מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשס״ז 29.06.2007

מסע אחר / תיעוד מצולם של יישובים קטנים

באתר האינטרנט של 'מסע אחר' מתפרסת כתבה על הישוב כפר-חב"ד במסגרת תיעוד מצולם של יישובים קטנים ■ בין הפרוייקטים המתוארים בכתבה: מפעל המצות, ותיירות פנים הכוללת: מלון המשמש את החסידים, 770 (אם אין ברשותכם כיפה ידאגו לכם, וגם להנחת התפילין) ומקום נוסף, מסוג אחר: מכוורת שניאורסון מפעילה את "מאחורי הדבש", אטרקציה משפחתית וכשרה למהדרין ללימוד חווייתי של עולם הדבורים  לסיפור המלא
מסע אחר / תיעוד מצולם של יישובים קטנים
צילום: ניר לנדאו

על גבעה שמשקיפה לנמל התעופה בן גוריון עומד בֵּית לבנים אדומות. את הבית, שנראה כאילו עשה עלייה מברוקלין, הקימו חסידי חב"ד, והוא העתק מדויק של בית רבם אשר בניו יורק. המיקום של הבית אינו מקרי. החסידים רצו שכל מי שמגיע ארצה ונוסע בכביש 1 יראה את הבית ויקבל מעט מרוחו של הרבי.

כפר חב"ד נוסד ב־1949 על ידי חסידי חב"ד בשלהי ימיו של האדמו"ר השישי. לאחר שנפטר האדמו"ר, הפך חותנו, המכונה הרבי מלובביץ' (מנחם מנדל שניאורסון), למנהיג התנועה הנערץ.

בכפר הלא גדול מתגוררות יותר מ־5,000 נפשות. יש בו שיכונים, אך רוב הבתים צמודי קרקע, ובמונחים פנימיים של העולם החרדי כפר חב"ד מזוהה עם הבורגנות החרדית. חלק מתושביו מתפרנסים מחקלאות. במקום פועלים כמה מוסדות חינוך, בהם מוסד חינוכי לבנות הנמצא בכפר חב"ד ב', מעבר לכביש 1, בואכה נמל התעופה.

מפעל המצות

מדובר במפעל עונתי למצות שמורות. הוא מתחיל לפעול בין סוכות לחנוכה ומסיים את פעילותו סמוך לחג הפסח. עובדים כאן כמו בסרט נע, אין זמן להתמהמה (הזמן הוא גורם קריטי בכשרות המצות). במקום עובדים גברים ונערים בלבד. המצות העשויות ביד עושות את דרכן לשולחנות ליל סדר ברחבי הארץ ואף בחוצלארץ (גם לדהרמסלה שבהודו מגיע משלוח). וילדי בית ספר ותינוקות של בית רבן באים למפעל לראות איך עושים מצה

תיירות פנים

אפשר לראות בכפר תיירים שהגיעו מברוקלין. החילונים מעטים. במקום יש מלון המשמש את החסידים. אתרים נוספים לביקור הם ה־770 (אם אין ברשותכם כיפה ידאגו לכם, וגם להנחת התפילין) ומקום נוסף, מסוג אחר: מכוורת שניאורסון מפעילה את "מאחורי הדבש", אטרקציה משפחתית וכשרה למהדרין ללימוד חווייתי של עולם הדבורים.


משפחת לרר

רפי ומירי לרר וילדיהם שמוליק, מני, יוסי ורעיה גרים בכפר 18 שנה.
12 שנה בבית הזה. במקור הוא מבני ברק והיא מירושלים. "מקום שכיף לחיות בו, עשר דקות מהעיר", אומרים ומראים את מגדלי עזריאלי.


770

בית מדרשו של הרבי מלובביץ' בברוקלין מכונה 770 על שם מספר הבית שבו הוא שוכן (אם כי מאז שהוקם הורחב הבית מעבר למספר זה). המהדורה הישראלית של הבית נקראת גם היא 770 וכוללת ספרייה גדולה ובית כנסת.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מלון בכפר?
ט"ו תמוז ה׳תשס״ז
היכן מצוי המלון?
2.
משפחת לרר
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
כל הכבוד למשפחת לרר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.