שיש עצה או החלטה טובה בנושא האחדות, מוזמן לפרסמה באמצעות מערכת התגובות >>>
הורי הת' מנחם-מענדל משיח ע
התעוררות רבה > הת' מנחם-מענדל ויבדלחט"א אביו, אמש • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

היום (ראשון) בשעה 11:15 בבוקר, תתקיים מסע ההלוויה של הת' מנחם-מענדל משיח מקראון-הייטס שנפטר בדמי-ימיו ביום שישי, שעות ספורות לפני כניסת השבת.
במוצאי-השבת, פנתה משפחת משיח לנציגי המדיה החב"דית בניו-יורק וביקשה מהם לבוא לביתה, "יש לנו מסר להעביר דרככם", אמרו.

בתחילת השיחה המרגשת, סיפרה האם, מרת איילה משיח: "במהלך השבועיים האחרונים התרחשו ניסים גדולים ובלתי-מובנים. על-פי הטבע, כבר ביום ג' בתמוז, מנחם שלנו לא היה אמור להיות בין החיים. מדובר בתחיית-המתים ממש".

הלב פסק מלפעום

לדברי האם, בשבועיים הללו, בהם מנחם-מענדל שכב על מיטת חוליו בבית-הרפואה, שהו על-יד חדרו קבוצות של בחורים מכיתתו בפרט ומשכונת קראון-הייטס בכלל. "הייתה התעניינות בלתי-גוברת במצבו. אנשים רבים מכל רחבי העולם התקשרו פעמים רבות להנהלת בית-הרפואה לשאול בשלומו", סיפרה. "בנוסף, התקיימו מנייני תהילים כל העת. גם באהל הקדוש וגם ב-770.

"הרופאים העובדים במחלקה בה שהה מנחם-מענדל וראו את הבחורים מעתירים בתפילה ובתחנונים, התפעלו רבות", מספרה האם. "הם אמרו לנו כל העת שלדעתם ההתייצבות במצבו של בנינו זה כתוצאה מהניסים. זה היה קידוש-השם גדול מעין כמוהו".

כפי שדווח ב-COL, לפני שבועיים הוא אושפז בבית-הרפואה, לאחר שקיבל התקף-לב פתאומי. בימים האחרונים, הלך מצבו והדרדר עד שביום שישי השיב את נשמתו. "כשבנינו הגיע לבית-הרפואה, ליבו ממש הפסיק לפעום", משחזרת האם את הרגעים הדרמטיים. "אחת האחיות בבית-הרפואה עשתה לו החייאה במשך ארבע שעות ברציפות, עד שליבו חזר לפעום שוב. זה נס, נס גלוי".

על רגעי הפטירה: "בזמן שמנחם-מענדל השיב את נשמתו, ביקשתי רק דבר אחד: שהמשיח יבוא", אומרת האם וקולה נשנק.

"ויידום אהרן"...

במהלך השבוע האחרון, פתחו הורי מנחם-מענדל באחד מכרכי 'אגרות-הקודש', שם נכתב על נושא האחדות. "זה נושא שהרבי דיבר עליו שוב ושוב", אומרת האם. "אני רוצה לקרוא דרככם, לכל השכבות השונות בחב"ד (הרבנים, העסקנים, הציבור) שלמרות כל חילוקי-הדעות, לשמור על האחדות ואהבת-ישראל שזה מה שיביא להתגלות המשיח ותחיית-המתים".

לקראת סיום השיחה, אנחנו מבקשים מהאם לספר על בנה. "אני לא יודעת מאיפה להתחיל", היא עונה בחיוך מריר. "אני מבטיחה בהזדמנות הקרובה לספר עליו בהרחבה".

מכיוון שכבר שאלנו, היא נאותה לומר מספר מילים: "מנחם-מענדל היה ילד אהוב על כל חבריו. הייתם צריכים לראות כיצד חבריו עמדו שעות רבות על-יד חדרו ואמרו תהילים. בשבת הקרובה, הם תכננו לשהות בבית-הרפואה, אולם מנחם-מענדל נפטר"...

האב, ר' אבנר משיח, יושב בכיסא חום, על-יד זוגתו. קשה לו לדבר. "בשבילי זה וידום אהרן. אין לי מה לומר"...
לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
כל הכבוד לcol
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
שהבאתם את דברי המשפחה!
2.
חדות ולא רק במילים
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
אחדות המחנה היא אינה סתם איזו סיסמא נבובת תוכן, זו המהות עליה מושתתת כל מהות החסידות. לא חייבת להיות אחידות, יכולות לבא כמה דעות כשם שבכל תולדות העם היו דעות שונות, אולם כולם כוונו לכבוד בורא העולם ולהאדרת כבודו. גם אם אצלינו יפנימו שהכל נעשה למען המטרה האחת והיחידה, מילוי הייעוד של גילוי והבאת משיח צדקנו, יסתיימו להן כל המחלוקות. (כמובן שאין הדבר נוגע לדרכים הזויות, מהן כולם סולדים).

הגיעה העת לכבד ולהתכבד, הבה נכבד איש את רעהו, הרי אנשים אחים אנחנו. כיבוד הזולת אינה בהכרח תוצר של הסכמה עם דעותיו.
ויהי רצון שיאמר ה די לצרותנו ונזכה כולנו יחדיו לראות בביאת המשיח בקרוב ממש.
3.
אבנר משיח מניצולי פרס
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
בתקופת הבריחה הידועה. יהודי וחסיד יקר. המקום ינחם אתכם.

******************************

הצעתי , כידוע התלמידים הצעירים יש להם הרבה מרץ בכל ענין. וכן בנושא המשיח. (המשפיעים בישיבות מקצינים אותם),
דוגמא: לפני שבוע נסעתי עם תמימים למבצע תפילין, הם חילקו דפים על משיח שבהם נאמר שעל כל אחד חובה להכריז "יחי" וכו. כאשר כל זה מגיע מהראש ישיבה שלהם. לאחר מס שעות יצאתי למבצעים עם הראש ישיבה שלהם, הוא אמר לי שהוא חייב לתת למישהו איזה עלון ואין לו. הצעתי לו את העלון שנשאר בריכבי ממה שהבחורים חילקו. הוא ראה את העלון ואמר לי את זה אני לא נותן. שאלתי אותו למה? הרי הבחורים מחלקים זאת בדירבונו! הוא ענה לי בגימגום גדול, שבשביל להחזיק את הבחורים צריך להיות " קאך זיך ".
ושכולם יידעו!!! מכאן יוצא כל המריבות והמחלוקות בתוכנו.
הראשי ישיבות והמשפיעים חייבים לקבל הכרעות הבית-דין ולחנך התמימים לפי דרך הישר, ולא עם קונצים ופטנטים.
אי אפשר לגרום לאחדות אם חומר הגלם הוא נוגד לחלוטין את האפשרות להגיע לאחדות.

ושנשמע בשורות טובות מכל אחינו החסידים ומכל עם ישראל.
משיח נ א ו !!!
4.
עד מתי?
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
האבא שיחי איש יקר ותמים.
שלא ידעו עוד צער.
"והקיצו ורננו שוכני עפר" נאו!
5.
שתי ידיעות
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
אני רואה שהנכם באמת מקיימים את הנכתב ... מיד בסמוך לידיעה זו מופיע מכתב הוקעה מביה"ד.

משיח נאו.


6.
תגובה
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
תגובה 5 לא במקום (ראה סוגריים בתגובה 2.

אם תגובה 3 נכונה אני חושב שצריך לפעול בנושא דחוף.

7.
אוי ! אוי ! עד מתי !!
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
לאבנר יקירי ולכל המשפחה,

תהיו חזקים ! ברור לכל בר דעת שמה שקרה זה סימן משמים. אם משהו כזה קורה ל"מנחם מענדל משיח" אז מה עוד צריך לקרות עד שמבינם שצריכים לתקן ובאופן דחוף את כל מה שקשור עם חב"ד, הרבי, ומשיח. אני זוכר את כל ההוראות של הרבי בקשר למה צריך לקרות כשאי אפשר יהיה לפנות יותר לרבי. הוא אמר שצריך לשמור על הסדר, שכולם צריכים לבחור רב ולשמוע למה שהוא אומר לו, ושבכל מקום צריכים לשמוע לבית דין של חב"ד באותו מקום. בענין של משיח הוא אמר את השיחה המפורסמת שלו לכולם שנעשה "כל מה שאפשר באורות דתוהו ובכלים דתיקון" כדי להביא את המשיח באופן מציאותי וממשי.
אני קורה לכל מנהיגי היריבים לבוא לקנס ביחד ושלא יצאו משם עד שיש הסכמה איך אפשר לשים קץ לריב הזה על הרבי ומשיח. אנא, למען בריאות כלל החסידים, תהיו גיבורים, תכנסו ביחד בתצאו עם קו אחד ברור שיאפשר לכל חסידי חב"ד לחזור להאחדות שהיתה לפני ג תמוז. הרבי , והקדוש ברוך הוא אינם יכולים להיות שמחים עם המצב הזה וכל האסונות רק ממחישים את זה....

יוסי ספייטר
כפר חב"ד

8.
די לאסונות
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
הגיע הזמן שהרבנים משני הפלגים יהיו באחדות, יתכנסו יחדיו ויגיעו להחלטות. כל אחד יביע את עמדתו בכבוד. ותהיה החלטה לטובת כולנו.
מתי כבר יבוא משיח????????????????
דחוף
9.
לתגובה 3
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
גם אני יוצא למבצעים עם בחורים בגיל 14-16 , זה פשוט תוספת כח. ואני מסכים עם כל מילה שכתבת. אני רואה מידי יום שישי את העליום שהם עושים בנושא "יחי", ומבצע תפילין זה רק עילה להגיע איתי לשטח. ניסיתי כמה פעמים לדבר איתם, אך זה לא ניתן בשום אופן. הם הישוו אותי ללוחם בהוראות הרבי. זה סוג של פאנאטיות שפשוט היא לא במקומה. ולא פעם שמעתי מהם שזה מה שדיבר איתם המשגיח או מנהל הישיבה. והוא עושה להם תחרויות פרסים בנידון. אני מכיר אישית את המשגיח והרמי"ם באותה הישיבה. ואף אחד מהם לא מחזיק בדעה שכזו. וכשהפניתי את תשומת ליבם למצב הבחורים. הם ענו לי אותה התשובה, שזה בחורים ושעם הזמן הם יתיישרו.
אני פשוט הייתי אובד עצות.ניגשתי לאחד מרבני אנ"ש החזקים, והתחושה שקיבלתי מתגובתו היא, שהוא עייף.
אנחנו מאבדים את הבחורים! הורים , שימו לב.המפתח בידכם. אף אחד לא יעזור לכם.הרבה בתים כבר נפלו בפח הזה.רישמו ילדיכם רק לישיבה עם חינוך אמיתי ו א ח ר א י.
10.
קצת להתאמץ
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
יש לי בית חב"ד ועובדים בבית חב"ד 2 שלוחים המוגדרים כמשחיסטים, וב"ה אין שום חילוקי דיעות בנינו, ישנם קבלות ובלנקים
עם יחי עבור אלה שמעוניינים עם "יחי" וקבלות בלי יחי וב"ה הכל מתנהל כשורה,
מדוע כשזוג חי ביחד כל אחד מוותר משהו? זה לא בשמים, והמכות שאנו סופגים בתקופה האחרונה זה גם לא טבעי.
יה"ר שנתגבר על הכל ובעז"ה בקרוב נראה שוב הרבי.
תנחומי למשפחה




11.
המקום ינחם אתכם!!
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
אבנר! שנים לא ראיתי אותך, ואני מצטער לראות אותך כאן באתר רק כשקרה כזה אסון ר"ל. אני מאד מקוה שתהיו חזקים, ונזכה בקרוב לתחה"מ.

למדתי ב-770 כמה שנים לפני כעשרים שנה והכרתיך שם.

נ.ב. אל הגולשים: בענין האחדות - לא ניוושע מתגובות מנוגדות באתר. הדרך לאחדות עוברת דרך המושג "מסגרת", שגם אם העומדים בראשה אינם מלאכים ואפילו לא צדיקים גמורים - מכל מקום יש לכבדה, כדי להציל את אחדות המחנה.

מאידך, אם ה"מסגרת" תגזור גזירות שאין רוב הציבור יכול לעמוד בהם - זו תהיה טעות שתטרפד את הכל.
נראה לי שהקו האמצעי יבוא ע"י פיתוח מדת הסובלנות, גם בקרב מנהיגי ה"מסגרת". וד"ל

12.
משתתפים בצער.
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
לעצם העניין: מג תמוז חלק מאנ"ש בחרו בדך חדשה בניגוד לכללי חב"ד, ובניגוד לכללי האנושות. כל זמן שהנ"ל מתנהגים שלא בדרך הטבע אי אפשר לחלוק איתם.
13.
הבה נתעורר ונפקח את ה עיניים
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
השם של הבחור שנלקח מעימנו הוא



מנחם מנדל משיח ! ! !
14.
ל 10
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
אתה טועה טעות מרה. כי מתחת לפני השטח מתרחשים דברים שבבוא העת הם יתפרצו ואז יהיה לך מאוחר.
אבל בכלל אינני מבין אותך. אם יחי זה טוב למה שלא תעשה כך על כל הבלנקים? ואם זה לא טוב עד כדי כך שבחלק מהבלנקים אינך כותב זאת, אז למה בחלק אתה עושה דבר לא טוב?
לא יכול להיות מצב כזה שבדבר שהוא בציפור הנפש תתן אפשרות לוותר. זו לא דרך כלל.
בכל זאת יכול הנני להבין אותך מאחר שחייבים למצא דרך לחיות באחווה, אלא שהיא צריכה להיות א מ י ת י ת, ולא מעושה.
בהצלחה בשליחות!
16.
ומחה ה דמעה מעל כל פנים
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
יה"ר שנזכה תיכף ומיד ל"בלע המות לנצח", ומחה ה דמעה מעל כל פנים".

מדוע אתם מסתירים הכיפה של הרב משיח?
18.
זוג אנשים מקסימים!!!
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
משפחה מקסימה שביתה בתשרי תמיד מלא אורחים הלוואי ובזכותם תתחיל להיות אחדות בחב"ד ומשיח יבוא כבר י הרי אין זה משנה מהי דעתו של כל אחד כולנו יהודים וצריך לאהוב כל אחד באשר הוא למרות שאין אנו מסכימים עם דעותיו ודרך פעולתו. והדבר כמובן מוטל על גבו של כל אחד כל דבר גדול ,בטח עניין כמו אחדות מתחיל בצעדים קטנים אז באמת שכל אחד יקח לצומת ליבו לפעול על אחדות בסביבתו וכך תיווצר אחדות בחב"ד בפרט ובכל היהודים בכלל . שנזכה כבר להתגלות במהרה ושלא יתרחשו ח"ו עוד אסונות כדי לעורר אותנו!!!
19.
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
איילה ובני משפחתה היקרים

אור חיה - הננו להביע צערנו והשתתפותנו בכאבכם, שנזכה לאחדות אמיתית ונזכה לראות את משיח צדקנו ברגע זה ממש.

שרה צירל בייער
20.
כואב לדעת
ט"ז תמוז ה׳תשס״ז
כדי להשיג אחדות צריך שכל הצדדים ירצו בכך, כדי להשיג פירוד מספיק שאחד יתפרד, לכן לאחדות צריך שיתוף פעולה של כולנו, ואי אפשר אחרת, השאילה הגדולה: מי יקום ויאחד את כולנו
21.
כוס תנחומים
ט"ז תמוז ה׳תשס״ז
לידידי היקר אבנר וזוגתו ולכל המשפחה שיחיו :אנחנו משתתפים בצערכם - המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, "בלע המות לנצח, ומחה ה/ אלוקים דמעה מעל כל פנים, וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ, כי ה/ דבר"

מבועז לוי ומשפחתו
22.
עד מתי???!! עד מתי???!!
ט"ז תמוז ה׳תשס״ז
משפחת משיח, משפחת אליהו שיחיו..היקרים!!
פשוט אי אפשר להאמין!!
כואב הלב!!
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו לדאבה עוד. "ויהי רצון שיאמר ה די לצרותינו"
הקיצו ורננו שוכני עפר והוא בתוכם,
ונזכה כולנו לביאת משיח צדקינו במהרה בימינו ממש אמן!!
כואבים את כאבכם ,משתתפים בצערכם,
הרב סגל ומשפ יהוד מונוסון
ליבי ומלך קפלן אלעד, נחמי וצביקה ישראלוביץ כפר חבד
23.
דבר ראשון לנחם את האבלים
י"ז תמוז ה׳תשס״ז
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ומעתה רק שמחות יהיה לכם מעתה ועד עולם והעיקר בביאת משיח צדקנו מיד ממש. ובנוגע לאחדות אולי יש להתחיל לעבוד ביחד בענין חינוך שזה כל כך נגוע במחננו וזה בעיית כולם אולי דרך זה שיעבדו ביחד בענין זה יווכחו שגם במחנה השני יש יהודים וחסידים וכו וכך אולי יתחילו להבין ולדבר א עם השני.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.